Ervaring met gebroken griffelbeentje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marsan

Re: Ervaring met gebroken griffelbeentje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:32

Onregelmatig op harde grond? Of met longeren/rijden in de bak,Belker ?

Fijn dat je navraag gedaan hebt .....haar been is niet meer warm gelukkig,alleen ietsje dikker onderaan.
We doen echt heel rustig aan........maar ik maakte me toch ongerust.

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:38

met beenbescherming hebik geen probleem.. omdat het bij pablo bij zijn rechterachterbeen zit..

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:56

Ik ga morgen Bodegraven bellen. Ze liep vandaag niet zuiver en ik vertrouw het niet helemaal.......vind haar ook wat down de laatste dagen.

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:33

bij twijfel altijd bellen..

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 07:16

Idd, moet ik ook doen. Ik wil weten vanaf wanneer hij weer de wei op mag..... Hij staat er nu wel maar ik wil weten wat zij er van vinden.

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:46

We gaan vanmiddag om 4 uur ......

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:20

Hoe is het gegaan?
Ik ben teruggebeld door de kliniek en ebo had allang weer het land opgemogen...... Gewoon er in zetten en rustig aan opbouwen.

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:46

ja ik zit ook te twijfelen wanneer ik pablo de wei op doe..

Ik zit toch steeds van.. wat als hij nu weer een klap krijgt op precies dat been..

Moeilijk is dat he?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:49

ik ben niet bang voor een klap of trap. Eerder voor het gaan racen en sprintjes trekken. het volledig uit zijn dak gaan over een langere afstand.......

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:50

ik ook niet alleen voor die trap maar ook voor het uit zijn dak gaan.. en hij staat toch in een wei met 10 andere..

Misschien zondag even.. dan gaan ze toch niet allemaal naar buiten

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:45

Gelukkig was er niets aan de hand met haar operatie beentje.
Er kwam alleen wat anders uit.....vandaar haar onregelmatigheid de laatste dagen.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 06:51

wat dan? wat een pech Marsan!
Ik zit ook met het dillemma wei. Ik probeer het rustig op te bouwen en nu vertelde iemand dat ze van het weekend de wei op gaan. Ik helemaal in de stress, gereden, voor de zekerheid een stukje (rechtuit) gegalloppeerd, zeggen ze doodleuk dat het een geintje was, lol! Ik vind het zo spannend! Het is fijn als ze de wei op kunnen maar ik ben bang dat het een racepartijtje wordt. Een andere oplossing is een klein stukje afzetten, ik geloof dat we dat inderdaad maar eens moeten proberen...

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 07:44

Mijn paard heeft in van de herfst zijn griffelbeentje gebroken. Nu ben ik sinds december al weer aan het rijden, en hij loopt gelukkig goed. Maar het weiland dilemma herken ik wel. Hier gaan ze altijd begin mei het land op, in de groep, dus die eerste dag een hoop geren en gevecht.....

Ik ga mijn paard wel gewoon op het land zetten (ondanks dat hij de griffelbeenfractuur volgens mij op het land heeft opgelopen vorig jaar) Maar op de eerste dag wel met volledig ingepakte benen!!! daarna uiteraard gewoon zonder beenbeschermers, maar op die eerste dag moeten ze nog helemaal hun plekje in de kudde bepalen en zijn ze natuurlijk idioot enthousiast Rolleyes ik hou m'n hart vast!!!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:59

marsan wat is er dan uitgekomen?

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:58

ik ben ook wel benieuwd wat er uit gekomen is marsan

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:22

Ze moest dus op harde grond draven en daarna aan longe op asfalt.
Ze kon dus niet eens draven,liep zooo slecht,ik schrok ervan.
Fotoos gemaakt van voorbenen dus en haar hoefbevangeheid(wat ze al ooit heeft gehad voor ze van ons was) was zeg maar weer een beetje aan de gang.Ws door het minder bewegen nu met deze revalidatie en stilstaan tijd.
Haar hoefbeen aan 2 benen was ook een stuk gekanteld toen ws en nu dus heel gevoelig geworden. Dus gelijk pijnstillers gekregen en zsm een ijzer eronder (is vanochtend gebeurd,haar eerste ijzertjes)
Ze loopt nu een heel stuk beter,dacht dat ze stijf was,maar liep gewoon op zere benen. Arm meisje,denk je haar zo goed te kennen en hebben we dit niet eens gezien.
Maar ze heeft weer gestraald vandaag,dat was wel te zien. Ijzertjes (en medicijnen)deden haar goed !! En het lekkere weer denk ik.
Maar ben dus wel geschrokken...........

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 06:42

Jeetje, wat een pech! Neem het jezelf niet kwalijk hoor! Je bent zo op dat griffelbeentje gefocussed dat je er niet vanuit gaat dat er nog iets anders aan de hand kan zijn. Wat goed dat jullie toch op controle zijn gegaan! Is je gevoel in ieder geval juist geweest. FIjn dat het beter gaat nu!

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:01

@marsan
pff wat een pech denk je alles goed te doen, krijg je weer een tegenslag Ach gut
heel veel sterkte met je paardje, gelukkig dat ze weer opleefd na de medicijnen en ijzertjes.

