Gelukkig hoef ik nu niet meer te stappen. Zou ook niet kunnen want er wordt pertinent niet gestrooid op ons erf. Levensgevaarlijk. heb zelfs mijn laatste keer kliniek as vrijdag afgezegd omdat ik niet durf te laden met al die sneeuw op het erf. Nou ja, per 1 februari staan ze op een nieuwe stal met altijd goede buitenbaan én binnenbak. Wat een luxe!!
Hier ook een super fijne, nog altijd bruikbare stampmolen en een binnenbak met goede bodem waar niks in los mag. Hij staat 's morgens altijd een half uurtje aan de molen en dan 's avonds rijd ik hem. Ik ga nu ook echt niet buiten stappen. Alles ligt onder de sneeuw en meneer heeft ijzers....
Heb mijn afspraak van morgen verzet naar de 31ste. Hopen dat alle sneeuw dan weg is en ik gewoon veilig kan gaan. Zeiden ze ook droog; wil je direct een nieuwe afspraak maken of pas als de sneeuw weg is.... Nou heb hem liever maar vast staan. Hij geeft zelf aan meer te kunnen/willen. Maar durf niet zo goed. Ben zelf te fanatiek en ben bang dat ik er dan in doorsla. Dus houd mij heel goed aan het schema.
Moet zeggen heb net heerlijk buiten op het erf gestapt ze hadden de sneeuw helemaal weggeschoven en het was helemaal niet glad Op een paar plekjes na maar laten dat nou net de plekjes waar die uit zijn plaat wil gaan maar meneer is slim genoeg om met baby stapjes die stukjes te trotseren, gelukkig. Echt heel anders dan vanmorgen waar we al schaatsend ons naar de binnenbak liepen
Vanmorgen na de molen had mijn paardje nergens laat van, stond hij vanavond ineens met een warm been. Wel gezadeld en hij liep goed. Toch rustig aan gedaan. Beetje draf en vooral stap en halthouden geoefend. Door de kou houd hij zich zo vast in zijn lichaam. Dat is echt niet grappig rijden meer. Had al een hele tijd geen coolpack meer om zijn been gehad, had ze net uit de vriezer en heb ze gelijk maar weer omgedaan. Toch maar weer een paar dagen gewoon doen.... Baal echt ontzettend! Moet de 31ste weer terug. Hopelijk was het alleen vandaag warm en voor de rest niet meer. Het is verder niet dik of iets dergelijks maar om de een of andere rede voelt het toch niet goed.... Als het morgen nog warm/en of dik is, blijf ik stappen tot ik weer bij de da ben geweest.
Die van mij heeft vandaag d'r halstertrouw kapot gemaakt tijdens het stappen, die ging volledig uit dr dak! en heeft zeker 5 keer gerold. Had ze blijkbaar nodig want ze loopt als een trein. Een uur geleden nog gaan kijken, maar niks aan de hand, niet dik, niet warm, niks. Gelukkig! Maar pfff wat een hartaanval.
Morgen gaat de da nogmaals scannen. Ze heeft de laatste dagen alleen maar uit haar dak gegaan tijdens het wandelen. Geef haar nu calm v cavalor maar het heeft nog maar een mini effect. Ook kan ik nergens op het harde stappen, dus het is piste geweest.... Dus ben erg benieuwd als er verbetering zal zijn ondanks alles...
Gelukkig is het niks bij mijn lieve knollie. Geen idee waarom die dan ineens super warm was... Rare knol is het. Hij liep vandaag niet echt fijn. Zich steeds lang trekken, maar wel 100% oke en zijn been was na het werken niet warmer als het andere!
Ik heb voor dinsdag een afspraak staan.. ik ben benieuwd...
marjan1986
Geplaatst: 24-01-13 23:52
michelle___ schreef:
Goede bodem hebben we wel. Maar als er al paarden los zijn geweest, vergeten ze de kuilen dicht te harken..
