Wisje flink kreupel, alleen rechtsom bij teugels op maat..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Re: Wisje flink kreupel, alleen rechtsom bij teugels op maat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 00:05

Ah tof! Super dat je tevreden klinkt Haha!

Ik ben benieuwd naar de foto's!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 00:32

[HAW] Wisteria begint weer met het werk aan de longe!

de foto's!!

en ik heb zowaar weer een beetje hoop Lachen
ze loopt goed, wel nog duikboot idee en hals horizontaal willen houden maar ik weet nu iig zeker dat er met de rug en ook met de pezen&spieren etc niets mis is en dat ze nog erg jeugdig en vooral nog erg slap(logisch ook, heeft amper nog gewerkt) is en nu dus beetje gaan opbouwen, en dan de 25e eens kijken wat Antoine er mee kan en er van denkt, want scheef is ze iig ook..
Heb nu weer iets om naar toe te werken en een hele hoop spanning en onzekerheid is weg omdat er op de hals na echt niets mis is met haar en die hals geen reden was om te zeggen dat ze niet gereden kan worden.
Dus nu is het nog afwachten hoe ze verder zal ontwikkelen en wat haar grenzen zijn Lachen

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 09:19

Hoop doet leven Rens!
Ik ben heel benieuwd wat Antoine van haar gaat zeggen.

Ga nu ff snel de foto's kijken Knipoog

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:02

Mooi foto's maar zal verder reply-en in dat topic. Knipoog

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:41

Fijn dat je weer hoop begint te krijgen!! ga nu je foto's eens bekijken!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:01

Even een stipje, ben ook wel benieuwd naar wat Antoine ervan gaat zeggen! Ik hoop echt dat het deze keer allemaal goed blijft met wisteria!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:48

Hey Renske,

Het is alweer een oud topic maar toch....
Ik las in je onderschrift dat Wisje naar Antoinne was geweest en ze nu ergens anders staat in training. Hoe heb je dat ervaren? Hoe lang is het plan dat ze daar blijft?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 15:28

Klopt Wis staat nu bij Mireille in training, het gaat erg goed met Wis, iig zolang Mireille er mee bezig is
Wis en ik dat klikt op dit moment helemaal niet meer helaas.. Verdrietig
De bedoeling van mn ouders was 1 maand in training en dan moet ik er zelf mee overweg kunnen, maar dat zou betekenen dat ze over 2 weken al naar huis moet komen, iets wat gedoemd is om te mislukken denk ik..
Het is zo'n andere manier van rijden en alles, en daarnaast is Wis ook nog eens erg moeilijk dus ik hoop haar nog een 2e maand in training te kunnen laten staan zodat Wis zelf alles beter doorheeft en ik zelf ook handiger ben geworden.
Met Wis zelf komt het iig helemaal goed, zal alleen veel tijd en geduld kosten en met de hulp van Mireille moet het met Wis en mij ook wel weer goed komen alleen zal dat dus wat langer duren..
Hou je op de hoogte!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:35

Yes please... iig fijn dat ollie weer loopt zou mooi zijn als dat met wisje ook het geval is binnenkort.
Dadelijk heb je nog teveel paarden haha Knipoog

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:53

Renske_ schreef:
Klopt Wis staat nu bij Mireille in training, het gaat erg goed met Wis, iig zolang Mireille er mee bezig is
Wis en ik dat klikt op dit moment helemaal niet meer helaas.. Verdrietig
De bedoeling van mn ouders was 1 maand in training en dan moet ik er zelf mee overweg kunnen, maar dat zou betekenen dat ze over 2 weken al naar huis moet komen, iets wat gedoemd is om te mislukken denk ik..
Het is zo'n andere manier van rijden en alles, en daarnaast is Wis ook nog eens erg moeilijk dus ik hoop haar nog een 2e maand in training te kunnen laten staan zodat Wis zelf alles beter doorheeft en ik zelf ook handiger ben geworden.
Met Wis zelf komt het iig helemaal goed, zal alleen veel tijd en geduld kosten en met de hulp van Mireille moet het met Wis en mij ook wel weer goed komen alleen zal dat dus wat langer duren..
Hou je op de hoogte!

