Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:48

Wat een prachtige strand-foto's zijn het zeg!

Ik vind links-voor er eigenlijk best goed uit zien. Ziet er beter uit dan de andere 2 (lijkt minder ''harig'' en minder nat), en beter dan ik had verwacht. Zie ik dit goed of zit ik er nu helemaal naast? :+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:48

Ik blijf het zeggen: wat een superbaasje ben jij, echt top en dat weet Tycho, zo mooi!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:07

Vind jullie echt leuk team

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 17:15

Gisteren hebben we 's middags lekker zonder zadel in de bak wezen voetballen. Hij wist nog hoe het moest, geweldig!

's Avonds is hij behandeld door sportmasseur en shiatsu masseur M.arjolein van T.iggelen. Was wel erg leuk begin, want toen ik haar gemaild had, deed zijn naam een belletje rinkelen bij haar. Bleek dat ze Tycho herkende van ons 'verhuis-ITP'-topic hahahaha. Ze kijkt sporadisch eens op bokt en net dat topic had ze gezien en ze was onder de indruk van de foto's en vond onze band zo mooi om te zien. Grappig he?
Maar Tych was erg braaf, zat goed vast ook :( dus was niet voor niets.
Ze heeft m gemasseerd en losgemaakt, lymfedrainage behandeling gegeven en nog met de shiatsu een aantal dingen.
Ook heeft ze me uitgelegd en laten zien wat ik zelf bij hem kan doen om m los te maken en te houden, dus ga zelf aan de slag!

Benieuwd of ik verschil ga merken. Zou fijn zijn als ik het in z'n lopen ga voelen, maar het zou fantastisch zijn als hij weer zo'n grote sprong vooruit maakt in zijn herstelproces, net als vorige keer.

Gister wel weer paar flinke brokken straal er zo af kunnen trekken... Weet ist zo goed wat ik daar van moet denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 23:47

Ben benieuwd hoe snel je wat van de behandeling gaat merken! Kan de smid je niet over de stukken straal wat info geven?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 17:45

Hmmm, m'n eigen topic was foetsie uit Mijn Eigen Berichten :? Apart...

Ik heb Tycho vanmiddag zelf gemasseerd. Viel me aan de en kant mee (hij ontspande al sneller en merkte wel wat verschil op bepaalde plekken), maar aan de andere kant viel t tegen: wat zwaar werk zeg! Hield het net 20min vol :oo Veel doen dus!

Heb nu al wel het idee dat hij er baat bij heeft. Van de week twee pittige ritten gereden (15 en 20km) en niets aan hem te merken dat hij die ritten gelopen heeft :# gGister zelfs na 2 uur rijden op strand zonder pardon galop van 38km/u, wauw! Zo trots! <3

Dus dat masseren blijven we zeker doen!

Gister geen stukken straal die los waren, dinsdag nog wel een flink stuk met weinig moeite er af getrokken:

Afbeelding

Z'n zwilwratten zijn nu een week best rustig. Groeit klein beetje aan en brokkelt dan weer, maar geen bloed, dus dat is fijn.

Maandag wordt ie geënt, benieuwd of z'n lijf daar op reageert. Dinsdag komt de smid, dus dan weer foto's van voor en na stralen en dan ga ik idd ook vragen over z'n stralen etc.

Geerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:42

Ik zag je nog staan vanmiddag buiten met tych! Zo knap van zn grote rondes van de week!!
Top paard en top baasje :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 18:04

Hij lijkt van het enten geen last te hebben, of iig minimaal. Gelukkig.

Vanmiddag heeft ie nieuwe patta's gehad en ben opgelucht. Geen zachte, sponzige stukken op z'n straal. Pffff...! Echt blij!
Wel duidelijk stuk zachtere stralen dan acht weken geleden, dus ik blijf het voorlopig nog iedere dag of om de dag behandelen, maar had echt ff een "Jeeej!!!" :o :D

Rechtsvoor: Afbeelding
Linksvoor: Afbeelding
Linksachter: Afbeelding

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:09

Dat is zeker even een JEEJJJ *\o/* *\o/*

Wat zijn de ijzers toch altijd mooi wanneer ze nieuw zijn haha

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:56

Respect wat je allemaal doet voor je paard. Tycho mag blij zijn met zo'n wereldbaas. En interessant om het verslag met foto's van de behandeling van straalkanker te laten zien. Fijn om te weten dat er bij zo'n ziekte ook nog hoop is.

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:07

Mazida schreef:
Respect wat je allemaal doet voor je paard. Tycho mag blij zijn met zo'n wereldbaas. En interessant om het verslag met foto's van de behandeling van straalkanker te laten zien. Fijn om te weten dat er bij zo'n ziekte ook nog hoop is.

