[Info] Topic over hoefbevangenheid.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja_dB

Re: Centraal Topic over hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:08

Bedankt voor jullie reacties over de spierbevangenheid Lachen

Mijn paard maakt het al een stuk beter gelukkig. Ze is nog gevoelig, maar loopt wel weer rond. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen! Ze krijgt nu iig dezelfde behandeling als Wessel. Al is er misschien geen verband tussen spier- en hoefbevangenheid, ik neem het zekere voor het onzekere!

romeorowan schreef:
Indiana is ca. 2 jaar geleden spierbevangen geweest na een aantal dagen koliekerig zijn. Niet hele heftige koliek, maar het bleef sluimeren. Aantal keren de da erbij gehad en medicijnen heb ik verzocht om een bloed te laten onderzoeken, met het idee dat ze misschien wel een darmontsteking had.
Bleek ze dus flink spierbevangen, een CK van 2771.
Of ze nu spierbevangen is geworden van de koliek (opstaan en liggen en verkrampt staan) of juist andersom heb ik nooit antwoord op gekregen.

Ik heb het al eerder aangehaald, er is een topic op western over PSSM en spierbevangenheid, maar daar doen ze niet moeilijk over gras, terwijl ik juist gelijk denk aan fructaan.

Wesselady: heel veel succes met je paard.
En Geerke: sterkte met de migraine.

Bedankt voor de tip, ik ga meteen zoeken naar dat topic Lachen

Wat toevallig dat hier zoveel mensen migraine hebben! Ik heb er gelukkig geen last van, het lijkt me echt ontzettend vervelend... Ach gut

Paarden houden is idd een dure hobby. Maar ik geloof niet dat we ze zouden kunnen missen Knipoog

Dynamiek, sterkte met je pony!!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:12

Dat is wel mooi van Radio 538 ...
Het is een behoorlijk bedrag al is het dan slechts een vijfde deel van het totaal.
Image heeft wat dat betreft terecht een "gouden" voetje Haha!

Maar als ik alles bij elkaar optel dan kom ik ook een heel eind. Had ik wel meer als 1 shetlander van kunnen kopen. Maar ja .. geen Isabella Haha!.

Toch kan ik me wel indenken dat er mensen zijn die dit simpelweg niet kunnen betalen. En ik ben er zelf ook nog niet, ondanks dat het goed gaat, want de medicatie is nog niet afgerond. Isabella krijgt nu celzouten: http://www.aroma-atelier.be/magneettherapie.htm

Hoewel ik zelf niet op die keus uitgekomen zou zijn om eerlijk te zijn. Er staan er ook bij die specifiek voor diabetes zijn en insuline resistentie. Bij Isabella is het ook eentje (Kalium Bromatum) voor het verhogen van de schildklierfunctie. Dacht gelijk aan Geerke Haha!
Laatst bijgewerkt door Isapaardje op 22-04-08 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:14

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 09:05

Dynamiek@ wat grappig van die honing,mijn vriendin haar jaarling heeft een aantal jaren geleden een ongeluk gehad,met een vreselijke wond op de schouder,de spier onder was zelfs gescheurd.
De da heeft alles gehecht,daarna is het gaan ontsteken(haar eigen da had zondag,plaatsvervanger dus..)met haar er nog in.
Toen heb ik alles schoongeknipt,stukken afgestorven huid eraf gehaalt,en ingesmeerd met honing.
Twee maal daags ontsmet met jodium,en daarna weer honing erop met steriel gaas een stuk laken en vervolgens een elastieke dekensingel om druk uit te oefenen,tegen wildvlees vorming.
We zijn er al met al wel 6 weken mee bezig geweest maar het is heel mooi genezen,jammergenoeg geen foto's ervan(paard is inmiddels ook weg...scheiding...veel tranen natuurlijk..)
Misschien ook een idee voor haffy,ik ben wel lekker snel...
Sterkte Dynamiek@ met de losse wand!
Ik denk als ik honing op pablo's hoef smeer dat hij het er zo heeft afgelikt!dat is echt een vreetzak!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 09:33

Dank jullie wel voor het medeleven, gaat jullie linkjes van losse hoefwanden zo effe bekijken

Hier een foto van sandy der pootje

Afbeelding

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 09:38

Wow heftig Dynamiek! Maar in principe is een losse wand toch goed te behandelen. Hier heeft de dierenarts de jaren ook een goede klant aan ons. Vorig jaar hondje heup uit de kom, toen Kylian met z'n hoefbevangenheid er achteraan. Toen beide paarden vorig zomer een luchtweginfectie, nu al sinds begin februari weer met hondje aan het tobben (steeds aan de diarree Misselijk ).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:06

wat een ellende!Kymalin@heeft je hondje steeds diarree?
Jeetje die hoef ziet eruit! Zit de rest nog wel vast?
Komt vaker voor na hoefbevangenheid,ik heb echt geluk gehad dat pablo daar geen last van had..
Het geneest gewoon weer,alleen het duurt even...

