Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:58

Bah Jill wat een ontzettend naar nieuws... Is je gevoel dus toch goed geweest. Heel erg jammer ;( Bah!
Weten ze ook hoe het kan dat het zo verslechterd is?

Heel erg veel sterkte. :(:)

De mijne heeft vorig jaar met een blessure gelopen en is nu een jaar 'goed.' Helaas liep hij dit weekend niet goed. Ik snapte meteen waarom ruiters altijd zeggen dat je zélf (dus niet het paard) nooit af komt van een peesblessure. Ik ben meteen weer elke dag aan het voelen, koelen, stappen enz... Ik neem aan dat het iets onschuldigs is, maar toch gaat die peesblessure maar niet uit je hoofd he. Ik geef hem een dikke week staprust en kijk daarna weer verder.
Zijn er meer mensen die dat zelf zo hebben, dat ze zo bang blijven voor terugkomende blessures?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:00

Jill_ schreef:
Wat balen van die tegenstrijdige berichten Jury, maakt het niet gemakkelijker.
En wat een goede berichten Chrissie en Rooslover!

Ik heb helaas heel slecht nieuws gehad maandag, in 8 weken tijd is de pees zo verschrikkelijk verslechterd dat er niks meer aan te doen is. De arts noemde het beeld op de echo 'alsof er een bom ontploft is'. Ik zal dan ook afscheid moeten nemen van mijn kanjer.. ;(

:(:) :(:) ;(

EllyC

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:06

Jeetje Jill, wat een rotnieuws.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:22

Tjonge jill, dat is echt naar!!

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:27

Wow Jill wat een vreselijk nieuws! Ontzettend veel sterkte de komende tijd :(:)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:14

Wat verschrikkelijk Jill! Heel veel sterkte gewenst. :(:)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:17

Jeetje Jill wat een rotnieuws!!! Sterkte ermee!!

Ik moet morgen terug. Lig nu al in de stress. Ben een beetje bang dat de pees wel weer achteruit gegaan is.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:41

O nee Jill, wat erg!! Echt de nachtmerrie van iedere Peespatient |(
Is er echt geen andere optie?

Annetje, ja, ik weet helaas precies hoe je je voelt. En geloof me, dit gevoel blijf je houden, ook al krijg je een ander paard..

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:42

Jill_ schreef:

Ik heb helaas heel slecht nieuws gehad maandag, in 8 weken tijd is de pees zo verschrikkelijk verslechterd dat er niks meer aan te doen is. De arts noemde het beeld op de echo 'alsof er een bom ontploft is'. Ik zal dan ook afscheid moeten nemen van mijn kanjer.. ;(

Jeetje zeg :( sterkte. :(:)

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:28

Ohneen, veel sterkte Jill.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:46

Jill, sterkte !!

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:52

Annetje schreef:
Bah Jill wat een ontzettend naar nieuws... Is je gevoel dus toch goed geweest. Heel erg jammer ;( Bah!

De mijne heeft vorig jaar met een blessure gelopen en is nu een jaar 'goed.' Helaas liep hij dit weekend niet goed. Ik snapte meteen waarom ruiters altijd zeggen dat je zélf (dus niet het paard) nooit af komt van een peesblessure. Ik ben meteen weer elke dag aan het voelen, koelen, stappen enz... Ik neem aan dat het iets onschuldigs is, maar toch gaat die peesblessure maar niet uit je hoofd he. Ik geef hem een dikke week staprust en kijk daarna weer verder.
Zijn er meer mensen die dat zelf zo hebben, dat ze zo bang blijven voor terugkomende blessures?

Oke kom hier even binnen vallen haha! Maar ooooooh ik herken dit zooo erg! Inderdaad ook bij een nieuw paard blijf je dat gevoel houden... Ik check elke dag echt alles na.. En bij t kleinste beetje maak ik me al zorgen haha!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:59

VINJ schreef:
Annetje schreef:

Oke kom hier even binnen vallen haha! Maar ooooooh ik herken dit zooo erg! Inderdaad ook bij een nieuw paard blijf je dat gevoel houden... Ik check elke dag echt alles na.. En bij t kleinste beetje maak ik me al zorgen haha!

ja herken het ook erg.
als ie weer eens raargedaan heeft op de wei enz (gezien dan he) altijd eerst weer voelen en kijken
voor mij helpt wel dat ik veel mnoet blijven stappen op het harde,
vooral voor mijn gevoel er alles aan te blijven doen dat ie goed blijft is toch al wel weer half jaar goed ben ook weer begonnen met een sprongetje te maken maar toch... het gevoel blijft..

