nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:34

Iemand nog interesse in een paar gebruikte Marquis schoenen maat 1?
Ik heb ze gekocht als zijnde maat 0 (wat net wel of net niet zou kunnen passen bij Roos), maar bij na meten zijn ze maat 1. Ze zijn in de breedte ong 11,5 cm en in de lengte 13 cm.

Te koop of te ruil tegen wat kleiners van een willekeurig merk (Easyboot maat 000 of pony of soort gelijk).

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:47

Ik misschien wel, ga morgen even meten oké?
in welke staat verkeren ze en wat vraag je ervoor?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:50

Moet ze nog ff schoonmaken. Zijn in nette staat, is volgens mij weinig mee over straat gereden, pompje zit er ook netjes bij.
Ik had ze graag willen testen, maar ze waren echt veel te groot (0 zou al heel misschien worden, maar 1 zeker niet).
Mogen voor 55 euro incl weg.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:15

Als de maat past neem ik ze van je over oké?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:17

Prima, kan ik weer verder naar andere zoeken (wil iig nog een paar ponymaatje van easyboot er bij, maar geen haast dus kijk wat ik 2e hands kan krijgen).

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:06

Moet morgenochtend iets ophalen op stal, dus zal dan meteen meten en je een berichtje sturen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:29

Helaas, dat gaat hem niet worden.
Ze zijn nu 12 cm breed en 14 cm lang.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:16

rana maakte me attent op dit topic. zouden jullie met mij je ervaring willen delen over hoefschoenen.
zowel de voor als de tegens. mijn paardje heeft artrose op de kogel. en eigenlijk zijn hele leven op ijzers gestaan. ivm zwangerschap van ijzers gehaald bevalt goed. alleen loopt hij heel gevoelig na bekappen.
wat ik onderander wil weten
hoe zit het als je paard 2 verschillende hoeven heeft?
hoeveel onderhoud hebben de hoeven met hoefschoenen nodig
klopt het wel of niet dat de hoeven erdoor verwekken?
hoe voorkom je wondjes door schuren van zand. rijd veel in natte bak of door modderige polders.
hoe gemakkelijk gaan ze aan?
waarom hebben jullie ervoor gekozen.
voorkeur voor merk
en wat kost het ongeveer
gelijk nieuwe om te proberen of kun je dan ook tweede hnds proberen???

groetjes jet

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:37

Ik heb verschillende schoenen.
De marquis vind ik niets, al loopt mijn fjord er voor nog mee en een van mijn merries achter.
Easyboot gebruik ik achter bij de meeste, ook 1 voor en cavallo - delta voor, easy boot fijner voor t paard, cavallo voor ons.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:15

norton84 schreef:
alleen loopt hij heel gevoelig na bekappen Dat mag nooit het geval zijn! Snijdt je smid de zolen schoon? Vraag eens of hij/zij dat niet wil doen, dus NIET in de zolen snijden.

hoe zit het als je paard 2 verschillende hoeven heeft? Je meet per hoef op, lengte en breedte maten. Dan ga je kijken wel type schoen erbij past en welke maat er nodig is.

hoeveel onderhoud hebben de hoeven met hoefschoenen nodig Het handigste is natuurlijk als je de hoeven zelf wat kunt bijhouden, anders heb je kans dat na 6 weken de schoenen niet meer zo goed passen.

klopt het wel of niet dat de hoeven erdoor verwekken? Ik neem aan dat je verweken (als in: verzwakken) bedoelt? Dat is niet het geval. Je gebruikt de schoenen alleen als je ze nodig hebt, de rest van de dag kan ie lekker op blote voetjes lopen. IJzers verzwakken de hoef weldegelijk.

hoe voorkom je wondjes door schuren van zand. rijd veel in natte bak of door modderige polders.
De hoeven en kootholtes goed schoonborstelen voordat je de schoenen aantrekt. Ik heb met mijn epics door nat zand, modder, fijn zand kortom: overal doorheen gereden, en geen wondjes gehad. Als de schoenen goed passen en je zorgt dat de hoeven en benen redelijk schoon zijn is 't geen probleem.

hoe gemakkelijk gaan ze aan? Dit is erg merk-afhankelijk. Sommige schoenen trek je vanaf dag 1 gemakkelijk aan, sommige moet je even handig in worden.

waarom hebben jullie ervoor gekozen. Ik wilde geen ijzers meer en paard had buiten bescherming nodig.

voorkeur voor merk Allereerst moet de maat goed zijn, dan houd je meestal 1 of 2 merken over. Easyboot heeft veel verschillende soorten schoenen, vaak voor ieder wat wils, maar het belangrijkste is dat ze passen.

en wat kost het ongeveer Dit is ook afhankelijk van het merk. Bij de meeste schoenen zul je rond de 150 euro per paar kwijt zijn. Dit lijkt veel, maar rondom beslaan kost 80 euro ieder 6 weken, dus dat bedrag heb je er zo uit.

gelijk nieuwe om te proberen of kun je dan ook tweede hnds proberen??? Als je weet welke maat je nodig hebt kun je ook 2e hands kopen. Let wel, je kunt ze dan niet ruilen, dus dan zul je ze weer moeten doorverkopen.

