Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 06:56

Misschien een beetje raar, maar waarom wil je geen antwoord geven aan iemand die net op Bokt is?
En voorstellen? Wie van ons heeft dat hier gedaan? Iedereen komt hier toch gewoon binnen?
Deze persoon is misschien wel rete geïnteresseerd in NB en door zo'n houding te geven heeft die persoon misschien geen eens meer zin om zich verder te verdiepen. Beetje jammer.
Lijkt mij een kleine moeite om uit te leggen waar je prijs op gebaseerd is. :o

Overigens betaal ik 35 euro + 5 euro voorrijkosten. (komt een eind van mij vandaan)
M'n vorige smid rekent nu 30 euro voor bekappen. (woont dichtbij, geen voorrijkosten)
Zal de volgende keer vragen (als ik het niet vergeet :+) waar hij zijn prijs op baseert.
Laatst bijgewerkt door Needje op 05-08-09 07:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 07:10

Beadnkt voor je reactie op mijn shet-hoefjes Scoxxx :) Hij heeft er idd nog niet zo gek veel aan gedaan. Ietsjes de hoefjes wat bijgeknipt en minder stijl gemaakt, en klein beetje uitgelepeld, maar dan houdt het een beetje op. Shetjes lijkt mij idd wat moeilijk dan een mooie grote hoef :)) Volgende keer wordt ze weer een stukje gedaan als het goed is.

Btje off-topic; maar als je paard opeens aan de bomen begint te vreten, met name de populieren (de wilgen zijn nog niet aangeraakt :?), en bomen behoorlijk flink loopt af te strippen (bast weg vreten), is dat schadelijk, en zou ze dan tekorten hebben?

balance
Moderator Over Paarden

Re: Kijk-en-vergelijk foto's (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 07:17

Interessant topic. Ik volg even.

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 07:54

Bedankt voor je reactie Scoxx, ik zal vanavond wat meer en duidelijkere foto's maken. :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:02

Arabesk schreef:
Ik geloof niet dat ik mij hier hoef te verantwoorden daarover en zéker niet tegenover iemand die voor het eerst op bokt is en pas één post heeft }:0 . Misschien is het netjes als je je eerst even voorstelt :+ :+ :+

Zoals je misschien óók op de site gezien hebt, hebben wij ook een emailadres en zou je me ook kunnen máilen :)*

Natuurlijk hoeft u zich niet te verantwoorden, waarover zou u zich moeten verantwoorden? U bent 1 uur per paard bezig, neemt voor dat paard de tijd. Dan staan daar kosten tegenover, het is maar een gewone vraag.
Ik ben gewoon een persoon die geïnteresseerd is in natuurlijk bekappen, de overeenkomsten en verschillen met het bekappen van hoefsmeden.
Als u liever heeft dat ik deze vraag per email vraag, zal ik u mailen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:05

Arabesk schreef:
Aan scoxxx of andere bokkers die hier zitten had ik zo'n vraag best uitgelegd hoor, maar iemand die zonder te kloppen zomaar komt binnenvallen nee

? Hoe had ik dan binnen moeten vallen? Waar is het forum Bokt dan voor? Dit topic staat op Bokt, zoals zo vele interessante topics. Lees al veel langer mee, maar heb wil nu deel nemen is dat zo raar?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:10

Needje schreef:
Misschien een beetje raar, maar waarom wil je geen antwoord geven aan iemand die net op Bokt is?
En voorstellen? Wie van ons heeft dat hier gedaan? Iedereen komt hier toch gewoon binnen?
Deze persoon is misschien wel rete geïnteresseerd in NB en door zo'n houding te geven heeft die persoon misschien geen eens meer zin om zich verder te verdiepen. Beetje jammer.
Lijkt mij een kleine moeite om uit te leggen waar je prijs op gebaseerd is. :o

Overigens betaal ik 35 euro + 5 euro voorrijkosten. (komt een eind van mij vandaan)
M'n vorige smid rekent nu 30 euro voor bekappen. (woont dichtbij, geen voorrijkosten)
Zal de volgende keer vragen (als ik het niet vergeet :+) waar hij zijn prijs op baseert.

Bedankt dit geeft een beeld van het bekappen door een hoefsmid. Logisch dat het bekappen door hoefsmeden ook duurde is geworden en niet meer 25 euro is. Reiskosten zijn voor mij nieuw, dacht dat de hoefsmid de ronde met de klanten dan zo zo aanpassen, dat de reiskosten uit kwamen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:12

Ik heb met traditionele smeden nooit gehad dat er voorrijkosten waren. Maar er zijn nou eenmaal meer traditionele smeden, en daardoor kan je er ook wel een in de buurt vinden vaak. :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:13

Ik ga trouwens dor je Boktnaam er ook vanuit dat jij smid bent? :)

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:19

Citaat:
Lijkt mij een kleine moeite om uit te leggen waar je prijs op gebaseerd is.

dat ben ik helemaal met Needje eens.
'n Vreemde reactie Arabesk ...

Of het nu een toekomstige klant betreft of een conculega, eigenlijk moet je altijd netjes blijven. Je moet je zelf wel promoten natuurlijk.

Bij mij heb je nu het tegenovergestelde bereikt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:31

Bij dus ook. Vandaar mijn reactie.
Hou de eer aan jezelf. En als jij vind dat jij juist geld vraagt, kan je gewoon vertellen waarom jij dat geld vraagt.
Maar das mijn bescheiden mening.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:51

Ik ben een meelezer. Vind het erg leuk dat jullie alles zo goed onder de loep nemen met uitleg erbij. Ga zo door!
Ik blijf leker meelezen!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:53

Heb je zelf geen mooie foto's van de voeten van je paard Annemieke?