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:57

Door dat droevige nieuws door heb ik toch weer iets positiefs te melden :) Na 2 weken fanatiek te hebben gewandeld was het vandaag de dag dat ik weer een half uurtje er op mocht zitten *\o/* Ik heb de hele tijd stralend op me paard gezeten volgens toeschouwers hihi maar ik was dolgelukkig, het was het waard om in de volle wind tegen door de polder te fietsen. (als je op de foto klikt wordt die groter ;)
Afbeelding

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:11

Jill_ schreef:

ah jeetje wat een rot nieuws! Heel erg veel sterkte!! :(:) liedjuh duim voor morgen voor je dat alles de goede kant op gaat! De merrie van beste vriendin met pees blessure die word steeds frisser! Hi Hi. Bult op de pees word ook zacht, zou dat een goed teken zijn? Ze staat nu wel in een veel grotere stal sinds een paar dagen. Zenuwen beginnen bij mij echt te komen voor vrijdag. Slaap al twee nachten slecht. Zit zo te piekeren van wat er mis kan zijn met mijn pown

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:40

Bedankt allemaal..
Hij heeft een chronische progressieve desmitis aan zijn tussenpezen in beide achterbenen. Van de pezen is nog weinig over en het zal alleen maar verslechteren. Hij heeft zoveel pijn met lopen dat dit helaas de enige juiste beslissing is. Het is nu alleen nog wachten op de verzekering..

Luz_ElenaE, super dat je er weer op mocht, ik snap dat je er stralend op heb gezeten!
Marjan en liedjuh, alvast heel veel succes met de scan.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:12

gadver wat naar! Nee dan is de hoop weg. :(:) Kan je hem nu niet laten gaan dan? Want dit klinkt wel erg pijnlijk voor je paardje! -O-

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:53

Ik heb vanmiddag scan gehad. Had van te voren al gezegd dat ik het gevoel had dat hij slechter was. Maar klinisch oke. Dus eerst uitgebreid klinisch gekeken, ze zag er helemaal niks aan. Dus dacht dat de scan meer een formaliteit zou zijn. Bleek toch iets onder de schieffel weer een irritatieplek zitten.
Nu weer 6 weken 10-15 minuten draven en dan opnieuw scannen.

Maar nu belde ik net mijn stagebegeleidster op, die begon gelijk over second opinion. Of het weghalen van de schieffel. Vanmiddag ging ik nog helemaal positief ertegen aan, maar nu zit ik dan toch in een kleine depressie.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:29

Oei dat is minder liedjuh! Ik zou ook voor een second opinion gaan nu hoor.

Bij mij is het been opeens terug dik. Vorige week vrijdag nog een scan gehad en toen was de da nog opgetogen. En nu opeens terug dik en iets warm.... Zal het een paar dagen afwachten.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:06

Oh balen Liedjuh, ik hoop dat het goed komt met een stapje terug nemen. Hetzelfde geldt voor jou choco, overigens kan het been ook dikker en warmer zijn omdat de temperatuur zo achterlijk snel veranderd. Van -6 naar +10, daar reageert het been van mijn paard ook nog steeds op, en die is al helemaal genezen.

Sinds vandaag heb ik een nieuwe bijrijder, deze heeft een tijdje niet gereden en wil dus graag goede begeleiding. Nu is het dus zo dat hij (alleen deze maand) 2x per week les gaat nemen. En vanaf Maart gaat het over naar 1x per week les en 1x zelf lekker op buitenrit. Hij rijd dan op donderdag en zaterdag.
Nu vroeg ik mij dus af of dat niet te zwaar is (paard is genezen verklaard). Ik heb normaal nooit zoveel lessen gereden in een week met haar namelijk :+ . Dan heb ik dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag een uur les. Waarvan ze dinsdag en zondag wel flink intensief getraind wordt in de les 1 uur lang. En donderdag en zaterdag een beetje op haar dooie gemakje kan sukkelen. (ook een uur.) Vinden jullie dit lang of te veel in de week?

