[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 09:57

hoi allemaal..

tja het is the day after en heb niet veel geslapen maar vanaf het moment dat ik me ogen openende dacht ik maar aan 1 ding.. |(

gistermorgen nog even bij hem in de wei gezetten, stalletje leeg gehaald enz..smiddags even naar huis wat proberen te eten en een goeie vriendin ophalen die mee zou gaan en weer terug naar stal..heb hem nog even gepoetst en rond 3 uur sem inladen en meneer is nooit een fan geweest van trailers dus dat duurde 15 min voordat hij erin stond..het is maar een half uurtje rijden naar de DA en dat ging soepel.

bij de DA moest hij iedereen laten weten dat hij er was :o even rond gestapt en laten grazen..rond half 5 kwam er een vriendelijke DA die legde me alles uit wat en hoe het ging gebeuren, sem kreeg vast een lichte sedatie omdat hij nog steeds een beetje opgefokt was en al snel werd hij rustiger en ging nog wat grazen..hij kreeg een infuus en dat ging ook allemaal goed..

toen liepen we naar binnen en kreeg hij nog iets meer bijgespoten en moesten we hem in een klein stalletje zetten wat hij in eerste instantie niet wilde maar we hebben hem achterwaarts erin laten lopen en dat ging wel..eenmaal op zijn plek (tussen 2 hele dikke kussens) stond hij heel rustig met zijn oortjes naar voren op een roze wolk..narcose middel werd toegedien en snel hij zakte langzaam en beheerst door zijn knieen en konden ze hem ook heel rustig op zijn zij leggen..nog even de laatste knuffel en kus en toen het laatste middel en hij was weg..

het is allemaal heel snel en rustig verlopen geen horror verhalen over laatste schokken of vechten nee het ging echt heel mooi en rustig..maar het valt me zwaar en de man met de hamer komt op het moment dat je echt gaat beseffen dat hij niet meer wakker wordt en dat als je weg loopt en hij daar blijft..

ik ben er kapot van dat hij er niet meer is..en ik mis hem en wetend dat ik niet naar stal hoef en zijn zachte hinnek niet meer zal horen als ik zijn naam roep.. zijn geweldige gevoel voor humor niet meer zal zien enz enz |( maar het is goed zo..

Afbeelding

Linnie050

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:03

Heel veel sterkte!! Tranen in mijn ogen onder het lezen. Knuffel :(:)
Fijn dat hij rustig is ingeslapen.
Het zal zeker even wennen zijn nu je niet meer naar stal hoeft dat is echt omschakelen.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:30

Ook ik krijg de tranen in mijn ogen als ik je verhaal lees! Erg veel sterkte toegewenst.
het is wel fijn dat alles rustig en vredig is verlopen.
nogmaals: sterkte de komende tijd!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:40

tranen in mn ogen mvermeulen
hier nog meer tranen ivm met mn eigen knollie

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:10

Heb jij je paard nu op rust staan norton voor 14 dagen?
Liep hij helemaal niet lekker meer?
En rustig stappen en een heel rustig drafje dagelijks dat kan bijvoorbeeld ook niet meer?

Lorenz was van de week onderuit gegaan in de wei gelukkig niks aan de hand.
Een ander paard was zijn deken verloren deze was bij zijn borst aan beide sluitingen kapot (net een nieuwe deken heel apart) en toen kwam de deken in de wei te liggen. De paarden vonden het allemaal erg spannend.
Stalgenoot en eigenaresse van de stalling zagen de paarden al rennen.
Toen ze gingen kijken ging Lorenz net onderuit en kwam natuurljk niet goed weer op de benen hij had paar pogingen nodig.
Ze hadden expres niks gezegd (ze hadden hem wel nagekeken) toevallig was ik er die avond en ging ik hem longeren daarna vroegen ze hoe liep hij? Als ze wat gezegd hadden ga je natuurlijk van alles zien :+
Hij liep gelukkig goed. Daarna dag rust gehad en eergisteren kort buitenritje, gisteren weer rust en vandaag ga ik weer. Ik denk even in de bak rijden.
Vanavond komt ook me zusje uit het ziekenhuis heb ik weer meer tijd :D
Alle onderzoeken zijn dan wel zo een beetje gedaan.
Vandaag heeft ze nog 3 scans en een darmspoeling.
Onder omstandigheden gaat alles goed met haar.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:54

Mvermeulen: heel veel sterkte! Hij is rustig ingeslapen, paardwaardig! Je mag heel trots zijn op jezelf dat je de kracht hebt gehad om voor hem te kiezen en bij hem te blijven tot het einde.
Dikke knuffel!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:32

linnie ik heb nort eerst 10 dagen door gereden terwijl hij buut kreeg (pijnstilling)
hier bleef hij in begin onregelmatig lopen. Nu sinds zondag besloten niet meer te rijden en kijken wat hij dan deed.

