vreemde gang, graag jullie commentaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:29

iepsel schreef:
Hoewel ik vind dat er gewoon moet worden gekeken naar wat het beste is voor het paard, vind ik dit misselijke opmerkingen. Iedereen houdt zn paard op de manier die hij of zij het beste vindt, en er zijn altijd mensen die het beter zouden doen. Ik vind het zelfs te prijzen dat iemand heel doordacht met zijn paarden omgaat. Maar niet van je geloof durven/willen afstappen als dit het dier ten goede komt vind ik dus echt niet kunnen.

Iemand afbranden om zn ideeën vind ik misschien nog wel erger..............

Vorige week reageerde TS in een topic over een paard met cushing en slecht groeiende hoeven. Het enige wat ze zoals gewoonlijk te melden had was dat het paard zsm van de ijzers afmoest en NB bekapt moest worden. Gelukkig ging de eigenaresse van dat paard daar niet in mee en toen er tegengas werd gegeven was Arabesk nergens meer te bekennen.

En ja, ik zou het humor vinden als een dierenarts met een wetenschappelijke opleiding van 6 jaar en de nodige praktijkervaring haar aan zou raden om er een ijzer onder te slaan omdat het paard nu zo gevoelig loopt. Misschien gaat ze dan beseffen dat voor sommige paarden een ijzer wel een uitkomst kan zijn en niet gelijk vol in de aanval als iemand er wel voor kiest om zijn paard op ijzers te zetten.

8nnemiek

Re: vreemde gang, graag jullie commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:35

In dat opzicht geef ik arabesk voor een deel wel gelijk. De meeste hoefproblemen zijn ook op te lossen door goed te bekappen en eventueel met hoefschoenen in plaats van ijzers.
Maar jammer dat ze een discussie als deze niet aandurft. Ik heb haar ook al een aantal keren een vraag gesteld in andere topics waar ze gewoon niet meer op reageert als ze het niet meer weet..

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:37

Met alle respect, ik ben het ook niet altijd met Arabesk eens, maar dit topic gaat opeens óver haar. Het is geen discussie meer over die specifieke gang of de oorzaken. Het begint een beetje op Arabesk bashen te lijken. En dat is niet helemaal netjes.

Volgens mij is alles over het paard op het filmpje al gezegd en als TS er verder niet over wil praten, is het toch niet de bedoeling dat wij hier verder over haar praten??

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:38

Anya schreef:
Met alle respect, ik ben het ook niet altijd met Arabesk eens, maar dit topic gaat opeens óver haar. Het is geen discussie meer over die specifieke gang of de oorzaken. Het begint een beetje op Arabesk bashen te lijken. En dat is niet helemaal netjes.

Volgens mij is alles over het paard op het filmpje al gezegd en als TS er verder niet over wil praten, is het toch niet de bedoeling dat wij hier verder over haar praten??

Het is ook niet netjes van de TS om als mensen haar goedbedoelde adviezen geven en welgemeende vragen stellen om dan zomaar niet meer te antwoorden terwijl mensen er moeite insteken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:39

Als ze het hier plaatst dan wil ze er over praten, ineens terugtrekken als het haar niet zint is onzin. Ze weet dat deze reacties kunnen en zullen komen, arabesk is geen newby op bokt. Als ze er niet over wilde praten had ze het nier niet moeten plaatsen.

Equidea schreef:
Hihi pavlov-reactie....
Mensen zien de naam arabesk en assumeren meteen dat er iets mis is. :x

dat zou inhouden dat elke keer als Arabesk iets plaatst, er wat mis is :+ Het enige waar ik arabesk mee link is zinloze discussies zonder degelijk beargumenteerde tegenreacties. Maar niet van paarden die op eieren lopen en er weinig doorvoerd uit zien. Integendeel, ging er van uit dat Arabesk in dit geval de eerste zou zijn die er mensen naar zou laten kijken... Ondanks alles kwam ze bij mij altijd over als een type dat het beste met haar paarden voor had. Dit verbaast me dus zelfs enigszins. Dus pavlov reactie... Betwijfel het :+

Mindfields schreef:
pharagirlke schreef:
zou jij een dusdanig stijf paard rijden?

Ik wel om hem los te werken, tenzij hij echt niet van de plek komt van stijvigheid natuurlijk.

