Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:Ongezonde hoeven zijn toch ook veel beter af zonder ijzers volgens vele hier.
Dus waarom zou de da ze dan aanraden?
runningkawa schreef:Ik ken helemaal geen manege pony's met ijzers?
Zitten er hier nu zulke rare maneges in de buurt ofzo?
runningkawa schreef:Net alsof elke smid bij elk paard ijzers onder mept
Denk dat die schade wel mee zal vallen.
En ik denk echt dat een DA gewoon er voor uit zal komen als het echt zo slecht is dat traditioneel bekappen.
een enkele ouderwetse knar mischien niet..maar de rest wil gewoon met de tijd mee omdat anders niemand die DA meer kiest.
En dan kiezen ze wel voor hun eigen hachie ipv dat van de smid
Sim0ne schreef:Vergeet niet dat een DA een universitaire opleiding is en hoefsmid een MBO. Ik denk dat een DA tijdens de opleiding veel dieper op alle info ingaat dan een hoefsmid....
Sim0ne schreef:de hoefsmeden die ik in mijn leven ben tegengekomen waren nou niet bepaald lichtende voorbeelden van intelligentie en waren ook vrij strak in hun methode en stonden niet echt open voor vernieuwing.
Nicolletje schreef:Ja dat geloof ik ook Nadya...
Sim0ne schreef:Een DA is wetenschappelijk opgeleid en op een universiteit is een van de belangrijkste dingen die je leert om kritisch te kijken naar onderzoek en om na te denken bij alles wat je doet.
oosterhoff schreef:Meike heeft niet het advies gegeven natural balance beslag te gebruiken. Het beslag dat zij heeft ontwikkeld is anders dan het NB beslag van van nassau!
Meike advieseerd echter ook om het paard elke 6 weken te beslaan/bekappen.
Nicolletje schreef:Ik ben zelfs zo'n eigenwijze doos dat ik HA's in twijfel trek