Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FaberSmid schreef:Shyla25 bent u dan zelf hoefsmid?
Ik kan niet over de gevallen oordelen waar u over schrijft en wil niet niemand veroordelen. Hoe kan ik of wie dat ook van achter zijn computer?
Lappie_Lap schreef:RV onderkant http://www.mijnalbum.nl/Foto-MBXGHOUH.jpg
LV onderkant http://www.mijnalbum.nl/Foto-6MZMTLDQ.jpg sorry, dies niet schoongespoeld
Arabesk schreef:dat is één foto, maar op deze verschillende foto's is te zien dat het ijzer echt veel te klein is
Lappie_Lap schreef:Ik vind het trouwens ook niet gepast en incorrect om negatief over een hoefsmid en zijn werk te spreken op basis van een verhaal en foto's. Misschien heeft betreffende hoefsmid wel een verklaring of achterliggende gedachte?
Ben je zelf ook hoefsmid scoxx?
Hoe zou jij dit paard bekappen (/beslaan)?
Of dezelfde vraag aan iemand anders?
.
Lappie_Lap schreef:Maar dan zou je dus alleen LV de hielen (hele hoef) korter moeten maken, aangezien er RV maar mini-hieltjes zitten?
scoxxx schreef:Kortom, e.e.a. is erg afhankelijk aan wat de hoeven in real live "te bieden" hebben, zeg maar.
Lappie_Lap schreef:Eigenlijk had ik hem ook voor van de ijzers af moeten halen afgelopen winter ... ik zou het wel doen, maar was in de verondestelling dat die stand van RV daar slechter van zou worden ... toen zou ik, maar kwam die vorst. Beetje sneu om hem er toen af te halen, hoewel ik wel erg geneigd was om ze er zelf onderweg te halen ... dat constante sneeuwgehak kostte nogal wat tijd en ergenis
scoxxx schreef:...is cytek ja. Equilibrium geeft alleen maar lyrische reacties van gebruikers en is op wetenschappelijk niveau getest op Faculteit Diergeneeskunde Utrecht.
De nieuwste meettechnologiën om de manier van bewegen en belasten van het paardenbeen in beeld te krijgen... afwikkelpatronen, CoP (Centre of Pressure), patronen, belasting hoefgewricht-hoefkatrol-pezen rondom hoefgewricht, piekbelasting...kortom de hele rim-ram is zorgvuldig gemeten bij equilibrium ten opzichte van gewoon beslag.