Maar dan weet je waar het vandaan komt, als Arabesk wist waar het vandaan kwam en hoe het op te lossen en dit daar bij hoorde, hadden we dat al lang en breed ingewreven gekregen. ;) Arabesk is normaal niet het type dat zich op deze manier op haar kop laat zitten, komt bij mij de vraag op: "waarom deze keer wel?". Maar antwoord zullen we toch wel niet meer krijgen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 19-01-09 00:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:41

Ik kan arabesk niet helpen wat betreft die gang. Maar ik vind het toch écht belachelijk hoe mensen haar hier afkraken. Ja, klopt ze is nogal rechttoe rechtaan wat betreft ijzers etc maar zover ik weet baseert ze alles op feiten en zal ze niemand echt afkraken alleen is ze het niet eens met de manier van bekappen/beslaan. Maar daar gáát dit topic nu eens níet over en meteen krijgt ze 't om haar oren geslagen dat dit weer zo'n 'arabesk topic' is. Want ze gooit de 'knuppel in het hoenderhok' en verdwijnt. Tenminste zo zien een aantal bokkers het wellicht heeft Arabesk ook een leven búiten bokt? en aangezien bokt altijd nogal veel op haar topics reageert líjkt het alsof ze er gewoon opeens niet meer is. Iedere andere bokker was alleen verteld dat 't bijv handig zou zijn om naar een kliniek te gaan oid. Maar hier word arabesk helemaal afgekraakt.

Het enige wat zij wil (en alle bokkers lijkt me) is het beste voor haar paard en nu vraagt ze jullie om advies nou geef haar dat dan! Ik kan 't haar niet geven, ik heb er geen verstand van :) Maar ik vond 't wel erg ver gaan hoe sommige mensen hier reageren. Ook al kan arabesk ook op z'n tijd fel uit de hoek komen als het gaat om haar informatie over NB etc te delen met bokt.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:42

We geven toch advies! Sjongejonge...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:43

bij iedere andere bokker was 't bij alleen advies gebeleven Arabesk krijgt ze om haar oren geslagen en dat meer dan dat advies.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:44

Maartje1990 schreef:
Ik kan arabesk niet helpen wat betreft die gang. Maar ik vind het toch écht belachelijk hoe mensen haar hier afkraken. Ja, klopt ze is nogal rechttoe rechtaan wat betreft ijzers etc maar zover ik weet baseert ze alles op feiten en zal ze niemand echt afkraken alleen is ze het niet eens met de manier van bekappen/beslaan. Maar daar gáát dit topic nu eens níet over en meteen krijgt ze 't om haar oren geslagen dat dit weer zo'n 'arabesk topic' is. Want ze gooit de 'knuppel in het hoenderhok' en verdwijnt. Tenminste zo zien een aantal bokkers het wellicht heeft Arabesk ook een leven búiten bokt? en aangezien bokt altijd nogal veel op haar topics reageert líjkt het alsof ze er gewoon opeens niet meer is. Iedere andere bokker was alleen verteld dat 't bijv handig zou zijn om naar een kliniek te gaan oid. Maar hier word arabesk helemaal afgekraakt.

Het enige wat zij wil (en alle bokkers lijkt me) is het beste voor haar paard en nu vraagt ze jullie om advies nou geef haar dat dan! Ik kan 't je niet geven, ik heb er geen verstand van :) Maar ik vond 't wel erg ver gaan hoe sommige mensen hier reageren. Ook al kan arabesk ook op z'n tijd fel uit de hoek komen als het gaat om haar informatie over NB etc te delen met bokt.

Ik raad jou aan om beter te lezen en dan zie je zelf wel hoeveel mensen haar WEL serieus hebben genomen en wel adviezen hebben uitgedeelt. Je ordeelt nu allein op de laatste pagina's, waarin mensen hun irritaties laten horen.