Merrie van vriendin mag op zachte en harde stappen. Hebben eb en vloed bodem in de hal liggen. De pees blessure is er nu zo'n 1.5 maand. Zat een behoorlijk gat in de pees. Na een maand koelen, stappen en smeren is het gat al een stuk kleiner. Het stappen in de bak was volgens de kliniek waar we zijn geweest geen probleem. Nu alleen hopen dat mijn eigen paard ook niet een pees blessure heeft... Die is sinds kleine 2 weken niet lekker met rijden enzo. Gaat op en neer. Dacht dinsdag dat hij weer goed was na het rijden, maar na vandaag rustig rond gestapt te hebben onder het zadel, was zijn achter been vanaf bovenkant kogel tot sprong warm.
Chrissie
Geplaatst: 25-01-13 00:18
rooslover schreef:
Ik heb voor dinsdag een afspraak staan.. ik ben benieuwd...
Spannend! Wij gaan dinsdag ook voor de 2e scan..
Marjan, kan je hem niet laten scannen voor de zekerheid?
Succes allemaal met de scans! Mijne gaat donderdag weer mee. Zou eigenlijk afgelopen dinsdag zijn gegaan, maar door de sneeuw voor de zekerheid afgezegd. Hoop op het beste, maar vrees toch achteruitgang. Alleen door zijn been dinsdag, maar kan daar zo onzeker van worden. Check ook nog iedere morgen hoe zijn been eruit ziet een aanvoelt. *stresskip*
chrissie, Ja ik bel de kliniek vanmiddag voor een afspraak. Voor foto's of een scan. Hoop zo dat 't meevalt. Alleen mijn gevoel zegt dat 't niet goed is.
Ziezo net been gescand. En blijft goed genezen. Peesstructuur ook heel mooi. Weinig bindweefsel. Toch nog een maand enkel stappen omdat hij het risico niet wil nemen dat het nu bergaf zou gaan. Dus ik ben erg blij.
Jill_
Geplaatst: 25-01-13 14:59
Even terug gelezen, alle nieuwe 'helaas' welkom. Vonneke je filmpje ziet er erg goed uit, wat fijn dat je weer lekker aan de slag bent! Ook Michelle zit weer op haar paard, super En er staan weer heel veel scans op de planning, dat blijft toch spannend..
Hier helaas minder nieuws, sinds 2 dagen wilt mijn paard eigenlijk niet meer lopen. Als hij loopt zakt hij elke 10 meter gigantisch door zijn achterbeen heen. Het lijkt of hij zich verzwikt of dat er iets vast schiet oid. Vervolgens wilt hij zijn been ongeveer een minuut niet meer belasten. Ik stap hem nu maar niet want het is niet om aan te zien.. Verder is hij ook echt een hoopje ellende.. Heb alweer 2x met de kliniek aan de lijn gehangen, maar ben nog niet teruggebeld door de arts. Ik weet echt even niet wat ik nu moet..
jeetje jill! Dat klinkt naar, kan hij uitgegleden zijn ofzo? Hoop voor je dat de kliniek snel terug belt!
Annetje
Geplaatst: 25-01-13 15:34
Jill niet wachten tot ze terugbellen! Meteen bellen voor een afspraak en HOP! erheen! Klinkt niet goed, zeker niet als het nu ook ineens zo'n hoopje ellende is.
indd! Hoe gaat 't nu Jill? Zo mijn afspraak staat. Spannend! Zit al in de stress.
Jill_
Geplaatst: 25-01-13 22:11
Nou ik heb met de arts gebeld. Hij kon het verhaal niet helemaal plaatsen maargoed ik kan hem ook niet vertellen waar het precies vandaan komt. Ik ga hem in principe zondagavond brengen, ben alleen bang dat het weer roet in het eten gooit. Pff ik ben benieuwd, hij was vandaag wel weer iets beter maar het is niet goed.. Ik ben pas 8 weken onderweg dus op de scan zal alleen nog weinig verschil te zien zijn.
Nou ik zit bij de eerste hulp. Mijn paard is zelfs met 2 schepjes muisjes niet te doen met dit weer. 2 gekneusde ribben en een gat in me achterhoofd van 3 bokken.. Zucht! Die sneeuw moet echt weg!
dat meen je niet!! Met gekneusde ribben ben je zelf wel even zoet! Mooi balen! Heel veel sterkte! Jill mooi dat je hem kan brengen! Denk wel dat er op de scan verandering te zien is. Wij moesten laatst voor tweede scan na een maand. Daar was al duidelijk verschil in te zien. Duim voor je dat 't meevalt zondag!