nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Isapaardje

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 09:29

Ik vind de Cavallo's juist helemaal niet snel slijten.
Ik heb de schoenen vanwege Isa's hoefproblemen bij haar langdurig 24 uur om gehad in weer en wind (met sneeuw en ijs, modder en prut). Ze loopt er mee (ook op het harde) gaat er mee liggen ook. Op wat beschadigingen na van het leer (wat goed is bij te werken met wat leervet en schoensmeer) zijn de schoenen nog altijd in zeer goede staat. Heb ze nu 2 jaar.

@Gimli ... fijn dat je de knoop hebt doorgehakt ... ben benieuwd !!

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 09:33

Ik maak er wel veel km mee, uurtje draven over asfalt zeg maar.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:38

6/7mnd is toch best een tijdje de schoenen zijn ook niet zo duur,invergelijking met de andere,ergens moet dat in zitten.en als je er langer mee doet is dat meegenomen

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:12

x_kellebell schreef:
Gimli_ bedankt voor je reactie!
Ik zal z'n voeten morgen weer eens op nieuw opmeten, welke maat zijn jouw old macs?. Ga even kijken naar de glove wide en de renegades.
Waar bestellen jullie meestal je schoenen?

Mijn Old Mac's zijn maat 5. Het zijn de originals, die worden niet meer gemaakt helaas, heb nog nét 'n paar weten te bemachtigen maar paard strijkt er wat mee (achtervoeten).
Ik heb mijn eerste easyboots via marktplaats gekocht, volgende paar bij Agradi. Heb nu een bestelling bij hoefschoenenwinkel.nl geplaatst voor de Glove Wide.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:06

Faraon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:57

... Heeft er hier nog iemand een paard waarvan de voeten breeder zijn dan lang?
Rv lengte 11,5 cm breedte 12,8 cm
Lv lengte 11,8-12 cm breedte 12,5 cm

Lastig om daar passende schoenen voor te vinden.. 8-)

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:28

Ja de Old Mac original is daar perfect voor, maar die wordt niet meer gemaakt :\
Jammer dat de voetjes nét iets te klein zijn, anders kon je de mijne wel overkopen :j

Ik heb nu de Glove Wide besteld, Gim's voeten zijn ook iets breder dan lang (14 breed, 13 lang ongeveer) maar dat zou niet al te veel problemen geven door de gaither
Ik heb de Renegades ook gepast en die doen 't ook, dus ze zijn er wel, schoenen voor breder dan lang.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:00

Yoob zijn voeten waren ook iets breder dan lang (11 breed, 10,5 lang).
Maar moet er wel bij zeggen dat de lengte flink was ingekort door het draven op blote voeten op de harde weg en wat 'slepen' met zijn tenen, want hij had de toonwand inmiddels recht tot de witte lijn afgesleten.
Ook een reden dat hij op schoenen gaat.
Ik was bang dat hij om die reden, en omdat de schoenen langer waren in de teen dan zijn eigen hoeven, zou struikelen, maar tot op heden doet hij dat niet.
Hij heeft 'normale' gloves aan op dit moment (dus schoen die langer is dan breed).

Faraon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:06

Thnx voor jullie reacties!
Ik ga nog even verder zoeken..

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:15

Nou, ik heb Klaas maar eens gemaild want ik heb niks meer gehoord na mijn bestelling. :')
Zit toch wel met smart te wachten op mijn Gloves, als ze passen kan ik ein-de-lijk weer wat buiten gaan hobbelen.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:13

Mijn schoentjes blijven zo goed zitten en draaien niet, geen schuurplek of iets. Gewoon niks te klagen. :D
Voor de geintresseerde, voor heb ik Cavallo, achter Renegade.
Nu doe ik ze alleen om als ik flink ga fietsen.

Slijtage vind ik ook nog wel meevallen. Scheeld wel dat ik ze maar 1x in de week of 1x in de 2 weken maar om heb.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 07:41

Ik heb jullie hulp nog eens nodig. Ik heb voor mijn pony de easyboot epics. Het probleem zit hem in de voorhoeven:

Maat 00 lijkt mij te groot. Deze lijken me te groot in de lengte. ik kan er aan de voorkant met gemak mijn vinger nog tussensteken (voor het kabeltje vast is). Als het kabeltje vast zit, kan ik als ik moeite doe draaien met de schoen. Tijdens het rijden lijken de schoenen niet te draaien. Als we galopperen, lijken ze wel te sloffen (maar we galopperen nooit veel).

Maat 000 is te klein in de breedte. De zijkanten worden echt naar buiten geduwd.

Iemand nog ideeën? Een schoen die breder is als maat 000 easyboot epics, maar korter dan 00. Of kan ik mijn huidige easyboots aanpassen? Of is het toch goed omdat ze tijdens het rijden niet draaien?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:00

Ik heb bij een setje schoenen de klip los gedraait, kabeltje naar beneden getrokken zodat hij onder de klip uit steekt, schroefje er tussen door en weer vast gedraait zodat het kabeltje nog wat korter word.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:24

past deze pony dan niet in de glove want deze heeft halve maten

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:31

b485 schreef:
Ik heb jullie hulp nog eens nodig. Ik heb voor mijn pony de easyboot epics. Het probleem zit hem in de voorhoeven:

Maat 00 lijkt mij te groot. Deze lijken me te groot in de lengte. ik kan er aan de voorkant met gemak mijn vinger nog tussensteken (voor het kabeltje vast is). Als het kabeltje vast zit, kan ik als ik moeite doe draaien met de schoen. Tijdens het rijden lijken de schoenen niet te draaien. Als we galopperen, lijken ze wel te sloffen (maar we galopperen nooit veel).

