nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:41

paulinevld schreef:
zou ik ze ook kunnen gebruiken of gras bij bijvoorbeeld wedstrijd op gras?
alvast bedankt! :j

Groetjes Pauline

Dressuur en springen mag het niet. ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:04

waarom niet? vind het maar 1 domme regel.en als je dan geen ijzers wilt maar toch studs nodig hebt zijn hoefschoenen een uitkomst
Marcella schreef:
paulinevld schreef:
zou ik ze ook kunnen gebruiken of gras bij bijvoorbeeld wedstrijd op gras?
alvast bedankt! :j

Groetjes Pauline

Dressuur en springen mag het niet. ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:20

Zou zeggen vraag dat aan het KNHS, want die hebben de regels opgesteld. ;)

paulinevld

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:39

pff das wel balen iid :( want dit is natuurlijk eenmalig en hoefijzers ..
bedankt!

skessaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:28

Gimli_ schreef:
Hm wat vreemd skessa!
Ik heb voor mijn Gloves toch power straps besteld, heb 't idee dat ze wat soepeler worden door gebruik en bij de iets kleinere voet draaide de schoen een klein beetje.
Heb je ze vaak gebruikt? Misschien dat ze inderdaad iets 'uitwijden' ofzo?

nee, heb ze wel vaak gebruikt, maar dat is al zo lang geleden, dat ze allang terug zijn in hun originele vorm.
Ik denk toch dat ze door de warmte extra soepel zijn geworden en die ene in combinatie met een onhandig manoeuvre is uitgetrapt. Voor de zekerheid ga ik idd maar een powerstrap opzetten. Mijn IJslander zou voor het mooie eigenlijk ook de Glove Wide moeten hebben voor haar voorhoeven, maar die bestaan niet in kleine maatjes. Tot nu toe bleef de gewone Glove ook prima zitten.
Ze heeft nu de Glove maatje 00,5. Wat voor ieniemini-maatje Wide dat dan moet worden?? Die bestaan in elk geval niet en komen er voorlopig ook niet, volgens de fabrikant. ik kan ook nog gaan kijken of misschien toch in het allerkleinste maatje Glove past (die ik nog wel ergens heb liggen voor nood), eventueel ook nog in combinatie met een powerstrap.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:58

Ik ben al een tijdje aan het denken om hoefschoenen aan te schaffen, ik ga wel eens geregeld op de baan maar dan slijten haar hoeven te hard af,

Bestaat er zoiets als hoefschoenpassers? (mensen die langskomen om te zien welke dat passen)

Is het wel handig om een tinker hoefschoenen aan te doen? gaan hun sokken niet in de weg zitten?

Ik kwam tijdens mn zoekactie uit op onderstaande link, waar door ik toch wat schrik krijg voor de nadelen van hoefschoenen
http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/frame%20pagina%20hoefschoenen.htm

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:01

keona schreef:
waarom niet? vind het maar 1 domme regel.en als je dan geen ijzers wilt maar toch studs nodig hebt zijn hoefschoenen een uitkomst
Hadn't you noticed? KNHS is dol op domme regeltjes :D En die arme KNHS staat nu ook andere kleurtjes dan wit toe voor de dekjes, da's al zo'n shock, om dan ook nog iets nùttigs te moeten gaan toestaan? Ik bedoel, dan is het hek van de dam! }:0

@ killed: Simpele stappen om de narigheid van die link te voorkomen:
- koop niet zulke achterlijke hoefschoenen met 'n gesp zo (ik heb geen idee welk merk dat is? Maar ze ogen absoluut gruwelijk)
- laat hoefschoenen niet 24/7 om (of controleer regelmatig of alles goed is)
- en zet vraagtekens bij websites met knalgele achtergrond en galoperende paardjes als versiering := want het is wel heel makkelijk om alle hoefschoenen over één kam te scheren. Dan kan je ook alle zadels afzweren dankzij zadelmarkt...

Wij hier raden de easyboot en renegades aan, geloof ik :)

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:46

Killed: bij een geval als op de site van Hoofcare zou de eigenaar een gigantische schop onder z'n hol moeten krijgen.
Om het zover te laten komen moet je toch echt je bril niet op hebben gehad, niet-passende schoenen hebben en gewoon niet geluisterd naar hoe je met hoefschoenen moet omgaan. :n

