Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:43

AnneOmie schreef:
Oh hahaha nee tegen mij zegt ie: ik wil je niet meer terug zien :D

Hahaha ja bij mij weet ie dat ie me voorlopig nog wel terug ziet haha. We hebben afgesproken dat die van mij eerst een tijdje om de +/- 2 maanden op controle blijft, voor het geval dat :P

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:44

Gelijk heb je!! Voor jou ook nog wel eindje rijden he, zo'n 1.5 uur?

Bah heb last van werkontwijkend gedrag -O- geen zin om te werken vandaag, morgen lekker vrij dus weekend gevoel :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:47

AnneOmie schreef:
Gelijk heb je!! Voor jou ook nog wel eindje rijden he, zo'n 1.5 uur?

Bah heb last van werkontwijkend gedrag -O- geen zin om te werken vandaag, morgen lekker vrij dus weekend gevoel :)

Ja het is idd een pittig stukje rijden voor mij, maar ik heb het er wel voor over! :D

Ik moet aankomende donderdag nog een keertje naar Teun, en daarna ga ik eerst voor 2 maanden met haar op stage naar België dus dan hoef ik van Sander daarna pas weer op controle. :)

AnneOmie

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:56

Ik ga altijd naar Steffi van der Laarse ipv Teun :) Ik heb het er ook voor over hoor om zo'n eind te rijden :j

Lekker joh dat je nu 2 maanden op stage gaat, gaat ze ook mee??

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 15:44

Ik vind het werkelijk zo vervelend dat Bodegraven zo'n end rijden is!
Als ik al jullie verhalen over Sander hoor ging ik 't liefst m'n paard zometeen ophalen. :D

Het schiet inderdaad niet zo op, en ja wat doe je dan?
Weer door de molen halen? Afwachten? I don't know.
Terug naar Someren zie ik niet zo zitten, totaal niet verkeerd behandeld ofzo, maar er zijn een hoop dingen waarvan ik achteraf dacht 'waarom zouden ze dat niet gedaan hebben?'.
Ik laat het dit weekend even bezinken en dan maak ik volgende week een besluit.
Zat er ook over te denken eens naar Bodegraven te bellen en het hele verhaal uit te leggen, wellicht dat zij ideeën hebben, of DA's die hier in de buurt werkzaam zijn.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:42

AnneOmie schreef:
Lekker joh dat je nu 2 maanden op stage gaat, gaat ze ook mee??

Ja...Zhuf gaat overal waar ik ook ga :D . Ik neem haar echt overal mee naar toe. Ze heeft al eerder een tijd in België op een springstal gestaan en een tijd bij van Lieren toen ik daar stage liep.

Gimli_ schreef:
Zat er ook over te denken eens naar Bodegraven te bellen en het hele verhaal uit te leggen, wellicht dat zij ideeën hebben, of DA's die hier in de buurt werkzaam zijn.

Je kunt elke werkdag tussen 8 en 9 uur het telefonisch spreekuur bellen. (Bijna) alle artsen zitten dan achter de telefoon om vragen te beantwoorden. Je kunt zelfs vragen naar een bepaalde arts..

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 16:54

Ja daar zat ik dus aan te denken AL!
Tis alleen wel een heel verhaal haha, maargoed. :D

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:57

@Gimli: Zijn er ook foto's en echo's gemaakt van je paard? Als je deze hebt zou je misschien kunnen regelen dat bijvoorbeeld Sander van Bodegraven er een keer naar kijkt?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 17:07

Foto's zijn er gemaakt, eerst door DA op stal en in Someren nog een keer.
Echo was niet nodig aldus DA in Someren, probleem was duidelijk (scheef belasten van de voeten, daardoor irritatie in het hoefgewricht).
Mijn eigen DA zag überhaupt niks op de röntgen. :n

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:08

Gimli_ schreef:
Ja daar zat ik dus aan te denken AL!
Tis alleen wel een heel verhaal haha, maargoed. :D

