Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Licor

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:45

Ik ben alleen nog een beetje huiverig voor de slijtage aan het 'ijzer' icm de prijs..
Een gewoon ijzer is met 8 weken namelijk helemaal op gelopen door mijn draver.. en dan rij ik echt maar 1 a 2 keer per week over het harde (verder dus gewoon wei en paddock)..
Als de megasus 150 euro voor 4 stuks blijft kosten en ik er ook maar 8 weken (zeg max 20 ritjes) mee kan doen wordt het wel een duur grapje..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 15:51

Ze zijn straks een stuk duurder dan 150 euro -O-

Dat "hoe snel slijten ze" is de grote vraag van alle mensen die interesse hebben geloof ik. Ik ben daar ook benieuwd naar. Want ik ga echt niet elke 8 weken nieuwe runners aanschaffen. Dan gaan ze héél gauw failliet vermoed ik. Moeilijk te zeggen ook, gemiddeld, aangezien iedereen weer andere dingen doet, er langer mee onderweg is, zwaardere paarden, lichtere paarden, hoefbeweging... zoveel factoren die meespelen.
Misschien dat iemand ervaring heeft met kunststof ijzers? Misschien is het daarmee een klein beetje te vergelijken? En het is een kwestie van uitproberen met onze eerste sets...

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:54

Ik ben ook ontzettend benieuwd naar de eerste ervaringen!
Als het wat is ga ik ze zeker aanschaffen. Lijkt mij de ideale oplossing.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 16:02

Voor de haf is het wel een super oplossing.. ijzers trapt die af.. hoefschoenen draaien snel.. en qua slijtage valt het mee.. ijzers kunnen vaak na 8 weken nog verlegd worden..
Maar voor mn draver twijfel ik dus heel erg.. die loopt anders en slijt daardoor veel sneller.. komend jaar wil ik graag kunststof ijzers eens proberen.. en als dat toch niets is, blijft hij maar gewoon op ijzers.. hij doet hij het opzich prima op namelijk

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 16:08

Ik ben ook benieuwd nasr de slijtage. Maar ik zal ze echt alleen omdoen als ik met de menkar over de weg moet. Voor mij zal de slijtage dan niet veel zijn omdat het maar enkele keren zal zijn.
Ten opzichte van ijzers moet er natuurlijk wel in acht genomen worden dst ijzers 24/7 aan de hoef zitten en slijten en dat de runners er alleen onder zitten wanneer nodig.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:36

Hier ook de slijtage en het rondlopen van kinderen en andere paarden in de buurt.
Een schop is altijd veel kracht en pijnlijk maar zo een ijzer die laat het harder aankomen en beschadigd meer. dus hier echt veel interesse daarom verder heeft pony lief perfecte voeten!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:52

Ik dacht dat ze zeiden dat ze 3 tot 6 maanden meegaan :o ?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 21:10

woepsie90 schreef:
Ik dacht dat ze zeiden dat ze 3 tot 6 maanden meegaan :o ?

Is dat 24/7 dragen of laten we een gemiddelde nemen van 4 ritjes over de weg in de week.

Maar buiten dit maakt het ze nog erg duur. Setje Hoefschoenen is beetje dezelfde prijs maar die gaan wel langer mee.

Maar ze zijn nog niet op de markt dus ik kijk uit naar de eerste gebruikers resultaten.
Ik heb ze niet besteld ovErigens

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 03:06

Hoefschoenen waren in het begin ook veel duurder. Ik denk dat als deze runners aanslaan, de productie groter wordt, er meerdere merken komen misschien, ze ook goedkoper worden.
En de runners zijn een stuk makkelijker in gebruik voor veel mensen en ze hebben veel voordelen t.o. hoefschoenen. Dat is voor veel mensen geld waard.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 07:40

Vd week stond ik m'n shet zn sokjes helemaal uit te poetsen omdat hij zn schoenen aan moest en staat in de modder...toen dacht ik wel even 'ik hoop zo dat hij ze past' zou wel makkelijker zijn ;)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 10:14

Cowgirl schreef:
Maar buiten dit maakt het ze nog erg duur. Setje Hoefschoenen is beetje dezelfde prijs maar die gaan wel langer mee.

