Jannepauli schreef:Mijn schatje heeft weer eens besloten haar ijzer af te gooien.. straks maar weer als Sherlock Holmes over de wei struinen om het verloren ijzer weer terug te vinden..
domme domme Pauli...

Was ze zo aan het spelen geweest ?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lolclub schreef:SpikyBlue schreef:Al met al klinkt/lijkt het alsof het paard nog wel degelijk last heeft van de hals/schoft, aangezien het paard ook scheef is en bovendien de verzenen ontlast, zelfs toonlandt.
Wil je mij het verband hiertussen eens uitleggen ?![]()
Ik snap dat als er een verkramping in de borstspier zit dat dat de beweging belemmerd , maar de combinatie hals/schoft versus ontlasten van de verzenen en toonlanden zie ik niet.
capopjekop schreef:Heel veel sterkte morgen femiaan, moedige beslissing heb je moeten nemen.
JP wat jij zegt vind ik heel mooiWel balen dat Pauli nu haar ijzer kwijt is.
Een tip voor iedereen, ga nooit na een feestje en wat borreltjes je paarden nog wat hooi voeren. Dat deed ik gisternacht, maar blijkbaar heb ik de haak niet goed op de stal gedaan. Dus ik werd vanochtend gebeld door een buurtgenootje dat de staldeur open stond en dat Hans erin stond. Daar staat al mijn voer enzo. Nou Grietje stond op een pallet van het hooi te eten, ze hadden het kleine laagje safe and sound op dat nog in de bak zat en al mijn troep lag door de hele wei. Nu even kijken of ze er niks aan over heeft gehouden.
lolclub schreef:Jannepauli schreef:Mijn schatje heeft weer eens besloten haar ijzer af te gooien.. straks maar weer als Sherlock Holmes over de wei struinen om het verloren ijzer weer terug te vinden..
domme domme Pauli...![]()
Was ze zo aan het spelen geweest ?
capopjekop schreef:Een tip voor iedereen, ga nooit na een feestje en wat borreltjes je paarden nog wat hooi voeren. Dat deed ik gisternacht, maar blijkbaar heb ik de haak niet goed op de stal gedaan. Dus ik werd vanochtend gebeld door een buurtgenootje dat de staldeur open stond en dat Hans erin stond. Daar staat al mijn voer enzo. Nou Grietje stond op een pallet van het hooi te eten, ze hadden het kleine laagje safe and sound op dat nog in de bak zat en al mijn troep lag door de hele wei. Nu even kijken of ze er niks aan over heeft gehouden.
setteke schreef:Jee, Lolclub, heel veel overeenkomsten. Wij dachten in eerste instantie, toen hij dus bevangen aan het worden was, aan een zoolzweer. Zijn been was RV een beetje opgelopen en had pulsatie, maar dat kan dus ook bij een zoolzweer (en lichte verhoging, 38).
Verder heb ik nog een vraag, mijn paard moet nog getest worden op de ziekte van Cushing (al is hij daar wel jong voor). Nu heb ik gelezen, dat dat kan dmv bloedtesten, maar ik moet urine inleveren (en dan nog het liefst ochtendurine).
Nu staat er al bijna een week een grote beker naast zijn box, maar hij plast beduidend minder. Dus als ik aankom met de kruiwagen en hem zie plassen, laat ik alles uit mijn handen vallen, trek de box los en houdt hoopvol de beker klaar. Alleen het is me dus nog steeds niet gelukt. Hij kan plassen op commando, maar dat is hij even vergeten
.
En het zijn zulke kleine beetjes, dat hij dus al klaar is voordat ik in de box ben.
Hebben jullie nog tips?
lolclub schreef:capopjekop schreef:Een tip voor iedereen, ga nooit na een feestje en wat borreltjes je paarden nog wat hooi voeren. Dat deed ik gisternacht, maar blijkbaar heb ik de haak niet goed op de stal gedaan. Dus ik werd vanochtend gebeld door een buurtgenootje dat de staldeur open stond en dat Hans erin stond. Daar staat al mijn voer enzo. Nou Grietje stond op een pallet van het hooi te eten, ze hadden het kleine laagje safe and sound op dat nog in de bak zat en al mijn troep lag door de hele wei. Nu even kijken of ze er niks aan over heeft gehouden.
hips...lje mjoet nliet dlonken du paartjies willu voeru...hips
ohhh slimme doerakken heb je, hebben ze er nog last van gekregen ?
Jannepauli schreef:Gelukkig waren de paarden gisteren alleen maar op de winterwei geweest - die is klein en overzichtelijk dus na wat lijntjes lopen hadden we het ijzer al snel gevonden. Snap niet hoe ze het heeft kunnen verliezen, alle zes nagels zaten nog keurig in 't ijzer, de hoefwand is niet beschadigd en ja.. ze loopt tien keer beter zonder ijzer..![]()
Ze zal wel gespeeld hebben, mevrouw is in erg goede doen op het moment. Vanmiddag had ik Jilske al op stal voor het avondmaaltje en Pauli was nog op de wei toen ze opeens doorkreeg dat haar vriendin al aan de lekkere hapjes was. Ze kwam in volle vaart aan gallopperen en gaf voor het hek een rondje rodeo weg. Raar beest.
setteke schreef:Verder heb ik nog een vraag, mijn paard moet nog getest worden op de ziekte van Cushing (al is hij daar wel jong voor). Nu heb ik gelezen, dat dat kan dmv bloedtesten, maar ik moet urine inleveren (en dan nog het liefst ochtendurine).
setteke schreef:Dat is wel erg jong, EstherHegt. Behalve hoefbevangenheid, wat waren de symtomen dat ze gingen testen op Cushing?
De mijne heeft geen krullen, maar wel vleugen in zijn haar. Zo noem ik het, het lijkt wel alsof hier en daar het haar de andere kant op groeit. En hij zit veel en veel dikker in zijn haar, dan de andere paarden hier (zelfs die dag en nacht buiten lopen).