Ga Arabesk haar topics maar eens na, de topics waarin zijn een vraag stelt, tegengas krijgt en vervolgens van toneel verdwijnt zijn niet meer op een hand te tellen. Ze lokt dit zelf uit, zij promoot het NH niet maar verkloot het juist. De manier waarop zij zich gedraagt en voor doet op Bokt is helaas echt geen reclame voor het NH. Jammer maar helaas. Ik heb trouwens ook nog niks disrepectvols gezien hier, alleen maar de waarheid. En die mag ze best eens horen.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:45

Dat paarden die 24/7 buiten staan die geen krachtvoer krijgen en zonder deken lopen niet dik kunnen zijn, moeten toch echt die vette dikzakken van mijn oma eens bekijken. Ow er word ook alleen maar recreatief op gehobbbeld.

Maar wel met bit en boomzadel. ow dan houdt de vergelijking zeker weer op....

Hou op schei uit zeg.

De TS word de hand boven het hoofd gehouden, terwijl als een niet NH gehouden paard er zo uit zou zien. zij de eerste zou zijn om haar mening ongeventileerd te geven.

Misschien dat ze nu wel nadenkt hoeveel (emotionele) schade zij mensen al niet berokkend heeft.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:47

_Natasja_ schreef:
De TS word de hand boven het hoofd gehouden, terwijl als een niet NH gehouden paard er zo uit zou zien. zij de eerste zou zijn om haar mening ongeventileerd te geven.

Misschien dat ze nu wel nadenkt hoeveel (emotionele) schade zij mensen al niet berokkend heeft.

Daar vat je het gehele topic even in 1 zin samen. Waarvoor dank.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:48

Pb haar die waarheid dan. ik heb trouwens wel meer van 't topic gelezen en dat was vanaf 't begin af aan ook al gecombineert met negatief commentaar. En ik ken haar topics maar al te goed. En zoals ik al zei ze heeft vast ook een leven buiten bokt dus dan is ze niet meteen weg, maar als je dan terug komt en er 20 pagina's bij zijn gekomen sinds je laatste post (om even te overdrijven) dan zakt de moed je toch ook in de schoenen om te reageren? zeker als 't halve topic bestaat uit negatief commentaar moet je daar ook nog de nuttige opmerkingen uitpikken? als ze dan niet meer reageert kan ik haar dat sowieso niet echt kwalijk nemen hoor :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:48

_Natasja_ schreef:
Dat paarden die 24/7 buiten staan die geen krachtvoer krijgen en zonder deken lopen niet dik kunnen zijn, moeten toch echt die vette dikzakken van mijn oma eens bekijken. Ow er word ook alleen maar recreatief op gehobbbeld.

Maar wel met bit en boomzadel. ow dan houdt de vergelijking zeker weer op....

Hou op schei uit zeg.

en hier ben ik het zoooo mee eens...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:49

Maartje1990 schreef:
Pb haar die waarheid dan. ik heb trouwens wel meer van 't topic gelezen en dat was vanaf 't begin af aan ook al gecombineert met negatief commentaar. En ik ken haar topics maar al te goed. En zoals ik al zei ze heeft vast ook een leven buiten bokt dus dan is ze niet meteen weg, maar als je dan terug komt en er 20 pagina's bij zijn gekomen sinds je laatste post (om even te overdrijven) dan zakt de moed je toch ook in de schoenen om te reageren? zeker als 't halve topic bestaat uit negatief commentaar moet je daar ook nog de nuttige opmerkingen uitpikken? als ze dan niet meer reageert kan ik haar dat sowieso niet echt kwalijk nemen hoor :n

Alsjeblieft zegt, je doet net alsof ze een meisje van 14 is die niet het goed van kwaad kan onderscheiden.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:50

Je hebt het over iemand die altijd overal te pas en te onpas haar manier van paarden houden en rijden wil opdringen.

Sorry hoor als het zo moet dan zie ik toch echt liever mijn "mishandelde" paarden die met boomzadel en bit gereden worden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:51

nee, maar zou jij nog de rest van 't topic willen doorlezen als 't al begint met 'arabesk topic' en dergelijke dingen die je hier leest? ik niet hoor (als 't mijn topic was) maar goed wellicht is het wel een goed idee om ontopic te blijven oftewel de TS advies te geven ipv over en weer elkaar allemaal dingen om de oren te slaan en haar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:53

Maartje1990 schreef:
nee, maar zou jij nog de rest van 't topic willen doorlezen als 't al begint met 'arabesk topic' en dergelijke dingen die je hier leest? ik niet hoor (als 't mijn topic was) maar goed wellicht is het wel een goed idee om ontopic te blijven oftewel de TS advies te geven ipv over en weer elkaar allemaal dingen om de oren te slaan en haar.

