[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Arie

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:52

ik had een heel lang verhaal getypt en toen ik het wilde plaatsen was ik alles kwijt!!! grrrr!!!
dus opnieuw:

@ mvermeulen: wat een mooie foto!! geniet van hem! maak zoveel mogelijk foto's! laat mensen foto's van jullie samen nemen en probeer lol met hem te hebben! verdriet komt later wel....

@ norton: ik hoop zo voor je dat hij er van verbeterd, en is het alleen de natte periode waar hij moeite mee heeft. ik hoop met je mee! :(:)

@ Katja: ohh wat vervelend! ik had gehoopt dat Urka weer als een trein ging op haar nieuwe nike's :D . ik zou de smid bellen en overleggen hoor! daar zijn ze toch ook voor?

@ Hutch: ijzers zouden best eens de oplossing voor je probleem kunnen zijn! de tinker van mijn beste vriendin heeft sinds een paar maanden 4 ijzertjes en heeft voordien altijd op blote voeten gelopen. hij loopt nu beter dan hij ooit heeft gedaan!

@ annelieke: loopt Dante weer goed? ik hoop het voor je!

@ Bianca123: welkom in het topic, al is de reden niet zo leuk natuurlijk.
er zijn zooooo veel middeltjes, maar geen een werkt genezend. je kan artrose niet genezen, alleen ondersteunen. en ze zijn er in alle soorten en maten, dus het is een questie van vergelijken wat jou eisen zijn. Succes!!!

hier gaat het ronduit K*T!
ik zit nu met al mijn dieren in de lappenmand!
kat Timmie pootje gebroken, dus nog 6 weken spalk.
kat Miepie heeft een TIA gehad waarschijnlijk.
hond Sophie heeft vanmorgen een doos chocolade opgegeten :oo , maar in overleg met de da zou de hoeveelheid niet schadelijk moeten zijn.
Mister heeft ook weer een da gezien omdat hij uit het niks 3x met een bloedneus stond :oo , hij is waarschijnlijk wat gevoelig op de pollen in de lucht, en ik moest het maar goed id gaten houden. als het door zou blijven gaan dan moet ik een endoscopie laten maken (net alsof ik dat allemaal zelf nog niet had verzonnen :roll: )

Mister heeft woensdag nieuwe ijzers gekregen, deze keer zonder leertjes, in overleg met de smid gaan we dit eens proberen.
wat me gisteren met rijden wel opviel was dat hij rechtvoor korter was dan links, en dat is raar omdat hij links artrose heeft. hij deed dit al eerder alleen kon ik er mijn vinger niet op leggen wat hij nu deed. nu ga ik dus maar weer eens op zoek naar een supplement als ondersteuning, dit krijgt hij sinds een tijdje niet meer, en ik ben bang dat dit het resultaat is.

sorry voor mijn lange verhaal.... :o

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 12:40

he mister
ik hoop dat het de oplossing is voor jullie
i heb gisteren ochtend wat draf passen gevraagd aan norton maar dat voelde niet fijn..

wel balen dat nu al je beesten zo in de lappenmand zitten norton heeft ook zo af en toe een bloedneus

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:37

Grr ook ik ben ineens mijn hele verhaal kwijt...

Mister het gaat inderdaad niet helemaal fijn bij jullie, pfff. Beterschap voor allemaal!

Hutch balen dat Norton niet fijn liep gisteren!

Sorry beetje late reactie van mij maar was weer even lekker druk.

Odin gaat morgen mee op ponykamp. Hij is het paardje van de buren die ik mag beschouwen als mijn eigen paardje maar waarbij ik de luxe heb dat ik helemaal niets hoef te doen in de verzorging. Het rijden is begonnen als een projectje maar hij is nu echt mijn vriendje geworden :). Ik rij hem nu een jaar en heeft daarvoor 4/5 jaar alleen maar in de wei gestaan dus het was een leuke uitdaging om hem weer op te pakken. Oot heeft echt een hartje van goud en is het liefste, braafste paard dat ik ken. Hij is ook een hele welkome afleiding als Tee niet goedloopt.

