[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:55

Omgeving Twente, tips zijn altijd erg welkom!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:58

Hebben jullie ervaring met gevoeligheid na plaatsen van ijzers?

Gister geplaatst en hij loopt gevoeliger dan eerst. Er was geen kanteling te zien op de foto’s en daarvoor liep ie al wat gevoelig. Op aanraden van dierenarts weer een paar dagen pijnstilling gestart en ijzers laten plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:41

Die van mij is vaak wel de eerste 2 dagen wat gevoelig na nieuwe ijzers.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:22

Romy, ik zou dan liever de niet zo vriendelijke smid hebben, daar is je paard beter mee geholpen.
Die van mij liep gelijk goed nadat ze ijzers had gekregen. Een goede smid is echt heel belangrijk , belangrijker dan de DA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:35

Over het gedeelte van dat een goede smid belangrijk is ben ik het zeer zeker met je eens!
No hoof, no horse.
Maar ik ga die man niet weer terug vragen, die van mij is vrij gevoelig voor dat soort dingen en zie het zo gebeuren dat ze straks niet meer te doen is bij de smid, heb destijds al veel moeite moeten steken in dat ze angst voor mannen had, dat is nu geen enkel probleem meer (en wil ik graag zo houden natuurlijk).
Waren nog wat kleine dingetjes meer wat mij tegenstond.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:37

Tis dat je zo ver uit de regio zit
Anders had ik direct mijn smid aangeraden

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:32

Snap ik Romy. Vraag het anders eens aan Dennis hier die is hoefsmid en weet misschien wel wat in jou omgeving.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:27

Juangi schreef:

Gister geplaatst en hij loopt gevoeliger dan eerst. Er was geen kanteling te zien op de foto’s en daarvoor liep ie al wat gevoelig. Op aanraden van dierenarts weer een paar dagen pijnstilling gestart en ijzers laten plaatsen.

Had je dit ook gisteren gepost op groepje fb ? :)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 20:12

Romy1234 schreef:
Wat vinden jullie van deze hoeven?

[ [url=m/yy2ESf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tXz5qt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze smid er ondertussen een keer of 6/7 bijgehaald maar sinds vorige keer beslaan loopt ze mij niet lekker, vooral in de bochten.
Ze lijkt ook niet goed af te wikkelen en als je de ring in haar hoef ziet groeit die ook scheef.

Ai, vind ik er idd helemaal niet goed uitzien: veel te hoge hielen (volgens mij ook samengeknepen, krijg je van die "colablikvoetjes", steil, scheef. Ik zou asap een andere laten komen. Wie weet is je paard helemaal niet bevangen, maar gewoon slecht bekapt?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 00:02

Idifix schreef:
Juangi schreef:

Had je dit ook gisteren gepost op groepje fb ? :)

Ja! Er kwam hier niet echt reactie op.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 10:01

Jawel ik had gereageerd hoor. Tenminste als ik het over de goeie post heb.
Jasmine

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 10:52

Toch ook alleen maar handig :)
Extra meningen kunnen erg fijn zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 10:58

hwn schreef:
Romy1234 schreef:
Wat vinden jullie van deze hoeven?

[ [url=m/yy2ESf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tXz5qt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze smid er ondertussen een keer of 6/7 bijgehaald maar sinds vorige keer beslaan loopt ze mij niet lekker, vooral in de bochten.
Ze lijkt ook niet goed af te wikkelen en als je de ring in haar hoef ziet groeit die ook scheef.

Ai, vind ik er idd helemaal niet goed uitzien: veel te hoge hielen (volgens mij ook samengeknepen, krijg je van die "colablikvoetjes", steil, scheef. Ik zou asap een andere laten komen. Wie weet is je paard helemaal niet bevangen, maar gewoon slecht bekapt?

