ik doe ook beide ohz en ernaast, je begint ernaast en als je alle oefeningen onder de knie hebt aan de hand en je paard rechter en sterker is geworden ga je erop.
als je wilt weten wat het inhoud , kijk maar op www.paardenbegrijpen.nl dat is de site van Marijke De Jong.
maar ik kan niet vinden wat het kost, en nog belangrijker of het geschikt is voor een atactisch paard welke dus medisch een probleem heeft met ondertreden en nageven.
Ik ben namelijk op zoek naar een geschikte vorm van les voor ons maar ben zo bang dat ik weer teveel vraag van haar waardoor ze weer blokeerd met alle gevolgen van dien.
Uriah
Geplaatst: 18-02-10 17:38
juist voor splash is het heel goed, ik heb wel vaker gehoord dat een atactisch paard daar enorm van opknapt!
ik betaal 35 euro voor een uur en ze komt bij je aan huis , ik denk ook wel in Zeewolde, ze komt door het hele land.
Daar is de wei te hobbelig voor, en te glad in sommige periodes. Het is niet zo'n grote wei. Dat ligt in ieder geval nit bepaald in de buurt. Ga misschien maar kijken voor een rijhal in de buurt maar is ook erg aan de prijs voor die enkele keer.
Je kunt ook gewoon beginnen met lessen aan de hand daar zal ze al enorm van opknappen , als je hiermee bezig gaat zul je wel 3 keer per week moeten oefenen voor het gewenste resultaat , met 3 keer per week hou je de spieren soepel en sterk en krijg je vooruitgang . Als je dan ohz verder gaat kun je bv 2 keer pw aan de hand oefenen en 1 keer per week in een bak in de buurt of misschien is er wel een mooi open veldje in/bij het bos?
Als je wei aan de kanten van de omheining aardig vlak is , dan zou het best in de wij kunnen voorlopig......
aan de hand kan hier gewoon en desnoods buiten ergens op een veltje. Maar de wei is denk ik beter als begrenzing. Zou je kunnen nagaan of dit iets is voor ons en of ze bij mij wil komen. Het is wel een enorme uitdaging voor haar denk ik aangezien het tot nu toe niemand gelukt is haar GOED te laten lopen. Het ziet er wel erg leuk uit moet ik zeggen. Had op horse event bij het gedeelte het balinge hof deze oefening ook al gezien aan de hand maar was bang dat ik het verkeerd zou doen omdat ik geen hulp had en er een verschil zit tussen het goed doen en fout doen.
Mail of bel Margriet zou ik zeggen(en zeg er maar bij dat je haar adres van Thessa hebt), ze is enorm aardig en enthousiast ! ze ziet er vast een uitdaging in ! Maar wel even overleggen met je DA of splash al weer op de volte mag.
ik wacht eerst de foto's af voor ik daadwerkelijk ga lessen en ga haar rug ook nog even behandelen daarna zodat ik met een frisse start kan gaan beginnen, heb tenslotte geen haast meer en ook geen trainings schema's die ik moet halen.
de laatste keren is Miranda wilschut uit almere geweest van www.icreo.com
Zamero
Geplaatst: 18-02-10 20:34
Ik heb nu van alles gelezen over het rechtrichten, en ik moet zeggen dat ik er ook erg geintresseerd in ben. Het is alleen wel jammer dat het zo ver weg zit...
Je heb heel veel hoor die er les in geven, alleen moet je net weten of er iets in de buurt zit. Als je echt interesse heb, kan ik eens vragen aan me instructrice (of die van uriah) of zij iemand bij jouw in de buurt weten.
Zal morgen even kijken, maar die van Uriah (sorry weet jullie echte namen niet haha) kwam wel door een groot deel van nederland zei ze volgens mij, maar daar zit misschien ook weer veel benzinekosten bij dan, of dat niet? die van mij gaat niet zo ver iig.