Gisteren weer met Tee gewandeld en een stuk aan de hand gedraafd (is ook erg goed voor mijn conditie :+ ) en ze is niet slechter gaan lopen. Maar ze loopt nog niet zuiver helaas. Hopelijk krijgen we dit weekend een hogere potentie van de buurman en moet het dan weer beter gaan. Mevrouw loopt nog wel rond te crossen door de wei met enorme sprongen en bokken dus veel last heeft ze gelukkig niet. Als ik buiten kom komt ze meteen vrolijk hinnikend eraan gelopen en heeft wel zin om weer wat te gaan doen. Dus ik ben nog wel redelijk positief dat het wel weer (even) goed gaat komen. We zullen het allemaal wel zien.

Mensen ik ga zo weg naar ponykamp hopelijk ben ik zondagavond weer levend terug maar met 19 kinderen weet je het nooit. Wordt vervolgd... :+

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:23

Annelieke: veel plezier! je overleeft het wel :+

Mister: Ojee, dat is weer zo typisch, alles dat bij elkaar komt! Veel beterschap aan al jouw beestjes!

ik heb de hoefsmid gebeld, en hij heeft nog nooit gehoord van een paard dat slechter is gaan lopen van breakover ijzers. Hij verstond het zelf niet goed. Nu ga ik niks met urka doen tot volgende week en hem dan een update geven. Als het volgende week niet beter is ga ik toch maar terug overschakelen op gewone ijzers! Toch ongelooflijk, het wordt langzaamaan weer warmer en urka begint weer slechter te lopen. In de winter doet ze het altijd beter. Erg raar...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:02

Heel veel plezier annelieke92.

Lorenz heeft dinsdag een les gelopen met de tussen persoon die ik heb tussen mij en de eiganresse van Lorenz. Helaas liep hij wat stram. Verder ging de les wel goed.
Af en toe kijkt ze of gaat ze erop om hem aan te voelen of alles goed met hem gaat.
(eigenaresse van Lorenz woont in het buitenland)
Het zal altijd per dag alles bekijken zijn. Ik heb nu ook minder tijd kan nu niet meer elke dag rijden ivm me zusje die in het amc ligt. Dus ik ben benieuwd hoe hij straks loopt. Overdag loopt hij wel lekker in de wei.

Misschien is het toch wel vochtig buiten? Dinsdag was het ook miezerig weer.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 08:49

hoe gaat het met je zus linnie en aarom ligt ze in het amc??

annelieke succes.

mister sterkte met je beestenboel

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 08:50

@ annelieke: heel veel plezier op ponykamp!!! ik hoop op goed weer voor jullie!

@ Hutch: wat balen dat Nort nu toch weer niet lekker voelde, Norton had het er ook al over dat hij natuurlijk nog niet lekker liep. ik heb een beetje het idee dat het einde in zicht aan het komen is. sorry dat ik dat zo cru en recht voor zijn raap zeg, maar zo komt het verhaal me een beetje over.
ik ben erg blij te lezen dat jullie er allebei erg nuchter in staan en alleen maar het beste voor het paard over hebben voordat je aan je eigen verdriet denken. veel sterkte en wijsheid de komende tijd!!!

@ Katja: ohh dus blijkbaar komt het erg weinig voor dat paarden slecht lopen op die ijzers? maar onmogelijk is het natuurlijk nooit. wie weet helpt het idd wat rust te geven, anders zou ik je smid toch vertellen dat er iets anders onder moet, want dit werkt dus blijkbaar niet. hij is smid en weet dan toch misschien wel iets anders wat te proberen is?

@ Linnie: die tussenpersoon snapt toch wel dat je nu door omstandigheden wat minder kan rijden en Lorenz dan wat stijver is? hoe is het trouwens met je zus? is het heel ernstig?
wel fijn dat hij overdag lekker op de weide kan, dan loopt hij toch wat in ieder geval.

ik heb een afspraak gemaakt met de osteo voor Mister. gisteravond was ik aan het rijden en het leek nergens op. mijn beste vriendin reed ook, en ze heeft me gefilmd, zodat ik zelf ook kon zien wat hij deed. hij zette zijn rug compleet vast! over de hele lengte!
dus dat is echt niet goed. later ben ik over zijn rug gaan voelen en zag dat er achter zijn schoft een kleine verdikking zit in die rug spier, en die is ook erg gevoelig.
dus hij heeft of een koutje gepakt of zich misschien bezeerd met rollen ofzo. gelukkig komt de osteo maandag avond al, en hoop dat Mister dan geholpen is!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 18:21

