nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sneppie

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:01

Gimli ik ben afhankelijk van de hoefschoenen die alleen om de hoef gaan. En daardoor en door de maat kan ik eigenlijk alleen maar bij de easy boot terecht. Mijn tinker heeft enorme sokken daardoor kan ik veel schoenen al niet gebruiken.
Ik was er al bang voor dat hij de renegades zou kapot trappen, ze zien er erg stevig uit op de foto. Klaas had eigenlijk ook geen opties meer.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:27

Aah, sokken, daar heb ik geen ervaring mee maar lijkt me inderdaad lastig!
Ik denk dat de Renegades nog eerder stukgaan dan Easyboots, omdat de Easyboots uit 1 stuk bestaan (nouja, schoen + gaither dan) en de Renegades losse, bewegende onderdelen hebben.
Wat zijn de afmetingen van de hoeven?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:49

Mijn Yoob heeft ook veel behang (lang winterhaar) en om die reden vielen voor mij ook veel schoenen af. De easyboot gloves zitten wat dat betreft prima bij hem. Mooi onder de kroonrand en zijn lange haren vallen er overheen.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:14

De easy boots zitten mooi als je een hele berg sokken optilt :D ik zie alleen de klipjes iets door de haren heen.
Zijn hoeven zijn 16 cm breedt en ong. 17 cm lang.
ik ga morgen eens proberen de teen van zijn linker achter hoef IETS vlakker te vijlen. Net het scherpe puntje eraf, botter maken, wie weet kan dat net het verschil zijn.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:25

Gloves hebben geen klipjes :D

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:36

De Gloves zijn er helaas niet in zulke grote maten, jammer!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:06

en de dallmer clogs is dat geen optie voor jou.klaas heeft maar 1 soort maar op de duitse site heb jke verschillende ook met een kunstof ijzer er onder
sneppie schreef:
Gimli ik ben afhankelijk van de hoefschoenen die alleen om de hoef gaan. En daardoor en door de maat kan ik eigenlijk alleen maar bij de easy boot terecht. Mijn tinker heeft enorme sokken daardoor kan ik veel schoenen al niet gebruiken.
Ik was er al bang voor dat hij de renegades zou kapot trappen, ze zien er erg stevig uit op de foto. Klaas had eigenlijk ook geen opties meer.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:01

Welke schoen zouden jullie nemen als je paard de volgende maten heeft
Linksvoor 16,5cm lang en 14,5 cm breed
Rechtsvoor 16 cm lang en 14,5 breed

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:56

Ik kom even binnenvallen. Ik heb voor de liefhebbers nog Easyboots gloves helemaal nog nieuw in de doos 2x2,5 2x 3 en 1x3,5

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:16

Hallo, mijn paardje van 4 jaar slijt haar hoeven te snel af en ben daarom op zoek naar hoefschoenen enkel voor haar voorhoeven. Ze heeft de maten:
Rechts: breedte 13.3cm en lengte 13.3cm
Links: breedte 12.5cm en lengte 13.3cm

maten renegades:
maat 2: B 127mm L 140mm
maat 2W B 133mm L 140mm
maat 2WW B 140mm L 140mm
Ik zit zelf te denken aan renegades maar weet dan niet of 2W de juiste maat is. Mocht er iemand tweedehandsjes hebben, hoor ik het ook graag.

Dus, zijn renegades geschikt voor mijn paardje? En zo ja welke maat?

Alvast bedankt voor je reactie!
Laatst bijgewerkt door estella81 op 03-05-12 22:28, in het totaal 2 keer bewerkt

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:17

Jammer genoeg kan ik alle foto's niet zien.. iemand een site waar ik de foto's wel kan zien...?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 07:50

Estella81: Ik vrees dat Renegades voor je afvallen. De voeten van je paard zijn vrij rond en links past de hoef sowieso niet in de juiste maat, zeker niet 2W van de Renegades zoals je opgeeft.

Ik zou aanraden eens naar de glove wide te kijken.
Of als je een hogere schoen wilt, de cavallo oid.

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:20

Isapaardje schreef:
Estella81: Ik vrees dat Renegades voor je afvallen. De voeten van je paard zijn vrij rond en links past de hoef sowieso niet in de juiste maat, zeker niet 2W van de Renegades zoals je opgeeft.

De reactie van paardenservice.nl was dat ik voor Renegade 2 verschillende maten nodig zou hebben. maat 2W en maat 2.

Best vervelend dat mijn meisje haar ene voet langwerpig is en andere voet rond:(..
Ik heb even gekeken naar de Easyboot Epic. Lijkt mij dat deze wel kunnen voldoen. Vind t wel jammer dat er op de site staat dat ze niet zo zeer geschikt zijn voor ronde hoeven. Rechterhoef: breedte 13.3cm en lengte 13.3cm --> zou dan maat 3 moeten zijn en Linkerhoef: breedte 12.5cm en lengte 13.3cm --> zou dan maat 2 moeten zijn.

Maattabel Epic Easyboot
Maat 2 B: 124-130mm L: 131-140mm
maat 3 B: 131-139mm L: 141-150mm

Isapaardje, denk je dat Epics geschikter zijn?

Hoe denken andere op bokt hierover?

vind t lastige keuze.. was er idd maar een aan huis service met veel verschillende schoenen.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:50

hotchocolat schreef:
Ik kom even binnenvallen. Ik heb voor de liefhebbers nog Easyboots gloves helemaal nog nieuw in de doos 2x2,5 2x 3 en 1x3,5

2,5 welke maat komt dit mee overeen?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:57

kevje06 schreef:
hotchocolat schreef:

2,5 welke maat komt dit mee overeen?