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:39

Een beetje af en aan, dan weer redelijk goed, dan weer zacht tot aan echte spuitpoep. Ik heb het nu over een andere boeg gegooid sinds afgelopen weekend; hij krijgt kant en klaar vers vlees zonder chemische toevoegingen in combinatie met pro biotica en VSM druppels om z'n dunne darm te ondersteunen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:44

De pony is vroeger bij de vorige eigenaresse bevangen geweest hier nu niet bij mij, mijn smid had het erover dat het zelfs door het nagelen kan komen, maar een echte oorzaak weten de wetenschappers nog niet hoe deze bacterie/schimmel ontstaat.

De rest van de hoef zit gelukkig vast.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:44

Kymalin schreef:
Een beetje af en aan, dan weer redelijk goed, dan weer zacht tot aan echte spuitpoep. Ik heb het nu over een andere boeg gegooid sinds afgelopen weekend; hij krijgt kant en klaar vers vlees zonder chemische toevoegingen in combinatie met pro biotica en VSM druppels om z'n dunne darm te ondersteunen.

Arm hondje Ach gut

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:52

heeft hij geen bloed of slijm erin?(even off-topic)
Ik heb ook z'on hond,toen we hem net hadden werd hij doodziek,na weken asiel en twee eigenaren die hem niet langer dan een paar uur gaven om te wennen,kregen wij hem.
Compleet nerveus,ton hij zich na een dag of 10 rustiger voelde werd hij ziek...parvo achtige verschijnselen(hij was 2 jaar)
Gelukkig is het helemaal goed gekomen,tijdje prednison geslikt,en nu al jaren gezond,onze fluffy is inmiddels 9 ofzo,nog steeds een heel gevoelig hondje,maar een scheet!
Mischien in jou geval dat ander voer inderdaad wel helpt,slim,dat is eigelijk het eerste waar je aan moet denken...heb ik nooit bij stilgestaan...

nou als de rest vast zit komt het wel goed,het is dus een schimmel?
vreemd,daar weet ik weinig van,voor het eerst hoorde ik dat hier op Bokt,white line disease?
Ben je zolang met paarden bezig en dan daar nog nooit van hebben gehoord,schandalig...

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:02

Erg he Geerke ik had er ook nog nooit van gehoord

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:18

Ik had er wel van gehoord maar gelukkig zelf geen ervaring mee. Wees blij, vaak doordat je zelf met je eigen dieren tegenkomt leer je het. Ikzelf ken het liefst zo min mogelijk ziekten, dat zou dan betekenen dat m'n beessies nooit wat mankeren.

Ook nog even off-topic; sinds februari loop ik al te dokteren met het hondje. Dan weer diarree dan weer redelijk goed. Hij krijgt nog Prednisolon, en druppels van VSM. Antibiotica werkt niet meer (al 3 kuren gehad). Hij heeft een bacterie in z'n darmen waar hij maar niet van af komt Huilen . Via nu een hondenforum een oproep geplaatst wie nog meer ervaring heeft met die bacterie (schijnt niet zoveel voor te komen), en iemand uit Belgie heeft gereageerd. Zelfde patroon als mij doorlopen en uiteindelijk alles aan de kant gegooid, probiotica gaan voeren plus kant en klaar vers vlees, met toegevoegde mineralen en vitaminen. Voer is ook goed voor honden met huidproblemen maar dus ook voor darmproblemen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:27

weet je niet hoe die bacterie heet?

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:38

Jazeker, Clostridium Perfringens.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:35

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:42

Heeft er iemand ervaring met safe and sound fibergy? Ik had namelijk safe and sound bestelt en nu kreeg ik opeens fibergy binnen. Iemand enig idee of deze duurder of goedkoper is dan safe and sound?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:52

Kymalin schreef:

Jij gaf toch ook Safe en Sound van Dodson en Horrell?
Wist je dat Dodson en Horrell ook hondenvoer verkopen?
Zonder chemische toevoegingen erin.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:56

capopjekop schreef:
Heeft er iemand ervaring met safe and sound fibergy? Ik had namelijk safe and sound bestelt en nu kreeg ik opeens fibergy binnen. Iemand enig idee of deze duurder of goedkoper is dan safe and sound?

