Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SpikyBlue schreef:Al met al klinkt/lijkt het alsof het paard nog wel degelijk last heeft van de hals/schoft, aangezien het paard ook scheef is en bovendien de verzenen ontlast, zelfs toonlandt.
Yoika schreef:Hoefsmid vandaag teruggeweest en nog een blein uitgesneden... Hopelijk loopt ze nu snel wat beter.
Volgende week komt hij nog eens terug want haar hoeven moeten nu echt bijgewerkt worden en dit ging nu niet door die zweren. (Ik schrok wel van de holte in haar hoef na het uitsnijden ervan)
lolclub schreef:Wat zei de DA ?
lolclub schreef:Y schreef:Hoefsmid vandaag teruggeweest en nog een blein uitgesneden... Hopelijk loopt ze nu snel wat beter.
Volgende week komt hij nog eens terug want haar hoeven moeten nu echt bijgewerkt worden en dit ging nu niet door die zweren. (Ik schrok wel van de holte in haar hoef na het uitsnijden ervan)
Had ze ook al een tweede zweer ?
setteke schreef:Ik snap niets van het stapgedoe, kwelling. Wij hebben 3 maanden boxrust bij elkaar en natuurlijk weinig voeren en bute. Elke DA en kliniek lost het zelf op, maar stappen met een paard wat zulke zere voeten heeft, snap ik echt niet.
nouksjens schreef:lolclub schreef:Wat zei de DA ?
Helaas toch echt bevangen..
Hij krijgt nu pijnstillers en bloedverdunners en we moeten het een dag of 5 aankijken, veel blijven stappen en weinig voeren. De da vond het zorgwekkend dat hij er al op zo'n jonge leeftijd last van heeft, betekend toch dat hij erg gevoelig is of iets niet goed zit.
femiaans schreef:Mag ik hier even "spammen"? Ik lees al een poosje mee maar kon de moed niet opbrengen om wat neer te zetten. Mijn oude dibbes gaat de strijd niet redden en morgen neem ik de zéér moeilijke beslissing om hem zijn rust te gunnen en hem pijnvrij naar de groene weides te laten gaan. Ik ben al heel lang aan het tobben, maar de Cushing heeft wéér een aanval van hoefbevangenheid gegeven, en ondanks dat hij goed op de Pergolide reageerde is dit de druppel. Afgelopen vrijdag zijn er nog foto`s gemaakt en zijn hoef is dus 1 grote doorgebroken onsteking. Hij staat nu stijf van de Buut nog van het zonnetje in de wei te genieten, maar ik wil hem na morgen niet verder pijn laten lijden. Nog 1 dagje genieten van elkaar, en dan rest alleen nog de herinnering aan het meest lieve, moedige, geweldige paard wat ooit op mijn pad is gekomen.
Maargoed, in een laatste poging heb ik nog verschillende dingen gehaald, en ik zou het vreselijk zonde vinden als het hier maar bleef staan. Bij deze dus mijn advertentie.
[EA-TK-AP] Formula4feet, Marstall Vito ( Cushing/hoefbevangenheid )
Ik wil trouwens iedereen vreselijk veel succes toewensen in de strijd tegen die rotziekte, ik heb ronduit bewondering voor de kennis van sommige. Ik heb er heel veel aan gehad!
setteke schreef:Ja, sorry, ik lees al heel lang mee, omdat ik in hetzelfde schuitje zit. Dus daarom kwam de vraag van het stappen met een HB paard. Wij moeten het tegenovergestelde, boxrust (bij elkaar wordt het 3 maanden). Nu snap ik wel, dat elke dierenkliniek een andere behandelmethode heeft. Maar ik mag dus echt niet stappen.
Mijn paard had een andere blessure, collateraalbandjes en is na 4 weken (mocht toen wel stappen) acuut hoefbevangen geworden. We waren op de kliniek voor controle van zijn collateraal bandjes, maar hij kon niet eens meer lopen, dus ik kon hem op de kliniek achterlaten. Daar heeft hij 2,5 week gestaan. Nu is hij dus thuis, staat aan de bute en op dieet.
Ze weten nog niet waardoor het gekomen is, ze willen hem nog testen op de ziekte van Cushing. Hij heeft geen insulineresistentie, was alleen aan de dikke kant. Hij liep niet op de wei en zover ik weet, voerde ik niet teveel krachtvoer. En het is een KWPNer, 1.73m, 9 jaar en liep wedstrijden, we wilden voor de blessure de overstap maken naar de ZZ-zwaar (hadden bijna 30 winstpunten in het ZZ-licht).
Mijn vorige paard ben ik verloren aan deze ziekte, dus ik slok alle info op die ik maar kan vinden.