Foto verslag Hoefkanker Avelyn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: Foto verslag Hoefkanker Avelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:48

De laatste link doet het niet. Moet nog een / voor de img.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 23:28

Bedankt :) , het is aangepast :)

naomienaran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:55

sterkte ermee! het ziet er al veel beter uit als dat het was!
diep respect hiervoor!.
ik duim mee in de hoop dat het goed komt!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:55

<3 lieve Avelyn... :j

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 21:05

Vandaag een echte tegenslag... Sinds vanmiddag wou Avelyn liever niet meer lopen en stond op 3 benen. Helemaal op haar achterhand leunend.
Gelukkig gaat het nu redelijk met Avelyn. We hebben tot nu toe alleen maar kleine stapjes voorruitgang gehad, vandaag hadden we helaas achteruitgang.
Verschrikkelijk om haar zo op 3 benen te zien staan. Plichts getrouw liep ze wel met me mee een klein stukje naar haar stal. Ze voelde erg warm, dus meteen haar temperatuur opgenomen maar die was 37,8. Ze keek zo duf uit haar ogen, vertrokken mondje, opgetrokken buik en warm van de pijn.
Vanochtend heeft ze nog een halfuurtje op het gras gestaan en liep ze nog met mijn vader mee, net als de dagen hiervoor niet rad, maar niets anders als normaal, vanmiddag was het ineens echt niet goed meer.
Meteen heb ik de hoefsmid gebeld, en hij kwam gelukkig heel snel. Echt super!
Hij schrok ook, natuurlijk verwacht je wel iets verandering bij het afbouwen van de prednisolon, maar niet zo heftig.
Al met al is het zeer waarschijnlijk door meerdere factoren. Eerder had ze pijnstilling van de prednisolon, nu nog maar amper. Ze heeft veel last van haar pees door de slechte stand van haar hoef. En door de soolhardner is de huid tussen de hoefballen hard geworden, wat ook de bedoeling was, maar dat geeft ook meer druk.
De hoefsmid heeft hier wat meer ruimte gemaakt wat al meteen wat verlichting gaf. Ze loopt nu nog steeds kreupel, en heel voorzichtig, maar ze loopt wel weer uit zichzelf.
Ik heb in overleg besloten haar op het harde te zetten voor nu. Zo moet haar pees wel strekken waardoor de stand sneller beter wordt. (maar ook wel pijnlijk is) Hierdoor blijft de hoef nog beter schoon en harder waardoor ik geen soolhardner hoef te gebruiken en de hoef dus niet te snel hard wordt. Ze heeft een klein stuk zand zodat ze wel lekker kan liggen, dit is ook gewoon droog en schoon.(en niet zo mul als het andere zand)

Spookt natuurlijk constant door mn hoofd, moet ik wel verder gaan, is dit wel eerlijk, wat als.. Ik heb vantevoren met mezelf hele duidelijke grenzen gesteld. Ik vind het een hel om te zien dat ze pijn heeft. Ze is zo'n vechter... En als ik dan zie wat we allemaal al overwonnen hebben en hoeveel beter de hoef er al uitziet..
Gelukkig staat ze nu tevreden te eten, alle aandacht vind ze heerlijk. Ze was ook weer zo ontzettend braaf bij de hoefsmid, we zagen de angst in haar ogen toen hij zijn schort om deed, maar we zagen ook dat ze zelfstandig haar voet al optilde, een diepe zucht liet en het overzich heen liet komen. Het deed haar gelukkig ook geen pijn, en bracht alleen maar verlichting. Het is zo'n prachtig braaf dier.
De komende dagen gaan we aankijken, ik weet dat ik het de tijd moet geven. Bij iedere kleine verandering neem ik contact op zodat het allemaal goed onder controle blijft. Kon ik maar in de toekomst kijken.

Avelyn op haar prive plekje
Afbeelding
Voer en water binnen bereik
Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:10

Balen dat de pijn nu zo extreem is. Sterkte met dit slechte moment.
Zou een natuurlijke pijnstiller verlichting kunnen geven of wil je dit niet? Ik ken duivelsklauw, maar er is ook een chinese formule die extreem pijn stillend werkt.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:18

Prednison brengt, meende ik, ook een risico tot hoefbevangenheid mee. Nu weet ik niet of het slechte hoefje daar nog extra gevoelig voor is. Maar misschien ook goed om even in je achterhoofd te houden.
Dikke knuffel voor je dappere meid hoor! En ook een voor jou!

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:31

Jeetje wat een domper eventjes ... ik duim voor jullie mee dat het weer vooruit gaat!

