JoviBan schreef:JoviBan schreef:Bekappen oftewel slijten is wel degelijk natuurlijk. En het is nòg natuurlijker om dit regelmatig bij te houden (=NB) en het niet eens in de zoveel tijd drastisch te doen (=TB).pink_unicorn schreef:blijf er bij dat het niet die naam mag hebben...in de natuur slijten ze wij laten ze zo gezegt op die manier af slijten.het is nabootgebootste effect van de natuur.
Nou, als het alleen om de naam gaat?![]()
Ik dacht dat het jou om de methode ging?pink_unicorn schreef:heb het nietv over de ijzers gehad als je verder leest had je gelezen dat ik daar tegen ben. heb het over zalfjes en andere poducten die er op de markt zijn gekomen en door goede hoesmeden ook gebruik worden..
Nee, je had het over traditioneel bekappen, wat volgens jou gebaseerd is op jarenlang onderzoek. En dat ìs het niet. Nu zeg je opeens dat je zalfjes en andere producten bedoelt...JoviBan schreef:Je zegt dat je het niet normaal vindt als iemand van NB af stapt, dat deze persoon dan bedreigd word. Je beweert zelfs: "Het is wel een feit dat mensen die er van af stappen en hun verhaal vertellen bedreigd worden, (de meesten dan)".
--> Feit??? Wie? Door wie? Waar zijn de aangiftes?pink_unicorn schreef:Moet je al kijken naar je eigen reactie.
Oh, dus dit soort vragen en vraagtekens ervaar jij als bedreigingen. Oké, da's dan duidelijk genoeg.
pink_unicorn schreef:jij ziet alleen je eigen geloof en loopt TB af te zeiken terwijl je het zelf waarscheinlijk ook jaren op die manier heb gedaan.dus eerst verder kijken voor je oordeeld.
Nee, ik loop TB niet af te zeiken, want ik weet dat er ook hoefsmeden zijn die wèl goed bekappen. TB vind ik ook hartstikke prima, zolang het paard maar blootvoets loopt. Net als jij ben ik tegen ijzers, that's it. Mijn voorkeur gaat echter uit naar NB, alleen al vanwege het feit dat dit regelmatig gebeurt (wekelijks tot tweewekelijks wordt de hoef bijgewerkt) en dat is gewoon beter voor de hoeven dan drastisch eens in de zoveel tijd (vaak pas na 10 à 13 weken).
Ik heb ook niet jaren TB gedaan; toen mijn paard bij me kwam, liep ze op ijzers. Dat vond ik zó raar, dat ik vragen ben gaan stellen, ben gaan onderzoeken en lezen, me ben gaan informeren en verdiepen. Niet zozeer in de verschillen tussen TB en NB, of uitsluitend in NB, maar in de hoef zèlf. De ijzers zijn eronder weggehaald en in eerste instantie werd mijn paard TB bekapt door een hoefsmid. Maar omdat ik de hoeven tussentijds zelf wilde gaan bijhouden en daarbij ondersteuning en adviezen wilde van een prof (waar veel hoefsmeden niet de tijd voor (willen) nemen, ben ik overgestapt op een natuurlijk bekapper.
over die reactie zie het niet als bedreiging maar er word wel aangebrand gereageerd en daarom
begrijp ik dat mensen niet tegen jullie in gaan.en dat mensen er niet voor uit komen is toch omdat
er atijd wat word gevonden wat dan volgens jullie weer een probleem is en de reden waarom het niet
gelukt is.daarom houden ze liever hun mond.En ik als TBer hoort dat dan wel omdat ik niet zoek naar
een reden waarom het niet gewerkt zou hebben.
en over dit stukje : Mijn voorkeur gaat echter uit naar NB, alleen al vanwege het feit dat dit regelmatig gebeurt (wekelijks tot tweewekelijks wordt de hoef bijgewerkt) en dat is gewoon beter voor de hoeven dan drastisch eens in de zoveel tijd (vaak pas na 10 à 13 weken).
ben ik met je eens dat veel mensen het te laat laten doen maar denk niet dat ik met een zus als hoefsmid daar over niet echt kan oordelen over hoe het bij mij paarden gebeurd want die gebeuren als het moet,ze ziet ze elke dag en als het ff bijgewerkt moet worden dan gebeurd dit en niet iedereen heeft dit voordeel...