Afgelopen dinsdag reed ik nog niet minder. Op die dinsdag is me zusje opgenomen. Dus ben benieuwd vandaag heb ik even gelongeerd. Maar Lorenz wordt in mei 20 jaar.
Ik vind dat hij nog goed loopt voor zijn leeftijd en hij heeft altijd wedstrijden gereden hij is versleten eigenlijk. Ze was verder gewoon tevreden. Het was jammer dat hij net wat stram liep zal je net zien.
Hij ziet er ook nog super uit dus het is goed zo.

Me zusje haar darmen liggen helemaal stil en haar nieren lekken bloed. Zijn we al een jaar mee bezig gelukkig is ze nu in het amc opgenomen en daar observeren ze haar en doen ze allerlei onderzoeken.
Het is afwachten komende tijd of er iets uitkomt.

De samenvatting:
http://alllabouthospitals.blogspot.com/ ... tting.html

en

Haar blog:
http://www.christavdakker.blogspot.nl/

Ze houd een blog bij sinds ze in het amc ligt heeft ze haar blog nog niet bijgehouden ze is nu nog te moe van alle onderzoeken enz maar komt misschien na het weekend wel.

Morgen ga ik een strandrit rijden we gaan paarden huren in noordwijkerhout.
Ik heb er echt zoveel zin in al aantal maanden terug besproken we gaan met 7 mensen uit mijn woonplaats.
Ik hoop dit ooit nog eens met Lorenz te gaan doen.
Maar helaas geen trailer of een auto die een trailer kan trekken maar wie weet....komt het er ooit van.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:26

mister01 ik denk het ook en dat is niet leuk en makkelijk .. heb vandaag ook een mailtje gestuurd ( erg lef he) om mijn kant van norton te belichten ik wil niet meer vechten tegen hem ..
het sloopt mij en zorgt ervoor dat ik met minder plezier van stal kom omdat ik zo vaak mijn zus zie vechten om het maar goed te doen.. ik gun ze beide dit niet en dan liever nog een buiten rij knol voor een paar maandjes /jaartje dan ze dit gevecht zien leveren

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:21

Hallo mensen ik leef nog gelukkig maar ben wel helemaal op.
Heb een heerlijk weekend gehad. Odin was zaterdag heel braaf en was helemaal blij met alle aandacht van de kinderen. Vandaag heb ik na 3 jaar weer een keertje op mijn oude liefde, mijn eerste pony mogen rijden.
Maar de alle grootste verrassing kwam toen ik net thuis was. Danté liep aan de hand weer zuiver en toen kon ik het niet laten even zonder zadel met alleen een halstertje om in de wei te stappen en een stukje te draven. En ze had een perfecte aanleuning en liep weer goed. Jeeej!! *\o/* Morgen probeer ik haar weer heel rustig en basic op te pakken. Het was echt een heerlijk weekend voor mij :D:D

Mister hoe is het nu met mister?

Linnie hoe is het met je zus?

Hutch ik snap niet precies wat je bedoeld. Dat je met norton alleen buiten wil gaan rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:22

rahere zijn artrose (hele lichte) is onder controle, hij rijd zelfs 11 mei men brevet mee
blesco heeft ook wat artrose, maar wegens ouderdom (hij is 25) en als hij heeft liggen slapen 'strompelt' hij echt even, maar voor de rest alles goed

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:09

annelieke: wat fijn om te horen dat het een geslaagd weekend was! ik kan goed geloven dat je helemaal op bent! Ik ben heel blij voor je Dante terug recht loopt! Hopelijk blijft dit zo en kan je weer lekker verder doen met haar. Jullie waren nl zo goed bezig!
Mister: hoe gaat het met jouw paardje? en met de andere huisdieren?
Hutch: Ik begrijp ook niet zo goed wat je bedoelt...
Linnie: ik heb even naar de blog van je zus gekeken. Heftig! Hoe is het nu met haar?
Hoe was je strandrit? Lekker kunnen genieten?
Chalinka: fijn dat je paardje het goed doet.