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:33

Balen dat ze nu wat meer pijn heeft. :\

Ik heb echt veel bewondering voor je doorzettingsvermogen en je liefde voor je paard. Ik hoop dat het allemaal helemaal goed komt en.. geen ups zonder downs hé :) Sterkte en ga zo door, prachtig paard trouwens!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:40

Ah, wat sneu voor haar en voor jou ook natuurlijk. :(

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:45

Jeetje, balen dit. Hopen dat het snel weer beter gaat met haar en jullie geen tegenslagen meer krijgen, het gaat zo goed de laatste tijd!!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:02

Joh wat vervelend! Ik duim voor je dat het snel weer beter gaat.
Je hebt een super mooi stukje voor hem gemaakt. Dus hij staat prima.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 22:03

Dat was ook (zeker in combinatie met hoe ze stond) de angst die ik had Letizia. Gelukkig is dat niet het geval.

Pijnstillers zijn zeker besproken, maar voor nu te gevaarlijk omdat we dan een te vertekenend beeld hebben van hoe het gaat. Gelukkig red ze zich heel goed nu, ze loopt alleen als ze het zelf wil en kan. Vanmiddag was ze echt een hoopje ellende, misschien ook om ons te laten zien dat het echt niet goed ging? Nu is ze gelukkig weer haar vrolijke zelf, tevreden met haar plekje.
Het is zo'n vechter, zelfs toen ze op 3 benen stond werd ik als altijd begroet met een hinnik.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:12

Potjandorrie, ik ben je topic nog niet eerder tegengekomen dus heb vanavond voornamelijk alleen jouw reacties gelezen met vooral de foto's. Die zagen er iedere keer beter uit.

Alleen nu een tegenslag.

Niet alleen Avelyn is een vechter, maar JIJzelf ook!!!! Alles wat je tot nu toe gedaan hebt, is niet van zelf sprekend. Daar verdien jij ook een grote pluim voor +:)+

Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat dit een kleine dip is in het herstel

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:19

Misschien een rare gedachtegang maar is het niet mogelijk om een foto van de hoef te maken om te weten hoe het van binnen uit ziet? of is het niet mogelijk dat er binnenin dingen niet goed zijn en is het echt op de pees terug te halen deze pijn?

Ik bewonder jullie doorzettingsvermogen en hoop dat jullie over een tijd terug kunnen kijken naar een vervelende periode welke goed uitgepakt heeft.

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:43

Zijn spierontspanners misschien een idee? Voor de spanning op de pees? Sterkte!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 07:12

Een foto zou kunnen, maar veranderd niets aan de behandeling... Het is voor nu heel duidelijk waar de pijn vandaan komt, dit komt vanuit de pees en een deel vanuit de druk die er was tussen de hoefballen. Daar is nu ruimte gemaakt, maar de pees moet zelf rekken.
Hoe het precies zit met spierontspanners zou ik moet na vragen, ook wat voor risico's hieraan zitten. Maar dan loop je weer tegen hetzelfde aan als bij pijnstillers.

Ze heeft vannacht tevreden op haar stukje gestaan (paar keer gaan kijken) en ook nu staat ze er vrolijk bij. (wel heel voorzichtig op haar voet)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 07:15

Zou de pijn ook vanuit de zool kunnen komen? Mijn paard heeft ook een gekanteld hoefbeen en heeft speciaal beslag om de druk van de zool af te halen. Daar loopt ze prima op.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 07:37

Wat een herkenning voor mij. Bb had hoefkanker aan 3 hoeven en hebben we ook met prednisolon behandeld. Helaas gaf het bij ons niet veel resultaat. De foto's van de hoef geven veel herkenning. Ik wens van harte dat jullie dit gaan verslaan maar weet ook dat de kans niet al te groot is. Sterkte ermee.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 07:53

janouk schreef:
Zou de pijn ook vanuit de zool kunnen komen? Mijn paard heeft ook een gekanteld hoefbeen en heeft speciaal beslag om de druk van de zool af te halen. Daar loopt ze prima op.

volgens mij heeft dit paard geen gekanteld hoefbeen...

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 09:51

@merrieveulen
Aan de vorm van de steile hoef te zien zou het mij niet verbazen als het hoefbeen gekanteld is. Maar om dat zeker te weten zou je een rontgenfoto moeten maken.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:18

Wat een domper even. Hoop dat het snel weer beter gaat en dat je ook echt toekomstperspectief hebt, zowel voor het paard als jou

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:35

Jeetje wat een rotbericht Maartje. Ik duim met je mee op een goede afloop !!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:47

Een virtuele knuffel Maartje voor jullie allebei. Op zulke momenten borrelt er ook weer enigzins boosheid en onbegrip op over het verleden en word ik er ook weer verdrietig van ;(

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:22

Wat sneu zeg!! Maar respect hoe je er mee omgaat. Ontzettend eerlijk en echt alles voor deze mooie merrie over. Ik duim mee dat alles goed komt. Dat verdient zon vechter wel! Jullie zijn al een heel end vooruit gegaan... Sterkte!