[Info] Hoefbevangenheid - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elixir

Re: Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:41

Ik voer enkel de Pavo Vital Complete, twee handjes die korrels door zemelen en pulp heen met een schepje biotine. Daar doet ze het nu al een maand echt super op, lijkt er zelf wat heviger door te worden want af en toe schiet er een knopje aan en gaat ze in volle galop rondstormen :D!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:36

Die pavo voer ik ook door de safe and sound heen. Fijn spul, sinds ik het voer ziet de vacht er iig een stuk beter uit.

Echt bizar, Grietje stond weer in de voerstal, terwijl ik nu 100% zeker weet dat allebei de schuiven erop zaten, want ik heb het 3x gecontroleerd. En in het kleine hooinet zat nog best veel hooi, terwijl ik er vanochtend maar een plak in zat. Of ze is echt een houdini of er is iemand in de stal geweest. Halve ton safe and sound op, ze heeft de voerton open gewrikt. Nu de deur nog beter gecontroleerd en de dop goed op de voerton gedaan :\ Mocht het nog een keer gebeuren dan ga ik een camera op hangen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:45

Leedebee schreef:
barbar schreef:
ik zit nu aan de safe and sound.

Klopt het dat dat 7% zetmeel en 5% suiker bevat?

euhm, safe and sound was hier aangeraden.
ik heb niet zo'n verstand van hoeveelheden qua suiker, zetmeel enz. :o
ik ben het maar gaan proberen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:48

weet eigenlijk nog iemand een goede hoefsmid die in noordwijkerhoud komt?
ik vertrouw die van mij niet meer zo.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:49

@capopjekop : persoonlijk had ik er een slot op gemaakt :)
Halve ton voer opeten is niet best ;(

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:50

Ik ben niet zo handig, een slot op een schuif, past dat?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:50

capopjekop schreef:
Die pavo voer ik ook door de safe and sound heen. Fijn spul, sinds ik het voer ziet de vacht er iig een stuk beter uit.

Echt bizar, Grietje stond weer in de voerstal, terwijl ik nu 100% zeker weet dat allebei de schuiven erop zaten, want ik heb het 3x gecontroleerd. En in het kleine hooinet zat nog best veel hooi, terwijl ik er vanochtend maar een plak in zat. Of ze is echt een houdini of er is iemand in de stal geweest. Halve ton safe and sound op, ze heeft de voerton open gewrikt. Nu de deur nog beter gecontroleerd en de dop goed op de voerton gedaan :\ Mocht het nog een keer gebeuren dan ga ik een camera op hangen.

oeh dat is best schrikken.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:51

@Babar
Ik heb daar ook geen verstand van hoor, pluk het gewoon van internet! ;)

Marielle Biever is heel goed, maar ik weet niet of ze nog klanten aanneemt. Volgens mij komt ze ook wel bij jou in de buurt.
Mocht je interesse hebben, dan kan ik haar nummer wel ff per pb sturen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:57

waar komt zij vandaan dan?
heb nog nooit van haar gehoord.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:01

ik heb haar website gevonden.
haar nummer staat er ook bij.
iig bedankt.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:02

Oh, haha, die was ik net aan het intypen!

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:23

Leedebee schreef:
barbar schreef:
ik zit nu aan de safe and sound.

Klopt het dat dat 7% zetmeel en 5% suiker bevat?

Dit kan wel ongeveer kloppen ;)
Maar als je bedenkt dat bijvoorbeeld Nature's Best op de 26 % zit en natural balance zelfs op de 39,5 % dan zie je ook gelijk dat Safe&Sound niet te vergelijken is met het voer van Havens en Pavo...

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:32

capopjekop schreef:

Oeh, dit kon je er ook nog wel bij hebben, heeft alleen Grietje zich vandaag tegoed gedaan aan het voer ?

Geen fijn gevoel dat er iemand bij je stal kan zijn geweest, is het echt niet mogelijk dat Grietje zelf de 2 schuiven heeft open gemaakt ?

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:33

Leedebee schreef:
Marielle Biever is heel goed, maar ik weet niet of ze nog klanten aanneemt. Volgens mij komt ze ook wel bij jou in de buurt.

is dit niet "onze" SpikeyBlue ;) ?

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:46

DubbelDun schreef:
Momenteel krijgen ze eigenlijk geen krachtvoer.
Ik geef ze Wiesencobs, maar kwam er dus achter dat er in die van St. Hippolyth veel meer suiker zit als in de Agrobs.
En ze blijven maar wat aan de dunne, dus die ga ik ook niet meer kopen.