Heb je de zak opengemaakt al?
Ik had dat ook (en schrok toen ik het zag), maar in de zak van Fibergy zat een zak Safe en Sound
Kennelijk verpakt René graag in Fibergy zakken.

Als je echt Fibergy hebt gekregen moet je gaan ruilen, want dat spul is ten eerste vele malen goedkoper en ten tweede alleen maar ruwvoer (nl. gras- en strohaksel).

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:20

Isapaardje schreef:
Kymalin schreef:

Jij gaf toch ook Safe en Sound van Dodson en Horrell?
Zonder chemische toevoegingen erin.

Nee dat wist ik niet! Grappig! Ik ben nu met dit voer begonnen www.carnibest.nl schijnt ook heel goed te zijn.

@Geerke; voor dat artikel moet ik eens even rustig gaan zitten, vind het nl nogal moeilijk lezen, zo'n engels verhaal, maar zal het zeker even doorspitten, dank je!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:24

Kymalin schreef:
Citaat:
Nee dat wist ik niet!

http://www.dodsonandhorrell.com/uk/chudleys/dog

Helaas ook wel op zijn engels. Ik heb wel een Nederlands boekje van Rene meegekregen toen ik er was, maar kan op internet zo snel de vertaling niet vinden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:54

Isapaardje schreef:
capopjekop schreef:

Heb je de zak opengemaakt al?
Ik had dat ook (en schrok toen ik het zag), maar in de zak van Fibergy zat een zak Safe en Sound
Kennelijk verpakt René graag in Fibergy zakken.

Als je echt Fibergy hebt gekregen moet je gaan ruilen, want dat spul is ten eerste vele malen goedkoper en ten tweede alleen maar ruwvoer (nl. gras- en strohaksel).

Er zat idd een zak safe and sound in. Goed dat je me een berichtje stuurde want ik wou de zak zo terug sturen Clown

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 23:39

capopjekop schreef:
Er zat idd een zak safe and sound in. Goed dat je me een berichtje stuurde want ik wou de zak zo terug sturen Clown

ROFL Huilen van het lachen
Ja ik ken het het; ik had hem al gelijk aan de postbode mee willen geven toen ik hem zag. Het was dat die man dat weigerde en ik ook wel begreep dat hij er weinig aan kon doen. Gelukkig keek ik nog even in de zak voordat ik René ging bellen. Maar denk dat ik er nu toch wel even een mailtje aan waag. Want begrijp nu dat ik niet de enige was die die reactie had bij het zien van die verstuurde zak ...
Haha en die man heeft het nog wel zo netjes voor ons verpakt dat de echte zak die je besteld heb niet beschadigd bij vervoer Haha!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 08:29

Kan ook een fout van mezelf zijn, ik had niet door dat die zak met plakband dicht zat, dan had ik het kunnen weten, maar ik dacht alleen van, als ik hem open maak, neemt hij hem mss niet meer terug Huilen van het lachen

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 11:59

Héhé...weer even tijd voor bokt. Clown
Wat een ellende hebben jullie weer met de pony's...echt vervelend. Verdrietig

@WesseLady: Wat naar dat je paard nu spierbevangen is, ben er zelf altijd erg bang voor. Beterschap!

@OohafoO: Ook jij hebt pech lees ik. Leek het net goed te genezen, krijg je dit. Ook hier beterschap!

@dynamiek: Dat ziet er heftig uit! Toen Victor de eerste keer bevangen was kreeg hij ook een bacterie in z'n hoef. Ik moest toen z'n hoeven elke dag weken in de Resoltio (van RWL Quality) met behulp van een zogenaamde "medical boot". Na het weken moest ik er Textura op smeren, ook van RWL Quality. Het heeft hem toen goed geholpen. Ook jij beterschap gewenst!

Ik hoop dat mijn pony's voorlopig "ziek-af" zijn, want ik krijg binnenkort kunststofkozijnen met dubbel glas! Eindelijk niet meer in de kou zitten, het enige nadeel is dat al m'n spaargeld erin gaat zitten. Verdrietig Nu heb ik geen geld meer voor een ander zadel voor Victor, mede ook doordat hij nu extra duur wordt door het bijvoeren met Safe and Sound en de extra supplementen. Maar goed....als ze goed gezond blijven kan ik alles net bolwerken. Bloos