Urka liep precies een beetje beter zaterdag. Ze was zo hengstig dat ze maar met 1 ding bezig was… hengstig zijn! Alle paarden waren super interessant, behalve haar weidegenoten, die moesten bij haar weg blijven. Ik snap niks van die merrie :D Ze heeft in ieder geval in de piste even uit zichzelf gedraafd dus dat zegt al heel wat. Ze mankte wel, maar het viel nog mee! Mss gaat het met haar nieuwe ijzers toch nog de goede kant uit….

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:28

Ja strandrit was echt heel leuk.
En zeker genoten was een leuke manege.
Met me zusje vandaag helaas minder ze plast poeder..?
We hebben geen idee waardoor enz maar morgen is de dokter er weer het is nu natuurlijk weekend doen ze er weinig mee.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 07:53

@ Hutch: ik denk dat ik je wel begrijp: je wilt Nort niet meer correct blijven rijden in de bak omdat dit steeds uitdraait op een gevecht, maar je weet ook wanneer je dit niet doet hij snel af zal takelen en ook buitenritten niet eeuwig zullen kunnen. althans, dit is wat ik denk dat je bedoelt :o
vechten om hem correct te rijden is niet leuk, en hij heeft er blijkbaar ook enorme moeite mee, anders wordt het ook niet zo'n gevecht. ik hoop dat jullie tot een goede beslissing kunnen komen samen! jullie houden allebei heel veel van dat paard.

@ Linnie: een ouder paard loopt meestal niet meer zo soepel en al helemaal niet wanneer ze artrose hebben, maar ik denk dat jij heel erg je best doet om hem zo goed mogelijk in beweging te houden en soepel te houden.
wat erg van je zusje!!! echt heftig! poeder plassen lijkt mij geen goed teken, maar ik ben geen dokter natuurlijk. het klinkt in ieder geval niet goed :n
ik hoop dat ze snel verbeterd en weer mee naar huis mag, dat is toch vaak het fijnste! sterkte!

@ Annelieke: wat fijn dat het weekend zo geslaagd was en wat een verrassing zeg van Dante!!! echt super fijn!!! zo wil ik ook wel thuiskomen naar zo'n verrassing! :D

@ Katja: dat is apart!! fijn dat ze weer beter loopt, maar misschien is het idd alleen dat haar hoofd ergens anders is door die hengstigheid. misschien moest ze haar nieuwe ijzers "inlopen", maar dan zou je nu toch wel serieus verbetering moeten zien, dat duurt meestal maar een paar dagen en geen weken.

@ Norton: thanx! jij ook veel sterkte!!!

een update van mijn situatie:
Timmie: moet vandaag eigenlijk een nieuwe spalk, maar dat wordt woensdag, ik moet werken vandaag.
Miepie: is een heel eind bij getrokken, dus denk dat de schade door de TIA mee valt. gelukkig!!!
Sohie (mijn hond): is gelukkig niet ziek geworden van die chocolade!!
Mister: zwaar kl*te!!!
afgelopen zaterdag had ik de hele dag gewerkt, dus was pas rond half 8 op stal. omdat hij last van zijn rug had heb ik hem in de roundpenn gezet zodat hij kon rollen en spelen wat hij zelf wilde, zonder mijn gewicht erop. hij heeft ook idd gerold en gepeeld, en na een kwartiertje ofzo was hij uitgespeeld en heb ik hem laten staan om ondertussen zijn eten klaar te maken en een deken bij een paardje te wisselen.
toen ik terug kwam stond hij naast het hek, terwijl hij normaal altijd echt voor het hek staat, en hij wilde niet naar me toe komen. maar ik dacht er niet echt iets van. ik heb zijn halster aan gedaan en hij liep in slowmotion met mij mee, tot we zo'n 10 meter buiten de roundpenn waren..... toen stopte hij en wilde absoluut niet meer lopen! :oo :? ;(
ik heb gelijk zijn benen gecontroleerd, maar kon niks vinden.
hij verzette geen stap meer.... ik heb het een paar keer voorzichtig geprobeerd.
toen direct de DA gebeld, maar die moest van een eind komen. ik moest hem daar laten staan, absoluut niet laten lopen, wachten tot zij er was. ik heb een deken opgegooid en gewacht...
hij bleek accuut spierbevangen te staan!!!!!!! :oo :oo :oo |( |( |(
zijn hele achterhand was verzuurd en compleet geblokkeerd van de pijn! pas na een zware pijnstiller kon ik hem mee krijgen naar stal.