Mireille heeft nou eenmaal een gave om met elk paard te kunnen opschieten Ja
Ik kan me heel goed voorstellen dat het heel anders is, je leert het niet in een maand Knipoog Ik hoop dat je van je ouders wat meer tijd krijgt, als je vragen enzo hebt, je bent uiteraard welkom in het HK topic Knipoog
Wel echt toppie dat het met Wis goed gaat!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 21:26

Welk HK topic? (heb ook nog niet echt gezocht moet ik zeggen hoor Knipoog )
Geloof dat mn moeder het wel snapt dat in 1 maand niet alles opgelost kan worden, dus ik heb goede hoop dat er nog 2 weken trainign bij kunnen of zelfs nog een hele maand er bij...
Ga zelf iig veel werken dat scheelt ook alweer Knipoog
Maar moet ook genoeg tijd over houden om regelmatig bij Wis te kunnen gaan kijken anders leer ik het zelf ook nooit natuurlijk Knipoog
Oefen het longeren met enkele en dubbele longe iig al met Quentin die ook extreem rechtsgebogen is net al Wis en binnenkort is er als t goed is een clinic van Antoine(of van een van zn ruiters/instructeurs) en dan doe ik mee met Quentin
Maar of ik dan met Wis overweg kan is nog een tweede.. heb alleen maar paarden met veel(en moeilijk Knipoog ) bloed er in maar Wis is de enige waar het écht mee botst op het moment, heel raar en vooral rustrerend omdat ik normaal juist met moeilijkere en hetere bloedpaarden prima overweg kan, zelfs wanneer anderen het niet meer zo zien zitten en dan juist mn eigen paard waar ik zoveel voor over heb botst het nu even flink mee..
Maargoed Wis heeft ook een hoop meegemaakt de laatste tijd dat speelt ook wel mee natuurlijk.

@Dromenlies, teveel paarden...nooit haha Tong uitsteken zeker niet als het gezonde paarden zijn hihi Knipoog

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:43

Jeetje Rens, balen dat het nu botst met Wis! Hopelijk wordt ze wel weer makkelijker...

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:03

Op welke manier is't dan wel anders? Iig veel succes nog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 14:16

@Magli, de hele manier van rijden is totaal anders www.hoefkatrol.com en www.stalmireille.nl kan je eea al wel lezen
Is te lang om zo 123 uit te leggen en bovendien weet ik er ook nog niet genoeg van om het goed uit te kunnen leggen Knipoog

@Adriana, ja t komt wel weer goed denk ik maar heeft veeeel tijd nodig en Wis is nou eenmaal een erg gevoelig heethoofd(waarom heb ik het niet bij de Holsteiners gehouden hihi Desje is nogsteeds degene met het makkelijkste karakter Knipoog )

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:06

Nou toch fijn dat het weer een beetje op de rails is zeker gezien het feit dat je nog een tijdje zat na te denken of wisje nog wel uberhaupt bereidbaar zou zijn.
Als je daar gaat kijken, hoe gaat dat dan in zijn werk? Moet je er ver voor reizen?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:28

Hahahaha ja Holsteiners zijn wel heel fijn! Maar daarom is een ander paard niet minder, ik hoop dat Wis haar verstand weer terug krijgt Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 11:18

UPDATE!!

Ik heb op Wis gereden!!! Hyper! Hyper!
Eerst nog op paarden van Mireille geoefend, waardoor ik iets handiger was geworden en een paar keer met Wis aan de dubbele longe geoefend(die ging me natuurlijk meteen uitproberen zo is ze dan ook wel weer Tong uitsteken )
Gister na het longeren er op gegaan en in stap+draf wat rondgereden en alleen maar aan rechtrichten+ontspanning gewerkt en het viel me niets tegen!
Ik ben zelf nog wel een beetje een kluns af en toe haha maar de stukken die Wis ontspant ging ze echt super lopen! Lekker ruim en ze was heel relaxed!!

