[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ka_tje

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:33

Dat is inderdaad slecht nieuws! Rijden is dus geen optie meer. Ga je hem houden als weidepaard?
Sterkte in ieder geval. Het is nooit leuk om slecht nieuws te krijgen...

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:35

denk niet dat dat optie is als ik er week niets mee doe gaat hij van alles verzinnen om eruit te komen en om aan zn portie aandacht te komen qua beweging

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:45

rijden is nooit geen optie meer nog een laatste rondje is de optie..
als grasmaaier is hij niet geschikt want hij wil werken voor je en komt gewoon gevaarlijk de wei uit om zijn ritje te krijgen en alleen borstelen is ook niet genoeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:10

rahere heeft artrose, maar heeft er geen last van, loopt bij elk weer goed, kan gewoon snachts op stal staan zonder 'stijf' te zijn o.d
zaterdag nog met hem gesprongen voor brevet en hij deed het perfect (was wel een jaar geleden

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:17

Norton en Hutch: Sterkte in het nemen van de juiste beslissing!

Chalinka: Wat fijn dat Rahere ondanks zijn artrose nog lekker kan lopen! Ik zou zeggen geniet er van!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:51

Norton, enigzins wel verwacht natuurlijk, maar toch valt het hard als het nu bevestigt wordt.
Ik vind het heel erg voor jou en nort!

Ga nog lekker een speciale rit met hem maken en laat hem gaan....
Je hebt alles gedaan wat je kon, er is je echt niks te verwijten.

Heel veel sterkte meid! :(:)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:34

norton84 heel veel sterkte komende tijd. Wat een moeilijke beslissing. Je kent je eigen paard het beste.

Lorenz heeft ook mok ik heb hier een topic over geopend.
Ik smeer nu met mokzalf van excellent dat werkt erg goed!
Heb verschillende merken geprobeerd. Deze werkt het beste bij mij.
Alles heel vet houden. Een stalgenoot smeert het sochtends voor me op en ik savonds.
Ook het verharen en mok staat met elkaar in verbinding wist ik niet las ik van de week.
Dus dat kan kloppen.
Soms kan het zijn dat het een koper en zink tekort is omdat verharen veel energie en mineralen kost.
Ik heb ook een topic geopend over welk voer of supplement je kan geven.
Ik koop nu tijdelijk een mix van masters geef ik er even bij.
Stalgenoot zei ook je kan wel van alles gaan kopen maar eigenlijk ook niet nodig.
Lorenz is levendig en ziet er goed uit en loopt nu goed hij komt hier zelf wel uit.
Kost alleen wat meer tijd omdat hij bijna 20 jaar is.
Maar heb toch maar die mix gekocht.

Dona85 dat is heel moeilijk te zeggen of dat echt artrose is.
Je kan het beste een dierenarts vragen voor advies.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:45

norton84: jeetje wat een moeilijke beslissing..het was bij sem precies hetzelfde dat hij ook geen weidepaard was, ik kan je wel zeggen toen ik de knoop doorhakte en ondanks deed het me veel pijn ik er wel vrede mee heb..want net als ik heb jij er alles aan gedaan maar op een gegeven moment is het gewoon op en KAN je er niks meer aandoen behalve hem laten gaan :( veel sterkte en ik denk aan je.. :(:)

betreft de mok..sem heeft er ook een tijd last van gehad en ook verschillende dingen geprobeert..maar het enige wat echt hielp was sudocreme..knipte/schoor zijn sokken eraf zo kort mogelijke en smeerde het elke dag in en verwijderderde de losse korsten en toen het eindelijk weg was heeft hij er nooit geen last meer van gehad..

hier gaat het wel goed..wat ik al schreef ik heb er vrede mee met mijn beslissing en kan ik het een plek geven..ik ben nooit het type geweest wat lang in zak en as blijft zitten en kijk met veel plezier terug naar de mooie tijd die ik ik heb gehad met sem...(oke af en toe nog met een dikke brok in me keel maar dat mag ;) ) ik ben dus ook rond aan het kijken naar een ander maatje en heb er 1 op het oog..zodra het allemaal rond is laat ik het jullie natuurlijk weten..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:29

Sterkte norton84.....heftig!

vandaag heeft mijn pony voor het eerst haar nieuwe ijzers met siliconen+een zooltje gehad,ik ben benieuwd hoe ze hierop gaat reageren

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:36

mok breek me de bek er niet over open
ik zit al sinds oktober vorig jaar met mok..
verschrikkelijk erge mok
de dierenarts vermoed dat het een verwaarloosde mok is van een ander paard en dat klop( we hebben een paard op stal gehad met flinke mok die niet secuur behandelde)
en hutch krijgen we er du niet af ook norton heeft mok .

middels die goed werken ?
honing zalf is ontsmettend en houdt de huid vet geneest super mooi haal hem wel bij de huisarts is hij goedkoopst
zinkzalf sudo creme werk ook maar gooi en da wat thee trea door dat dood de bacterien.

ik smeer nu nog mok creme van de dierenarts gisteren hebben ze bij hutch een schraapsle genomen om te kijken wat het nu is
let op met zon want mok creme zorg er ook voor dat de huid makkelijker verbrand hutch en norton lopen ook met zon bescherming om

maar smeer ook niet te lang en wissel produkten af en smeer niet over zalf resten heen was om de 5 dagen met biotex groen de benen

meer tips kan ik je niet geven

kreeg wel te horen dat mijn paard er super uit zag na alles dus dat was leuk om te horen

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:59

Mister heeft vandaag geschud na het rollen! *\o/* *\o/* *\o/*
En ik heb hem zien spelen op de wei! Echt een beetje steigeren en aan elkaar lopen trekken!

