Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:17

He bah, Michelle, dat is niet best.

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 01:39

Wat vervelend Michelle, beterschap :(:)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 10:17

Ohnee Michelle, wat erg! Beterschap!! Zondag gaat het weer dooien, dus hoop voor je dat ze dan rustiger wordt! :(
Jill, ik hoop dat het meevalt en dat ze snel kunnen vinden wat er aan de hand is! :(:)

Ik kan mij (gelukkig) afmelden bij dit topic. Die van mij loopt weer als een trein. Zal vast af en toe nog wel eens komen kijken hier. Iedereen heel veel sterkte en succes! hoop dat jullie allemaal snel weer lekker kunnen rijden/ of gewoon bezig kunnen met jullie paard!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:04

Fijn Jill dat je hen kunt brengen. Beter het zeker te weten dan nog even wachten....

Auw Michelle!! Jeetje beterschap. Hebben jullie geen stampmolen waar ze in kan? Mijn paard is namelijk alleen braaf als ik er mee stap. Tenminste in het begin, toen werd hij in de weekenden altijd in de molen gezet. En tja als hij dan gaat bokken, erg poedersuiker, maarja dat houd je toch niet tegen denk ik dan. Zo blijft ze iig wel in beweging.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:42

Oei veel beterschap michelle!
Ik stap haar eigenlijk nu enkel aan de longe en stap er meer dan 2 meter van.
Anders is het ook te gevaarlijk. En ze houdt haar niet meer in als ik vlak naast haar loop te hoo, hoo, hoo'en.
Dus dan maar zo.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:56

Nee we hebben geen stampmolen, helaas..
En ik vind het ook een beetje spannend om jaar nu van stal te verhuizen. :=

Ik heb trouwens deze muisjes:
Afbeelding

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:15

daar horen ze rustig van te worden?? Die merrie zit nu sinds een week aan de bach bloesem. Pffh wat kan een week lang duren...

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:23

Ja klopt. Alleen mijn paard vecht zichzelf erdoorheen..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:49

N0a schreef:
Ik kan mij (gelukkig) afmelden bij dit topic. Die van mij loopt weer als een trein. Zal vast af en toe nog wel eens komen kijken hier. Iedereen heel veel sterkte en succes! hoop dat jullie allemaal snel weer lekker kunnen rijden/ of gewoon bezig kunnen met jullie paard!

*\o/* +:)+ *\%/* :evaw:
ik hoop je snel te kunnen volgen....... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:03

En ik ga Noa volgen. Zijn hard op weg naar de gewone training.

Allemaal heel veel succes, morgen weer heerlijk dooien!

Ik kom weleens een update doen!

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:14

mijn paard is wat beter onder cô als ik zijn hoofdstel in doe en vervolgens de longeerlijn klikken aan re-bitring vervolgens de lijn omhoog achter zijn oren (bedoel over zijn hoofd) en door de li-bitring halen van binnen naar buiten, als ie "een aanval" krijgt en hij voelt een correctie aan de lijn voelt hij de druk achtter zijn oren/ op zijn hoofd en zakt vervolgens weer met zijn hoofd. De lengte van de longeerlijn zorgt er iig voor dat ik de lijn wat kan laten vieren zodat ie ruimte heeft of beter nog dat ik ruimte heb om afstand te nemen :D in het ernstigste geval laat ik echt los hoor, je wint het niet van zo'n 600kg als ie aan de haal gaat, één schedelbasis fractuur heeft mij een stuk wijzer gemaakt :(

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:18

Ik stap ook met een hoofdstel met de lijn over dr hoofd..
Maar daar geeft ze vrij weinig om. := Ook een ketting trekt ze gerust stuk met deze temperaturen. Het mag van mij wel weer +20 worden.. Kijk ik naar buiten, sneeuw... :\

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:23

longeer lijn achter de oren langs heeft bij die merrie geen enkel nut. Ha ha. Ik moet zeggen dat ik er wel dicht naast stap met alleen een halster touw. Klap komt harder aan van een afstand dan van dichtbij. Hoe verder ik er vanaf stap hoe vrijer zij zich gaat voelen en hoe gekker ze word.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:25

Ja hier ook sneeuw! Maar gelukkig kan ik binnen stappen op 't harde of in de bak.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:29

@choco: ik zou juist geen 2 meter er vandaan lopen, mogen ze dan draaien en uithalen, dan raken ze je geheid! Hoe dichterbij, hoe minder kans dat het raak is. Dan kun je beter een meter of 5/6 ervandaan lopen. Die van mij zou niet snel uithalen, maar zeg nooit nooit.

