Zeer ernstige bok hoefje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:10

Jeika schreef:
Dat geloof ik graag, maar toch is het anders. Kalfjes zijn lief hoor, maar niet zo zachtaardig en vriendelijk als een paard.

Dit is onzin. Boerin hier had een kalfje. Hij zou het niet halen. Ze heeft hem in huis in een box genomen. Hij was Veel te klein.
Deze heeft het gered. Is gecastreerd en heeft Tot een jaar of 15 voor de wagen gelopen. Geweldig lief dier.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:11

EmmaSoleil schreef:
Kabayo schreef:
nou nou nou wat een aanname
Ik vind een koe ook erg gezellig en leuk!

Kan best zijn maar een paard met een koe vergelijken is appels met peren vergelijken

Tis allemaal vlees

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:11

Marjoow schreef:
Jeika schreef:
Ik vind een paard toch wel iets anders dan een koe of kalf. Aan een paard heb je nog jaren gezelschap en plezier. Dat heb je toch niet bij een koe.

Dus de waarde van een leven word in deze zin bepaald door de hoogte van het knuffelgehalte?

-O-

Dat is niks nieuws, zelfde met bijvoorbeeld konijn. Hypocriet.
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 06-12-16 10:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:12

Yunomi schreef:
Marjoow schreef:

Dus de waarde van een leven word in deze zin bepaald door de hoogte van het knuffelgehalte?

-O-

Dat is niks nieuws, zelfde met bijvoorbeeld konijn. Hypocriet.

Nou idd :n

Jeika

NatasjavE schreef:
Kalfjes zijn net zo zachtaardig en vriendelijk als een paard.

En dit veulen had als pasgeboren veulen geholpen moeten worden.
Nu is het rijkelijk laat.

Koeien zijn lomp. Ze ze zijn toch heel anders dan paarden, dat zie je zelf ook wel, toch?

maava

EmmaSoleil schreef:
Prima, WANNEER de hoef is genezen. Dat kan allemaal prima verholpen worden.
Dan kan bv naar een kinderboerderij, het kan een weidemaatje zijn of een recreatiepony, hij kan zelfs beginner lessen gaan lopen.
Een pony hoeft niet meteen afgemaakt te worden om een ziekte, en al helemaal niet op zo'n nare manier. Dit is een onnodige dood. Laat hem dan op z'n minst inslapen, dat is veel minder pijnlijk voor dat beestje.

Slachten is pats boem gebeurd. Inslapen duurt veel langer.

@jeika,
Dus omdat iets lomp is is het niet schattig en niet waard om het te 'redden'?
Laatst bijgewerkt door maava op 06-12-16 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:13

Ik heb maar kleine stukjes gelezen.
Maar waarom geef je hem niet weg? Ik denk echt wel dat er iemand is met een groot hart die hem wil helpen. (ik had het namelijk zo gedaan maar ik heb al een paard en geen plek voor 2)

Ik vind niet dat als er een kans is dat hij kan genezen dat je deze zou moeten afnemen, ookal mocht het toch een beetje lijden worden!

Als wij een kind zouden krijgen met een misvormt beentje waar ze heel veel pijn aan heeft.... "helpen"wij haar daar toch ook aan?
Daar zeggen we toch ook niet tegen kan pijn gaan doen dus jammer voor je geven we je geen levens kans?

Je geeft zo iemand dan toch ook de kans om te leven En ja dit is het zelfde als een paard!
Wanneer iets kans heeft op een mooi leven geef je het dat toch

Goof

Jeika schreef:
Koeien zijn lomp. Ze ze zijn toch heel anders dan paarden, dat zie je zelf ook wel, toch?

Ja, domme koeien. Enkel goed voor melk en vlees, je hebt er niets aan.

:')

Serieus? Dit topic verzandt van de ene naieve opmerking in de andere. Ik heb er koffie bij gepakt. Dit is echt genieten.
Cheers.
Laatst bijgewerkt door Goof op 06-12-16 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeika

maava schreef:
EmmaSoleil schreef:
Prima, WANNEER de hoef is genezen. Dat kan allemaal prima verholpen worden.
Dan kan bv naar een kinderboerderij, het kan een weidemaatje zijn of een recreatiepony, hij kan zelfs beginner lessen gaan lopen.
Een pony hoeft niet meteen afgemaakt te worden om een ziekte, en al helemaal niet op zo'n nare manier. Dit is een onnodige dood. Laat hem dan op z'n minst inslapen, dat is veel minder pijnlijk voor dat beestje.

Maar dan hoeft hij niet in een kleine box op vreemd terrein te staan. En het lijkt me vooral niet lekker als eigenaar, maar daar denkt TS anders over.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:14

Jeika schreef:
NatasjavE schreef:

Maar een rund of een paard kennen hetzelfde slachtproces. Beide gaan dood. En dan belanden ze op je bord. Ik zie het verschil niet.

Marjo

Jeika schreef:
NatasjavE schreef:

Walgelijk zeg. Koeien zijn hartstikke leuke dieren...
Ontzettend nuttig en een prachtig beeld in de weilanden. Echt Hollands.

Mayflower_

TS heeft in mijn ogen de juiste keuze gemaakt. Dit is geen ''project'' om op te lappen en dan weer te verkopen. Ik zou mijn handen hier ook niet aan branden en ''aankijken hoe het gaat'' na een operatie, duizenden euro's en onzekere toekomst. Slachten/inslapen is de meest humane manier. Dier heeft totaal geen besef dat hij morgen naar de slacht gaat.

