Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
norton84 schreef:alleen loopt hij heel gevoelig na bekappen Dat mag nooit het geval zijn! Snijdt je smid de zolen schoon? Vraag eens of hij/zij dat niet wil doen, dus NIET in de zolen snijden.
wat ik onderander wil weten
hoe zit het als je paard 2 verschillende hoeven heeft? Je meet per hoef op, lengte en breedte maten. Dan ga je kijken wel type schoen erbij past en welke maat er nodig is.
hoeveel onderhoud hebben de hoeven met hoefschoenen nodig Het handigste is natuurlijk als je de hoeven zelf wat kunt bijhouden, anders heb je kans dat na 6 weken de schoenen niet meer zo goed passen.
klopt het wel of niet dat de hoeven erdoor verwekken? Ik neem aan dat je verweken (als in: verzwakken) bedoelt? Dat is niet het geval. Je gebruikt de schoenen alleen als je ze nodig hebt, de rest van de dag kan ie lekker op blote voetjes lopen. IJzers verzwakken de hoef weldegelijk.
hoe voorkom je wondjes door schuren van zand. rijd veel in natte bak of door modderige polders.
De hoeven en kootholtes goed schoonborstelen voordat je de schoenen aantrekt. Ik heb met mijn epics door nat zand, modder, fijn zand kortom: overal doorheen gereden, en geen wondjes gehad. Als de schoenen goed passen en je zorgt dat de hoeven en benen redelijk schoon zijn is 't geen probleem.
hoe gemakkelijk gaan ze aan? Dit is erg merk-afhankelijk. Sommige schoenen trek je vanaf dag 1 gemakkelijk aan, sommige moet je even handig in worden.
waarom hebben jullie ervoor gekozen. Ik wilde geen ijzers meer en paard had buiten bescherming nodig.
voorkeur voor merk Allereerst moet de maat goed zijn, dan houd je meestal 1 of 2 merken over. Easyboot heeft veel verschillende soorten schoenen, vaak voor ieder wat wils, maar het belangrijkste is dat ze passen.
en wat kost het ongeveer Dit is ook afhankelijk van het merk. Bij de meeste schoenen zul je rond de 150 euro per paar kwijt zijn. Dit lijkt veel, maar rondom beslaan kost 80 euro ieder 6 weken, dus dat bedrag heb je er zo uit.
gelijk nieuwe om te proberen of kun je dan ook tweede hnds proberen??? Als je weet welke maat je nodig hebt kun je ook 2e hands kopen. Let wel, je kunt ze dan niet ruilen, dus dan zul je ze weer moeten doorverkopen.
sweetjennio schreef:Mag ik wat vragen?
Ben aan het oriënteren voor een eigen paard.
Dus ik kwam hier terecht en vroeg me af wat dit inhield.
Geen ijzers maar schoentjes?
Klinkt nogal raar voor me...
In ieder geval bedankt !
norton84 schreef:rana maakte me attent op dit topic. zouden jullie met mij je ervaring willen delen over hoefschoenen.
zowel de voor als de tegens. mijn paardje heeft artrose op de kogel. en eigenlijk zijn hele leven op ijzers gestaan. ivm zwangerschap van ijzers gehaald bevalt goed. alleen loopt hij heel gevoelig na bekappen.
wat ik onderander wil weten
hoe zit het als je paard 2 verschillende hoeven heeft? MIJN PAARDJE HEEFT 2 VERSCHILLENDE VOETEN,VROEGER BIJ DE SMIT HAD ZE EIGENLIJK 1MAAT VERSCHIL IN HET IJZER.NU MET HOEFSCHOENEN ZEKER GEEN PROBLEMEN MEE HEB BIJ DEZE BOA GEHAD EN RENEGADE EN GEWOON 1 MAAT,MIJN PONY LOOPT OP EASYBOOT(EPIC/BARE).MIJN VERKOCHTE TINKER HAD MERQUIS EN DE PONY EASYBOOT(EPIC/GLOVE).
hoeveel onderhoud hebben de hoeven met hoefschoenen nodig? WEINIG IK RASP ZE WEL EENS BIJ MAAR IK GEBRUIK DE SCHOENEN NIET 24/7 EN MIJN PAARDEN/PONY'S HEBBEN SUPER GOEDE VOETEN
klopt het wel of niet dat de hoeven erdoor verwekken? NEE WORDEN ZEKER NIET ZWAKKER,DOOR IJZERS WORDEN VOETEN JUIST ZWAK
hoe voorkom je wondjes door schuren van zand. rijd veel in natte bak of door modderige polders.IK HEB ZELF NOG NOOIT WONDJES GEHAD DOOR DE SCHOENEN
hoe gemakkelijk gaan ze aan?VERSCHILT PER MERK
waarom hebben jullie ervoor gekozen.OMDAT IJZERS DUUR ZIJN,SLECHT VOOR HET PAARD,EN IK DIT GEWOON ECHT EEN UITKOMST VIND.IK WIL NIET ANDERS MEER
voorkeur voor merk? JA RENEGADE EN EASYBOOT(EPIC/BARE/GLOVE),DEZE SCHOENEN ZEER TEVREDEN,DE DALLMER CLOGS INTRESSEREN MIJ OOK ZEER ALLEEN NOG NOOIT UITGEPROBEERD.DE MARQUIS VIND IK ECHT NIKS
en wat kost het ongeveer? PER SET TUSSEN DE 130,- EN DE 210,-
gelijk nieuwe om te proberen of kun je dan ook tweede hnds proberen??? IK HEB ALLEEN MAAR 2DE HANDSE SCHOENEN THUIS DUS DAT KAN HEEL GOED
groetjes jet