Dat idee heb ik ook, ben bezig met andere smid, ze is vorige week nog opnieuw beslagen maar weet dat deze smid waar ik nu bezig mee ben volgende week op stal komt voor een ander paard dus hoop heel stiekem dat hij gelijk wat kan en wil doen.
Ze had vd week 1 dag hele warme hoeven, gisteren niet meer maar ze loopt nu nog slechter dan daarvoor en ziet er ook echt niet fijn uit.
Dacht wel aan hb in eerste instantie (ze staan sinds kort weer op de wei namelijk) maar heb het idee dat ze gewoon heel veel pijn heeft door die ijzers en bekappen.

dre1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 13:13

Ik voel ook dagelijks Faith haar voeten, hoeven zijn warmig maar niet meer dan achter. Ik voel n puls maar ook niet meer dan achter. Ik heb andere paarden ook gevoeld omdat ik zo twijfel, maar dat lijkt allemaal t zelfde.
Ze loopt goed op t harde en t zachte en ook met draaien zie ik niks. We mogen 10 min op t zachte stappen, als ze wandelt heeft ze wel wat grote neusgaten maar ze loopt wel gewoon goed.
Wat is nou teveel puls of mag je echt helemaal niks voelen?

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:06

Je moet natuurlijk wel de hartslag voelen. Zoals ik heb begrepen is Pulsatie = de hartslag voelen in de ader, dat hoort niet. Hartslag voel je in de slagader, als je die niet voelt is het niet goed.

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 09:43

Gisteren is de hoefsmid geweest om kira opnieuw te beslaan met aangepaste ijzers. Groenlicht gekregen om aan de hand te stappen en over 6 weken mag ik erop gaan wandelen (rustig aan opbouwen natuurlijk). Zo blij met dit lichtpuntje! Een maand geleden zei de DA nog dat ik wrs nooit meer met haar zou kunnen rijden dus ik loop echt even op wolkjes!

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:13

N.v.t.
Laatst bijgewerkt door Icelandshet op 18-03-22 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:45

Nana_x0x schreef:
Gisteren is de hoefsmid geweest om kira opnieuw te beslaan met aangepaste ijzers. Groenlicht gekregen om aan de hand te stappen en over 6 weken mag ik erop gaan wandelen (rustig aan opbouwen natuurlijk). Zo blij met dit lichtpuntje! Een maand geleden zei de DA nog dat ik wrs nooit meer met haar zou kunnen rijden dus ik loop echt even op wolkjes!

Fijn nieuws zeg!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 02:45

Iemand bekend met dit voer?
https://www.kramer.nl/Paard/Voeding-voe ... aten-weken
Ik ben op zoek naar iets wat ik kan geven als het paard wat bij haar in het land staat de slobber krijgt.
Eigenaresse van de pony heeft geen tijd/zin om steeds de paarden te scheiden als de ander slobber krijgt.

dre1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 07:37

Nana_x0x schreef:

Fijn!!! Dat geeft moed! Hoop dat t bij ons ook zo gaat

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:29

Kimberley_ schreef:
Ik ben op zoek naar iets wat ik kan geven als het paard wat bij haar in het land staat de slobber krijgt.
Eigenaresse van de pony heeft geen tijd/zin om steeds de paarden te scheiden als de ander slobber krijgt.

Ik ben er niet mee bekend maar bietenpulp is anders ook wel een aanrader. Zitten veel vezels in. Ik zou vooral goed het suiker en eiwitgehalte in de gaten houden..

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:42

Kimberley_ schreef:

Eens met Nana. Denk dat bietenpulp dan suikerarmer is. Ik vind het een beetje verdacht dat ruw eiwit, ruwe celstof e.d. allemaal vermeld staan, maar suikers en zetmeel niet. Kan je mss opvragen, maar kan best wel hoger zijn dan je wenst.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 23:57

Nana_x0x schreef:
Kimberley_ schreef:

Ik ben er niet mee bekend maar bietenpulp is anders ook wel een aanrader. Zitten veel vezels in. Ik zou vooral goed het suiker en eiwitgehalte in de gaten houden..

Ben nu dus aan het zoeken naar bietenpulp maar ook hierin weer veel variatie.
Super irritant haha

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 07:48

Vraagje laten jullie bij jullie pony's en paarden plakijzers zetten of ijzers die gewoon genageld worden?

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 08:02

Bij mijn pony zijn ze genageld, heeft een break over beslag.