Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:46

<3 *\o/* *\o/* *\o/*

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 18:07

Tessebes schreef:
Wat een goed nieuws, echt fantastisch!

Ik denk overigens dat Aron niet bij die shetties wil staan hoor, die worden vast voor één of ander onderzoek gebruikt.

Als in dierproeven gewoon in de kliniek? Dat lijkt me echt stug

pien_2010

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 18:13

Fijne update en je zeer gegund.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 18:16

Nynkster schreef:
Tessebes schreef:
Wat een goed nieuws, echt fantastisch!

Ik denk overigens dat Aron niet bij die shetties wil staan hoor, die worden vast voor één of ander onderzoek gebruikt.

Anders ontwikkelt de wetenschap zich toch niet?! Het zal hier misschien gaan om onderzoeken op diergeneeskundig gebied, het blijft natuurlijk een universitaire kliniek. Dierproeven klinkt zo negatief, dat denk ik meer aan een mensenmedicijn die op een muis of aap gebruikt wordt.

Maar goed, nu weer ontopic...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 18:18

Super dat hij zo goed gaat en wat een fijn vooruit zicht, lekker naar huis misschien.

Hij heeft idd een beste stal! Wat zullen de afmetingen zijn?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 18:24

Wat fijn dat het eind in zicht is, en oog mee viel! :)

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:13

Wat een super nieuws!! Blij voor jullie

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:39

Wat goed !!!
Bij ons in de kliniek zijn er idd ponies en een paar kliniekpaarden die gebruikt worden. Vaak gaat het om voedingsproeven (of toch die waar we weet van hebben) en er zijn paarden die ze hypervaccineren om plasma met antistoffen af te nemen voor de zieke paarden. De plasmapaardjes zijn een aantal specifieke paarden en denk dat ze om de 4 weken bloed doneren. En dan zo telkens een ander paard zodat er geen roofbouw op gepleegd wordt. Al deze paarden komen normaal ook wel de wei op, maar het kan dat ze in bepaalde periodes langdurig op stal staan voor onderzoek...

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 20:38

Tessebes schreef:
Nynkster schreef:

Anders ontwikkelt de wetenschap zich toch niet?! Het zal hier misschien gaan om onderzoeken op diergeneeskundig gebied, het blijft natuurlijk een universitaire kliniek. Dierproeven klinkt zo negatief, dat denk ik meer aan een mensenmedicijn die op een muis of aap gebruikt wordt.

Maar goed, nu weer ontopic...

Ik denk zelf dat deze paardjes inderdaad onderwijs/onderzoekspaarden zijn, maar niet zoals dierproeven enzo volgens mij hoor..
De arts assistente vertelde wel aan t begin dat ze ook eigen onderwijs paarden houden voor alle studenten daar om te kunnen leren.. die staan overdag ook gewoon lekker buiten op hun eigen land of paddock vertelde ze.

Aron is nogal gek van shetties, hij doet tegen alles wat groter is altijd lelijk maar hij heeft voor die kleintjes een zwak ofzo dus vandaar Aron zijn ultieme droom haha :+

Bedankt allemaal voor de leuke en lieve berichtjes, wij kunnen ons geluk echt niet op inderdaad! Nu duimen dat donderdag de wissel goed gaat, ik ben er waarschijnlijk zelf bij donderdag dus ben heel benieuwd :j

Hun nieuwe box zou ik niet weten qua afmetingen haha, mijn vriend gok iets van 6 bij 6 ofzo! In elk geval echt 2x zo groot als de eerste box waar ze in stonden!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:24

Ons paard had ook zo'n grote box toen hij in Utrecht stond. Fijn dat dit kan. En ik ga duimen voor een goede wissel deze week, zodat het stel weer lekker mee naar huis kan.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 13:25

Zo vandaag weer bij onze vriendjes langs geweest. Stomme TomTom stuurde me ineens anders dan normaal dus lichtelijk paniek en bijna te laat voor de verbandwissel maar ik heb het gehaald na 4x verkeerd te rijden :+ :')