Maar ze zijn nog niet op de markt dus ik kijk uit naar de eerste gebruikers resultaten.
Ik heb ze niet besteld ovErigens

Mijn 'setje' hoefschoenen kost meer dan 400 euro. ;) Dus dan is dit heel stukje goedkoper.
Overigens denk ik dat dit vooral langer meegaat omdat het er minder onder zit. Alleen even de vraag hoe dat op asfalt is, want daar heb ik de schoenen voor. Al doe ik ook regelmatig ritjes zonder schoenen.
Maar ijzers slijten ook door het zand etc.
Zelf heb ik nu geen ijzers. Wel dus hoefschoenen voor mijn ene pony, andere zonder. En dit ook besteld om eens te proberen voor mijn hoefschoenpony. ;)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 16:55

ik ben ook zo benieuwd naar hoe ze gaan zijn!

hopelijk zijn het de "gymschoenen" die ik verwacht voor paardjes, als de vering goed gaat zijn denk ik dat ze echt top kunnen worden!!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:20

Ik heb het filmpje aan m'n smid laten zien en hij ziet weinig voordeel. Veel paarden ziet hij niet soepel lopen en zelfs kort en onnatuurlijk. Hij begrijpt m'n standpunt wel. Maar zoals velen de vragen hoe zijn de resultaten op termijn. Nu was hij er niet happig op. Dus we gaan dit blijven volgen. Gelukkig doe ik drie maanden met hoefijzers.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 13:16

...want paarden met ijzers lopen op een natuurlijke manier :') :')

Zo zie je maar hoe de meningen verdeeld zijn. De ene hoefsmid zegt dit, de andere zegt dat. Het zijn absoluut paardenmensen met enorm veel ervaring die dit ontwikkelen, ik hoop dat het echt een superprodukt gaat zijn. Ik vind het jammer dat het nog zo lang duurt, sta te trappelen om ze uit te proberen!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:30

Nadeel aan dat filmpje is dat je de paarden niet ziet lopen zonder de horse runners. Ik vind ook dat ze niet de beste gangen hebben. De vraag is of het aan de ijzers ligt, of gewoon de aard van het beestje is?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:35

denk ook wel dat niks zo dichtbij de natuur van het paard blijft als gewoon blootvoets. Op ijzers glijden ze te veel en misschien op iets anders te veel stroefheid. Maar in de tegenwoordige tijd kan er gewoon niet altijd zonder bescherming gereden worden. Dat is wat ik mooi vind aan hoefschienen en megasus, ze kunnen er om en er af zonder de hoef te verzwakken met nagelgaten. Nadeel bij hoefschoenen is dat ze heel precies moeten passen (je vaker moet bekwppen om te blijven passen) en je ziet vaak dat ze irritatie in de koten kunnen geven. Ik vind het een mooie oplossing voor paarden die blootvoets zijn en soms extra bescherming nodig hebben.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 15:07

Precies dat dus Daphneeeej. Nou is dit de eerste run, dus ik hoop dat ze geen tegenvaller zijn, niet te veel "kinderziektes" hebben zeg maar. Want ook al was de eerste run een voordeelprijs, het blijft een hoop geld. En wat nog belangrijker is, ik wil er geen paard mee beschadigen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:37

GamblersCup schreef:
...want paarden met ijzers lopen op een natuurlijke manier :') :')

* glip glij *

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:02

Klopt natuurlijk ook wat over ijzers gezegd wordt. Helaas kan die van mij ook niet zonder ijzers. En hoop in de toekomst ook zonder ijzers te kunnen. Maar voor nu dus gewoon ijzers. Blijf het in ieder geval op de voet volgen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 14:52