Nou, ik hoop dat ik je een beetje wegwijs heb kunnen maken!

sweetjennio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:34

Mag ik wat vragen?
Ben aan het oriënteren voor een eigen paard.
Dus ik kwam hier terecht en vroeg me af wat dit inhield.
Geen ijzers maar schoentjes?
Klinkt nogal raar voor me...

In ieder geval bedankt ! :)

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:26

gimli heel erg bedankt voor je reactie. bedoelde inderdaad het zachter worden van de hoeven. mijn smit heeft leerling bij en die heeft de laatste keer mn paardje gedaan. mijn smit dacht dat ik dat niet erg vond klopt ook wel als hij daarna correct loopt. normaal doet mijn smit hem en die houd er rekening dat hij wat langer blijft. je paard kan dus mogelijk op 2 verschillende maat schoenen lopen????

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:02

sweetjennio schreef:
Mag ik wat vragen?
Ben aan het oriënteren voor een eigen paard.
Dus ik kwam hier terecht en vroeg me af wat dit inhield.
Geen ijzers maar schoentjes?
Klinkt nogal raar voor me...

In ieder geval bedankt ! :)

Gewoon even Googlen, zoeken op Bokt en/of dit topic doorlezen. ;)

Norton84: Als het paard 2 echt verschillende hoeven heeft kan dit het geval zijn.
De achtervoeten zijn sowieso meestal kleiner dan de voorvoeten.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 17:03

hij heeft 1 platte voet en 1 wat steilere voet na bekappen zie je dat meeatel niet meer maar na aantal weekjes gaat het weer opvallen denk dus wel dat ik 2 maten moet hebben daarom vind ik dat ik eerst duidleijheid moet hebben voordat ik die hoefschoenen aan doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 00:00

Voor iedereen die een paard heeft met zere voeten zoals mijn shet... de soft ride boots zijn geweldig!
http://www.softrideboots.com/default.asp

Afbeelding

Zoals je ziet voelde hij zich meteen erg relaxed met zijn nieuwe schoenen aan :+

Afbeelding

en hij loopt er super op...

http://i46.tinypic.com/eirgj.jpg

Ze blijven ook netjes 24/7 aan zijn voeten zitten, ook als hij door mul bakzand loopt of natte blubber. Ik doe ze iedere dag even uit en maak ze schoon van binnen omdat er wel zand in gaat zitten maar daar heeft hij geen last van. (ze zijn iets open aan de zijkanten)
Zo van niets naar 24/7 zonder schuurplekken of andere ongewenste dingen, echt geweldig!! Wat een uitkomst die dingen!!
Ze vallen trouwens wel klein uit (korter dan ik dacht), hij heeft achter maat 9 en voor maat 8.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 06:40

norton84 schreef:
rana maakte me attent op dit topic. zouden jullie met mij je ervaring willen delen over hoefschoenen.
zowel de voor als de tegens. mijn paardje heeft artrose op de kogel. en eigenlijk zijn hele leven op ijzers gestaan. ivm zwangerschap van ijzers gehaald bevalt goed. alleen loopt hij heel gevoelig na bekappen.
hoe zit het als je paard 2 verschillende hoeven heeft? MIJN PAARDJE HEEFT 2 VERSCHILLENDE VOETEN,VROEGER BIJ DE SMIT HAD ZE EIGENLIJK 1MAAT VERSCHIL IN HET IJZER.NU MET HOEFSCHOENEN ZEKER GEEN PROBLEMEN MEE HEB BIJ DEZE BOA GEHAD EN RENEGADE EN GEWOON 1 MAAT,MIJN PONY LOOPT OP EASYBOOT(EPIC/BARE).MIJN VERKOCHTE TINKER HAD MERQUIS EN DE PONY EASYBOOT(EPIC/GLOVE).
hoeveel onderhoud hebben de hoeven met hoefschoenen nodig? WEINIG IK RASP ZE WEL EENS BIJ MAAR IK GEBRUIK DE SCHOENEN NIET 24/7 EN MIJN PAARDEN/PONY'S HEBBEN SUPER GOEDE VOETEN
klopt het wel of niet dat de hoeven erdoor verwekken? NEE WORDEN ZEKER NIET ZWAKKER,DOOR IJZERS WORDEN VOETEN JUIST ZWAK
hoe voorkom je wondjes door schuren van zand. rijd veel in natte bak of door modderige polders.IK HEB ZELF NOG NOOIT WONDJES GEHAD DOOR DE SCHOENEN
hoe gemakkelijk gaan ze aan?VERSCHILT PER MERK
waarom hebben jullie ervoor gekozen.OMDAT IJZERS DUUR ZIJN,SLECHT VOOR HET PAARD,EN IK DIT GEWOON ECHT EEN UITKOMST VIND.IK WIL NIET ANDERS MEER
voorkeur voor merk? JA RENEGADE EN EASYBOOT(EPIC/BARE/GLOVE),DEZE SCHOENEN ZEER TEVREDEN,DE DALLMER CLOGS INTRESSEREN MIJ OOK ZEER ALLEEN NOG NOOIT UITGEPROBEERD.DE MARQUIS VIND IK ECHT NIKS
en wat kost het ongeveer? PER SET TUSSEN DE 130,- EN DE 210,-
gelijk nieuwe om te proberen of kun je dan ook tweede hnds proberen??? IK HEB ALLEEN MAAR 2DE HANDSE SCHOENEN THUIS DUS DAT KAN HEEL GOED