Imo heeft ze het daar zelf naar gemaakt en ja, dan zou ik die gevolgen ook zelf durven dragen ipv met mijn staart tussen mijn benen weg te kruipen en te doen alsof er nooit wat gebeurt is. Ik zou tenminste antwoorden geven.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:53

Maartje1990 schreef:

Ze reageert niet meer omdat ze in haar trots is geraakt dat wat ze doet toch niet zo goed blijtk te zijn, niet omdat mensen reageren van 'Oh weer een Arabesk topic. 'En so what als dat zo is? Dit is toch gewoon een topic can haar die op haar manier weer uitgespeeld wordt? Hier vraagt ze toch zelf om?

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:54

Ik zou als mijn paard er zo slecht aan toe was als het hare het hele topic doorlezen en alle adviezen opvolgen.

Mijn paard heeft ook genoeg gemankeerd en heeft meer DA / ostheopaten / fysiotherapeuten en wat al niet meer gezien dan je kunt verzinnen.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:55

Ze reageert wel in andere topics, dus ze is wel aanwezig hier.

Ik vind het paard overigens niet te mager. Arabieren in wintervacht zien er gewoon niet zo flatteus uit. Ik zie ook geen uitstekende heupbotten of andere ondervoedingskenmerken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:58

jemig ze ís er gewoon niet! en meteen word gezegt dat ze er vandoor gaat etc. Ze is gewoon nog niet op bokt geweest en heeft dus niet eens de kans gekregen om te reageren. Ik ga er tenminste vanuit dat dát de reden is dat ze er niet is. En zij kiest er voor om jullie eerst om advies te vragen ipv iets anders dat is een keus die zij maakt. Maar goed als ik jullie dus goed begrijp raden jullie haar aan naar een DA/ostheopaat/fysiotherapeut/kliniek of iets dergelijks te gaan om haar paard te laten controleren. Zó lijkt mij 't topic juist samengevat? :)

Ik heb even haar berichten gecheckt haar laatste post was hier dus sinds die tijd zal ze wel niet meer online geweest zijn :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:59

ayo schreef:
Ze reageert wel in andere topics, dus ze is wel aanwezig hier.

Ik vind het paard overigens niet te mager. Arabieren in wintervacht zien er gewoon niet zo flatteus uit. Ik zie ook geen uitstekende heupbotten of andere ondervoedingskenmerken.

haar laatste bericht is thans hetgene dat ze hier gepost heeft rond elf uur.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:59

Maartje1990 schreef:
jemig ze ís er gewoon niet! en meteen word gezegt dat ze er vandoor gaat etc. Ze is gewoon nog niet op bokt geweest en heeft dus niet eens de kans gekregen om te reageren. Ik ga er tenminste vanuit dat dát de reden is dat ze er niet is. En zij kiest er voor om jullie eerst om advies te vragen ipv iets anders dat is een keus die zij maakt. Maar goed als ik jullie dus goed begrijp raden jullie haar aan naar een DA/ostheopaat/fysiotherapeut/kliniek of iets dergelijks te gaan om haar paard te laten controleren. Zó lijkt mij 't topic juist samengevat? :)

Ik heb even haar berichten gecheckt haar laatste post was hier dus sinds die tijd zal ze wel niet meer online geweest zijn :)

Daar gaat het toch niet om? Ze doet dit namelijk 80 procent van alle keren dat zeen topic open maakt. Daar gaat het om.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 01:00

jawel het gaat nu om dít topic om het advies dat zíj voor háár paard vraagt! dát is het topic/onderwerp daar gaat het dus om! ontopic dus. En voor dat jullie dalijk denken dat ik niks meer durf te zeggen ofzo want schijnbaar wordt nogal snel gesuggereerd dat mensen dat hier doen, ik ga gewoon naar bed nu (wellicht ligt arabesk daar ook al in)
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 19-01-09 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 01:00

Maartje1990 schreef:
jawel het gaat nu om dít topic om het advies dat zíj voor háár paard vraagt! dát is het topic/onderwerp daar gaat het dus om!

Dat KRIJGT ze toch ook? Je kan toch lezen of niet?