Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
capopjekop schreef:Als je paard bevangen is, is oud hooi beter. Ik geef nu wel nieuwe hooi, ze moeten ook hun voedingstoffen binnen krijgen. Als je maar geen hooi van de 1e snede hebt, dat is niet geschikt voor paarden
OohafoO schreef:Wat is beter oud of nieuw hooi en wat is dat hooi dat ik geef?
OohafoO schreef:Het ligt ongeveer 2 maanden op het land te drogen en dan word het verpakt.
Kymalin schreef:Twee maanden? Dat lijkt me een beetje lang eerlijk gezegd. Meestal is het ook niet 2 maanden achter elkaar droog, en wordt er gehooid in ongeveer 2 tot 4 dagen tijd.
Isapaardje schreef:OohafoO schreef:Het ligt ongeveer 2 maanden op het land te drogen en dan word het verpakt.
Echt?! Of een typefout?
In 2 maanden zijn er al diverse regenbuien overheen geweest (althans hier is nooit 2 maanden achtereen droog). Als het hooi dan niet regelmatig wordt geschud gaat het rotten. Binnen een week kan dit al misgaan als je even niet oplet. Dus 2 maanden?! Hmm, ik zou dan toch even een andere hooileverancier gaan zoeken als dit echt zo is.
Victory-Boy schreef:Ik kon helaas geen houdbaarheidsdatum op de zak vinden, weten jullie waar die zo'n beetje hoort te staan?