Nu 2 keer wel gaan fietsen met hem omdat hij voor mij toont als ik wil iets doen baasje. maar eigenlijk gaat hij steeds slechter lopen.
Hij kreeg tot met dinsdag 1 zakje en nu dus 2 keer een half zakje gehad.
mijn zus heeft vanmorgen dap gebeld en de dierenarts ziet geen mogelijkheden meer om hem te helpen. het inspuiten is in okt en september gedaan. Ze denkt dan eerder aan een verbeening en aangezien de buut niets gedaan heeft moet ik daar ook niets meer van verwachten. waarschijnlijk komt de pijn door de buut heen maar dat kan ze niet met zekerheid zeggen dat komt pas uit als we stoppen
Nu hard gezegd keuze weidepaard ( zo al nodig met pijnstiller) laten of hem laten gaan.

omdat je toch hoop hou nog wel gebeld voor advies andere dap ( welke bij hutch erg goed werk geleverd hebben) en hoop dat deze nog beld vandaag en anders maandag

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:47

jet erg rot nieuws ik denk niet dat hij vandaag nog belt hoop op maandag.
meer heb ik niet er aan toe te voegen

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:40

Het lijkt me zo verschrikkelijk je paard zo te zien.
Afwachten tot maandag. Heel veel sterkte ook.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:52

trouwens moet wel zeggen super service van mijn dierenarts hij belde mij net nog terug..
ook hij zegt niet reageren op buut is niet goed en is een serieus probleem . maar om af te schrijven vind hij ook nog te zonder gezien te hebben. advies is afspraak maken kijken en dan een oordeel stellen.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:50

Norton: wat een slecht nieuws :( Een mens blijft toch hopen en ik hoop voor jou dat de dierenarts maandag iets meer kan doen....
Linnie: gelukkig heeft Lorenz er niks aan overgehouden!

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:00

als ik voor mezelf spreek hoeft hij eigenlijk niet meer te kunnen doen als de andere dierenarts alleen een bevestiging geven dat hij dus pijn heeft dan weet je het kan je accepteren huilen boos worden en er na handelen nu is het de mening van 1 persoon en daarop een afscheid nemen is zo moeilijk

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:52

thanks idd ik wil bevestiging of advies in ieder geval

annelieke92Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:58

Mvermeulen: heel veel sterkte! Ook ik had tranen in mijn ogen.

Linnie: gelukkig heeft Lorenz er niets aan overgehouden.

Norton: pff vervelens bericht! Hopelijk kan de DA er nog wat aan doen. Heel veel sterkte in iedergeval.

Danté loopt kreupel maar dat is positief. We zijn met een hogere potentie van het homeopatischemiddel begonnen en begin verergering is een goed teken en slaat het middel daarna vaak goed aan. Wel denk ik dat ik ga stoppen met de wedstrijden. Qua potentie heeft ze genoeg maar ik denk dat het toch lichamelijk te zwaar wordt voor dr. We zijn al heel rustig aan aan het kihken naar een nieuw paardje. Niet dat we echt op zoek.zijn maar we houden onze oren en ogen open..

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 07:41

gelijk heb je annelieke rusig kijken voor een nieuwe kanjer. en als dante zich goed voelt kun je atijd nog paar keer starten

annelieke92Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:43

Ik heb gelukkig het paardje van de buren ook nog waar ik lekker mee kan rijden en het heeft ook nog echt geen haast. We houden gewoon onze oren en ogen open en wie weet lopen we dan wel tegen een paardje op waar je geen nee tegen kunt zeggen.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 07:29

@ Linnie: gelukkig valt de schade mee bij Lorenz!

@ Annelieke: ik hoop echt voor je dat het idd een goed teken is en het straks een stuk beter gaat met Dante! en misschien kan je idd beter stoppen met wedstrijden met hem, als het niet gaat dan houdt het gewoon op.