gelukkig was hij gisterochtend iets beter en gingen zijn spieren in de middag iets ontspannen. eind middag heeft een vriendin hem een massage gegeven die hij erg waardeerde, en echt van genoot.

nu moet hij in ieder geval de komende 2 weken rust, rust, rust!!! en ik moet woensdag weer overleggen met de DA wat ik verder kan doen en hoe ik dit moet gaan oppakken.....

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 08:12

Mister01 dat was schrikken en nog steeds! Kan zoiets zomaar ontstaan?
Hersteld spierbevangen meestal weer helemaal?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:04

Hoe komt Mister dan aan spierbevangenheid ? Wat voer je , vraag ik me dan gelijk af ??
Krijgt hij wel genoeg vit E, selenium , magnesium ?

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:40

het kan opeens ontstaan zei de DA, maar vaak komt het voor na of tijdens het werk. ik ben me kapot geschrokken, en was echt bang dat ik hem kwijt was!!!

ik voer Mister pavo nature's best en pavo condition, sinds een 2 weken ben ik geminderd in hoeveelheid en krijgt hij meer hooi dan kuil. hij krijgt nu een halve schep nature's best en een halve schep condition per dag. en lijnzaadolie eroverheen.

hij werd wat dik, dus vandaar dat ik geminderd ben in voer en de kuil op stal heb vervangen door hooi. hij was al wel aan het afvallen, niet heel veel, maar ik wil ook niet dat hij radicaal af valt.

nu mag hij alleen graszaadhooi en 1 summerfit koek van pavo per dag. volgens de DA zit daar genoeg vitamine E en selenium in voor hem, maar zit te denken dat ik misschien toch maar een supplementje bij moet gaan geven daarmee.

ik heb ook echt totaal geen ervaring met spierbevangenheid, dus ik ga me eerst eens flink inlezen hierover.
alle tips zijn van harte welkom!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:43

Quarters zijn zeeeer gevoelig voor vit E en selenium tekort. Geef je dat niet extra bij dan ???
Want volgens mij moet dat bij veel van de quarters gewoon standaard ! Zeker in de winter.
In de zomer krijgen ze misschien wel genoeg vit E binnen doordat ze gras eten. Selenium zit vaak te weinig in de grond, dus dat zal waarschijnlijk ook in de zomer bij gegeven moeten worden.

edit : http://www.voervergelijk.nl/paardenvoer ... t-stimulan er zit dus maar 1800 mg vit E en 2 mg selenium in 1 kg summerfit !!! Ik weet niet hoeveel 1 koek weegt ? Misschien 200 gram ?

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:50

hij krijgt dit nu al bijna 1,5 jaar te eten zonder extra vitamine E supplement, en we hebben er nog nooit eerder last van gehad.

die eiwitvergiftiging die hij heeft gehad is gekomen op de weide 2 jaar geleden en toen kreeg hij cavalor voer.

het lijkt me een beetje apart dat hij dan nu opeens last er van zou krijgen. de enige voer-gerelateerde optie zou dan zijn dat hij, nu ik ben geminderd, te weinig zou krijgen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:55

Hier is er een heel topic over : [WN-AM] Voeding Quarters

ik denk idd dat doordat je bent geminderd in krachtvoer je minder vit E en selenium bent gaan geven en daar de problemen door zijn ontstaan.
Zie hier wat er dan oa kan gebeuren naast spierbevangenheid : [MD] Paard kan niet meer eten. oorzaak te kort aan seleen ?

