Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
breakthelaw schreef:Welke schoen zouden jullie nemen als je paard de volgende maten heeft
Linksvoor 16,5cm lang en 14,5 cm breed
Rechtsvoor 16 cm lang en 14,5 breed
Hester schreef:breakthelaw schreef:Welke schoen zouden jullie nemen als je paard de volgende maten heeft
Linksvoor 16,5cm lang en 14,5 cm breed
Rechtsvoor 16 cm lang en 14,5 breed
Het is alweer ruim twee jaar geleden dat ik hoeven opmeette voor hoefschoenen, maar ik zat ook rond de 16cm lengte en 14cm breedte. Ik kwam toen voor één hoef uit op maat 4 (easyboot bare) en voor één op maat 5, maar uiteindelijk bleek de 4 aan beide hoeven te passen. Dus in geval van twijfel zou ik aanraden eerder de kleinere maat te kiezen. (Ik geloof dat het voor minihoefjes precies andersom geldt, maar dit is mijn ervaring.)
Bij m'n nieuwe paard passen de maatje 4 schoenen achter, dus daar heb ik mooi geluk mee. En ik vermoed dat als straks z'n ijzers voor afkunnen (nu moeten z'n platvoeten gecorrigeerd eerst) daar een maatje 5 zal passen, of ook 4. Dus voorlopig doe ik die werkloze maat 5 nog niet wegMaar als je in de buurt zit kunnen we misschien wel even passen...
estella81 schreef:Hallo, mijn paardje van 4 jaar slijt haar hoeven te snel af en ben daarom op zoek naar hoefschoenen enkel voor haar voorhoeven. Ze heeft de maten:
Rechts: breedte 13.3cm en lengte 13.3cm
Links: breedte 12.5cm en lengte 13.3cm
maten renegades:
maat 2: B 127mm L 140mm
maat 2W B 133mm L 140mm
maat 2WW B 140mm L 140mm
Ik zit zelf te denken aan renegades maar weet dan niet of 2W de juiste maat is. Mocht er iemand tweedehandsjes hebben, hoor ik het ook graag.
Dus, zijn renegades geschikt voor mijn paardje? En zo ja welke maat?
Alvast bedankt voor je reactie!
estella81 schreef:estella81 schreef:Hallo, mijn paardje van 4 jaar slijt haar hoeven te snel af en ben daarom op zoek naar hoefschoenen enkel voor haar voorhoeven. Ze heeft de maten:
Rechts: breedte 13.3cm en lengte 13.3cm
Links: breedte 12.5cm en lengte 13.3cm
maten renegades:
maat 2: B 127mm L 140mm
maat 2W B 133mm L 140mm
maat 2WW B 140mm L 140mm
Ik zit zelf te denken aan renegades maar weet dan niet of 2W de juiste maat is. Mocht er iemand tweedehandsjes hebben, hoor ik het ook graag.
Dus, zijn renegades geschikt voor mijn paardje? En zo ja welke maat?
Alvast bedankt voor je reactie!
Ik heb uiteindelijk de renegades maat 2 en 2W gekocht. Bedacht me dat ik ze altijd kon ruilen mochten ze niet goed zitten en... ze zitten als gegoten! eerst Dona mee in de paddock gezet om te wennen, nou ja wennen, ze tilde haar voeten niet eens hoger op dan normaal. Ze heeft nog nooit ijzers gehad dus had wel verwacht dat ze nu onwennig zou lopen. Vervolgens een uur mee gereden, ging prima! Stap, draf galop... geen probleem! Instructeur vind t helemaal niets, die zweert bij Ijzers, ach ieder zijn ding. Ik ben helemaal bij! Ze staan zelfs nog leuk ook:)
iana schreef:hoi, allemaal...ik ga mijn Equine joggingshoes verkopen
1 x aan gehad om een wandeling aan de hand te maken van max 2km
rede van verkoop: paardje heeft HB en ze liggen maar te liggen
Omdat ze zulke dunne zolen heeft heb ik besloten voorijzers te laten zetten, ze struikelt makkelijk en met de schoenen aan is het nog erger.
Ze sloft bijna met der voeten, rakelings over de grond...de wegen zijn zeer slecht hier, heel oneffen...veel putten en kiezels (heel paardonvriendelijk dus) Ze is met mij erop al 2x op de knieën gegaan en met "afgeronde" ijzers is het veel beter...daarom deze beslissing van verkoop.
Ze zijn splinternieuw, ik woon wel in België...laat maar weten.
Oja het zijn rood/zwarte