@ norton: wat balen meis!! ik begon zelf ook te denken aan verbening adhv wat jij en je zus hier steeds vertellen over Nort. het klopt gewoon niet dat hij nog steeds pijn heeft terwijl hij op zware pijnstilling staat, dan kan het bijna niet anders zijn als verbening, daar is gewoon qua pijn niks aan te doen.
maar ik ben geen DA en ik kan me heel goed voorstellen dat je de mening van een of meerdere profs wil horen voordat je wel overwogen een keuze kan maken.
veel sterkte!

hier gaat het wel goed eigenlijk!
Mister heeft geen terug vallen gehad, en hij mag gelukkig van de DA elke dag een uurtje op de wei, wel aan de hand zodat hij niet gaat rennen, maar het is meer dan niks in ieder geval!
ik ga zo een mail sturen naar de DA om eens te overleggen hoe ik nu het beste wat op kan gaan bouwen.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 08:39

mister01 we moeten gewoon realistisch zijn een waakvlam van mogelijk of misschien dit is geen optie meer.. gerichte behandeling of gericht zeggen nee.. hoe poedersuiker het ook is..

nu zit ik al sinds 7 uur te wachten tot het 9 uur is en ik de dierenarts kan bellen

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 08:51

idd hier nog 1 die al sinds 7 uur ligt te draaien. net dok gebeld want ook daar gaat het niet mee zoals ik wil.
denk dat mn dochter allergies is voor melk en of het dan eiwit of lactose is weet ik niet maar ergens reageerd ze op dus straks terug en duimen dat hij mee werkt.

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:09

Mvermeulen: Sterkte!! Het zal niet makkelijk zijn de komende tijd, maar je weet dat je een prima keuze hebt gemaakt! Sem zal je dankbaar zijn! Geniet van de mooie herinneringen!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:12

@ Norton: ohh wat vervelend van je dochter! dan heb je natuurlijk nu weer alles tegelijk!

het is lang wachten van 7 uur tot 9 uur, ik ken het!
ik hoop dat jullie een afspraak kunnen krijgen voor vandaag en een antwoord krijgen, en daarmee verder kunnen beslissen. heel veel sterkte!!

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:15

nee de afspraak staat voor maandag 13 mei.. 3 uur

we hebben een zieken boeg op stal dus hij heeft 5 patienten te behandelen..
hij wilde zijn vrije avond er voor opofferen omdat ook hij begreep hoe belangrijk het is om te weten hoe en wat dierenarts 1 kan altijd verkeerd zitten

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 07:48

hoe is het hier met iedereen?

met ons gaat het vrij goed! Mister gaat steeds beter! morgen ga ik opnieuw bloed prikken en ik ben heel benieuwd wat er uit komt. gelukkig mag hij wel elke dag een uurtje op de wei, aan de hand, maar hij geniet er wel erg van!
ik hoop dat morgen mijn magnesium binnen is, dan kan ik het gaan voeren.

ik heb gisteravond wel heel erg moeten lachen om zijn gezicht hoor toen ik zijn eten in zijn bak gooide, echt van: uhhh dit is een grapje zeker??? nog minder???? jij bent zeker weer op dieet en moet ik mee gaan doen ofzo met dat suikervrije gedoe! >;)
_O- _O- _O-
en er werd eens een zuinig hapje genomen :=
en hij draaide zich weg van zijn voer bak en ging gepikeerd maar het vieze hooi eten := dat was dan nog net iets lekkerder dan die vieze, smaak- en suikerloze luzerne brokjes met zeewier en vitamine E.

maar gelukkig, als ik de volgende dag kom is alles netjes opgegeten, dus hij krijgt het wel binnen. :D

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:51

Bij mij gaat ook alles goed ondanks dat ik minder heb gereden. Vrijdagochtend heb ik een les gepland.

Zondag wilde ik een lange buitenrit doen om bij dat bos te komen moet ik een spoorlijn over.
Lorenz is al meerdere keren met een ander paard erover heen geweest en wij samen 3x en zondag wilde hij er niet meer overheen. Ook niet toen ik afgestapt was. Normaal als ik naast hem loop en hij vind iets spannend loopt hij toch wel mee maar nu alleen maar in zijn achteruit en omdraaien helaas het werd een kort ritje.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:57

Mister: ik ben erg blij voor je dat mister de goede kant opgaat! Wanneer weet je de resultaten over zijn bloed?
Linnie: Wat jammer dat je snel terug naar huis moest keren.

Urka loopt nog steeds niet helemaal goed. Ze heeft echt 2 weken rust gehad nu en ik zie slechts een kleine verbetering. De volgende keer dat de hoefsmid komt krijgt ze dus terug gewone ijzers van mij. Want deze hebben duidelijk geen meerwaarde.