Het luistert echt heel nauw bij quarters schijnt. Ik denk dat je gewoon geluk hebt dat dit niet al eerder is gebeurd. Kennelijk gaf je door het krachtvoer echt net net aan voldoende vit E en sel.
ik zou zeker overwegen vit E en sel bij te gaan voeren. Al doe je het maar eens een paar maanden. kijken of je verschil ziet !

teveel suikers kan ook een oorzaak zijn van spierbevangenheid, maar ik denk dat dat bij Mister niet speelt toch ? Omdat je juist in suikers bent geminderd.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:02

ik ben juist geminderd vanwege die suikers, dat ik die zo laag mogelijk wilde houden, zeker met het vooruitzicht dat hij de weide weer op zou gaan binnen kort.

ik heb eerst altijd vit E bijgevoerd, daarna overgegaan op quarter voer, maar in veel quarter voeren zit minder vit E dan andere mueslies, dus ben ik daarmee gestopt.
maar nu is er idd wel een kans dat ik net onder die grens zat.

thanx! voor de link! ik ga die ook gelijk eens doorspitten.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:06

Is dat echt zo ? dat er in quarter voer minder vit E ( en sel ) zit als in ander voer ? Wat gek !
Ook in marstall quarter of equifyt quarter b.v. ?
Via voervergelijk kan je wel zoeken op voer wat hoog is in vit E trouwens !
maar dat zal voor de zomer geen optie zijn voor mister omdat je hem dan ( bijna ) geen krachtvoer geeft begreep ik.

edit : even voor je gezocht hoe je dat ook al weer moest vinden op voervergelijk ---> http://www.voervergelijk.nl/voerchecker ... 10000/desc
Laatst bijgewerkt door Maris op 29-04-13 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:06

mister: jeetje zomaar ineens? alsof je al niet genoeg te verduren heb met je andere beestjes :(

linnie: sterkte met je zus! hoop dat ze toch kunnen vinden waar het vandaan komt zodat ze er wat aan kunnen doen..en ze snel opknapt..

anneliek: ik moet er persoonlijk niet aan denken om met zoveel kids op pad te gaan :o :D maar wel leuk dat het top weekend is geworden en met als afsluiter dat je paardje weer goed loopt!

hutch: wat ik al eerder schreef komen norton en sem erg overeen..helaas zijn buitenritjes voor sem ook niet meer te doen..maar ik hoop wel dat norton toch lang van die buitenritjes mag genieten..

als ik iemand vergeten ben sorry :o ik hoop natuurlijk dat het goed gaat!

hier is de laatste dagen aangebroken...het valt me zwaar :( de gedachten naar donderdag probeer ik met alle macht even te verzetten.. gister heeft sem op het land gestaan maar na 2 uur stond hij bij het hek en te flirten dat hij eruit wilde..heb hem toen maar in de paddock gezet met hooi maar ook daar stond hij te brommen dat hij eruit wilde, hij verveeld zich..vind dat best zielig dat je koppie nog goed is maar je lichaam niet :( omdat het op de weg erg druk was om te wandelen heb ik hem maar even aan de longe gedaan om vooral even lekker te stappen ik dacht misschien een klein drafje omdat hij wel lekker doorstapte maar bij de eerste paar passen toch maar weer stappen..wat loopt hij nu slecht |( ik hoef alleen vandaag nog te werken de rest van de week heb ik vrij genomen dus dan lekker naar stal en met sem bezig zijn..lekker wandelen vind hij wel fijn..

stalgenootje heeft nog een paar mooie foto's gemaakt..deze vind ik zo lief!! is zo typisch sem..
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mvermeulen1 op 29-04-13 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:09

mister bale zeg ik zou in eerste instantie het advies van mn zus volgen wat die met haar quarter heeft moeten doen toen die spieren waren verzuurd. maisolie gaan voeren en dat gelijdelijk ophogen naar 300 ml per dag en vloeibare vit e geven dit schijnt beter te zijn als poeder daar vit e door zonlicht te niet gedaan wordt. en idd rust. en evnetueel andere mening vragen van andere praktijk mbt bloedonderzoek. wat die ervan vinden. en vooral jezelf niet gek laten maken bij hutch is het ook goed gekomen.

hutch84 bedoelt dat ze besloten heeft norton niet meer actief in de bak te rijden omdat het tegen haar gevoel in gaat wat mag en kan. ze wil hem alleen nog meenemen op een buiten rit en verder qua rijden longeren in bak of circel niet.

ik heb besloten dat hij 14 dagen rust krijgt kijken of dat gaat helpen.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:11

sterkte met deze laatste dagn mvermeulen snap dat het echt klote dagen zijn.

linnie heel veel sterkte met je zus klinkt idd nie goed