Mijn paard maakt het al een stuk beter gelukkig. Ze is nog gevoelig, maar loopt wel weer rond. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen! Ze krijgt nu iig dezelfde behandeling als Wessel. Al is er misschien geen verband tussen spier- en hoefbevangenheid, ik neem het zekere voor het onzekere!
romeorowan schreef:Indiana is ca. 2 jaar geleden spierbevangen geweest na een aantal dagen koliekerig zijn. Niet hele heftige koliek, maar het bleef sluimeren. Aantal keren de da erbij gehad en medicijnen heb ik verzocht om een bloed te laten onderzoeken, met het idee dat ze misschien wel een darmontsteking had.
Bleek ze dus flink spierbevangen, een CK van 2771.
Of ze nu spierbevangen is geworden van de koliek (opstaan en liggen en verkrampt staan) of juist andersom heb ik nooit antwoord op gekregen.
Ik heb het al eerder aangehaald, er is een topic op western over PSSM en spierbevangenheid, maar daar doen ze niet moeilijk over gras, terwijl ik juist gelijk denk aan fructaan.
Wesselady: heel veel succes met je paard.
En Geerke: sterkte met de migraine.
Bedankt voor de tip, ik ga meteen zoeken naar dat topic

Wat toevallig dat hier zoveel mensen migraine hebben! Ik heb er gelukkig geen last van, het lijkt me echt ontzettend vervelend...

Paarden houden is idd een dure hobby. Maar ik geloof niet dat we ze zouden kunnen missen

Dynamiek, sterkte met je pony!!