groetjes jet

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 09:14

keona heel erg bedankt voor je uitleg heb al heel veel reacties gehad iedreen heel erg bedankt.
kan je ze het beste net na bekap beurt opmeten of zou het nu ook nog kunnen tis ongeveer 4 weken geleden gedaan. waar kan ik het beste zoeken voor 2de hands??

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:28

Wij hadden afgelopen weekend een TREC wedstrijd en het paard van mijn vriend heeft de hele wedstrijd voor het eerst met de Equifusion Jogging gelopen. De schoenen bleven mooi zitten, en hebben de modder en plassen tijdens de P.O.R. (orientatierit goed doorstaan). Tijdens het vaardigheidparcours de schoenen ook aangehouden (normaal doen we dat altijd op blote voeten) en ook de waterbak, en sprongen en wat flinke galop-jes en weigeringen waren geen probleem, schoenen hadden ook prima grip op het natte gras.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:47

Ik heb nog een vraagje: Kunnen de comfort straps ook uit de easyboot epics gelaten worden? Ik heb nu maat 00, maar deze zijn in de lengte te groot. De 000 zijn te smal. Als ik de comfort straps uit de 000 haal, zou dit de schoen iets breder maken. (denk ik)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:49

Je hebt wel wat nodig om de schroefjes in vast te maken naar mijn idee.
Enige wat je dus kunt doen is het rubber bandje lossnijden (en de tapers laten zitten).
Schoen wordt dan langer, niet breder.

@ Repelsteel ... wat fijn dat de softrides zo goed bevallen !!

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:23

Heeft iemand al ervaringen met de nieuwe schoenen van Easyboot (Glove Back Country)?
Ik gebruik momenteel Cavallo sportboots maar ik vind wel dat deze heel snel slijten.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:38

Klaas is afgelopen vrijdag langs geweest en was een heel duidelijk, verhelderend & leerzaam bezoek. :D
Hij heeft alle vier de schoenen mee terug genomen want hij trapt die af en hier is weinig aan te veranderen met een gaither. Die trapt ie uiteindelijk ook kapot. Kreeg nog de tip mijn 2de hands exemplaren de achterrand af te snijden en dan te proberen. Dit heb ik gedaan maar en hij trapt de schoen er linksvoor stelsel matig af. Ik heb nu alles geprobeert. Schoenen verwisselen, wisselende vast maak methodes aan de voorkant met het kabeltje maar niks helpt.
Ik ga `m nu nog maar eens vragen of renegade al een grotere maat heeft uitgebracht dan de 2WW.
Op zijn site staat ie niet in het overzichtmaten tabel maar wel bij te bestellen. Ik weet alleen de afmetingen dus niet van de 4WW.
Anders wordt het toch sneeuw beslag voor. (klein smal ijzertje met een rubberrand er tussen waardoor de sneeuw niet ophoopt)
Ik ga hem nu voortaan wel laten komen voor mijn 2 span merries. Die wil ik niet meer op ijzers hebben en als hij ze bekapt kunnen ze, na enige opbouw natuurlijk, lekker op blote pootjes blijven. :9
De andere 2 blijven nog even bij mijn huidige smid. Die is inmiddels 65 en is aan het afbouwen. Als hij er klaar mee is gaan die ook over naar Klaas, als ik er tevreden over blijf uiteraard.

Maar wat ik me afvroeg, hoe sterk zijn de achter banden van de renegades? Weet iemand dit.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:42

Krijgt een paard hier geen beschadigde hoeven/kroonranden en of hoefballen van, door t schuren en of schuiven en door het te strak vastzetten?

Ik vind het erg eng.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:54

De maten van de Renegade 4WW staan op de site van Renegade zelf.
Deze zijn echter weer flink groter dan de 2WW, beetje jammer dat ze geen 3WW maken.
Voor een paard dat schoenen met gaither aftrapt zou ik echter geen Renegades aanraden, die maakt-ie dan zo stuk.
Wat voor schoenen heb je al allemaal geprobeerd? Ook al types die over de kroonrand gaan?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:02

ik had een paar easy boots overgenomen, deze hadden achter dichte hoefballen zeg maar, niet zoals mijn andere 2 paar, bij mijn beide merries diepe sneen na 10 minuten in de kootholte, schrok me rot.
nu dat stuk er afgesneden en vanavond weer even kijken hoe dat gaat...