ART_UMA schreef:Dus wat mij betreft is natuurlijker houden (24/7 buiten lopen) geen noodzaak. Dat veel beweging voor een paard goed is, eens. Dat voer veel bepaald ook eens. Maar in de winter zonder deken buiten, dat past mij gewoon slecht. Dan is een wintervacht zo dik dat rijden haast onmogelijk is. En ja, ik wil een paard om op te rijden en niet alleen om naar te kijken en ja die keus is aan mij (ego he)
Ben ik met je eens.
Je moet ook hier een manier vinden die voor beiden werkt. Ik ben het eens dat een redelijk groot aantal (dus niet alle paarden met ijzers!!!) paarden voor Jan Doedel op ijzers staan. Ik vind ook dat paarden minimaal een paar uur vrij buiten moeten kunnen lopen. Ook denk ik dat veel mensen veel te veel krachtvoer geven i.p.v voldoende ruwvoer.
Ik heb daarom een mix gemaakt die goed werkt. Paard staat overdag buiten, heeft geen ijzers maar in de winter wel een dek en ze krijgt gewoon een beetje krachtvoer. Soms komt er wat nieuws bij of valt er iets af. Het is net wat mijn ervaringen zijn en waar mijn doelen liggen.