Pun intended? :D

Jammer dat het nog zo lang duurt he... het moet uitgeprobeerd worden om te weten of het echt een goed product is of niet.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 18:05

Ik heb via de e-mail weer contact met ze gehad, want er is iets waar ik niet blij mee ben: ze gaan er van uit dat de horserunners 3-6 maanden meegaan, afhangende van het gebruik. Maar er worden voor maar 8-12 weken tapes meegeleverd. Dus mijn vraag was waarom ze er zo weinig tapes bij doen. Krijg ik een antwoord terug:

"Het is als een afstandsbediening: die krijg je ook maar met 1 setje batterijen geleverd, ook niet voor de hele gebruiksduur".
Ik heb terug geschreven dat dat écht een onzinvoorbeeld is, een afstandsbediening zou jaren mee moeten gaan. De horserunners hebben een relatief korte gebruikstijd, dan zou voor die (in ieder geval voor de kortst verwachte gebruikstijd) tijd in ieder geval aan tapes geleverd moeten worden, zéker als je ziet wat we er voor moeten betalen. Het volgende antwoord (en dit maal van iemand anders):

"Ja, dat was een ongelukkig gekozen voorbeeld --> vervolgens worden alle voordelen van de horserunners opgenoemd en wordt me aangeraden om lid te worden van de nieuwsbrief, zodat ik op de hoogte blijf van al hun nieuwe features, totaal niet om gevraagd en me allemaal al bekend --> om vervolgens te vertellen dat de tapes nabesteld kunnen worden voor de "gunstige" prijs van 20 euro voor 16 stuks.

Ok, ik vind 20 euro voor 16 stukjes tape NIET goedkoop en als je, zoals ik, 4 horserunners gebruikt, is dat maar voor 2 keer. Uiteindelijk wordt het gebruik van horserunners door alles wat je steeds bij moet kopen voor een fikse prijs (ze kunnen zeggen wat ze willen, maar de losse onderdelen zijn ook echt duur!) zó duur, dat het gebruik van horserunners niet meer interessant zal zijn voor veel mensen. Veel zullen het zich niet eens kunnen veroorloven op deze manier, en zullen bij hun ijzers of hoefschoenen blijven, of teruggaan. Denk ik dus.

Ik heb ze ook nog even verteld dat ik ze ontzettend gierig vindt om niet eens het minimale nodige aan tapes in de set te steken. Je verkoopt een set voor een verwacht gebruik van xx maanden. Dan lever je toch een set geschikt voor die xx maanden....

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:12

Maar je hoeft als goed is niet bij elke bekap beurt meteen tapes te verwisselen. Pas wanneer er zo veel af gaat dat niet anders kan.
Ik vind het zelf heel eerlijk meer dan logische dat er per horse runner één setje tapes mee komt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 18:25

Ik niet. Ze geven het zelf duidelijk aan: gebruik is voor ca. 12-24 maanden, tapes zijn voor 8-12 weken. Veel te weinig dus naar mijn mening, als je ziet wat we er voor moeten neertellen. Ik had gewoon een complete set verwacht voor zoveel geld.

Edit: en ik denk echt dat veel mensen het gaan laten om horserunners te gebruiken, omdat het op deze manier veel te duur wordt.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:34

Hoefijzers zijn natuurlijk ook niet bepaald goedkoop lijkt me. Vooral niet als je de horse runners alleen gebruikt wanneer echt nodig. Zal het niet duurder uit zijn denk ik zo. Ik heb het geluk dat ik een paard heb met prachtige hoeven en hoogstens elke 20 weken ofzo hoef te bekappen. Dus ik zie helemaal geen problemen voor mij iig in dat opzicht. Misschien zie ik daarom het probleem niet.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:42

Ik ga mee met Daphneeeej aangezien ik ze ook maar ga gebruiken wanneer het echt nodig is, maar ik snap je punt wel TS. Zeker als je van plan bent de Horserunners echt intensief te gaan gebruiken.