paard telkens beetje kreupel *update: paard met pensioen*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:31

Ik hoef niet te komen kijken.
Ik vind het gewoon heel dom als je als advies 5 weken absolute boxrust krijgt dat je dan je paard in de paddock zet.
Ik heb niet eens alle quotes van je gebruikt.
Als het om mijn paard zou gaan zou ik me aan het advies van de DA houden. Sterker nog, mijn paard heeft een peesblessure gehad en die moest 6 weken op rust. Klote voor het paard maar als ze er beter van wordt?
En je gaat tegen het advies van de DA in galopperen. Ik zou dat echt niet in mijn hoofd halen :n

Maar goed, jouw paard, jouw keuzes! Succes ermee +:)+

Anne_mieke88

Re: paard telkens beetje kreupel *update: scheurtje in bot*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 11:33

bedankt :)

ik zal vrijdag een update plaatsen en dan zal ik ook alles voorleggen aan de DA en vragen wat hij er nou van vind.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:41

Ik reageerde alleen op je ene post. Ik snap je frustraties, maar daar schrok ik toch wel erg van.
Neem inderdaad (voorlopig) alleen routes zonder sloten als dat mogelijk is, je kunt over een tijdje dat ene staakpunt nog wel trainen, als ze verder hersteld is.

Succes!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 11:46

bedankt...ga ik ook zeker doen...ik ga gewoon rustig aan doen deze week. goed in en uit ademen als ze weer staakt. Ik weet ook wel dat het niet goed is voor haar voet. Ik wacht vrijdag de DA af.
Ik hoop zo dat hij goed nieuws heeft. En opzich kan ik het wel positief bekijken. Ze voelt zich in ieder geval zo goed dat ze rodeo doet :) dat doet ze niet als haar voetje pijn zou doen.
Vanavond ga ik lekker beginnen met een schone lei en ga gewoon lekker rustig aan doen :)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:46

Snap je frustraties wel, maar wat ik niet snap waarom tegendraads handelen?
Boxrust is boxrust. Beenbreuk hoe klein of groot moet goed kunnen helen. Tja paard moet op stal ja vind ze niet leuk. Maar weet niet wat erger is een paard die een paar weken "zielig"op stal oet staan. Of een Paard die je weer te snel oppakt en uiteindelijk naar de slager kan :(
Sorry maar vind het niet verstandig van je.
Zeg niet dat je slecht voor je paard zorgt, maar wel dat je niet verstandig bezig bent.
Ga dan een tijdje alleen nog in de bak stappen of buiten met iemand anders. Dat aanpakken kan later wel weer als hij been weer volledig is hersteld.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:49

Soms is 5 weken boxrust erger voor de blessure van je paard dan de paddock (klein afgezet) sommige paarden doen ook raar in stal, draaien op klein stukje, springen, onrust. Dan is het verstandiger je paard even een paddock te gunnen om weer wat rust in de kop te krijgen. En ja in de paddock kan het ook fout gaan door rennen en afremmen, kort draaien is niet erg goed. Dus erbij blijven voor het beste resultaat.
Ik begrijp TS erg goed dat ze het heeft gedaan.
En wat betreft boos worden door de sloot, vaak hebben we het zelf niet in de gaten maar je rijdt langs de sloot en denkt ergens diep van binnen o jee sloot en voor sommige paarden is dat genoeg om dingen te doen die ze normaal niet doen. Het spiegel effect.
Maar wordt niet boos haal adem en neem iemand mee klets gezellig en je bent er voorbij voor je er erg in hebt.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 11:52

Ik moet van de dierenarts op een vlakke harde bodem stappen en draven. Dus dat in de bak galoperen dat was ook niet verstandig...maar op dat moment heb ik de keuze gemaakt het wel te doen. Achteraf nattuurlijk erg dom, maar ik kan het niet meer terugdraaien.
Ik doe voor de zekerheid wel mijn sporen om en zweepje mee. Het harde aanpakken wil ik ook niet doen, maar over mij heen laten lopen wil ik ook niet doen. Gewoon dat ik beetje kan bijtikken en kan aanmoedigen niet te draaien enz.
Ik zie heus wel in dat ik voorzichtig moet doen zonder groen licht van de DA.