Sorry, moest ik even vertellen! :o
Ik ben zoooo blij, het betekend dat hij zich goed voelt ondanks dat ik we weide periode aan het opbouwen ben, dus dat geeft me weer een hoop moed en vertrouwen :)

Mok: ja een drama!
Mister heeft het gelukkig nooit gehad, hij heeft wel een keer zijn kootholtes enorm verbrand, en dat leek op mok.

Mijn vorige paard heeft wel mok gehad, en na van alles te hebben geprobeerd ben ik bleekwater gaan gebruiken, verdund natuurlijk. Ikwas er zo klaar mee, en niks hielp.
Na een paar keer bleekwater erop te deppen zag het er al stukken beter uit.
Het is radicaal, en paard vond het echt niet lekker, maar we waren er wel zo vanaf!
Alles bruist schoon, dus alle bacterien gaan dood op bruisen eruit.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:42

Wat fijn om te zien Mister01! hoef je geen sorry voor te zeggen toch.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:25

mister ik ben nu zee water aan het gebruiken en dan kijken of dat werkt met een bandage en smeren..
kreeg ook de tip zuurkool

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 07:11

hoi meiden!

nou het is hier weer foute boel hoor |( |( |(
gisteravond haalde ik Mister van de wei en hij liep niet lekker voor, erg kort en krabbelig. op stal haalde ik zijn deken eraf om lekker te poetsen en hem te masseren en bleek dat zijn regendeken had gelekt en heel zijn rug nat en koud was! foute boel natuurlijk met spierbevangenheid net achter de rug!

dus ik heb hem opgewarmd en zijn rug lekker los gemaakt, een warme deken opgedaan en op stal gezet.

om 22:00 belde mijn vriendin dat ze bang was dat Mister koliek had, en ik maar naar stal moest komen....
en idd hij had koliek! |(

de Da gebeld en na een kort gesprek heb ik hem verteld dat hij moest komen en er een spuit in moest zetten. (de DA was erg afwachtend en van uuhhh ja, wat denk je zelf??? -:(- -:(- -:(- )
hij moest ook nog van een eindje weg komen, dus het duurde wel even voor hij er was. in die tussentijd heeft Mister wel gemest, maar was nog steeds niet lekker, en zijn buik deed behoorlijk zeer.

na die spuit voelde hij zich gelukkig gelijk een stuk beter! *\o/* *\o/*
en zojuist voor mijn werk ben ik langs geweest om hem te checken en eten te geven, waar hij wel zin in had na een nachtje vasten ;)

dus ik hoop dat het met een sisser afloopt! want ik heb er echt een beetje genoeg van hoor! blegh!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:44

Mister01 dat is schrikken! Hoop dat alles weer goed komt en dat het bij deze aanval blijft.
En erg vervelend van je deken daar zit je nu inderdaad niet op te wachten.
Het weer is echt van slag ;(

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:49

ik denk dat ik Mister maar op PSSM ga testen....

ik krijg nu van meerdere kanten die tip.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:23

Wat is PSSM?

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:13

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:49

beterschap voor mister. ik kan zeggen doen die test dan kun je weer iets afkruisen of juist er goed rekening mee houden

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:59

mister01 ik herken je onzekerheid de test heeft mij veel rust gegeven dat ik weet dat hutch die ziekte niet heeft maar wel wat sneller kan verzuren ook overgewicht draagt toe aan het sneller verzuren van de spieren dus hutch mag ook niet meer te dik worden /
voor die 70 euro kan je je zelf niet gek maken

beterschap trouwens mijn deken heeft ook doorgelekt hoor

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:50

Mister wat balen! Zeker nu het net weer lekker leek te gaan.
Hopelijk loopt het inderdaad met een sisser af.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:14

Hutch: ik stuur haren op naar usa florida, dan heb ik de uitslag binnen 10 dagen en kost de test me maar 35 dollar, dus nog veel goedkoper ook.

Norton: ja, ik hoop idd dat ik dan wat meer zekerheid heb. Je wil natuurlijk niet dat hij het heeft, maar anders kan je er wel rekening mee houden. Zijn bloedlijnen schijnen niet schoon te zijn van pssm.

Die deken bleek ik ook al 6 jaar te gebruiken, dus op een gegeven moment gaan ze lekken. Ach, weer een excuus om te shoppen :o :D en dat heb ik vandaag gelijk gedaan. Geslaagd voor een ongevoerde regendeken en eentje met fleece gevoerd, dus ideaal als het net iets frisser is.

Maar ik hoop dat ik nu mijn portie weer gehad heb voor een hele lange periode!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:51

Ik hoop het ook mister!

Lorenz zijn dekens zijn ook (bijna) versleten.
Omdat het niet mijn eigen paard is wil ik toch niet hele dure dekens aanschaffen.
Als iemand hier eens aanbiedingen ergens ziet voor een winterdeken voor straks en eventueel een gevoerde regendeken (of iets met fleece) en een staldeken (deze kan wel 2e hands hoeft niet waterdicht) ben ik ook weer geholpen.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:27

mister ik durfde dat niet aan met hutch omdat ik een begrijpbare test in het nl wilde zodat als ik iets niet snapte ik kon bellen zonder mijn engels eerst te moeten bij spijkeren

hier ook bezig met dekens te vervangen..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:43

Mister01 wel fijn dat je zo snel en voor weinig geld al duidelijkheid hebt!