[INFO] Spat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zamero

Re: Centraal topic over spat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:13

Is goed, alvast bedankt ;)

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 09:10

TigerBD schreef:
O Jacky nee he, wat erg zeg......loopt ze ook niet goed dan? Als het verergerd is, hoeft niet perse te zeggen dat het einde verhaal is toch, of bij haar wel?

Hij is momenteel stokkreupel en al sinds september zeer onregelmatig.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:22

ik zal wel even voor jullie vragen of mijn instructrice bij julliekan en wil komen , ik betaal 35 euro en geeft les per gebied dus ze pakt een bepaald gebied op een dag.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:23

Ah wat erg zeg. Hopelijk kan ze nog eventjes genieten van de weides zonder teveel pijn.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:28

Ik mail morgen even (ze is toch paar dagen weg) In welke provincie woon jij PBA?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 01:06

flevoland. Midden nederland dus en erg centraal.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:50

ik heb goed en hoopvol nieuws ,King draafde vandaag na dagen /weken eindeloos stappen zuiver!!! Ik kon het zelf nooit zien voelen omdat ik of erop of druk aan het mee rennen ben met king en het dus amper kan zien, vandaag een buitenritje gemaakt ,ik op de fiets en iemand anders op King en hij liep dus goed! wel met aandraven een reaktie van dit gaat vast zeer doen maar daarna gind hij goed lopen . Het enigste wat minder is en wat ik zelf dus ook al voelde en het meisje die King reed dus ook voelde is dat hij zn achterhand volledig naar links zet en zn staart zo af en toe ook naar links , en nu ik naast hem fietste zag ik het ook het is best extreem.

Dus de Chiropraktor heeft werk te verrichten!

ik heb trouwens een mailtje verzonden naar mn les juf , hopelijk snel reaktie.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:10

super toch en het is niet zo vreemd dat hij zo krom als een hoepel is hoor. wennen moeten ze ook om te leren belasten.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:03

Hij had/heeft een scheef bekken dus hij moet zowiezo wel even weer worden behandeld , hij liep echt MEGA scheef , en als ik weer mag rechtrichten scheelt ook een stuk!

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:40

Ja inderdaad, rechtrichten is altijd het belangrijkste :D

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:52

Me mail is verstuurd, hopelijk weet ze iemand voor jullie :)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:10

ben benieuwd

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:48

ik heb bericht van Margriet, Ik denk dat PBA nog best wel in de goede regio zit , want ze had het over Ik kom regelmatig (iig eens in de 2 weken) in het westen van Friesland, omgeving Zuidlaren-Hoogeveen-Diever-Vledder, regio Heerde-Zwolle-Nieuwleusen, op plaatsen tussen Nunspeet-Amersfoort.

Ze vroeg ook nog hoe de ataxie was vastgesteld .

En als jullie meer wilden weten , mail haar dan even .info@rechtrichten.nl

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:56

Okey dankje, ga ik doen ;)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:59

O dat is fijn.

In de kliniek in Kootwijkerbroek bij van bokhorst is het samen met de fysio vast gesteld. Aan de hand daarvan werd mij verteld dat ik niet meer mocht rijden. Mennen kon wel, maar ja wij niet op dat moment en vonden het ook niet leuk. Er kwam bij toeval een osteopaat uit belgie langs op stal en werd door stalgenoten aangeraden te laten kijken. Hij wist precies waar het probleem lag en waar de zenuw bekneld lag. Het heeft 2 jaar geduurd voor we wisten waar het probleem lag dus die beknelling zorgde voor veel problemen en andere problemen zodat we de beknelling niet zagen. (compensatie gedrag). We mochten weer rijden maar niet dressuurmatig, dat zou ze niet trekken. Ben toen de endurance ingegaan en dat lag haar dus goed. Na een herhaling van behandelingen mocht ik wel weer dressuur vragen maar ik durfde dat niet meer. Gevolg ik durf niet door te vragen bang op herhaling dat ze weer helemaal vast loopt. Ook de reguliere manier van nagevelijk lopen werkt niet. Ze wil niet ontspannen, heel soms wel en dan loopt ze fijn maar meestal niet. Voelt alsof ze zichzelf ook niet vertrouwd hoor.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:59

Ik vind het eerlijk gezegd raar dat juist een ataxie paard de endurance wel kan en dressuur niet (nou ja niet) het zal idd wel meer je eigen angst zijn, maar als die zenuw nu weer goed zit , en je het regelatig laat controleren is ze toch in principe ataxie vrij???

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:29

Dressuur is juist belangrijk, maar snap je angst zeker wel. En vooral via klassieke dressuur kan je het weer oppakken straks en juist helpen het beter te maken. Heb nog geen mail trouwens, maar jullie horen het wel als ik die heb.

Ik heb trouwens ook Endurance gedaan, 1 kennismakingsklasse en 2 officiele (voor zijn spat)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:03

die zenuw is beschadigd he, op het moment dat ze op haar manier liep had ze er geen last van, liep ze dieper blokeerde ze weer, die zenuw zal niet meer herstellen maar kan het haar misschien wel makkelijker maken.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:13

Ik begrijp je wel PBA je bent inderdaad gewoon bang dat als je het weer oppakt dat je het dan per omngeluk onbewust weer verslechterd.
Maar dan is inderdaad juist super om recht te richten onder het zadel met instructrice en kan je haar alles uitleggen en samen er aan werken ;)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:25

daarom wil ik dat ook proberen.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:40

Ja inderdaad ben benieuwd hoe dat met die van jou gaat :j

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:20

@ PBA Heb je al gemailt naar Margriet?

Hier gaat alles erg goed , ik kan het bijna niet geloven het is alsof ik in een droom zit! King is veranderd van een slome chagerijnig paard naar een paard die staat te popelen als ik weer met hem op pad ga! Gisteren met hem gefiets , ik moest hem echt inhouden zo was hij aan de sjouw, ik heb hem een beetje moeten temperen want teveel is niet goed.

Vandaag ohz een ritje gemaakt, hij voelde zo goed , sterk , nageeflijk , en VOORWAARTS! 90 % van de rit gestapt en ook nog een stukkie draf , en die ging snoeihard dus ik moest hem weer wat temperen ,maar oh wat heerlijk! op de terug weg liet meneer me even voelen dat ook quarters de piaffe kunnen :D ;) _O- *\o/*

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:03

super zeg. nee nog niet gemaild ga vrijdag op vakantie daarna ga ik het regelen.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:50

Me instructrice heeft gemaild, ze heeft 2 klasgenoten 1 woont in leiden en 1 in rotterdam weet niet of dat in de buurt licht (rotterdam is wel z-h toch? sorry me topo is nie zo best haha) en verder kan je kijken op de site van haar school dat is Isphorse daar staan ook instructrices op.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:28

@ PBA als jij met Splash gaat fietsen hoe lang fiets je dan en in welke gang? en heb jij wel eens dat je splash bijna niet kan houden aan de fiets? ik heb dat wel eens ik kan hem dan echt nog maar net inhouden , hij is eigenlijk heel braaf aan de fiets maar als iemand te hard en te dicht van achteren komt met de auto wil hij wel eens ontploffen :):)

Hebben of hadden jullie ook dat je na elke goede rit de volgende rit hem helemaal knijpt van te voren omdat je bang bent dat het nu minder goed of slecht zal zijn? ik heb dat momenteelwel heel erg dat ik telkens bang ben omdat het juist ZO goed gaat! ik ben dat helemaal niet gewend namelijk :wow: :wow: :wow:

Waar ga je heen PBA?