Wiesencobs is een gras/kruidenbrok en bestaat volgens de site uit minstens 60 grassen en (on)kruiden,
als je paard gevoelig is voor kruiden kan ik me voorstellen dat hij dunne mest maakt.
Het nadeel van zoveel verschillende kruiden in één brok is dat je paard en jij geen invloed kunnen uitoefenen op de eventuele werking ervan.
Een paard eet in de natuur alleen die kruiden die hij op dat moment nodig acht, de rest laat hij staan, deze keus hebben ze niet bij dit soort brokken helaas.
Begrijp me goed, ik wil niemand deze brokken afraden, maar overdenk dit dus wel voor je het voeren gaat.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:57

Mariëlle Biever is Spikyblue ja, en goede overweging lolclub (zo in de communicatie toch een aparte naam, hoor) die veelsoortige samenstelling van de wiesencobs, dat heb ik er zelf op tegen.

Marstall Vito is ook een voer dat erg laag in suiker en zetmeel zit, 10.5% totaal, dacht ik.

Enne..........ik lees hier al honderd jaar mee, maar post zelden wat, helaas weer dame tegen bevangenheid aan, dus lees weer wat intensiever, dus aangenaam, voor iedereen die ik nog niet ken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:59

lolclub schreef:
capopjekop schreef:

Oeh, dit kon je er ook nog wel bij hebben, heeft alleen Grietje zich vandaag tegoed gedaan aan het voer ?

Geen fijn gevoel dat er iemand bij je stal kan zijn geweest, is het echt niet mogelijk dat Grietje zelf de 2 schuiven heeft open gemaakt ?

Het was heel raar, ik kon haar nergens vinden. Mijn staldeur die klemt. Hij zat dicht en dan door geduwd, zo ver als hij dicht kan dus. En Grietje stond in de stal. Dus of iemand heeft haar erin gezet, of Hans heeft de deur dicht geduwd. Dat lijkt me alleen vrij onwaarschijnlijk. Maar het lijkt me ook maf als er iemand in de stal is geweest. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze de deur open kan maken. Ten eerste zijn het 2 schuiven met zo'n staafje die je erin gooit. Zo een: http://www.woodvaria.be/resize3.asp?w=2 ... rek_va.jpg
Die steekt niet uit, dus daar kunnen ze met de mond volgens mij niet bij. En hij klemt onwijs, ik moet of heel hard trekken of hem een stukje optillen. Al met al een rare situatie dus. De voerton lag ook aan de andere kant van het hooihok, ze is dan erg knap als ze hem daar heen heeft gekregen.

Amable_Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:03

@capopjekop Waarom zou iemand dat doen zeg, denk je dan! Maar klinkt iig ook bijna niet mogelijk dat ze het zelf doet...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:06

Ik zou het ook niet weten, mss kinderen? Ik hoop dat ik er naast zit, maar ik ga de komende dagen iig een aantal keren onverwachts langs.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:08

even een egopost :o
Dandy is o.k! *\o/* *\o/*
Operatie is prima verlopen,ik mag haar morgenochtend 10.15 ophalen :D
Bedankt voor het medeleven via PB en hier <3 !
Ben helemaal blij! :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:13

Goed nieuws Geerke!

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:18

lolclub schreef:
Leedebee schreef:

is dit niet "onze" SpikeyBlue ;) ?

Jep!

Amable_Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:18

Dat zou ik ook doen als ik jou was!! Ik hoop ook van harte dat je ongelijk hebt! (Al moet ik eerlijk zeggen dat mijn paard ook altijd haar stallen open kreeg. Had standaard een extra ijzeren ketting er omheen.)

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:44

mysa schreef:
lolclub (zo in de communicatie toch een aparte naam, hoor)

hahaha,
misschien moet ik die naam inderdaad eens veranderen, de Lolclub bestond uit 3 ruinen die eeuwig en altijd hun baas (ik dus) aan het pesten waren en tot wanhoop dreef , er is er helaas nog maar 1 over, weliswaar is de ergste tiran er nog , maar een club is het niet meer :D

enne...Welkom !

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:58

capopjekop schreef:
Het was heel raar, ik kon haar nergens vinden. Mijn staldeur die klemt. Hij zat dicht en dan door geduwd, zo ver als hij dicht kan dus. En Grietje stond in de stal. Dus of iemand heeft haar erin gezet, of Hans heeft de deur dicht geduwd. Dat lijkt me alleen vrij onwaarschijnlijk. Maar het lijkt me ook maf als er iemand in de stal is geweest. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze de deur open kan maken. Ten eerste zijn het 2 schuiven met zo'n staafje die je erin gooit. Zo een: http://www.woodvaria.be/resize3.asp?w=2 ... rek_va.jpg
Die steekt niet uit, dus daar kunnen ze met de mond volgens mij niet bij. En hij klemt onwijs, ik moet of heel hard trekken of hem een stukje optillen. Al met al een rare situatie dus. De voerton lag ook aan de andere kant van het hooihok, ze is dan erg knap als ze hem daar heen heeft gekregen.

Ronduit wonderlijk !
Is jouw stal makkelijk te bereiken voor kinderen ?

Kinderen halen soms de vreemdste gedachtes in hun hoofd, ik heb hier het buurjongetje eens betrapt die alle paarden volle scheppen voer aan het geven was,
want ze hinnikten dus ze hadden honger volgens hem ...

ik heb het jochie wel vliegles gegeven !