Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Qizz

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 01:31

Lastig he,..

Ik kan/wil niet meer met hem crossen, maar als ik nog wel kan dressuren en buitenrijden, dan doe ik dat wel. Maar als ik er helemaal niks meer zou kunnen en hij zou geen pijn hebben, dan zou ik hem ergens op de wei zetten voor 50 euro per maand, ik heb al een adres, speciaal voor het geval dat... Maar mocht hij pijn hebben, dan is het vreselijk moeilijk om hem te moeten missen, maar dan gaat ie ook. Toch denk ik dat het de meest moeilijke beslissing is die je moet maken in zo'n geval. Maar als de tijd daar is, denk ik dat je dat zelf wel voelt, en dan wil je hem echt niet laten lijden.

Ben ook al 19 maanden bezig,.. maar wij rijden wel allang weer,.. zelfs ook al weer concoursen tussendoor gesprongen, met succes. Alleen kreeg hij steeds weer iets "banketstaaf". Want de peesblessure was volledig genezen (in maart ofzo al), maar toen kreeg hij die schieffel, en nu weer die gevoelige pootjes omdat ie niet zonder ijzers kan achter. Maar dat zijn geen dingen voor mij om te zeggen: ik doe hem weg. Kan nog steeds met hem buitenrijden en straks dressuurwedstrijdjes meepakken en ik verwacht ook weer te springen deze zomer. Wel laag (BB en hooguit B) maar hij vindt dat super en ik hoef ook niet perse meer hoger.

Ook ik begrijp anderen dat ze wel hun paard weg doen. Is tegen mij ook heel vaak gezegd: koop toch een jong paard terug en doe deze weg,.. maar nee,... echt niet,.. dat kan ik niet. Maar gelukkig kan ik nog heel wat wel met hem. Als je er echt niks meer mee kan... ga je er misschien wel anders over denken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 08:47

Hier vond de veearts het ook niet wenselijk om weer te gaan revalideren bij het terugkeren van de blessure.

Op de wei, veel mensen vinden dag zaligmakend maar niet ieder paard wordt daar gelukkig van! Mijn dier vond het verschrikkelijk! Dat is voor hem echt geen optie.

Als hij geslacht wordt is dat voor mij vervelend, voor het paard maakt het niets uit.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:35

Hier ook dezelfde mening. Als ze niet meer geschikt is voor het doel dat ik met haar heb dan gaat ze weg.
Ofwel als ze nog goed is als fokmerrie of indien niet goed voor de dood.
Ik heb het eerlijk gezegt bij het begin van de peesontsteking bijna opgegeven. Sinds ik haar heb (2j) hebben we nog bijna niet kunnen doorrijden. Ze heeft steeds wel iets. En alle ziektes, blessures hangen wel volledig los van elkaar. Gewoon telkens pech.
Na een nachtje slapen had ik me bedacht en besloten toch door te zetten.
Weidepaard,Wandelpaard is niets voor haar en ook niet voor mij. Paarden borstelen kan ik ook op een manege. En kost me niets.
Ik zie mijn paard doodgraag en zou het liefste hebben dat ze bij me kan blijven maar ze is gekomen omdat ik wil rijden. En jammergenoeg is de sport te duur om steeds paarden bij te kopen.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:08

Toch meer mensen die iets reëler denken dus. Ik denk ook echt dat t voor t paard het beste is. De mijne wordt écht niet gelukkig op de wei. Zijn geweldige bijrijdster doet nu veel spelletjes met m, om de dag te breken, aandacht te geven en hem nuttig te laten voelen. Echt geweldig. Ik ben niet zo creatief, zij wel.
We staan pas aan t begin van een evt herstel en hebben steeds een duidelijke deadline: goed stappen met wigjes; we gaan door - afbouwen pijnstillers gaat goed: we gaan door - volgende echo ok: we gaan door.
Zo niet: einde.
Verkopen doe ik sowieso niet, of ergens op een wei want ik wil m zelf in de gaten kunnen houden en zien hoe hij zich voelt. Ik vind de tijd altijd voorbij vliegen maar met zoiets lijkt t wel of t nog trager gaat dan dikke stront....

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:25

Ook ik sluit me erbij aan. Ik vind niet dat een paard wat pijn heeft rond moet blijven lopen, hoe vervelend ook voor jezelf. Ik heb mijn meneer in mei afgelopen jaar stil gezet (na al bijna een jaar ups en downs), dacht toen dat het artrose was. Hij werd er niet vrolijker op, was zichzelf niet meer. Heb toen de keuze gemaakt om te stoppen. In de kliniek kwamen ze toen met het peesblessure verhaal. Dit is voor mij echt het laatste en blijf hier niet mee bezig. Klinkt hard, maar paard en ik worden er niet blij van.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:57

Vandaag heb ik een DA van dierenkliniek Landhorst over de vloer gehad voor entingen.
Nu blijkt dat zij ook peesscans doen voor 80 euro incl. btw en visite/consult. Dit scheelt 130 euro met de kliniek in Wassenaar.
Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met Landhorst?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:59

Zo, dat is nogal een verschil. Volgens mij maakt het qua kliniek niet uit, scannen is zoiets makkelijks.. dat kunnen ze allemaal heel goed. Je zou anders eventueel de scans op kunnen sturen per mail naar wassenaar? Kunnen zij daar ook evt nog nuttig commentaar over geven.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:05

Ja, ik vond het ook nogal een verschil. Zit nog een beetje te twijfelen hoe nu verder.
Ik vermoed dat ik er zeker nog wel een stuk of 5 moet en dat is dan toch geld......

