[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mvermeulen1

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:05

jeetje :( sterkte hoor ik weet dat het moeilijk is..

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 08:29

annelieke zou je voor mij de kosten willen vragen

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:47

Ben een tijdje niet in dit topic geweest omdat het al lange tijd wel goed gaat met mijn paard. Hij krijgt dagelijks een schepje glucohorse en aspirinepoeder door zijn voer sinds september en sindsdien heb ik onafgebroken goed kunnen rijden. Laatst zelfs sinds twee jaar weer gesprongen, een parcourtje, niet hoog (60 cm), maar wel intensief. Hij was helemaal door het dolle heen. Is eigenlijk een springpaard en doet dat graag. Merk echt dat hij met buitenrijden en springen het minste (eigenlijk geen) last heeft, alleen intensief dressuren kost moeite. Maar met zijgangen kan ik hem dan goed los werken. Als hij zijn achterhand goed onderzet gaat het steeds lichter.

Bah, wel veel negatieve verhalen hier. Norton, weer flink aan het tobben, sterkte! Hopelijk komt er toch weer verbetering?
En Annelieke, jij was toch zo goed aan het dressuren laatst, nu weer terugslag dus?

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:40

hey girls,

@ hutch: ja bedankt voor je advies!! heb er zeker veel aan gehad. nu ga ik dit eens een tijdje proberen en kijken wat het doet en of ik verschil merk. werkt het niet kan ik altijd nog overstappen op iets anders, over een tijdje dan.

@ mvermeulen: ik denk dat jij nu wel een hoop rust hebt gekregen nu je de beslissing hebt gemaakt, en zeker als je hem nog zo ziet krabbelen... het is nooit leuk om te doen, maar spreekt van een heel groot hart!

@ Linnie50: wat fijn dat het zo goed gaat bij jou!!! dat mag ook gezegd worden eej! :)) +:)+

@ Annelieke: wat vervelend dat het nog steeds niet echt beter gaat met Dante |( ik hoop dat hij snel opknapt!!

@katja: hoe is het met Uriel? hoe loopt ze op haar nieuwe nike air maxies??? :D

@ Norton: ik snap dat je alle hoop aangrijpt, en als jij voelt dat je dat nog moet proberen, moet je dat zeker doen +:)+ . maar pas op tot waar je het laat komen. we weten allemaal dat er kwalen zijn die niet te verhelpen zijn ,en helaas is artrose daar er een van. je bent echt een goede eigenaar! je bent heel verantwoordelijk voor je paard! maar laat het niet te ver gaan, hij geeft aan dat hij pijn heeft.
probeer idd die Buut en overdenk het daarna nog allemaal eens een keertje rustig. :(:)

hier gaat het eigenlijk super :o zelfs na een vrij heftige buitenrit gisteren liep Mister vanmorgen als een zonnetje! lekker los en soepel, en geen gekrabbel in het begin.
hij vind het hooi erg lekker, en laat zijn kuil er zelfs voor staan. ook het krachtvoer is geminderd, en ik hoop dan van de week het nieuwe voer te ontvangen.
morgen heb ik weer eens les. we hebben flink geoefend met de dingen van vorige keer, dus hoop dat mijn trainster verbetering ziet :D

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:33

de afspaak is in principe 2 dagen hogge dosis buut( hij keek beetje dizy zelfs nu afbouwen naar 1x daags 2 theelepels dat zou 14 dagen moeten maar doe 1 week 2 theelepels en 1 week 1 theelepel om te kijken of we dan al verschik merken dan tot eind van de maand om te kijken hoe het gaat.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 22:26

mister ben vanavond nog langs je stal gereden heerlijk met mijn vriend in vlissingen wezen eten en een rondje zeeland gedaan

je spreek wijze woorden kan niet anders zeggen..

hier vandaag trots op mijn andere paardje hij loopt op het harde nog slecht /kreupel maar op het zachte en onder het zadel zuiver nu kan het zijn dat hij erg gevoelige zolen heeft maar moet er een maandag overleggen met mijn trainster of het hoefsmit word of toch nog een keer dierenarts

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 22:46

ohh echt waar Hutch?? wat leuk!!
heb je Mister op de paddock zien staan? of stonden de peards al binnen??
als je niet weet waar je moet kijken vind je hem denk ik niet snel :o tussen 55 andere paarden.

fijn dat er verbetering bij jouw paardje is!! hopelijk kan je binnen kort weer eens wat gaan doen!

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 23:15

bedankt mister.. het geeft idd wel rust een ook soms tegenstrijdig want het doet ook zo zeer :-( en helaas wel wat gedoe gehad op stal..mensen die ineens een poging zakelijk gaan doen en weinig sympathie!! beetje jammer..lang verhaal verder geen bok melding waardig :( probeer me nu echt te focussen op sem.. vandaag heeft hij lekker gespeeld met zijn vriendje gister een lange wandeling gemaakt..

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 00:49

mvermeulen: je moet echt gewoon schijt hebben aan de rest!
het is niet hun paard, en niet hun keuze. ze weten niet hoe groot jouw verdriet is en wat het nodig heeft om zo'n keuze te kunnen maken.

ik heb gelukkig na het af maken van Smoke weinig negatieve reacties gekregen, maar na het afmaken van mijn vorige paard Pacific kreeg ik erg veel negatieve reacties achteraf. ik had het nooit mogen doen en ik had geen moeite voor hem willen doen, en nog meer vreselijke dingen zijn er naar mijn hoofd gegooid.

zulk soort dingen zegt meer over die persoon dan dat het over jou doet, maar het doet erg veel zeer, en je hebt het al moeilijk genoeg zoals het is.

probeer het van je af te zetten en geniet zo veel mogelijk nog van Sem. doe leuke dingen met hem, en neem waardig afscheid van je grote vriend.

heel veel sterkte! :(:)

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:47

Norton ik heb een paar keer gebeld maar heb nog geen contact kunnen krijgen. Ik ga het morgen weer voor je proberen!