Ik kwam aan en toen stond hij net in de behandelkamer!
Verbandwissel kunnen zien en alles opgeschreven en geholpen dus dat weten we nu ook voor als hij mee naar huis mag :D

Arts is nog steeds erg tevreden, het ziet er super goed uit, ze hebben ook niks weggesneden vandaag en ook de smid die hem een week geleden had gezien zei dat het zeer positief eruit ziet! *\o/*
Helaas vertoont Aron wel erg pijn aan zn voorvoet wat de arts ook niet zo goed kan verklaren..
Hij heeft wel liever dat die pijn toont en het zo goed gaat dan dat hij geen pijn toont en het niet goed gaat. Dus wat dat betreft nog wel positief gelukkig.
Van het weekend begon het met een beetje pijn, toen hebben ze hem weer 2 dagen 2x half zakje buut gegeven. Maandag ging het goed, dinsdag iets wat gevoelig en woensdag wilde die hem niet belasten dus weer pijnstilling gekregen. Vandaag ook voor erg gevoelig dus met sedatie de verbandwissel gedaan en hij krijgt weer half zakje buut. Morgen belt de arts hoe het gaat en we hopen stabiel het weekend in te gaan.

Mee naar huis is dus nog even uitgesteld, meer omdat de arts ook zegt je kan hem nu wel meenemen maar dan loop je thuis te klooien met pijn dus dat is niet handig en dat zijn we volledig met hem eens, dan nog maar een weekje wachten, beter voor aapje..

Kleine man gaat gelukkig ook prima, lekker rondje mee gewandeld en verder staat die lekker te staan en blij te zijn, vrolijke clini clown haha :D
Morgen maar weer afwachten als de arts belt!

Mocht vandaag van alleen zijn voet zonder behandeling foto's maken zodat de eigenaresse die er niet bij kon zijn vandaag ook kan zien hoe het eruit ziet.

Dit is zijn voorvoet op dit moment;
https://boktimg.nl/img/m/XdJB0R.jpg

Dit is achter;
https://boktimg.nl/img/m/hviUCy.jpg

Net terug met zn bakje want mag niet eten na de sedatie;
Afbeelding

En de kleine man Arie voor het wandelen :)
Afbeelding

En tijdens t wandelen lekker grasjes eten :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 09-08-18 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:08

Wat goed om te horen dat de arts positief is, jammer van de pijn maar die gaat hopen we weer over.

Moet eerlijk zijn vind de voet er wel vies uitzien eigenlijk, kan er niet zo goed tegen :+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:32

Fijn dat de voeten blijkbaar de goede kant op gaan maar er moet nog veel gezond weefsel groeien zo te zien. Ik hoop dat de pijn minder wordt en dat de knolletjes volgende week naar huis kunnen.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 14:57

Amber_anne schreef:
Wat goed om te horen dat de arts positief is, jammer van de pijn maar die gaat hopen we weer over.

Moet eerlijk zijn vind de voet er wel vies uitzien eigenlijk, kan er niet zo goed tegen :+

Heel erg sorry, daar heb ik helemaal niet over nagedacht!
Ik heb een modje een berichtje gestuurd of ze het voor mij in een spoiler kan zetten.
kan mijn bericht niet meer aanpassen :(

Bedankt, er moet inderdaad nog flink wat terug groeien, maar het is al een heel eind met gezond weefsel groeien dus het gaat zeker de goede kant op! :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:15

_Lisaa_ schreef:
Amber_anne schreef:

Heel erg sorry, daar heb ik helemaal niet over nagedacht!
Ik heb een modje een berichtje gestuurd of ze het voor mij in een spoiler kan zetten.
kan mijn bericht niet meer aanpassen :(

Bedankt, er moet inderdaad nog flink wat terug groeien, maar het is al een heel eind met gezond weefsel groeien dus het gaat zeker de goede kant op! :D

Uit nieuwsgierigheid kijk ik wel en het is niet heel erg maar lekker is het niet haha. Is het rode vlees?

