Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
capopjekop schreef:Als je paard bevangen is, is oud hooi beter. Ik geef nu wel nieuwe hooi, ze moeten ook hun voedingstoffen binnen krijgen. Als je maar geen hooi van de 1e snede hebt, dat is niet geschikt voor paarden
), maar toch ruikt het wat zoeter. Het zou ideaal zijn voor Mouse vanwege het hoesten, maar ik kan ze niet apart voeren en Vick mag helaas echt niets hebben van dat verpakte hooi. Nu wordt het dus aan de schapen opgevoerd en die zijn er dol op.
Echt zonde, hoor, want het ziet er goed uit, ruikt heerlijk en is absoluut niet stoffig. Nu heb ik oud hooi moeten kopen (wat wel best stoffig is
) en aangezien er hier in de buurt best veel hooi-oogsten mislukt zijn is er ook nog eens moeilijk aan te komen.
Een vriendin van mij had ook een Haflinger en die was van het ouderwetse type, lekker stevig dus. Helaas is hij een aantal jaren geleden afgemaakt wegens hoefbevangenheid, maar hij was dan ook veel vetter dan die van jou.
. Maar ik persoonlijk denk dat het wel degelijk wat uitmaakt. Ik wou dat natte hooi namelijk op een gegeven moment afbouwen en weer gelijdelijk over gaan op droog hooi maar toen ik volledig over was toen begonnen z'n kogels weer te kloppen. Toen ik weer over ging op nat hooi was het kloppen binnen een paar dagen weer verdwenen. Misschien toeval hoor5, niet wetenschappelijk onderbouwd ofzo, maar gewoon mijn ervaring.
OohafoO schreef:Wat is beter oud of nieuw hooi en wat is dat hooi dat ik geef?
OohafoO schreef:Het ligt ongeveer 2 maanden op het land te drogen en dan word het verpakt.
) en ze gelijk wat gegeven. Ze vonden het allebei smakelijk en deden er ook nog eens lekker lang over! Victor moet eigenlijk 2 kilo per dag en Mouse 1 kilo, maar ik begin even met de helft. Kijken hoe dat werkt. Kymalin schreef:Twee maanden? Dat lijkt me een beetje lang eerlijk gezegd. Meestal is het ook niet 2 maanden achter elkaar droog, en wordt er gehooid in ongeveer 2 tot 4 dagen tijd.
Isapaardje schreef:OohafoO schreef:Het ligt ongeveer 2 maanden op het land te drogen en dan word het verpakt.
Echt?! Of een typefout?
In 2 maanden zijn er al diverse regenbuien overheen geweest (althans hier is nooit 2 maanden achtereen droog). Als het hooi dan niet regelmatig wordt geschud gaat het rotten. Binnen een week kan dit al misgaan als je even niet oplet. Dus 2 maanden?! Hmm, ik zou dan toch even een andere hooileverancier gaan zoeken als dit echt zo is.
. Victory-Boy schreef:Ik kon helaas geen houdbaarheidsdatum op de zak vinden, weten jullie waar die zo'n beetje hoort te staan?