Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Slmt9 schreef:Ik check altijd alle vier de benen. Alleen aan de buitenkant. Ik meet in de kootholte, maar je kan ook hoger meten toch? Weet iemand hoe je dan kan meten?
gr_roos schreef:Slmt9 schreef:Ik check altijd alle vier de benen. Alleen aan de buitenkant. Ik meet in de kootholte, maar je kan ook hoger meten toch? Weet iemand hoe je dan kan meten?
Ik meet hoger, ik meet bij de aders die van d'r kogel naar d'r hoef lopen (aan de binnen en buitenkant van d'r been). ik zet mijn duim aan de ene kant van d'r been, wijsvinger aan de andere kant en mijn handpalm ligt dan aan de voorzijde van het been. Als ik het slecht kan voelen dan "druk" ik de ader wat dicht en daarna haal ik de druk eraf zodat ik de eerste slag beter voel.
Kirania schreef:Mag ik me hier melden?
Zit wel met een probleem - Ze is "sub-klinisch" hoefbevangen wat mij betreft (harde oppervlaktes zijn iets moeilijker, bergaf op harde oppervlaktes is een hel, over grind en puin zullen we maar zwijgen) krijgt sowieso al strookbegrazing, maar met een masker krijgt ze te weinig binnen voor haar maagzweren (want ja, die heeft ze dus lekker ook, joepie) die maar langzaam genezen, maar wel op de goede weg zijn.
Slmt9 schreef:Overigens loop ik net tegen dit product aan: ECOstyle Pyrogenium. Dit is verdund slangengif wat het lijf stimuleert tot het aanzetten van witte bloedcellen en daarmee inwendige onstekingen sneller oplost.
Los van dat het slangengif is, klinkt dit toch iets als wat je juist hij HB of hoefzweer wil.
Ik ben ervaringen aan het lezen, maar niemand hier heeft dat ooit nog gebruikt denk ik?
Juangi schreef:Hoe pakken jullie beweging weer op na bevangenheid? Hier loopt ie weer vrij goed, zowel in stap als draf en wil graag gaan beginnen aan langzaam wat beweging geven.
hwn schreef:Slmt9 schreef:Overigens loop ik net tegen dit product aan: ECOstyle Pyrogenium. Dit is verdund slangengif wat het lijf stimuleert tot het aanzetten van witte bloedcellen en daarmee inwendige onstekingen sneller oplost.
Los van dat het slangengif is, klinkt dit toch iets als wat je juist hij HB of hoefzweer wil.
Ik ben ervaringen aan het lezen, maar niemand hier heeft dat ooit nog gebruikt denk ik?
Heb het niet gelezen, maar ik denk dat dat eerder bij verkoudheden of zo zou helpen. Ik denk niet dat de aanmaak van witte bloedcellen samengaat met hoefbevangenheid. Bij de mijne is bloedonderzoek gedaan, en witte bloedcellen waren heel normaal (terwijl ze bij het minste andere ziektebeeld wel verhoogde witte bloedcellen heeft).
Wel had de mijne bijna te weinig rode bloedcellen, mocht je hierover een supplement lezen zonder ijzer in, dan zou me dat wel interesseren.