nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:28

Gimli_ schreef:
Hè, goed passende Renegades zien er toch altijd enorm stoer uit vind ik!

Gisteren de Gloves onder het zadel geprobeerd, en mijn oude epics aan de achtervoeten.
Stap, draf en galop, alles is netjes blijven zitten dus ik ben zeer tevreden. :) En het aantrekken van de Gloves is een verademing, zo gemakkelijk.

Ik vind ze ook echt ideaal hoor, maar inderdaad.. als ze niet passen dan is het waardeloss... maar dat is met elke schoen.
Volgende paar *over een hele lange tijd gok ik* wordt een gaaf kleurtje.
Ik heb deze nu vanaf september en je ziet wel slijtage, maar tis nou niet dat ze echt hard slijten hoor. Ga er toch wel minstens 1,5 jaar mee doen gok ik en ik rij best wel aardig wat buiten.
Dus alles bij elkaar een goede aanschaf geweest.... en stukken goedkoper dan ijzers uiteindelijk :D

Gimli_

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:45

Mensen, ik verkoop mijn Old Mac's (Original) toch maar.
Maat 5: 130-135mm - 120-125mm, dus breder dan lang. Heel gemakkelijk aan te trekken, stevige schoenen.
Heb ze 2x gebruikt om een stukje mee te wandelen maar Gim strijkt er toch wat mee en dat vind ik niet prettig.
Hij liep er wel zó op weg, ondanks dat ze over de kroonrand zitten, en ze pasten op zich prima, maar door het strijken draait 1 schoen wat helaas.

Ze zijn echt in nieuwstaat, dus mocht je interesse hebben dan graag een berichtje via PB. :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:19

Kun je dan niet beter een kootbeschermer aan doen ?? Als ze verder wel bevallen...
Ik merk ook dat als Boon achterschoenen aan heeft dat ze wat strijkt (altijd hetzelfde plekje net wat open). Dus dan krijgt ze kootbeschermers aan.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:35

denk dat de schoenen langs elkaar door strijken en niet de koten!!!! of heb ik het verkeerd begrepen?
DubbelDun schreef:
Kun je dan niet beter een kootbeschermer aan doen ?? Als ze verder wel bevallen...
Ik merk ook dat als Boon achterschoenen aan heeft dat ze wat strijkt (altijd hetzelfde plekje net wat open). Dus dan krijgt ze kootbeschermers aan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:51

Hij krijgt dus geen wondjes van het strijken.
Ik zou de schoenen er niet voor weg doen als hij er goed op loopt. Ze zijn natuurlijk breder als zijn voeten en dat zal even wennen zijn. Misschien loopt ie iets bodemnauw.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:13

Hier weer een kort verslagje van mijn Renegades - ervaring.
Vandaag alleen met de voorschoenen gereden, had geen zin om 4 voeten in de gaten te houden. Heb de schoenen op een andere manier aangetrokken dan de uitleg die ik erbij had gekregen van de verkoper. Wel had ik het randje onderaan de hoef nog wat schuiner gevijld. Gelukkig zijn ze tijdens de hele buitenrit goed blijven zitten ook mooi recht onder de voeten. Het wat een staprit van ongeveer 1 1/2 uur. Komende week de achterschoenen testen in de bak.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:09

keona schreef:
denk dat de schoenen langs elkaar door strijken en niet de koten!!!! of heb ik het verkeerd begrepen?
DubbelDun schreef:

Je begrijpt het goed. ;)
Door het strijken draaien de schoenen naar buiten, al bij een korte wandeling aan de hand.
Ik heb nu mijn oude epics aan de achtervoeten, die zijn te lang maar in de breedte perfect en blijven erg goed zitten, vandaar dat ik de Old Mac's toch maar weg doe.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:47

Odi schreef:
Hier weer een kort verslagje van mijn Renegades - ervaring.
Vandaag alleen met de voorschoenen gereden, had geen zin om 4 voeten in de gaten te houden. Heb de schoenen op een andere manier aangetrokken dan de uitleg die ik erbij had gekregen van de verkoper. Wel had ik het randje onderaan de hoef nog wat schuiner gevijld. Gelukkig zijn ze tijdens de hele buitenrit goed blijven zitten ook mooi recht onder de voeten. Het wat een staprit van ongeveer 1 1/2 uur. Komende week de achterschoenen testen in de bak.

Ik moet trouwens zeggen dat mijn schoenen ook niet precies in het midden blijven zitten hoor. Maar dat komt ook omdat mijn paard scheef loopt.
Net zoals ik scheef op mijn voeten loop. Het gaat er maar om dat ze niet rond draaien en dat de 1 cm naar links of rechts draaien is volgens mij niet zo'n probleem.
Ik vind het in ieder geval geen probleem :+

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:44

@Gimli, mochten de Epics niet goed om de voeten blijven zitten kun je nog overwegen om het rubbere bandje te vervangen voor 1 maat kleiner. Heb ik bij de voorschoenen van mijn paard ooit gedaan. Heeft schoenmaat 4 en bandje van hoefschoen maat 3.

