Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lolclub schreef:Kom ik toch weer aan met het advies om je hooi te mengen met graszaadhooi, in stro kunnen restanten van graan zitten.
Mijn weidehooi is ook fijn en zacht, ze vinden het heerlijk maar het is ook zo op, met het graszaadhooi erdoorheen hebben ze een hele berg en moeten ze zoeken naar het lekkere hooi,
het graszaadhooi gaat ook op uiteindelijk maar ze doen er nu wel veel langer over.
jesito schreef:Met nigito gaat het momenteel niet heel slecht maar goed het zeker ook niet.
Hij is veel te monter voor in te slapen, maar als je hem af en toe ziet lopen geef je hem geen 5 cent.
Zolang als hij leeft zullen deze upps en downs wel blijven.
Ik vind dit gewoon zo raar, heel veel word steeds op het gras gegooit, zo ook bij nigito.
Maar mijn e-pony is 3 jaar achter elkaar in het voorjaar ernstig bevangen geweest mede door gras.
Zij heeft dit jaar ook gewoon op gras gestaan en bij ons op stal gaat dat met strookjes, op= mooi.
Zij heeft niet een keer geneigd weer bevangen te worden, daarom snap ik niet dat nigito dat wel weer zo snel terug krijgt.
Het zijn natuurlijk wel compleet andere paardjes.
Maar ik word er behoorlijk moedeloos van.
Ik las ook dat het paardje van Y niet zo best was met het abces, hopelijk komt er snel een oplossing.
Heel veel sterkte.
Jannepauli schreef:mijn Fries heeft er geen probleem mee, maar Pauli wel. Als ik graszaadhooi voer, zit er veel onverteerd hooi in haar mest en die is ook dunner dan normaal. Ondanks de Yea-Sacc die ik haar nu dagelijks geef.
timokyana schreef:hier een (ex)hb er die ook aan de dunne is (staat alleen op hooi)
hij is de enigste die er op reageerd maar twijfel of het niet wat anders kan zijn.
Momenteel word hij meer gereden en heeft er wat moeite mee,veel last van spierpijn.
Iemand misschien een tip voor een goed suplement?
mysa schreef:Yea-sacc, is gist neem ik aan? Waar kan ik er meer over lezen, en waar is het verkrijgbaar?
capopjekop schreef:Het gaat dus niet bij iedereen goed, sterkte jesito en Yoika. Ik hoop dat jullie snel een positief berichtje kunnen plaatsen.
Grietje gaat ook niet echt lekker, ze heeft toch wel een optater gehad van het bekappen en de halve ton safe and soundIk ga vandaag de yea-sacc bestellen, ik denk dat ze dat toch wel goed kan gebruiken. Haar hoeven zien er gelukkig wel oke uit nog. De bolling in de zool zie ik al een tijdje niet meer. Ze loopt nog lang niet zo slecht als in haar slechte tijd, maar ik zie wel dat ze voorzichtiger loopt en meer op de achterhand hangt. Dus de buut heb ik maar weer erbij gepakt. Ik probeer wel te blijven wandelen met haar. Op het gras gaat het wel redelijk op haar eigen tempo.
timokyana schreef:hier een (ex)hb er die ook aan de dunne is (staat alleen op hooi)
hij is de enigste die er op reageerd maar twijfel of het niet wat anders kan zijn.
Momenteel word hij meer gereden en heeft er wat moeite mee,veel last van spierpijn.
Iemand misschien een tip voor een goed suplement?