@ verlaten, ik hoop jullie na donderdag ook te kunnen verlaten. Zit nu op een half uurtje met galop erbij. Donderdag een soort na controle, maar is altijd weer spannend.

@noa: fijn dat je weer goed op weg bent.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:37

Tja ik zou het liever ook anders zien maar die van mij schikt op de één of andere manier altijd naar mij toe, hij springt zowat in mijn enkels en nog liever in mijn armen !! schouder uit de kom, gebroken vinger, hersenschudding pfff ;( met de intrede van de winter is ie zijn gehele opvoeding vergeten !! ik houd voor mijn veiligheid hem zeker op een arm-lengte afstand naast me :D

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:01

Die van mij springt weg tijdens het schrikken maar ik loop met hoofdstel en halstertouw voor die ene keer dat die schrikt. Grrr iemand gooide zo achter mijn paard een deken over de bakrand zodat ze hem straks snel kon pakken nou mooi dat meneer daar goed van schrok :(

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:30

Hmm, ik heb vandaag de nieuwe DA langs gehad.
LV zag er goed uit, RV wel nog wat punten die meer structuur moeten krijgen.

Deze DA is voor warmte/koude baden. Dit had ik bij vorige gevraagd maar die gaf aan alleen maar koelen.
Deze DA gaf aan juist liever niet op het harde te lopen omdat checkligament juist aan het werk gezet wordt (en dus structuur gaat vormen) door op (goede) zachte bodem te lopen.
Leuk 2 DA 2 meningen, maar het is niet anders.

Ik ga maar een beetje mijn eigen plan trekken iom DA.
Ga weer draven opbouwen, afwisseling harde/zachte en gewoon paard goed in de gaten houden.
Het is toch geen exacte wetenschap.

Ook deze DA gaf aan dat ik nog wel ff bezig ben. Over 8 wk weer scan.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:58

Succes jury, je moet inderdaad op een gegeven moment maar zelf een plan opstellen. Er worden zoveel verschillende dingen gezegd, maar elk paard is weer anders. Bij de mijne heeft het toen ook zeer goed geholpen om gewoon weer rustig te beginnen, stappen steeds verder uitbreiden (in een goede binnenbak) en vervolgens elke keer een lange zijde draf erbij te pakken en dat steeds meer. In het begin nog geen hoeken draven. Volgende dag even naar het been kijken, en verder kun je niet zoveel. Binnenkort weer een scan maken en dan zul je zien of het werkt. Ik hoop het voor je!!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:16

Jury wat verwarrend allemaal :(

Ik mocht van mijn DA eigenlijk na 2 maanden op het harde ook al op een zachte bodem stappen, zolang deze vlak en niet zwaar was. Dus zij had met beide bodems niet zoveel problemen.

Verder ga ik eind februari voor de hopelijk laatste keer naar Emmeloord. Ik had vorige week een afspraak staan maar heb die maar afgezegd ivm ijs op het erf. Is zo banketstaaf laden he :+

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:19

Jury, wat raar dat de je twee dierenartsen zulke verschillende adviezen geven. Zijn ze van een kliniek of gewoon zelfstandig dierenarts?

Vanochtend ben ik weer naar de kliniek geweest en zijn pees zag er super uit! Het was de 2e scan en zijn pees was al over de helft hersteld. Hij mag weer voor de kar en ik mag er ook weer op. Eerst twee weken stappen en als het goed gaat mag hij ook weer draven voor de kar!

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:42

Hier ook goed nieuws! Ondanks mijn paard een chronisch geïrriteerde pees heeft was deze nu mooi tot rust gekomen, en heb ik groen licht gekregen om te beginnen met opbouwen.
Hier wacht ik alleen mee, omdat mijn merrie nu 8 maanden drachtig is. Dus waarschijnlijk van de zomer beginnen!
Maar ben wel blij dat het positief is!

Ze gaat trouwens ook weer op ijzers, ze krijgt nu best platvoeten.

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:38

Wat balen van die tegenstrijdige berichten Jury, maakt het niet gemakkelijker.
En wat een goede berichten Chrissie en Rooslover!

Ik heb helaas heel slecht nieuws gehad maandag, in 8 weken tijd is de pees zo verschrikkelijk verslechterd dat er niks meer aan te doen is. De arts noemde het beeld op de echo 'alsof er een bom ontploft is'. Ik zal dan ook afscheid moeten nemen van mijn kanjer.. ;(

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:48

Oh jemig wat een naar nieuws Jill!

Heel veel sterkte komende tijd..

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:57

Wat verschrikkelijk jill. Sterkte