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:53

Heb ook even op de site gekeken van Hoofcare. Ik rij zelf al heel wat jaren met hoefschoenen. Op de site worden een aantal zaken aangedragen waar ik zelf ook vraagtekens bij heb. Zo vraag ik mezelf ook af of het hoefmechanisme me nog wel optimaal werkt. Hoe zit het met het glijmoment? En hoe zit het met de botjes boven de hoef? Die moeten inderdaad het een en ander opvangen door de hoefschoen.
Kijk na elke rit goed na of er geen schaafplekjes zijn in de kootholte. Tijdens het rijden regelmatig kijken of de schoenen nog recht zitten. Met het aanpassen zorgen dat er geen harde delen op de huid zitten.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 08:27

Ik heb van de week met de Smit overlegd, maar hij raad het me ten zeerste af.
Jimmy kan prima zonder zei hij en hij heeft al zoveel ellende gezien van schoenen dat hij me dat niet toe wenst. Als ik het perse wil kon ie me niet tegen houden maar aanraden deed ie het niet.
Zit wel erg in dubio nu, woord van de smid is me ook wat waard aangezien hij meer verstand heeft van hoeven dan ik.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:47

Ik begrijp niet dat er zoveel 'ellende' is met schoenen?!
Hier op stal rijdt de helft met schoenen, alle merken, soorten en maten die je je maar kunt bedenken, maar buiten het verliezen van een schoen zo af en toe heb ik hier nog geen ellende gezien hoor. :n
Inderdaad goed in de gaten houden of alles nog naar behoren zit, BIJ VOORBAAT zorgen dat alles goed past en na de rit weer controleren.
Zeker bij schoenen die onder de kroonrand blijven zie ik niet wat voor 'ellende' daar dan van moet komen.

Als je paard het niet nodig heeft is dat helemaal ideaal natuurlijk! Hier liggen de paden bezaaid met grof puin, kiezel etc. dus er zijn maar weinig paarden die daar gewoon overheen denderen.

Odi, het hoefmechanisme zal werken als de voet iets ruimte heeft in de schoen, anders wellicht minder.
Maar hé, liever 2 uurtjes per week minder hoefmechanisme dan 24/7 (ijzers). ;)
Over het glijden en schokdemping staat het eea op hoefnatuurlijk geloof ik, die hebben dat gemeten.
Ik denk overigens niet dat de gewrichten het zwaar te verduren hebben van hoefschoenen, het is meestal toch flexibel rubber waar je mee rijdt, dat dempt veel beter dan ijzer.
Uiteraard zijn blote voetjes het allerbeste, maar over bepaald terrein is dat gewoon niet te doen, en dan kies ik toch voor hoefschoenen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:41

Alles wat niet goed past geeft ellende.
Dat geldt niet alleen voor schoenen, maar ook voor een bit en niet te vergeten het zadel.
Maar over zadelellende hoor je nooit iemand, terwijl ik toch legio paarden zie met (oude) drukplekken op de rug.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:08

Isapaardje schreef:
Alles wat niet goed past geeft ellende.
Dat geldt niet alleen voor schoenen, maar ook voor een bit en niet te vergeten het zadel.
Maar over zadelellende hoor je nooit iemand, terwijl ik toch legio paarden zie met (oude) drukplekken op de rug.

Geen zadelellende??? Zoek maar eens oo mijn naam -O- .
Volgens mij staat bokt vol met zadelellende.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:46

Ja er zal best veel over zadelellende te vinden zijn, maar ik bedoelde het eigenlijk anders Odi.
De meeste paarden die bereden worden, krijgen een zadel op de rug, ondanks dat men weet dat een zadel veel ellende kan veroorzaken. Het is zo gebruikelijk een paard met zadel te rijden, dat men dat kennelijk zelfs 'voor lief' neemt.
Hoefschoenen daarentegen zijn nog vrij ongebruikelijk. En daarmee is één verhaal over 'ellende' genoeg om veel mensen te doen besluiten die 'rampdingen' maar niet te nemen.
En niets is minder waar .... goed passende hoefschoenen dragen bij aan paardenplezier, en niet aan paardenleed.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:00

Elende van hoefschoenen kan het me bijna niet voorstellen hier geen problemen,rij wel enkel met schoenen onder de kroonrand(daar heb ik voor gekozen,vind de schoenen die er over komen niet ideaal voor mij met inlopen enz).maar niet alleen kan ellende voorkomen met een schoen bij iemand die er geen verstand van heeft,want ik zie meer ellende bij mensen met ijzers(want wat zijn er toch veel slechte smeden).als ik jou was zou ik me gewoon verdiepen in de schoenen en dan beslissen,praten met mensen met schoenen,meeste smeden vinden schoenen minder waarom omdat hun liever een ijzertje slaan,nou heeft jou smit dat niet gezegt,maar waarom wil jij schoenen,als je paard zonder kan.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:36