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:21

@Jury: Maar bij Wassenaar deden ze toch 3d scans? Of zijn dit ook 3d scans? Denk dat het scannen niet zo zeer een verschil is, meer van de manier van aflezen en dus kunnen beoordelen. Daar betaal je vaak het meeste voor. Ligt ook wel aan waar in Nederland de kliniek is. Ik betaal namelijk ook veel, maar zit dan ook in het westen van Nederland. Als ik vanaf het begin van zijn blessure op stage gestaan had en dus daar naar de DA was gegaan had het mij ook ontzettend veel geld gescheeld. Stage ligt net op de grens met Duitsland....

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:23

nee hoor, gewone scan bij Wassenaar.
Landhorst komt gewoon langs (scheelt dus ook nog 25 euro benzine).

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:30

Hier ook een pony met peesblessure, ben dan nu pas 3.5 maand onderweg maar heb wel stof tot nadenken gehad van de DA over een operatie etc..
Ik wil hem in april ook gewoon de wei op doen, dan zijn we 7.5 maand boxrust verder, en ik doe het hem niet aan om hem dat ook nog af te nemen. Kwaliteit van leven moet er wel zijn..

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:38

@arlando: wat voor operatie wilde je da dan doen?

@jury: zo 200 euro voor een gewone scan? Ik betaal 145 euro voor de scan. Dit was wel voor de btw omhoog ging. Dus zal wel iets meer geworden zijn....

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:47

Ze wilden de pees blootleggen, zodat die de ruimte krijgt om te zwellen..
En hij begon ook al over zenuwsnede.. (heb ik een apart topic over geopend) , terwijl dat vaak 1 van de allerlaatste opties is..

Over 2 maanden moet ik terug voor de 3e scan, en dan zouden ze evt dus willen gaan kijken voor die operatie etc. Dus hij zei het alvast zodat ik er over na kon denken..
Terwijl ik juist dingen had gelezen over shockwave, stamcelinspuiten en aquatherapie

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:12

150 voor scan en 37,50 voor consult ex btw
is wel voor beide benen.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:14

Bij mij hebben ze 2 benen gescand voor 80 euro inc :j

Heb de afspraak voor vrijdag gemaakt. Ben vreselijk benieuwd!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:15

Bij mij was het de eerste scan 180 euro, de tweede scan 150 en de laatste scan gratis :Y) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:19

N0a schreef:
Zo, dat is nogal een verschil. Volgens mij maakt het qua kliniek niet uit, scannen is zoiets makkelijks.. dat kunnen ze allemaal heel goed. Je zou anders eventueel de scans op kunnen sturen per mail naar wassenaar? Kunnen zij daar ook evt nog nuttig commentaar over geven.

Dat is toch niet helemaal waar. Vooral het beoordelen beoordelen kan echt niet iedereen even goed!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:21

vonneke schreef:
N0a schreef:

Dat is toch niet helemaal waar. Vooral het beoordelen beoordelen kan echt niet iedereen even goed!

Ja daar heb je wel een beetje gelijk in. Daarom is het misschien wel evt mogelijk om de scan door te sturen naar Wassenaar waar ze de scan nog voorzien van commentaar.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:31

Tja, maar of ze daar zo blij mee zijn?
Dat is ook wel de reden dat ik twijfel.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 19:41

ik heb mijn kliniek gevraagd de gegevens door te sturen naar een andere kliniek voor een second opinion omdat mijn DA letterlijk zei dat ie het niet meer goed wist op een gegeven moment (wel eerlijk vond ik), en de assistente zei dat ze dat wel vaker deden maar NOOIT gebeurd, nog een keer nagebeld maar echt nooit meer wat van gehoord... ik heb de gegevens van mijn paard incl cdtje opgevraagd en ook alleen enkele gegevens op papier ontvangen en niks geen scans/foto's op een cdtje. Geloof idd dat ze er niet zo blij mee zijn, eigenlijk belachelijk als je ziet wat je ervoor betaald. Mag wel een cdtje bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:49

Ik denk niet dat Wassenaar gratis gaaf herbeoordelen als je op een ander gaat!

Ik ga zo even rijden. Morgen om 0830 komen ze voor het zadel!

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:50

Ik ben btw voor de eerste scan 125 euro kwijt geweest.. Vervolg scan moet ik de rekening nog van krijgen. Eerste rontgenfoto was iets van 50 euro en daarna per foto 38 nog iets..

Was bij DAP Ridderkerk

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 21:14

Je kunt evt vragen wat het kost om de foto's te laten herbeoordelen? Ik hoorde wel dat DA dat wel vaker doen onderling,... ze zullen er vast niet overal moeilijk over doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:21

Qizz schreef:
Je kunt evt vragen wat het kost om de foto's te laten herbeoordelen? Ik hoorde wel dat DA dat wel vaker doen onderling,... ze zullen er vast niet overal moeilijk over doen.

Nee maar wel als je eerst ergens onder behandeling staat en dan weggaat. Dat zou ik zelf ook raar vinden hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:22

Vandaag weer wat meer gereden. Ging weer lekker!!