Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MontyRulezz schreef:Die van mij was toen ik het rijden weer wat meer mocht opbouwen helemaal scheef, met als gevolg dat hij wel aangaloppeerde maar dat helemaal scheef deed. Ik heb er de chiropractor bij gehad en die zei dat hij gewoon een hele lange tijd zijn been ontlast heeft waardoor hij zijn spieren verkeerd gebruikt heeft. Hij had ook een flinke bult op zijn schouder en voor op zijn borst waar alles vast zat. 2 x laten behandelen en in de training er goed op gelet dat ik hem goed links rechts liet inbuigen om hem zo soepel te maken en toen was het na een paar maandjes helemaal weg.
Maar nu na dikke 2 jaar na begin van zijn blessure (27 maanden om precies te zijn) speelt zijn been nog af en toe op. Met name als hij een paar dagen of een tijdje stil heeft gedaan. Hou ik hem niet in beweging, en dan bedoel in gecontroleerde beweging want hij staat sowieso de hele dag op de wei, dan merk ik dat zijn pees stijver wordt en sneller opspeelt. Als ik hem weer in beweging zet is het na een goeie week weer weg. En hij had bij de laatste scan helemaal geen littekenweefsel.
Wel zeiden ze bij de laatste scan toen ik groen licht kreeg om weer de training heel rustig op te bouwen, dat het na zo'n blessure wel een jaar of 5 kon duren voordat het weefsel weer op volledige sterkte was.