Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xxxmh schreef:Mijn bijrijdpaard mocht gewoon naar buiten tijdens de hoefbevangen, ipv in de kudde in de paddock had ze een klein stukje waar modder stond.
Tancreda4 schreef:Marlies, hier ook meerdere weken aan de pijnstillers. Hoeveel weken weet ik niet meer, maar het was echt lang. Metacam kreeg ze. Ze liep snel beter maar moest het nog een tijd doorgeven en rustig afbouwen.
Mijn da gaf eerst metacam om te proberen. Mocht dat niet aan slaan kon ze alrijd nog op buut zeiden ze.
@ louliu fijn dat je kan afbouwen met de pijnstillers en dat je er zo vroeg bij was!!
Verder heb ik mijn DA gevolgd qua advies, ivm dar teveel bewegen in deze acute fase mogelijk voor meer kanteling zou kunnen zorgen. Ze moest eigenlijk op stal rust, maar ze heeft een stuk paddock gekregen dat ik had afgezet, zodat ze niet alleen zou staan. Daar heeft ze wel een tijd gestaan, op een kleiner stik en apart van de grote zodat die haar niet zou opjagen.
Ik heb een vraagje. Mijn pony gaat goed, al kan ze soms wat gevoelig zijn na veel regen. Ze gaat ook weer vroeg onder dekens om die reden. Nu heeft ze soms, als we mennen, een klein knikje in haar draf pas. Dit lijkt van rechtsvoor te komen. Het zijn enkele passen en dan weer weg, ze heeft verder veel looplust. Nu twijfel ik een beetje of ik haar pijnstillers moet geven, Verder moet onderzoeken (bv foto's bij de kliniek) of het zo laat. Ze gaaf hooguit 2x in de week mee voor de sulky eb vaker maar 1x in de week. Ene kant zit het mij niet lekker. Andere kant zien anderen het niet of nauwelijks en zijn het steeds moment opnames...
judithM schreef:Mooi! Eigenlijk heb ik nog niet gehoord van bloedzuigers voor hoefbevangenheid. Hoe kom je eigenlijk aan die beestjes?