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 16:31

Klopt dit is echt vlees haha, het klinkt ook best vies als de arts snijd of eraan zit.. weet niet goed hoe ik het moet omschrijven xd
Het gele wat je ziet is jodium poeder. En het witte is de nieuwe hoornvlies laag die er volledig overheen moet groeien en dan kan de leder laag terug gaan groeien!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:55

_Lisaa_ schreef:
Klopt dit is echt vlees haha, het klinkt ook best vies als de arts snijd of eraan zit.. weet niet goed hoe ik het moet omschrijven xd
Het gele wat je ziet is jodium poeder. En het witte is de nieuwe hoornvlies laag die er volledig overheen moet groeien en dan kan de leder laag terug gaan groeien!

Nou zo leer je wel nog is wat hahah. Vind het heel interessant maar kan het gewoon voor me zien als die erin snijdt brrr %)

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 11:53

Amber_anne schreef:
_Lisaa_ schreef:

Nou zo leer je wel nog is wat hahah. Vind het heel interessant maar kan het gewoon voor me zien als die erin snijdt brrr %)

Haha ik kan het me voorstellen, ik vind dit soort dingen heel interessant maar moet zeggen, ook ik werd lichtelijk onpasselijk tijdens de eerste behandeling :')

Update over onze Aron;
Arts vandaag gesproken, hij vertoont nog pijn wat niet echt te verklaren is volgens de arts.. blijft raar.
Maandag om half 9 nog een keer verbandwissel en als het dan nog gaat zoals nu, gaan we maandag afspreken wanneer onze vriend opgehaald mag worden, jeeej! <3 *\%/* *\%/*

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:31

Ik volg jullie van het begin en het toeval wil nu dat bij een van de dekhengsten van mijn schoonfamilie hoefkanker is vastgesteld rechtsachter.

Zo fijn dat die van jullie snel naar huis kan! Onze reis begint net

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 17:01

Granoek schreef:
Ik volg jullie van het begin en het toeval wil nu dat bij een van de dekhengsten van mijn schoonfamilie hoefkanker is vastgesteld rechtsachter.

Zo fijn dat die van jullie snel naar huis kan! Onze reis begint net

He dat is geen leuk nieuws :(:)
Veel sterkte!
Houd hoop, hopelijk kan de arts het net als bij Aron behandelen en komt het nog goed! Ik duim voor jullie!

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-18 10:46

Korte update voor de gene die nog meelezen!

Onze vriend gaat erg goed, hij staat nog op Utrecht. Beide voeten groeien nu schoon terug, er is al een aantal behandelingen niks kwaadaardigs weggesneden -O-
Wel groeit het hoornvlies te snel terug bij zijn voorvoet dus dat halen ze soms weg omdat het goed moet groeien..
Voorvoetje doet dus ook nog steeds wel wat zeer. Daarom is hij nog in utrecht. We willen niet het risico nemen dat dalijk alles voor niks geweest is dus volgende week weer kijken of hij mee naar huis kan! :+:
Morgen weer een bezoekje brengen aan hem, ik ga zelf niet meer zo vaak vanwege zware zwangerschap met bekken problemen, zeer hoge hartslag, 8 maanden spugen enzovoort dus helaas maar heel af en toe op bezoek bij mn vriendje maar goed gelukkig krijgt hij bezoek genoeg :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 10:49

Fijne update voor vriendje.

Goed dat je ook op jezelf let zodat je zwangerschap goed blijft verlopen, ondanks je klachten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 10:59

Blij dat het beter met hem gaat.

Denk goed om jezelf, maar dat doe je zo te horen ook

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 11:43

Fijn dat het goed gaat! Ben ben benieuwd wanneer hij weer thuis staat.

Succes met je zwangerschap!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 11:48

Ik lees ook nog mee! Fijn dat het nog steeds goed gaat! Ook goed op jezelf passen hoor! Met een beetje geluk kunnen jullie straks samen weer lekker rijden en opbouwen!