Direct om 8 uur bellen...Dan kun je een heel eind "wegkletsen".... :D

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 17:16

Dan zet ik om 7 uur maar de wekker anders ben ik nog niet goed wakker. :D
Ik heb 't hele verslag van Someren hier liggen dus dan gooi ik er wat intelligente termen uit op de vroege ochtend. _O-

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:55

@Gimli: Heb je vandaag nog naar Bodegraven gebeld?
Ik ben niet nieuwsgierig hoor :n :o

Vievfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:06

Ik heb ook gemerkt dat er nogal wat verschil zit tussen de artsen.
Ik heb er nu een uit kennermerland waar ik tevreden over ben.
Ik ga het inspuiten van de kogel nog proberen in combi met de glucosamine msm en hopen dat er dan verbetering inzit.
Anders sta ik langzamerhand voor een raadsel ben inmiddels week of 10 verder ze loopt beter ze rent ze doet alles maar de zwelling zit er nog steeds wat moet ik daar nou mee:S

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 14:20

Flosje446 schreef:
@Gimli: Heb je vandaag nog naar Bodegraven gebeld?
Ik ben niet nieuwsgierig hoor :n :o

Ik kom net uit m'n werk, vandaag dus niet gebeld.
Waarschijnlijk ben ik maandagochtend in de gelegenheid om te bellen! ;)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:30

Hoe gaat het inmiddels met de paardjes hier? En heb je nog gebeld Gimli? Ben niet nieuwschierig hoor haha. :D

Ik ben vanmorgen nog weer even met Zhuf naar Bodegraven geweest want Teun wilde haar graag nog een keertje kraken. Maar ze was nog zo los dat het eigenlijk niet nodig was. Hij heeft een paar dingetjes gedaan maar ik was met 10 minuten weer weg. :D Dus nu moet ik eerst heel rustig wat door gaan trainen en ik ga aankomende zondag voor 2 maanden naar een springstal in België dus als ik terug kom, moet ik weer op controle. :)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:37

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:40

Ohh jeetje dat is baalen zeg!! En nu? Ga je weer terug naar de kliniek? Of wacht je het even af? iig zal ik voor je duimen!! Altijd vervelend als dit soort stomme dingen tussen door komen he!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:45

.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:51

Echt vervelend zeg! Hou ons even op de hoogte, ik hoop dat ze weer wat opknapt. Arm paard. :(:)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:49

sorry dat ik even kom binnen vallen.
Had even gezocht op equilin motion.

Wie kan mij hier meer over vertellen. Ik kreeg advies om dit te geven aan mijn 20-jarige merrie.
Zij heeft last van arthrose, na bevalling last van een soort van bekken-instabiliteit. Daardoor lijkt het of ze licht atactisch is achter, soms komt het rechter achterbeen niet helemaal mee, heeft er geen pijn aan.
Nu hoor ik via een vriendin van mij dat dit goede effecten heeft.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:43

Flosje, hoe gaat het nu?

En met de rest?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:05

.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 22:41

Ladies, excuses voor de late reactie. :D
Ik heb contact opgenomen met Tom Mariën (België) onder het mom van 'als hij denkt wat te kunnen vinden kan ik er ook nog langs'.
Is ongeveer even ver als Someren namelijk.
Probleem uitgelegd (was nogal een verhaal zeg :D ) en hij wierp nieuw licht op de zaak.
DA had het nog niet eens zo mis toen hij stelde dat 't probleem in de weke delen zou zitten.
Als de hoef zodanig gecorrigeerd is dat hij de voet weer recht belast mag er van iritatie in het gewricht geen sprake meer zijn.
Echter blijft hij RV slechter dan LV, en LV belast hij nog ietwat scheef, RV inmiddels recht.
Ik heb Gim op blote voeten staan, omdat hij in feite beter beweegt zonder ijzers.
Bovendien had mijn smid 'm zodanig verpest dat ik die hoeven de tijd wil geven te herstellen.
Maarrr Gim heeft een dunne zool, en iedere onevenredige druk op die zool veroorzaakt irritatie: juist, in de weke delen!
Uitgelegd dat ik met hoefschoenen werk op 't harde, stelde hij voor het zo zacht mogelijk te maken voor de zolen (dus ik ga van die pads aanschaffen) en al het werk op de schoenen te doen, totdat, door op de juiste manier te bekappen, de zool minder gevoelig wordt.
Tja, of gewoon een ijzer eronder, maar omdat hij een ietwat afwijkende stand heeft begint met de gemiddelde smid het probleem weer opnieuw.

