Enjoyit schreef:Dochter en van de pony erbij
en jouw ouders vinden 2 plakken hooi voldoende voor een jong paard?
Hebben je ouders dit stalletje al lang of zijn ze "nieuw"in de paarden?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DatBenIkNou schreef:Het mag best wat vriendelijker volwassen dames. Ts is 15, toen hadden wij ook nog bepaald niet de wijsheid in pacht. Ik had op mijn 15de een ponyhengst. Zelf betaald en ouders zonder enige paardenkennis en die het totaal aan mijzelf overlieten. Achteraf totaal onverantwoord natuurlijk, maar zo gaat het nu eenmaal regelmatig. Ts vraagt tenminste advies en is bereid er iets aan te gaan doen. Veearts moet er gewoon bijkomen en haar verder helpen met voedingsadvies en kreupelheidsonderzoek. Ze weet nu heus wel dat er echt iets moet gebeuren.
Enjoyit schreef:Enjoyit schreef:[ [url=m/wWUCPw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vinden jullie haar ook dun?
Ze is alleen wel ietsies dunner maar ze gaat van dik naar dun van dik naar dun maar is dan ook niet echt mager maar gewoon. Maar met zo'n sober ras is ze dan iets te smal maar is niet mager nu alleen smal voor so'n sober ras.
wendyenbram schreef:Ja joh ga even een kind van 13 afblaffen, Alsof zij wat kan doen aan het stalbeleid van haar ouders?
Ga lekker als volwassenen onder elkaar verder blaffen?
De ouders hebben als reden, dat er veel hooi verknoeid word. Dus waarom meer geven als ze het toch onder plassen? Oke die reden snap ik, danmoet er gekeken worden naar hoe je meer hooi kan geven, zonder DAT probleem. En IK geloof dat deze meiden daar al naar aan het kijken zijn, MAAR vergeet niet daty ze kunnen kijken, bedenken en zo niet meer wat ze willen, maar dat ze toch echt eerst de goedkeuring van ouders moeten hebben. Dan kun je wel "boos" worden op de meiden, maar dat gaat jullie niet helpen, de paard(jes) niet helpen, en die meiden ook niet....
nelis schreef:Enjoyit schreef:Dochter en van de pony erbij
en jouw ouders vinden 2 plakken hooi voldoende voor een jong paard?
Hebben je ouders dit stalletje al lang of zijn ze "nieuw"in de paarden?
wendyenbram schreef:Ja heb ik gezien, vind ik ook niet gek, na AL dat geblaf in dit topic! eerst opent een meid dit topic en vraagt om TIPS, deze wordt op een aantal reacties na, volledig afgebrand. ZIJ krijgt bijval van haar zus (15 jaar) En daar word nog een schepje bij bovenop gedaan. Tenslotte komt de dochter van ten tonele, en zij is een beetje boos, haar "vriendinnen" worden afgebrand, en ook haar ouders ziet ze afgebrand worden, Ik vind haar reactie dan nog heel netjes!!
Met de vriendelijke tips, wordt best wat gedaan, of in ieder geval geprobeerd, Ook is al aangegeven wat ze NU gaan doen!
En wat ze nog gaan proberen te doen. En dat is voor jonge meiden niet echt makkelijk als er op een paarden forum, al zoveel verschillende (voer)adviezen wordt gegeven, en ze daarbioj ook nog tegen hun ouders in moeten gaan, om het voor elkkaar te krijgen?
En ja dat ze soms niet zo netjes meer reageren? Ik zou zeggen kijk mnaar de reacties van de vele volwassenen in dit topic, en je hebt je antwoord!
) nu daar weer over hakken.... Omdat dat zo al het hele topic door ging... wendyenbram schreef:Nelis, Nee waarschijnlijk niet, echter is er al een paar keer uitgelegd, dat de pony de ene keer wel goed liep en de nadere keer niet. Misschien dachten ze dat het nu wel goed ging? Ze vertrouwden tenslotte op volwassenen.
Ik reageerde de eerste keer trouwens op jou, omdat jij begon met, "en jou ouders vinden dat goed die 2 plakjes hooi?" (of zoiets)
Toen dacht ik oja gaan ze (dus eigenlijk niet specifiek jij) nu daar weer over hakken.... Omdat dat zo al het hele topic door ging...
, NatalieLot schreef:Nog 1 tip behoeve de lucerne, niet in 1 keer een hele emmer gaan geven maar wel opbouwen. Zelf ben ik ook meer voorstander van grasmix, maargoed ik heb beide zelf gevoerd en merk dat mijn paard de grasmix lekkerder vind!
Maar mijn punt was niet in 1 keer een volle emmer geven maar gewoon rustig opbouwen dat je steeds 2 a3 dagen dezelfde hoeveelheid geeft en dan weer wat meer en zo maar door tot je op de hoeveelheid zit die je wilt geven, ook zo weer afbouwen
Enjoyit schreef:Dankjewel voor de uitleg !
Maar ik vond haar niet behoorlijk vet..
Ze is een kruising haflinger Fjord dus dat zit er wel al een beetje in toch?
Ik vind haar met name op die laatste foto, waar ze staat te grazen, vrij stevig. Maar jij kent haar, dus jij kunt het het beste zien! En voelen, want dat is ook belangrijk. 
safina schreef:Enjoyit schreef:Dankjewel voor de uitleg !
Maar ik vond haar niet behoorlijk vet..
Ze is een kruising haflinger Fjord dus dat zit er wel al een beetje in toch?
Tuurlijk zijn bepaalde rassen wat steviger gebouwd. Ik heb een Welsh Cob. Die zijn ook best stevig. Maar als de ruggengraat echt verzonken ligt, dan zijn ze echt te dik hoor!Ik vind haar met name op die laatste foto, waar ze staat te grazen, vrij stevig. Maar jij kent haar, dus jij kunt het het beste zien! En voelen, want dat is ook belangrijk.
Hier kan je zien waar je op moet letten:
[ Afbeelding ]
Ik ben wel benieuwd! Heb je een foto van nu? Per PB mag ook hoor, als je bang bent voor het soms erg harde commentaar hier.