komt wel goed... nog 3 nachtjes slapen en dan weer naar de DA :j
Even goed duimen nog...maar ik merk wel dat ze beter loopt en beter beweegd.. dus dat is echt wel positief :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 11:52

rumay schreef:
Soms is 5 weken boxrust erger voor de blessure van je paard dan de paddock (klein afgezet) sommige paarden doen ook raar in stal, draaien op klein stukje, springen, onrust. Dan is het verstandiger je paard even een paddock te gunnen om weer wat rust in de kop te krijgen. En ja in de paddock kan het ook fout gaan door rennen en afremmen, kort draaien is niet erg goed. Dus erbij blijven voor het beste resultaat.
Ik begrijp TS erg goed dat ze het heeft gedaan.
En wat betreft boos worden door de sloot, vaak hebben we het zelf niet in de gaten maar je rijdt langs de sloot en denkt ergens diep van binnen o jee sloot en voor sommige paarden is dat genoeg om dingen te doen die ze normaal niet doen. Het spiegel effect.
Maar wordt niet boos haal adem en neem iemand mee klets gezellig en je bent er voorbij voor je er erg in hebt.

bedankt voor de uitleg...
Ik ga vriendin smsen of ze vanavond eventueel met mij mee wilt met haar pony :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 12:47

Ik heb de dierenarts voor de zekerheid gebeld.
hij zegt dat het galoperen in de bak verder niet zoveel uitmaakt en dat ik vanavond moet voelen aan haar been of het warm en dik is. Is dat het geval goed koelen en rustig aan doen. En anders gewoon de 30 min stappen en 10 min draven zoals hij heeft voorgeschreven. Maar hij denkt dat wel meevalt omdat het aardig genezen is en vrijdag zal hij dit ook meenemen in het scannen en foto's maken.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:56

:(:)
_/-\o_ Rumary had het niet beter kunnen omschrijven hoe TS zich voeld

Beetje jammer dat sommige mensen zich niet eens kunnen verplaatsen in andere maar gelijk met de boze vinger staan te wijzen!

Eelkje kan zich geen betere eigenaar toenwensen dan TS, als ik zie en hoor wat TS allemaal al voor haar paard heeft gedaan vind ik geweldig en kunnen sommige mensen nog is een puntje aan zuigen.

TS is zo eerlijk om hier te vertellen wat ze gedaan heeft, dat dit soms niet de juiste keus is geweest, beseft ze zich zelf ook wel, maar zoals ze zelf zegt, kat in het nauw maakt rare sprongen!

En voordat je iemand de wind van voren geeft, kijk eens naar jezelf, maak je zelf wel altijd de juiste keus.....dat denk ik niet...het leven is een leerweg!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 13:00

Bedankt Simone! ;(
Ook bedankt voor je steun vanaf het begin. Het is fijn als ik hier even wat neer kon zetten om mijn ei kwijt te kunnen.
Het is niet niks wat er allemaal gebeurd is afgelopen jaar. We hebben gewoon enorm veel pech gehad en dat vreet enorm. Niet alleen bij mij maar ook bij Eelkje.
Ik denk dat er niemand is die nooit boos is op zijn/haar paard. Zulke dingen gebeuren nou eenmaal.. Ik ben een mens niet perfect...

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:08

_Dingetje_ schreef:
:(:)
_/-\o_ Rumary had het niet beter kunnen omschrijven hoe TS zich voeld

Beetje jammer dat sommige mensen zich niet eens kunnen verplaatsen in andere maar gelijk met de boze vinger staan te wijzen!

Eelkje kan zich geen betere eigenaar toenwensen dan TS, als ik zie en hoor wat TS allemaal al voor haar paard heeft gedaan vind ik geweldig en kunnen sommige mensen nog is een puntje aan zuigen.

TS is zo eerlijk om hier te vertellen wat ze gedaan heeft, dat dit soms niet de juiste keus is geweest, beseft ze zich zelf ook wel, maar zoals ze zelf zegt, kat in het nauw maakt rare sprongen!

En voordat je iemand de wind van voren geeft, kijk eens naar jezelf, maak je zelf wel altijd de juiste keus.....dat denk ik niet...het leven is een leerweg!

Als ik voor mezelf spreek kan ik ten alle tijden zeggen dat ik voor mijn paard altijd de juiste keuze maak, dwz me aan het advies van de DA houden :j

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:15

Op sommige momenten heeft TS ook aan het welzijn van het paard gedacht.
Paard is niet gewent om 24/7 in 3x3 of 3,5x3,5 te staan...dus als zij de keus maakt om het paard even buiten te zetten is dat wel met een reden geweest.
Wij zouden onze paarden ook geen 24 uur binnen kunnen houden, want dan breken ze de tent af, maakt niet uit of ze iets mankeren of niet.