Maat 000 is te klein in de breedte. De zijkanten worden echt naar buiten geduwd.

Iemand nog ideeën? Een schoen die breder is als maat 000 easyboot epics, maar korter dan 00. Of kan ik mijn huidige easyboots aanpassen? Of is het toch goed omdat ze tijdens het rijden niet draaien?

Ik zou de hoeven gewoon nog eens goed opmeten en kijken in welke schoen ze beter passen
Klinkt alsof de schoenen breder zijn dan lang, dan zijn de epics vaak niet zo handig.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:26

Houd hier het hele topic niet bij en gebruik geen hoefschoenen maar heb wel een vraag aan jullie kenners:

Wordt deze gebruikt voor in een hoefschoen of kan deze ook ter vervanging van bv een kleefbandage gebruikt worden bij letsel aan hoef of hoefbal (zoals bv hoefzweer die in verband moet, een wondje hoornige hoefbal, of om een kroonrandwondje schoon te houden - uiteraard met verband er onder)???? Tot hoever pakt deze omslagbandage de hoef aan de onderkant in? http://14996.static.securearea.eu/Globa ... 226226.JPG

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:30

Dat is de omslagbandage van de Cavallo hoefschoen. Deze komt niet tot de onderkant of onder de hoeven, maar alleen bij de kroonrand en hoefballen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:34

SIEMxFUNNY schreef:
Dat is de omslagbandage van de Cavallo hoefschoen. Deze komt niet tot de onderkant of onder de hoeven, maar alleen bij de kroonrand en hoefballen.

Komt de bandage tot onder de hoornige hoefbal?

Had laatst een ontsteking bij een paard in de lederhuid, net iets lager dan een hoefbalbetrapping (huid), maar dus net op het hoornige gedeelte (mogelijk op een steen gestaan met achterhoef). Daar kwam steeds vuil in maar moest het "droog" laten en niet inpakken. Om verdere ontsteking te voorkomen heb ik het dus wel ingepakt met een zelfklevende bandage (hielp dus wel degelijk tegen vuil), en zag later deze omslagbandage staan. Vond het wel handig ding voor dergelijke ongemakken te gebruiken en voor alle zekerheid te hebben liggen bij dergelijke ongemakken (nog niet aangeschaft), vandaar mijn vraag en interesse.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:38

Denk als je hem naar beneden trekt dat hij wel over de hoornachtige hoefbal komt, alleen of hij blijft zitten bij het lopen dat vraag ik mij af. Normaal wordt hij natuurlijk in een hoefschoen gebruikt, waardoor de bandage niet kan schuiven.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:56

Ik vond die omslagbandage in de cavallo hoefschoen niet handig (lastig aan te trekken), maar heb ze met een beetje creatief denken en freubelen omgebouwd tot soort sloffen, want heb er dus een vilten zool onder genaaid. Toen was het opeens een handig dingetje :D

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:59

Haha, maar jij bent sowieso creatief (met hoefschoenen) :P
Ik gebruik wel de Cavallo hoefschoenen, maar die omslagbandage vind ik ook niks.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:29

Ik heb helemaal geen problemen met de omslagbandage. Haar "sokken" blijven altijd heel goed zitten.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:17

SIEMxFUNNY schreef:
Haha, maar jij bent sowieso creatief (met hoefschoenen) :P

Haha niet alleen met hoefschoenen hoor ... ik knutsel, schilder, enz. graag en omdat bij die kleine voetjes ook niet van alles altijd standaard mogelijk is, moet je gewoon af en toe zelf even handig zijn :D
Denk ook dat dat mogelijk een punt is bij die omslagbandages; dat het scheelt of je een grote voet of een kleine voet hebt.
Hier is alles erg klein en dan stroopt het snel op als je die kleine schoenen probeert aan te wurmen.

Trouwens iemand nog nagevraagd of die shetlandermaat cavallo's deze maand nu eindelijk gaan komen?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:24

Nog niet na gevraagt (heb er al vanaf oktober af en toe om gevraagt), maar wel HEEL benieuwd.
Ik wil graag minimaal 1 setje kleine cavallo's, maar waarschijnlijk wel meer.

Een van mijn merries heeft heel breed uit lopende voeten (niet uitgezakt, gewoon van nature) en krijg de easyboots bijna niet aan en uit. Door het wrikken en klooien word ze echt nijdig daarom wil ik graag een makkelijker aan te trekken schoen voor haar hebben.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:37

Ik heb ook de glove wide schoentjes kunnen proberen vandaag, ijzers heb ik er woensdag af laten halen. Had de schoenen overgenomen van een bokker via dit topic.
Wat een verademing zeg! Paard loopt er beter mee op het asfalt dan op ijzers, ze passen perfect, ook in de lengte, ze gaan super makkelijk aan en tot nu toe (5 min draf en een kwartier wandelen) geen schuurplekken. Ik moet alleen nog even met de gaithers gaan knutselen, het klitteband is wat te lang voor haar slanke koten.
Heb wel even staan stoeien om rechts voor (breedste voet) weer uit te krijgen. Vreemd, want hij zat er binnen een paar tellen aan.