Helemaal mee eens! :))

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:19

Ik heb je weer gevonden! Ook vanaf hier even een jeeeej :):)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 23:21

:#

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 05:07

Een stille meelezer kruipt even van onder haar leessteen. Ik heb echt respect voor wat je doet voor Tycho. Verder genoten van de mooie foto's in je verhuistopic (die van de mooie plekjes in Zeeland).

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 07:47

Dank je wel. :o Nogmaals, voor mij is het niet meer dan logisch. Ik heb n paard gekozen, dus dan heb ik daar goed voor te zorgen. Is m'n mattie :+:
Maar doe het met alle liefde :j

Zaterdagavond hadden we een fotomeeting hier op strand. Hij was waanzinnig braaf, op wat drukteschoppen tijdens t rijden na :)) , maar wat ik zo bijzonder vond was dat ie gewoon 0,0 zweet had toen we terug kwamen! Toch 2x half uur flink doorstappen in warm weer en op strand, voordat we terug gingen, flink gedraafd en heen en weer gegaloppeerd.
Conditie is dus echt verbeterd? :#

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:47

Fijn om te horen dat het met zijn conditie ook al beter gaat!
Zo klinkt je verhaal namelijk toch wel!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 12:00

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 17:02

Hai allemaal!
Tijd voor een kleine update ove rmijn schatje ;)
Het gaat best goed! Geen flinke dip meer gehad, ook geen bloedende zwilwratten en zelfs de zwilwratten in z'n sokken zijn er weer *\o/* (je kan maar ergens blij mee zijn he _ :') )

Ik ben extra alert met het natte weer, smeer nog veel en ben na aan het denken over iets hoe ik zijn stralen droger kan houden wanneer hij buiten staat. Iemand suggesties?
Ik wil hem niet binnen op stal hebben. Of dat iig zo lang mogelijk uitstellen.
Ons binnenbakje is weer gewoon machine-opslag, dus geen zandbak meer voor hem beschikbaar helaas
hoor graag jullie input!

Het masseren probeer ik iig 1x per week te doen, hij begint het steeds meer en meer te waarderen, komt me dan echt tegemoet met contact zoeken enzo. Heerlijk!

Een paar foto's van dingen die we gedaan hebben de laatste weken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo ziet hij er nu uit, weer een ander kleurtje inderdaad. Maar hoe vinden jullie hem er uit zien?

Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:37

Ik vind hem er goed uit zien, als een tevreden paard. (Da's vooral wel veel paard in de tent trouwens.)

Ik heb momenteel geen tips voor je, je bent al goed bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:39

Jaan81 schreef:
Jaan81 @ [ITP] Trekpaard Tycho bij zonsondergang op strand

En Tycho stond in de krant hier! Op de voorpagina, mét foto, haha! Was van bovenstaande, toen de smid er was. Superleuk

Die heeft m'n schoonmoeder nog bewaard die krant omdat ze het paard herkende *\o/*

Hij gaat er wel weer erg goed uit zien hoor! Maar dat zei ik op de meeting ook al :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:12

Hij ziet er top uit, en wat ongelovelijk dat zn zwilwratten terug komen! Heerlijk goed teken is dat!
Wat betreft buiten lopen, is er bij jullie in de buurt niet ergens een all-weather bak of goed gedraineerde paddock o.i.d. die je kan gebruiken/ huren? Of de mogelijkheid die bij jullie aan te leggen? Dan kan hij het hele jaar door zo droog mogelijk staan buiten!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 07:02

Hij staat aan huis, woon op een boerderij, dus ga nergens anders heen. Wij zijn bezig met nieuwbouw, dus er wordt hier daarom niets nieuws meer gemaakt oid.
Zit zelf te denken om te kijken of er onder t afdak op de paddock nog zand gestort kan worden. Alleen poepen en plassen ze dat niet helemaal nat?

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 07:17

Wij hebben in de inloopstal ook geel zand liggen op het beton. Poep schep je er zo uit en er is 1 natte plek van het plassen, maar dat stinkt niet. Zo af en toe scheppen we die helemaal weg. Het grootste gedeelte van het jaar is dit prima, alleen als het heel erg nat is buiten, dan wordt het zand binnen ook nat, dan is het niet fijn meer, maar dat is maar een paar dagen per jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:56

Zand is inderdaad vrij makkelijk schoon te houden volgens mij, het absorbeert ook goed. Lijkt me geen slecht idee!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 13:44

Bij deze nog n foto van de zwilwrat boven aan z'n rechtervoorbeen en een foto van die in z'n sok van z'n linkervoorbeen.
Het is wel brokkelig, maar ej, er zit iig weer wat! :D
Afbeelding
Afbeelding