@breakthelaw, dank je voor de aanvulling.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:41

Odi, wat bedoel je met het rubberen bandje? En wordt de schoen dan enkel in de lengte kleiner? Of scheelt het ook in de breedte?

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:41

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:07

Oh maar die epics gaan nergens heen. :D
En als ik de heelstrap eruit haal worden ze alleen maar langer, meer lengte heb ik niet nodig.

tzt wil ik voor de achtervoeten ook de gloves denk ik.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:31

je moet ze er niet uit halen enkel omruilen voor een maatje kleiner :D
Gimli_ schreef:
Oh maar die epics gaan nergens heen. :D
En als ik de heelstrap eruit haal worden ze alleen maar langer, meer lengte heb ik niet nodig.

tzt wil ik voor de achtervoeten ook de gloves denk ik.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:33

Ik ga dit jaar van mijn belastingteruggave schoenrn kopen, nu nog de knoop doorhakken welke het gaan worden.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:40

Leuk profiel Silence!!!!
Ik heb Claus ook eens ontmoet. De aller eerste keer dat hij in Ned. kwam. Heel mooi mens.....

Is het voor beide paardjes, de schoenen?

Als alles goed gaat komt Klaas donderdag middag bij mijn paard kijken. (vanwege het aftrappen)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:47

Dank je :D
Aan die dag hebben wij heel veel gehad.

De schoenen zouden voor Jimmy zijn, Silence doet het prima op blote voetjes, maar die komt ook niet veel op de weg.
Voor Jimmy wil ik ze graag voor de meerdaagse tochten.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:42

Je kunt ze op de site van de hoefschoenenwinkel mooi allemaal vergelijken. Daar staat alle info bij mbt het gebruik.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:40

Ja ik heb ze gezien. Moet enkel nog een keuze maken voor de soort,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:46

Ik heb een probleem...
Ik wil voor mijn hoefbevangen shet een paar soft-ride boots bestellen maar ik twijfel tussen 2 maten. Hij heeft hoefbreedte 85 mm, lengte 80mm en met hoefballen 90 mm achter en 100 mm voor.
Nu moet hij volgens de maattabel van soft-ride voor de langte maat 9 hebben maar voor de breedte maat 8.

http://www.softrideboots.com/Which-Size ... to-use.asp

Maat 8 wordt denk ik veel te groot in de lengte maar als maat 9 echt maar 80 mm breed is past hij er niet in. Ik wil ze niet bij de hoefschoenenwinkel bestellen maar in de VS omdat het toch best wel veel geld scheelt. En als ik naar de tabel van de hoefschoenenwinkel kijk dan wijken daar de maten weer af van die van soft-ride :?

http://www.hoefschoenenwinkel.nl/index. ... n#softride

Als ik de tabel de de hf.sch.winkel moet geloven vallen de soft-rides ruim. Wie heeft er ervaring met deze schoenen en weet of ze ruim vallen of niet?

Ik heb al een mail gestuurd naar de VS maar krijg gen antwoord, heb vanmiddag ook gebeld maar krijg een antwoordapparaat -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:24

Ik had gisteren nog maar weer een email gestuurd naar soft-ride in de VS, vanmorgen had ik antwoord maar ik heb er niet veel aan.... dit is het antwoord:

I am so sorry, I must have missed this. You are correct the #9 is probably going to be too narrow, but fit good otherwise. but the #8 is going to be a little big. I can send you both for you to try if you like ( maybe someone else could use the other size?) Again I apologize for not getting back to you.

Let me know what you want to do.

Iemand anders ook nog soft-rides nodig? :+

Daar kan ik dus niks mee.... -O-
Ik heb maar weer een mail terug gestuurd of ze de binnenbreedte van beide schoenmaten op kan meten en me de meetresultaten kan emailen. Als maat 9 in het echt een beetje groter is dan 80 mm dan gaat die wel passen. Nu hopen dat ik snel weer antwoord krijg.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:10

Wil je per sé de softrides? Anders zou ik kijken naar een ander merk dat wel goed past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:00

Ik heb idd liever de softrides. Ik zag op de site van isapaardje dat er 2 bokkers waren die er goede ervaringen mee hadden. Weet iemand wie die bokkers zijn? Mischien kan ik ze een pb sturen om te vragen of de boots ruim vallen of niet.
Anders moet ik isapaardje mischien maar even een pb sturen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:04

Je hebt Pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 01:01

Dankje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 01:29

Ik heb ook antwoord terug van Softride, ze hebben de binnenbreedte gemeten en die valt iets ruimer dan in de tabel, ongeveer 3 mm. De communicatie verloopt nu ook sneller daar, ze hadden mijn eerste email over het hoofd gezien.