Ik ben erg blij met al mijn schoenen.
Paarden die niet meer gevoelig lopen.
Gister avond rondje zonder gemaakt maar toch echt gevoelig.
En al die brokkel hoeven die ik bij ijzers had, nooit meer problemen... Dus ik blijf er happy mee.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:01

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:14

ik zal straks eens gaan meten bij onze freiberger
hotchocolat schreef:
De smid is langsgeweest deze week en toen ook de mogelijkheid gehad om zonder ijzers de hoefschoenen te passen.
Ze zijn helaas allemaal te klein dus vandaar mijn advertentie
http://www.bokt.nl/markt/ad/46298/nieuwe-easyboot-glove

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:41

Ik kom even binnenvallen voor advies. Ik heb niet het hele topic gelezen (122pag.) maar wel al e.e.a. via zoekfunctie gezocht en doorgebladerd maar toch niet helemaal gevonden wat ik zocht. Een maand geleden is Rowan naar een hit-actief verhuisd met veel bestrating en puin en harde ondergrond. Ik bekap Rowan al jaren zelf en dit gaat prima, maar dagelijks zo'n 10/15km rondwandelen over bestrating is toch wel heftig voor z'n hoeven.

Mijn idee was om 'm tijdelijk (week of 2/3) op schoenen te zetten, waarna ik vervolgens langzaam kan afbouwen en uiteindelijk weer helemaal blootvoets kan. Welke schoenen zijn geschikt om 24/7 om te hebben? Ik neig naar easyboot epic of glove, maar ik zag ook die easyboot glove back country, weet iemand al wat die schoenen gaan kosten? En wat is het verschil met de cavallo's tov de easyboot glove back country?

Nog even een vraag, Rowan sleept wat in luie modus, dus de toon van de achterhoefjes slijt flink, ik ben bang dat de meeste hoefschoenen hier niet tegen bestand zijn. Hoe is jullie ervaring met paarden die slepen icm hoefschoenen?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:40

Loopt hij gevoelig? Zo niet, zou ik geen actie ondernemen.
De hoeven passen zich aan aan de ondergrond, dus met 'n beetje geluk hoef je nauwelijks meer te bekappen en krijgt je paard gezonde, stevige voetjes. :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:33

Hij begint steeds gevoeliger en korter te lopen en hij slijt zo scheef af dat ik het nu niet meer recht krijg. Heb al actie ondernomen en een aantal bekappers aangeschreven, maar ik heb jammergenoeg geen aanspreekpunt meer, gezien mijn bekapper is gestopt. Hij sleet altijd wel iets scheef, maar omdat het nu zoveel sneller slijt lijkt dit ook gelijk een stuk heftiger.

Ik ben dus bijna 2x per week het recht aan het vijlen maar dat baadt niet, 2dgn later is het weer scheef en korter. Bovendien slijten de stralen minder snel dan de rest van de hoef en die lijken nu 'platgedrukt'. De straalgroeven zijn daardoor helemaal dicht 'geslibt'. Goed, profi bekapper is al onderweg, dat is het punt ook niet, maar ik wilde me vast gaan oriënteren voor een eventuele schoen. Ik denk dat de overgang van zachte zandpaddock en weidegang naar dit te drastisch is geweest.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:59

Goed dat je een bekapper laat kijken, wellicht kan die je op weg helpen.

Schoenen voor 24/7, als het echt niet anders kan, zou ik kiezen voor schoenen die onder de kroonrand blijven en liefst zonder ijzerwerk.
Hoewel isapaardje (post ook vaak in het topic) goede ervaringen had met Cavallo's 24/7, die zitten over de kroonrand en moeten ook ingelopen worden.
Iets met ijzer zou ik liever niet doen, dan zou ik voor de Gloves kiezen, die zijn het 'simpelst' en erg fijn mits ze goed passen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:13

Heeft iemand enig idee waar de easyboot RX te koop is en snel geleverd kan worden? Die schoen ziet er namelijk ideaal uit dat mijn geblesseerde paardje gewoon de wei in kan!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:40

Bij Agradi is die te koop, super service, maar als termijn staat er soms 'tussen 2 en 10 werkdagen' dus dan heb je kans dat er alsnog 2 weken overheen gaan.
Maar daarvoor zou je even moeten kijken op agradi.nl

Hoefschoenenwinkel heeft ze ook wel, maar of je ze dan snel in huis hebt weet ik niet.

skessaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:47

ik heb hele slechte ervaring met de levertijd van Agradi. Zelfs wanneer er' direct beschikbaar' staat moet ik er 14 dagen op wachten. Is meerdere malen gebeurd.
Als ik iets bestel wil ik het gelijk hebben :o en niet 14 dagen later