Stond in het Easyboot news: http://easycarenews.com/06-29-2010/arti ... icle+Image
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FaberSmid schreef:Hilli schreef:Tsja, mooi vind ik écht geen argument als het gaat om beslag. Hoogstens noodzakelijk.
FS of scoxxx kunnen jullie de enkel-/dubbellipskwestie misschien beter toelichten?
De lip(pen) zijn afhankelijk van ijzerdikte, hoef en doel. Maakt het passen makkelijker, gaat schuiven tegen en fixatie. Toonlip voorijzer en zijlippen achterijzer, maar met een lip of zonder lip(pen) is ook mogelijk. Bij speciaal orthopedisch beslag kan de lip(pen) aangepast worden voor fixatie dus juist steun of ontlasten.
Sizzle schreef:Shyla25 schreef:Ik heb trouwens gisteren iets gelezen wat mega logies is
Krijg je daar ook ontbijt bij?![]()
Zonder flauwigheid:
Dat is een leuk stuk om te lezen
Peelie schreef:Met een normaal ijzer is het al helemaal niet mogenlijk. Wat ik nu ga doen is er voor zorgen dat de ijzers vol komen met modder. Dit zorgt voor een natuurlijke 'zool'. Scoxxx doet het ook, en dat werkt erg goed
Peelie schreef:Een wig? Ow je bedoel die 'brug' tussen de takken. Dit is om te voor te zorgen dat het ijzer er wel gewon stefig onder zit. Het is lang niet zo hard als een ijzeren ijzer natuurlijk. Dit is echt voor de stevigheid. En nee, daar worden ze dus niet stug van.