Hurray, het gaat weer zo'n slachten is zielugh topic worden. -O-

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:15

Een gezond dier inslapen geeft altijd risico op vechten. Slachten doet geen pijn, de hersenen zijn stuk voordat de pijnprikkel daar aankomt.

Of je aan een paard nog jaren plezier hebt is voor het dier niet interessant,dat is puur een egoïstische insteek (wat overigens niets mis mee is, mits het dierenwelzijn gewaarborgd blijft). Het is voor een paard niet zieliger (of minder zielig) om geslacht te worden dan voor een koe,kip, varken, konijn of cavia. Het enige dat van belang is is dat het goed gebeurt,maar dat feit is niet diersoort afhankelijk.

En nee, een koe is niet lomper dan de gemiddelde fjord.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:15

Jeika schreef:
maava schreef:

Maar dan hoeft hij niet in een kleine box op vreemd terrein te staan. En het lijkt me vooral niet lekker als eigenaar, maar daar denkt TS anders over.

Weet je uberhaupt hoe het slachten gaat?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:16

Goof schreef:
Jeika schreef:

Serieus? Dit topic verzandt van de ene naieve opmerking in de andere. Ik heb er koffie bij gepakt. Dit is echt genieten.
Cheers.

Penny Alert :')
Ik ga eens kijken of er hier ergens popcorn te vinden is.

Jeika schreef:
maava schreef:

De stress is niet anders bij slachten dan bij inslapen hoor. Wat denk je, dat zo'n dier niet aanvoelt wat er gaat gebeuren? Daarbij, zo lang staan ze daar niet in een kleine box hoor. Ga eens kijken bij een slachterij, dan kun je zien hoe het gebeurd. Heel interessant en ook geruststellend :)

Jeika

;(
Goof schreef:
Jeika schreef:

Cheers.

Ik zeg nergens dat je er niets aan hebt? Koeien zijn heel nuttig hoor :j maar niet echt de dieren die ik echt moet redden van de slacht. Het zijn trouwens vaak de stieren die worden geslacht. En stieren zijn nou niet echt zo vriendelijk.

Azmay

Ik krijg een beetje het pennygevoel hier. :Y)

Weloverwogen keuze ts, ik zou het het dier ook niet aan doen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:17

Mizora schreef:
Een gezond dier inslapen geeft altijd risico op vechten. Slachten doet geen pijn, de hersenen zijn stuk voordat de pijnprikkel daar aankomt.

Of je aan een paard nog jaren plezier hebt is voor het dier niet interessant,dat is puur een egoïstische insteek (wat overigens niets mis mee is, mits het dierenwelzijn gewaarborgd blijft). Het is voor een paard niet zieliger (of minder zielig) om geslacht te worden dan voor een koe,kip, varken, konijn of cavia. Het enige dat van belang is is dat het goed gebeurt,maar dat feit is niet diersoort afhankelijk.

En nee, een koe is niet lomper dan de gemiddelde fjord.

True story.
Ben vaker omver gelopen door een lompe shetlander of fjord dan door een koe :')

EmmaSoleil

MarjanB schreef:
Je zou bijna nog melding maken bij 144 dat die mensen niks hebben gedaan voor t dier. Als ze jong zijn kan je hier echt nog wat mee maar dan moet je ze niet zo in de wei flikkeren en niet naar omkijken.

En zo is het

Jeika

[/quote]
Maar dan hoeft hij niet in een kleine box op vreemd terrein te staan. En het lijkt me vooral niet lekker als eigenaar, maar daar denkt TS anders over.[/quote]
Weet je uberhaupt hoe het slachten gaat?[/quote]
Ja.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:18

Ik vind slachten een veel minder zielige optie voor dit paard dan hem zoals voorgesteld wordt hem van de hand doen en dan maar het hele proces te doorlopen hopend dat het goedkomt. Misschien is het geld halverwege op, beland het dier weer in de handel etc. etc.

Goof

Wacht, Jeika is 12.
Dat verklaart haar reacties.
Jeika, je hebt nog weinig gezien wat betreft houden van eigen dieren, ziektes/ gebreken, herstelprocessen, kosten, keuzes maken, en vooral realistisch blijven daarin.
Als je 25 bent sta je waarschijnlijk veel realistischer in het leven.

bruintje123

Ik heb maar even in het profiel van Jeika gekeken.
Ze is 12. Dus inderdaad nog de penny leeftijd.
Nu begrijp ik haar antwoorden wel.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:19

Goof schreef:
Wacht, Jeika is 12.
Dat verklaart haar reacties.
Jeika, je hebt nog weinig gezien wat betreft houden van eigen dieren, ziektes/ gebreken, herstelprocessen, kosten, keuzes maken, en vooral realistisch blijven daarin.
Als je 25 bent sta je waarschijnlijk veel realistischer in het leven.

Wat is er precies mis met mijn reacties? Misschien kan ik er wat aan doen :) leeftijd zou niet uit moeten maken.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:19

Ik lees al dat mensen vinden dat het veulen moet worden weggegeven... En dan? Iemand anders opzadelen met de problemen en de kosten? ....

En vooral: het veulen opzadelen met een heel lang traject van pijn?

Ik vind het een sterke keuze en hoop dat het beestje snel over de groene weides mag galopperen :)