Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hwn schreef:@Hootje, zeker ook letten op het rantsoen dat ze daar krijgt. Ik zou zeggen: mss is het juist positief dat ze het elders gekregen heeft, in gewone omgeving (lees: haar gewone voeding) kan het mss weer goedkomen. Ik heb er ook eentje dat 2x HB geweest is, eerste maal door in te breken in een vette wei (2 jaar geleden), 2de maal dit voorjaar, toen haar voordroog meer dan 20% suiker bleek te bevatten. Ik geef wel nog Gluco Balance momenteel, maar - hout vasthouden - ze gaat toch 10 uur daags op de wei, ze heeft ongeveer haar oude leven terug.
Hootje schreef:Ze loopt erg slecht, vanochtend toen we kwamen lag ze te slapen, ben even bij haar gaan zitten en na 10 minuten stond ze opGing vrij ‘makkelijk’ voor een hoefbevangen paard dus ik ben daar heel blij mee! Daarna haar pijnstilling gegeven, hoeven gekoeld en haar hooi gegeven. Ziet er wel zo sneu uit hoe ze dan naar de voerbak strompeld, gelukkig is het maar een klein stukje.
Ik heb contact met Phytonics, en die raden mij inderdaad de glucobalancer aan en de Podo Comp. Dus denk dat ik die maar ga halen.![]()
Vanmiddag weer heen om haar voeten te koelen en vanavond weer het zelfde riedeltje als vanochtend. Ze kijkt wel een stuk vrolijker en wakkerder uit haar ogen, maar loopt nogsteeds even slecht ondanks de pijnstilling. Ik moet het natuurlijk ook even de tijd gunnen.
dre1968 schreef:Hootje schreef:Ze loopt erg slecht, vanochtend toen we kwamen lag ze te slapen, ben even bij haar gaan zitten en na 10 minuten stond ze opGing vrij ‘makkelijk’ voor een hoefbevangen paard dus ik ben daar heel blij mee! Daarna haar pijnstilling gegeven, hoeven gekoeld en haar hooi gegeven. Ziet er wel zo sneu uit hoe ze dan naar de voerbak strompeld, gelukkig is het maar een klein stukje.
Ik heb contact met Phytonics, en die raden mij inderdaad de glucobalancer aan en de Podo Comp. Dus denk dat ik die maar ga halen.![]()
Vanmiddag weer heen om haar voeten te koelen en vanavond weer het zelfde riedeltje als vanochtend. Ze kijkt wel een stuk vrolijker en wakkerder uit haar ogen, maar loopt nogsteeds even slecht ondanks de pijnstilling. Ik moet het natuurlijk ook even de tijd gunnen.
Mijn paard kreeg naast de Buut ook ascal 14 dgn lang om het bloed dunner te maken. Ook is ze na 4 dgn op gips gezet omdat de pijn niet uit te houden was. De meningen zijn daar over verdeeld maar bij haar heeft het geholpen. Ze liep gelijk pijnvrij weg. Na 4 weken is ze op ijzers met siliconen en zooltje gezet en zijn we de pijnstilling gaan afbouwen. Ze bleef goed lopen
Nana_x0x schreef:@hootje super nieuws, hoe stelt ze het nu?
En hoe gaat het met de andere hun paardjes?
Met Mijn paard gaat het nog steeds de goede kant op! ik ga er drie a vier keer per week mee wandelen adh. ze is niet meer kreupel en geen pulsatie meerZe heeft nog steeds speciaal beslag aan de voorvoeten maar over enkele weken wordt dit gewisseld met een gewone lederen zool. dan zou ik ook terug mogen rijden met haar, enkel rechte lijnen en stap en uiteraard rustig opbouwen!
Ze staat nog steeds op een streng dieet maar dit zal zo de rest van haar leven moeten, leuke kanttekening, ze had ook zomereczeem maar sinds het (zeer strenge) dieet heft ze niet meer geschuurd![]()
hier tijdens haar lievelings activiteit:
[ [url=m/PuG2b0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0fbi9o.jpg]Afbeelding[/url] ]
MarliesV schreef:Hier helaas vandaag de diagnose HB gekregen bij mijn haflinger.
Beide voorbenen. Foto's waren gelukkig goed. Hoefbeen is niet gekanteld of verzakt dus was een opluchting.
Moet stalrust en op geweekt hooi. Koelen en Metacam.
[ [url=m/kAtE9A.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hebben een bak omgebouwd en daar wil ze gelukkig in staan. Heb ook springschoenen besteld die normaal er voor zijn om de hoeven te bevochten. Die mik ik in de vriezer en dan na het koelen om de hoef had ik bedacht.
Pony is 14. Staat laag in het werk, 1x 5km aan de hand, 1x longeren en 1x 10 km onder het zadel per week, tempo afhankelijk van wat ze aanbied.
Heeft helaas een erg moeilijk lijf waardoor meer bijna niet te doen is.
Was van Marshall Force overgestapt op Pavo Gastro + qua voer. Zou dat de trigger kunnen zijn?
Hebben jullie nog tips /adviezen?
De DA had het over testen van het metabolisme of zo na herstel?