Ben nu alleen wéér ziek en zou eigenlijk morgen er weer op gaan dus je snapt hoe erg ik nu baal!
Maar ben helemaal blij dat ik weer gereden heb, na 1 december toen we zo gevallen zijn had ik er niet meer opgezeten en eerlijk gezegd ook niet verwacht dat alles helemaal goed zou komen!

Wis blijft nog zeker 2 en ik hoop nog 4 weken bij Mireille in training en daarna komt ze naar huis en ik hoop dat het dan nogsteeds goed gaat!
Ben echt heel blij dat ik Wis naar Mireille heb gebracht, Wis doet het supergoed en ik krijg zelf ook echt super begeleiding, helemaal goed OK dan!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:19

Wat gaaf dat je er zelf weer op gezeten hebt! Lekker samen weer opnieuw beginnen. Lastig dat je nu weer ziek bent, maar wie weet ben je morgen weer opgeknapt! Fijn dat je zo tevreden bent!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:20

wat super!
dat zal een machtig gevoel zijn!!!
ik hoop voor je dat het allemaal zo spoedig blijft gaan....

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:00

OK dan!
Da´s nog eens een positieve update Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 22:56

Deze week helaas een lesje op Wis gemist, lag met zware keelonsteking op bed Verdrietig
Maar morgen ga ik weer Haha!

En er staat een leuk nieuw stukje op de site van Mireille over Wis en mij *trots* Haha!
(http://www.stalmireille.nl --> in training --> Wisteria )
Hoop dat het morgen minstens zo goed ging als de vorige keer, heb ook geen schrik gehad gelukkig want ik weet nu wat ik moet doen en weet dat Mireille ook met Wis kan rijden en dat als t mis gaat het dus gewoon aan mij ligt Knipoog

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:10

Erg positief die nieuwe update! Ga zo door zal ik zeggen, mireillie gelooft geloof ik wel in jullie als ik dat zo lees!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:51

Dat is heel erg positief en goed nieuws zeg, dat ze het met zowel jou als Mireille steeds beter gaat doen. Echt fijn, jammer dat je les gemist hebt, maar de volgende keer weer lekker positief verder! Heb er alle vertrouwen in!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 20:55

Ze blijft nog langer in training Hyper!
Dan wordt ondertussen hier de bodem van de bak thuis verbeterd zodat ik thuis ook bij slecht weer aan de slag kan met haar(clubterrein waar ik toen zo ben gevallen met haar is wel altijd droog en goed maar heb daar geen bakrand alleen maar 3 ringen utgezet met bordjes, en stelling naar buiten vragen en dan toch de goede kant op gaan zonder bakrand gaat nog niet lukken denk ik Nagelbijten / Gniffelen )

Maandag ging mn les super!
Dinsdag ging wis met het longeren zo te keer dat ze flink onderuit ging, en ze bleef bezig steeds uit t niets keihard rennen&bokken ben er dus zelf niet opgestapt, zoveel vertrouwen heb ik nog niet in haar & in mezelf Knipoog
maar bij Mireille was ze superbraaf dus heb woensdag weer zelf gereden, wat meer de grens opgezocht en dat deed ze goed! Al ben ik zelf nogsteeds té onhandig haha!
Kan thuis ook niet oefenen tussen mn lessen op Wis door, want heb niets te rijden dus ja dat schiet niet echt op, maar ondanks dat pak ik het toch nog vrij aardig op geloof ik als ik Mireille moet geloven Lachen
Zaterdag weer les Haha!
En probeer toch wel 2 liefst 3x per week te blijven lessen en dan 26 april naar huis.
Ze is ook echt mooi aan het worden, een stuk voller en meer spieren erbij!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:56

Klinkt goed zeg!!

Binnenkort weer nieuwe foto's?? Haha!