iepsel schreef:Hoewel ik vind dat er gewoon moet worden gekeken naar wat het beste is voor het paard, vind ik dit misselijke opmerkingen. Iedereen houdt zn paard op de manier die hij of zij het beste vindt, en er zijn altijd mensen die het beter zouden doen. Ik vind het zelfs te prijzen dat iemand heel doordacht met zijn paarden omgaat. Maar niet van je geloof durven/willen afstappen als dit het dier ten goede komt vind ik dus echt niet kunnen.
Iemand afbranden om zn ideeën vind ik misschien nog wel erger..............
Vorige week reageerde TS in een topic over een paard met cushing en slecht groeiende hoeven. Het enige wat ze zoals gewoonlijk te melden had was dat het paard zsm van de ijzers afmoest en NB bekapt moest worden. Gelukkig ging de eigenaresse van dat paard daar niet in mee en toen er tegengas werd gegeven was Arabesk nergens meer te bekennen.
En ja, ik zou het humor vinden als een dierenarts met een wetenschappelijke opleiding van 6 jaar en de nodige praktijkervaring haar aan zou raden om er een ijzer onder te slaan omdat het paard nu zo gevoelig loopt. Misschien gaat ze dan beseffen dat voor sommige paarden een ijzer wel een uitkomst kan zijn en niet gelijk vol in de aanval als iemand er wel voor kiest om zijn paard op ijzers te zetten.