@tallie
die van mij had ook beide griffelbeentjes gebroken in 1 been en ook nog rechtsachter, Clown net zo als die van jou! Ach gut (bij die van mij ook nog en stuk groot bot verbrijzeld)

daarna had ze later nog een keer dat haar linker achterbeen kapot geschopt werd. dus die angst van op de wei zetten heb/had ik ook! maar sinds 1 week staat ze nu weer op de wei met een shet en de pony die ook naast haar op stal staat.

mijn paard heeft 2 jaar niet bij een ander gestaan (alles was begonne in maart 2005) maar ik vond het niet eerlijk tegen over mijn paard, ze heeft dat echt nodig contact met andere. dus met trillende knietjes Clown (mijn knieen) is ze afgelopen weekend bij die 2 op de wei gegaan! en ow wat zag ik een blij paard rond rennen Haha! maar oww wat was ik bang Bloos paard dr benen helemaal ingepakt en hup de wei op!

ik zie foto's van 'overgebleven'bultjes, zo'n bultje heeft die van mij ook. en valt gelukkig allemaal wel mee. bij die van mirgino is het wel lastig dat de bult precies daar zit.

iedereen suc6 met de paarden, en dat het allemaal weer goed gaat komen!!

het kost een hoop tijd en angst van gaat het wel goed komen! maar dat gaat het echt wel!

ik ga 14 april weer starten met haar en ben super trots, iedere dag dat ik op haar ga rijden gaan de woorden door mijn hoofd 'dit paard kan waarschijnlijk nooit meer als rijpaard gebruikt worden'(woorden van de dierenarts omdat het been zo kapot was) en dan ben ik altijd weer trots op mijn paard als ik er op klim Haha!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:22

ifever

hier precies hetzelfde met de weidegang Clown
bij ons gaan ze zaterdag voor het eerst weer de wei op,ik hou mijn hart vast Knipoog
ze gaat ook helemaal in de beschermers!
en ik heb een jager Koe
zij wil dat het jongste paardje met haar afgezonderd van de rest gaat,en dan heb je renfeest Duivel
ben benieuwd hoe het gaat.

en haar bult zit zeker op een rotplek ivm de bescherming
ze heeft ook 2 witte strepen langs de schieffel lopen,dat is gekomen door de bescherming Boos!

en fijn dat je weer kan beginnen OK dan!

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:29

pablo staat sinds zondag ook weer op de wei..
Maar gewoon zonder bescherming...
Ga hem niet helemaal inpakken..

Gaat het als het warm is alleen maar van broeien..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:31

tallie schreef:
pablo staat sinds zondag ook weer op de wei..
Maar gewoon zonder bescherming...
Ga hem niet helemaal inpakken..

Gaat het als het warm is alleen maar van broeien..

de mijne krijgt ze ook alleen maar om de eerste dagen met het erin gaan,na een half uurtje gaan ze af
is idd niet goed om ze de hele dag om te houden Knipoog

heleen06Jarig

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:07

mijn paard staat ook sinds het weekend weer bij de andere paarden in. Ik heb hem geen bescherming omgedaan. Maar ja hij had ook wel alleen buiten gestaan, toen wel met bescherming de eerste keer. Ik moet zeggen dat ik ook heel lang getwijfeld heb wanneer ik hem weer bij de andere paarden zou zetten. Maar gelukkig gaat alles tot nu toe goed en het paard is een stuk blijer!

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:37

ja mijn paard is ook een stuk blijer..

Tja je hebt geen paard om binnen te houden.. vind ik dan...

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:38

Donderdag ga ik Versace weer longeren en dan maandag denk ik erop of dinsdag. Heb hem na die uitbraak van laatst maar weer gewoon laten staan tot hij weer mocht galoperen en op de wei mocht. Geen onnodige risico's meer. Mijn paarden zet ik áltijd apart op de wei. Hoogstens met een shet of een andere kleine pony. Juist omdat een ongeluk in een klein hoekje zit. Begrijp dan ook niet helemaal dat jullie ze gewoon weer in kudde's op de wei gooien. Vind dat maar eng, heb al zóveel enge dingen/blessures gezien, maar goed dat is persoonlijk.
Ohh kan echt niet meer wachten tot ik er weer op kan Haha!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 06:45

Bij ons hebben ze allemaal apart een stukje land, maar ik ben zo bang voor 'uitspattingen'. Ze is namelijk nog helemaal niet los geweest. Ik ga vanavond proberen te longeren en vrijdag wil ik haar goed ingepakt in een halve bak loslaten, eens kijken hoe dat gaat. Ik vind het wel spannend!!!
Het rijden gaat overigens goed. Het beentje wordt wel iets dik en iets warm, maar nauwelijks verschil met het andere beentje en doordat er nog geen haren op zitten voelt het sowieso anders. Ze loopt niet kreupel. Gisteren voor het eerst een galopje gemaakt, ze sloeg me toch naar mijn been! Haha! 'ik wil, laat me nou!' dondersteen!