Maandag rijd ik zelf heel rustig, niet te veel vragen en ongeveer een halfuurtje, dinsdag rijd ik een intensieve dressuurles, woensdag ook voor mezelf heel rustig, maar wil ik dan nu een rustdag van maken.. donderdag rijd de bijrijder dus sjok sjok modus, vrijdag rijd ik weer ongeveer een halfuurtje/20 minuutjes, zaterdag gaat ze weer een uur sjokken :P en zondag wordt ze weer intensief gereden. Vinden jullie deze aantal lessen in de week veel? 4x per week een uur flink doorlopen heb ik eigenlijk nog nooit gedaan met mijn paard :o vandaar dat ik een beetje in dubio ben.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:23

De sjok sjok lessen zou ik me minder druk om maken. Ik zou alleen nog een keer nadenken over de lessen op dinsdag en zondag, daar zit maar 1 dag tussen, dat zou in mijn ogen te weinig zijn, met betrekking op 'revalideren'. Ik zou dat toch dan zeker woensdag en zondag maken..

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:43

Wij hebben gisteren ook onze hoop stress gehad van madam :)
We wilden ze van stal verhuizen (naar een stal met een stapmolen) en ze wou de trailer niet op!
Meer dan anderhalf uur mee bezig geweewt voor dat we haar er dus op hadden.
Het was 5 minuten rijden naar de andere stal en mevrouw heeft dus letterlijk 3 keer op haar kont gezeten in de trailer!
Wat een ramp was het. Van de dierenarts mochten we door haar blessure niet te voet helaas :(
Maar eind goed, al goed! Vandaag gaan we nog wat trainen aan het in en uitstappen van de stapmolen.
Ik heb zo een vermoeden dat ze dit dus ook niet kent.
Wish me luck :')

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:14

Roxxiejj schreef:
De sjok sjok lessen zou ik me minder druk om maken. Ik zou alleen nog een keer nadenken over de lessen op dinsdag en zondag, daar zit maar 1 dag tussen, dat zou in mijn ogen te weinig zijn, met betrekking op 'revalideren'. Ik zou dat toch dan zeker woensdag en zondag maken..

Bedankt voor je reactie. De les op dinsdag en zondag rijd ik zelf, al 2 maanden en dit gaat super goed. Maandag krijgt ze of een dagje vrij of ik ben bezig met gymnastiseren, dus veel stappen en niet te intensief. Tot nu toe doet ze het er erg goed op en de pees reageert nog niet. Maar ik kan eventueel gaan kijken of ik mijn les kan verplaatsen. :)

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 14:06

Noa- Ik dacht ook eerst dat het van het plotse temperatuurverschil was. Want al haar benen waren niet 100% slank. Nu gisteren waren de andere benen al veeeeel beter maar de peesblessurebeen totaal niet....
Ofwel komt die wat achter, door de blessure... We zien wel..

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:01

Tjsa ik zou persoonlijk toch wel een les minder gaan doen Noa, het komt er nu wel aardig op aan vind ik zelf. Belangrijkste is denk ik om je paard nu goed te houden! En meende dat als ze een pees blessure gehad hebben, dat het wel altijd een zwak punt blijft. Yeye, hoe is het gegaan met de stapmolen? Wat balen dat ie zo'n moeite had met de trailer! Maar gelukkig zijn jullie aangekomen!

nou ik ben terug uit de kliniek met archy, helaas niet echt goed nieuws. na heel veel uitverdovingen van gewricht, foto's en echo's van beide achterbenen er achter gekomen dat archy een blessure heeft aan de binnenste gewrichtsband naast het hoefgewricht. Deze is behoorlijk verdikt ten op zichte wat het mag zijn. Helaas is dit toch een wat ernstigere blessure dan dat ik zelf dacht toen ik hoorde dat het een gewrichtsband was, ikzelf dacht pffh, dat word ff paar weken rustig aan doen en dan kunnen weer! Maar helaas, hij moet 2 maanden boxrust, mag max 10 min per dag stappen en moet dan over 2 maanden terug voor foto's om te kijken hoe het dan vordert. Dit kan zomaar eens een half jaar of langer gaan duren, en het is dan nog maar de vraag of het weer helemaal goed komt, de wedstrijden kan maybe ook wel nooit meer. Als dat het enige is wat ik moet inleveren, dan is dat totaal geen probleem, dan maar recreatie pown! al hadden we nog een hele toekomst voor ons. belangrijkste voor mij is dat hij geen pijn heeft en straks gewoon weer paard kan zijn.