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:17

Ik zou het anders hebben gedaan. Maar zoals ik al eerder zei: Jouw paard jouw keuzes. Succes ermee +:)+

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:18

Dat zei je om 11.31 ook al inderdaad :evaw:

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 13:19

Op het moment zelf ben ik gewoon op mijn ingevingen afgegaan... Net als in paddock zetten heb ik later gewoon besproken, ook dat ze stukje had gerend. Allemaal geen probleem want het heelt netjes.
Ik heb net ook de dierenarts gebeld over het galoperen. Was prima zolang haar benen niet dik en warm zijn. Nou dat zijn ze niet.
Ik ga gewoon weer verder waar ik afgelopen 7 weken mee bezig was... rustig aan opbouwen. en gewoon met een schone lei.
En probeer het weer allemaal volgens het boekje te doen...
van vallen daar leer je weer van.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:22

_Dingetje_ schreef:
Op sommige momenten heeft TS ook aan het welzijn van het paard gedacht.

Daar vat je dit hele topic wel mooi samen inderdaad.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 13:25

ok dit topic gaat nu geheel de verkeerde kant op..
Ik wil het wel een beetje leuk houden hier en heb geen zin dat het topic hierom gesloten wordt.

Kunnen we het een beetje respectvoller houden?
Ik wil hier gewoon af en toe een update plaatsen voor de geinteresseerde niet om afgezeken te worden op MIJN keuzes.

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:17

nou gezellig zo'n reltopic :o

ik wil eerst ff zeggen dat anne-mieke een hele goede eigenaresse is voor eelk!
ze zorgt heel goed voor Eelk en ze heeft het beste met haar voor!
En dat ze haar paard een keer buiten had gezet (tegen het advies van de dierenarts in) dat snap ik wel, dat arme beest stond de hele dag te hinniken en te draaien in de stal, dan is het toch heerlijk dat ze ff naar buiten kan!
En een paard wat loopt te bokken en steigeren op straat... het lijkt me dat een rondje in de bak galopperen dan niet zo schadelijk is als dat, en bovendien kan ze op die manier haar energie ff kwijt zodat ze niet weer op het asfalt gestoord gaat doen.

Ik moet wel zeggen dat je nogal agressief over komt in je verhaal, maar hopelijk niet vanavond.
dat ademhalen vond ik wel een goede tip ;)
Het komt over alsof je je paard in elkaar wil slaan omdat ze niet doet wat je wil.
Ik kan het mij enigszins voorstellen dat je gefrustreerd bent, want ik kan mij namelijk niet voorstellen dat eelkje ergens staakt en dat ze er echt niet langs wil. Ze is geen bang paard en ze hobbelt normaal overal zo langsheen, ik zou ook denken dat ze zich aanstelt. een vraagje: kreeg je haar aan de hand ook niet verder?

Oh trouwens, ik heb vanmiddag les van kwart over 5 tot ongeveer 6, dus daarna kan ik wel meerijden als je dat een goed idee vind.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 14:21

Hey iet,
Ik was gewoon boos en moest even mijn ei kwijt vandaar het boze verhaal. Je kent mij als geen ander en jij weet ook wel dat ik haar niet in elkaar mep.
Zou het fijn vinden als je even de frans jcobs weg op wilt met mij...even uitstappen :)
Ik kom 6 uur naar de bak is dat goed?

aan de hand kreeg ik haar in eerste instantie wel verder... later ging ze aan de hand ook richting de sloot :P

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:39

ja ik snap het, natuurlijk mep je haar niet voor je lol in elkaar 8)7
oh nou lekker dan, dus ze wil echt niet...

Is goed dan gaan we om 6 uur uitstappen/draven! en dan gaat ze vast wel

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 14:43

ja met patron doet ze het wel...zaterdag zijn we ook de frans jacobs weg afgereden samen... ik snap er echt geen snars van.. %)
Is goed dan ben ik iets voor 6 bij de bak en stappen we samen uit :)

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:56

ach ja het blijven paarden he!
met z'n tweeën zijn ze natuurlijk veeeel stoerder B-)
kan jij niet mee naar de cross met eelk? doen we het gewoon samen en dan gaat ie misschien het water in, hahah :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 15:00

hahaha _O-
is goed ik zal het voorleggen aan de DA vrijdag...grote kans dat hij zegt.." doen...maar dan wel 1 meter hindernissen hoor' _O-

:+

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:07

haha ja idd, goed idee!
eelkje is wel een echte waterrat (blijkbaar houdt ze veel van de sloot) dus dat komt wel goed!