Maten staan in de link

http://www.kraemer-pferdesport.de/EasyC ... 7%2Fmd5%7D

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:04

Ik ga even meten, wat wil je ervoor hebben.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:07

dit ben ik niet met je eens isa paardje.ik heb 1 paar renegade voor 2 paardjes bij bijde paarden zijn hoeven vrij rond of zelfs rond alle 2 hebben ze een voet kleiner dan de andere en ik heb er geen problemen mee.want renegade heeft ook een iets kortere versie
Isapaardje schreef:

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:13

dallmer clogs of easyboot epic en dan maat 5 quote="breakthelaw"]Welke schoen zouden jullie nemen als je paard de volgende maten heeft
Rechtsvoor 16 cm lang en 14,5 breed[/quote]

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:18

misschien is de glove wel geschikt want dan kunje een normale nemen en 1 wide
estella81 schreef:
Isapaardje schreef:

De reactie van paardenservice.nl was dat ik voor Renegade 2 verschillende maten nodig zou hebben. maat 2W en maat 2.

Best vervelend dat mijn meisje haar ene voet langwerpig is en andere voet rond:(..
Ik heb even gekeken naar de Easyboot Epic. Lijkt mij dat deze wel kunnen voldoen. Vind t wel jammer dat er op de site staat dat ze niet zo zeer geschikt zijn voor ronde hoeven. Rechterhoef: breedte 13.3cm en lengte 13.3cm --> zou dan maat 3 moeten zijn en Linkerhoef: breedte 12.5cm en lengte 13.3cm --> zou dan maat 2 moeten zijn.

Maattabel Epic Easyboot

vind t lastige keuze.. was er idd maar een aan huis service met veel verschillende schoenen.

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:46

keona schreef:
misschien is de glove wel geschikt want dan kunje een normale nemen en 1 wide
estella81 schreef:

Maattabel Epic Easyboot

Onwijs bedankt voor je tip!
Welke maat zou ik dan moeten hebbendenk je??

Linkerhoef B 125-L133
Maat easyboot glove
mt 2 = B120-123mm L 130-133mm
mt 2.5 = B 124-127mm L 134-137mm
Voor de breedte zou ik maat 2.5 kiezen maar voor lengte maat 2. hmm wat weegt zwaarder? breedte of lengte?

Rechtervoor hoef B 133-L 133
maat easyboot glove wide
2 = B130-133mm L130-133mm
2.5= B 134-137mm L 134-137mm

Lijkt me maat 2 maar wat als dr hoeven iets langer worden? Ze zitten nu nl echt op t randje van deze maattabel. Aan de andere kant, als ik ze iets ruimer neem, (mt 2,5) schopt ze ze dan niet uit omdat ze neit met straps etc vastzitten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:57

je kunt een losse strap kopen deze zou ik bij jou paard dan ook aanraden.rechter voet easyboot glove wide 2 of 2,5 zijn de voeten van je paard gemeten na een bekap beurt zo ja ,dan zeker 2,5 nemen.de linker voet easyboot glove 2,5 kijk bij klaas op de site hoefschoen winkel.
de linker valt mooi in de maat bij de normale glove,de rechter is een twijfel tussen 2 en 2,5 wide.maa zou dan bijde bestellen passen en wat niet past terug sturen,wel zou ik kiezen voor straps op de schoenen,zijn los te koop in leuke kleur

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:22

keona schreef:
dallmer clogs of easyboot epic en dan maat 5
breakthelaw schreef:
Welke schoen zouden jullie nemen als je paard de volgende maten heeft
Rechtsvoor 16 cm lang en 14,5 breed

Dank je

Iemand die die nog 2e hands heeft liggen toevallig?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:34

kijk voor de easyboot epic op marktplaats,moet je gewoon op hoefschoenen zoeken.
en de dallmer clogs zijn nieuw niet al te gek duur,je zal deze 2de hands niet gou vinden

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:32

Je moet altijd de grootste maat hanteren als het ware.
En Keona, dat renegade niet geschikt is voor ronde voeten, werd mij door degene verteld die die dingen aanmeet; heb er verder geen ervaring mee.
Hij vertelde ook dat er geen 'kortere' versie is van de Renegades.
Ik weet dat jij mij daar ook ooit op wees, maar ik kon ze toen ook niet gevonden krijgen.

Vandaag weer met de gloves gewandeld met Yoob.
Hij heeft ook ronde voeten en ik dacht dus eerst ook dat het zou kunnen omdat de breedte wel goed was, maar de lengte niet. Hij heeft ook 2 verschillende maat schoenen aan.
Maar ging prima, ook zonder powerstraps erop.
Zelfs met een paar rare bokkensprongen, want hij was beetje maf vandaag, bleven ze alle 4 prima zitten.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:38

Nou gisteren weer gereden en had iets de teen van de achterhoef afgeveilt en tevens van dat sterke zilvere linnen tape erover geplakt zodat ik kan zien waar hij ze er dan aftrapt. Alles ging goed, heel goed zelfs tot vlak bij huis en tjakka er weer af en weer dezelfde schoen :(
ik vermoed waar die m geraakt heeft en daar kan nog wat af dus zondag in de herhaling en zal gelijk eens naar de dallmers kijken in duitsland.