Heel verhaal, in ieder geval gaan we dit dus proberen.
Heb 'm (zonder pads, met schoenen) in de bak gehad met m'n kleine nichtje erop (hij is zó braaf <3 ) en in draf zag ik er weinig aan.
Goede hoop dus. Als 't niet verbetert moest ik even een afspraak maken, dan wil hij 't zelf zien. :)

Flosje, vervelend is dat hè, als je er zelf niet echt over kunt beslissen!
Verhoging is moeilijk te stellen, ieder paard heeft een andere 'normale' temperatuur.
Voor t goede zou je dan in periode zonder problemen iedere dag moeten tempen, maargoed nu weet je daarmee nog niks.
Het heeft vannacht (althans, hier :D ) flink geregend, dat koelt de spieren flink af, dus dat zou idd mee kunnen spelen!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:57

Flosje446 schreef:
Je mag de Motion wel van mij overnemen. Mijn dames lusten het namelijk niet. Dus over de ervaring kan ik weinig zeggen.

Het leek beter te gaan met Diosa. Rug bijna niet meer gevoelig. Zondag heeft mijn zusje een stukje met haar gestapt onder het zadel en dat zag er goed uit. Vandaag was ze weer onwijs gevoelig op haar kruis. Of het door het rijden of door de regen komt weet ik niet. Regendeken ligt nu op dus ze staat iig niet meer met een natte koude rug op het land (ze staat 24/7 buiten). Haar temperatuur was 's avonds iedere keer 38,1. Één van de DA's bij Bodegraven heeft een keer tegen mij gezegd dat dit toch een lichte verhoging is. Zou er bijvoorbeeld ook iets van een ontsteking kunnen zitten door de behandeling van Teun?
Het is heel lastig omdat het niet mijn paard is. Dus ik kan niet zelf beslissen of ze naar de DA gaat of niet.

@Gimli: Nog contact met Bodegraven opgenomen?

THanx,
hoe lang blijft het goed?
Ik ga nu eerst instellen op basic. Ze hebben me gisteren gebeld en ik ga het toch proberen.
Maar instellen met basic en gluco was goedkoper, aangezien ik gluco op voorraad thuis heb.

Gimli, ook een heel verhaal met jouw paardje.
Ik heb iris achter expres niet op ijzers staan. Dat gaat gelukkig heel goed, maar door die ijzers gleed ze behoorlijk en dat was dan weer slecht voor haar rug/bekken.

flosje: beter een regendeken voor de rug. Beter voor de spieren. Die van mij staat ook met regendeken op hoor.
als ik dat niet doe, dan kan ze zich bijna helemaal neit bewegen.
Idd wat gimli zegt een paar keer meten en kijken wat haar basis-temp is. Dat kan heel verschillend zijn per paard.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:36

Sorry voor de late reactie, maar ik zit op stage en heb het nogal druk.

Maar het bevalt hier echt heel goed, Zhuf heeft een hele grote buitenstal van 5 bij 5 meter en als het overdag mooi weer is kan ze lekker een paar uurtjes op de wei. Inmiddels draaf ik 10 minuten met haar in de baan en tot nu toe gaat het erg goed. *klopt heeeel hard af* Ze loopt heel fijn, blijft wel af en toe erg heet, maar dat zit nu eenmaal in haar karakter. Ik hoop dat we de steigende lijn vast kunnen houden. :)

Vandaag zijn er nog wat foto's gemaakt:

Afbeelding

En lekker rond over de rug:
Afbeelding

Ik heb nog niet bijgelezen maar dat doe ik zodra ik wat meer tijd heb!!