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:59

Ja altijd leerzaam!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:03

Needje schreef:
Heb je zelf geen mooie foto's van de voeten van je paard Annemieke?

Ik ga ze wel maken. Even een fototoestel lenen en dan zet ik het in dit topic.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:01

Zijn we nog hoevenfoto's vergeten om onder de loep te nemen?
Soms gaat het zo snel in dit topic ... ;-)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:08

@scoxxx
ik zal ook weer eens nieuwe maken.
Ook van een pony van mijn vriendin, ben benieuwd!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:46

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:29

Nou mijn fjordje is ook weer aan de beurt bij de hoefsmid.

Ik was vorige keer niet zo tevreden dus deze week ga ik weer terug naar mijn oude hoefsmid?(het gras lijkt altijd groener aan de overkant)

Met mijn oude hoefsmid kon ik teminste even goed overleggen en ideeén uitwisselen over bekappen en dat vind ik ook wel erg belangerijk heb ik gemerkt want door dit topic het ik ook ineens een mening over de hoefjes van mijn paard :+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:00

Ok onze prijs is gebaseerd op:

40 euro =

- 20 euro voor ome belasting
- reiskosten binnen de straal van 20 km
- verzekering
- pensioen

Dan hou je per bekapping misschien 10 euro over.

De prijzen voor bekappen liggen nu véél en veel te laag. Geen bekapper die kan leven van het werk zonder ijzers. Mét ijzers is iedereen bereid om 90 euro of meer te betalen. Een smid is ongeveer een kwartier bezig met elke hoef, wij zijn ook een kwartier bezig met elke hoef. Een prijs van 80 euro zou veel realistischer zijn en veel eerlijker ook voor smeden en bekappers.

Komt nog bij dat heel veel paarden nog uit het land gehaald moeten worden als je aankomt en ook de hoeven niet uitgekrabt zijn (misschien moeten we eens invoeren dat mensen vijf euro extra moeten betalen als de hoeven nog vies zijn ^) ) en ook heel vaak kom je bij paarden die slecht voetje kunnen geven of slecht stil kunnen staan en van de bekapper worden wonderen verwacht :+. Gister ben ik weer eens naar huis gegaan na een half uur instructie 'zo leer je je paard voetje geven' en bel over een paar weken nog maar eens. Het arme beest had in z'n hele leven bijna nooit de smid gezien bij de vorige eigenaar en raakte in paniek als er iemand aan de benen zat. Dan ga ik niet staan martelen.

Gelukkig is het niet ons hoofdinkomen ;-) Bij mijn baas verdien ik twee keer zoveel en sta ik veel minder hard te zweten en blijft mijn rug gespaard. :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:16

thanx arabesk!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:17

Moderatoropmerking:
Vriendelijk verzoek om on-topic te blijven, elkaar in zijn/haar waarde te laten en elkaars mening te respecteren.
Dit topic gaat over (on)beslagen paardenhoeven, ter illustratie kunnen foto's gebruikt worden.
Slowchatten of of-topic gaan is niet de bedoeling.

Dank je wel.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:25

Ik was oko een beetje verbaast dat mijn hoefsmid zo blij was met het nette voetjes geven van mijn paard, en dat er nog zoooveel paarden zijn die dat niet kunnen. Ik vind het niet meer dan logisch dat mijn paard klaar staat als de hoefsmid komt, hij niet in de bagger hoeft te vroeten als ze in een modderlandje heeft gestaan, en ook netjes voetjes kan geven. Ik had mijn shet ook gelijk kunnen laten bekappen, maar die heeft eerst een spoedcursus braaf, snel en lang voetjes kunnen geven. Kan nog altijd beter, maar gaat nu wel :)

Ik heb misschien ook nog wel boeiende hoeven voor een foto, maar moet even kijken of ik daar fotos van kan maken.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:46

ik zou mij dus rot schamen als ik een knol op mn erf zou hebben die geen voeten wil geven voor de smid he... ok, als het een jonkie zou zijn die voor het eerst bekapt moet worden, zou ik dat wel melden, maar ik zou er ook op voorhand mee geoefend hebben! tis de smid zn taak niet om je paard zn poten op een of andere manier maar gekapt te krijgen he; jij moet zorgen dat hij zich gedraagt.
en ik begrijp de prijs goed genoeg hoor! mij kost het iets minder als de prijs van Arabesk, maar ik laat er 3 ineens doen he...en ik bel de smid ook enkel als er wat mis is of als ik zelf echt geen tijd heb om ze te kappen...
ik weet zelf hoe'n hard werk het is (zeker bij die verdomse kleine draakjes, moet je nog op je knieën gaan zitten prutsen :') ) en zie ook hoe lang ze bezig zijn per paard...
sja de loodgieter begint ook bij min. 50€ als je die laat komen voor een werkje !

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:24

@arabesk
Mijn smid is wel langer bezig dan 15min per hoef hoor (met ijzers)
Nou heeft die van mij ook wel weer lastige pootjes.

@ingrid
Ik ken genoeg paarden die de kinderen van satan lijken als ze bij de smid komen.
En als de eigenaar dan weggaat zijn ze opeens braaf.
Sja, die van mij krijgt gewoon een brul, en als hij doorgaat een knal.. simpel.