Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
capopjekop schreef:Die pavo voer ik ook door de safe and sound heen. Fijn spul, sinds ik het voer ziet de vacht er iig een stuk beter uit.
Echt bizar, Grietje stond weer in de voerstal, terwijl ik nu 100% zeker weet dat allebei de schuiven erop zaten, want ik heb het 3x gecontroleerd. En in het kleine hooinet zat nog best veel hooi, terwijl ik er vanochtend maar een plak in zat. Of ze is echt een houdini of er is iemand in de stal geweest. Halve ton safe and sound op, ze heeft de voerton open gewrikt. Nu de deur nog beter gecontroleerd en de dop goed op de voerton gedaanMocht het nog een keer gebeuren dan ga ik een camera op hangen.
Leedebee schreef:barbar schreef:ik zit nu aan de safe and sound.
Klopt het dat dat 7% zetmeel en 5% suiker bevat?
capopjekop schreef:Echt bizar, Grietje stond weer in de voerstal, terwijl ik nu 100% zeker weet dat allebei de schuiven erop zaten, want ik heb het 3x gecontroleerd. En in het kleine hooinet zat nog best veel hooi, terwijl ik er vanochtend maar een plak in zat. Of ze is echt een houdini of er is iemand in de stal geweest. Halve ton safe and sound op, ze heeft de voerton open gewrikt. Nu de deur nog beter gecontroleerd en de dop goed op de voerton gedaanMocht het nog een keer gebeuren dan ga ik een camera op hangen.
DubbelDun schreef:Momenteel krijgen ze eigenlijk geen krachtvoer.
Ik geef ze Wiesencobs, maar kwam er dus achter dat er in die van St. Hippolyth veel meer suiker zit als in de Agrobs.
En ze blijven maar wat aan de dunne, dus die ga ik ook niet meer kopen.
lolclub schreef:capopjekop schreef:Echt bizar, Grietje stond weer in de voerstal, terwijl ik nu 100% zeker weet dat allebei de schuiven erop zaten, want ik heb het 3x gecontroleerd. En in het kleine hooinet zat nog best veel hooi, terwijl ik er vanochtend maar een plak in zat. Of ze is echt een houdini of er is iemand in de stal geweest. Halve ton safe and sound op, ze heeft de voerton open gewrikt. Nu de deur nog beter gecontroleerd en de dop goed op de voerton gedaanMocht het nog een keer gebeuren dan ga ik een camera op hangen.
Oeh, dit kon je er ook nog wel bij hebben, heeft alleen Grietje zich vandaag tegoed gedaan aan het voer ?
Geen fijn gevoel dat er iemand bij je stal kan zijn geweest, is het echt niet mogelijk dat Grietje zelf de 2 schuiven heeft open gemaakt ?
mysa schreef:lolclub (zo in de communicatie toch een aparte naam, hoor)
capopjekop schreef:Het was heel raar, ik kon haar nergens vinden. Mijn staldeur die klemt. Hij zat dicht en dan door geduwd, zo ver als hij dicht kan dus. En Grietje stond in de stal. Dus of iemand heeft haar erin gezet, of Hans heeft de deur dicht geduwd. Dat lijkt me alleen vrij onwaarschijnlijk. Maar het lijkt me ook maf als er iemand in de stal is geweest. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze de deur open kan maken. Ten eerste zijn het 2 schuiven met zo'n staafje die je erin gooit. Zo een: http://www.woodvaria.be/resize3.asp?w=2 ... rek_va.jpg
Die steekt niet uit, dus daar kunnen ze met de mond volgens mij niet bij. En hij klemt onwijs, ik moet of heel hard trekken of hem een stukje optillen. Al met al een rare situatie dus. De voerton lag ook aan de andere kant van het hooihok, ze is dan erg knap als ze hem daar heen heeft gekregen.