Mister wat fijn dat het zo lekker gaat met hem.

Hutch bij jou begint het ook al weer positief te klinken!

Mvermeulen het is een zware beslissing. Geniet nog lekker van Sem en laat de mensen op stal maar lekker in de zut zakken.

Danté loopt nog steeds niet lekker. Vandaag wel veel aan de hand gedraafd en gestapt en toen werd het wel beter. Aankomende week gaan we nog lekker veel wandelen en de week daarop heb ik vrij en gaan we weer rustig aan een bosritje proberen te maken.
Ik ben vandaag met het andere paardje dat ik rij voor het eerst op concours geweest. En ach wat ben ik trots en blij. Was wel even een hele fijne manier om mijn gedachten op wat anders te focussen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:53

annelieke92 zou mooi zijn als je straks weer ff lekker naar buiten kan met Danté!
En wat fijn dat je lekker gereden hebt zeker de eerste keer is altijd weer afwachten natuurlijk.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:40

annelieke zou mooi zijn als het weer wat beter gaat met je paardje ..
norton heeft zondag erg lopen boeven.. we gingen de paarden op de wei zetten en ze staan bij ons in groepen ..
helaas was ik hem zijn buut aan het geven , en zag dat een stal genoot een paard los liet zonder eerst de boven deur bij zijn buurman dicht te doen ( buurpaard is kind van het paard wat uit de stal ging) dus ik ren er na toe en altijd blijft norton in zijn stal behalve nu dus norton met een brul weer terug zijn stal in gezet .. deur dicht niet op slot gedaan.. vervolgens ga ik de dame helpen omdat ze de paarden los laat op een gevaarlijke plek n mijn ogen.. zie ik uit mijn ogen norton zijn deur open duwen en mee rennen met de merrie .. hij had de tijd van zijn leven alle merrie staan hengstig ..

hij krijgt nu minder buut nog maar 1 maal daags maar dan nog 2 theelepels. einde van de week gaat hij naar 1 maal daags 1 theelepel.

de dierenarts heb ik gisteren nog gebeld voor mijn eigen paard en moet nu de hoefsmit laten komen en hij dacht dat en ijzer wel het struikelen en moeilijk lopen moet laten verdwijnen.. dus donderdag overleggen met de hoefsmit

weet 1 van jullie toevallig hoe het topic heet waar je voorbeelden van kleding pimpen heet ??

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:00

mvermeulen: Geniet nog van je tijd samen met Sem!

norton: aan de hand van de zaken die hier gezegd zijn geweest, begrijp ik dan goed dat buut eigenlijk een laatste redmiddel is? of zie ik dat verkeerd? Kan je zoiets lang geven of is dit nadelig voor de gezondheid van het paard? Ik hoop in ieder geval dat je paardje er baat bij heeft!

annelieke: Wat jammer dat Dante niet fijn loopt. Hopelijk is ze snel weer op de been en kan je lekker verder rijden met haar. Je was zo goed bezig.

Mister: Gelukkig gaat het toch bij iemand goed. positief nieuws is altijd welkom!

Urka zit weer in een dip! vorige week dinsdag kwam ze mank op stal en sindsdien is het niet meer gebeterd. Ze komt ook weer erg stijf de stal uit s'morgends. Stappen gaat goed maar draven en bochten maken niet! Is het gewoon een serieuze dip waar we weer even door moeten? Of komt het door die ijzers? Ik weet het allemaal niet zo goed meer. Ik vraag me af of ik niet naar de hoefsmid zou bellen voor advies....

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:51

buut kan je wel langer geven maar dat is niet goed voor de organen ( moet je maar op bokt op buut zoeken)
tja voor mij is het het laatste wat we voor hem kunnen doen inspuiten enz is half jaar geleden gedaan..

volgens mij heeft heeft het ook wel te maken met het vochtige weer wat er nu weer is

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:14

ik kan nu wel goed merken aan sem dat rust roest..ik heb nu denk 2 weken zo goed als niks gedaan behalve dan dat hij hele dag in de paddock staat en sinds deze week even op het land..hij is erg stijf en die buik!! is nu nog dikker haha..moet er wel eerlijk bij zeggen dat hij sinds kort ook kuil krijgt..vind hij zoooooo lekker en dat zet bij hem onwijs aan..straks maar even wandelen ook om die maag meer op gang te brengen al dat vreten moet er toch ergens weer uit :o

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:36

katje zeker bellen daar zijn ze toch ook voor.
idd buut kun je wel langer voeren maar dat wil ik niet ik wil niet op paard rijden dat door pijnstillers correct loopt. maar dat is mijn mening.

veel plezier met wandellen ik hoop vanavond nog te gaan rijden op dd en nort

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:04

net lekker gewandeld en ik had me handen vol..meneer had even een energie boost van jewelste!! :D

Afbeelding

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:32

Wat een mooie foto mvermeulen1!

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:46

inderdaad een mooie foto !

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:55

Norton ik heb je een PB gestuurd!

Kaatje wat balen dat het met Urka ook wat minder gaat!

mvermeulen mooie foto! Ja bewegen is toch ook wel echt heel erg belangrijk.

hutch hoe is het nu met jouw paardje? En hoe gaat het met Norton?

Ik ben dit weekend samen met 3 moeders 19 kinderen van mijn club begeleiden die op ponykamp gaan. Danté zou mee gaan voor de buitenrit maar die moet helaas thuis blijven.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:42

bale dat dante thuis moet blijven wie neem je nu mee???
je hbet antwoord op je pb
mooie foto van sem
nort loopt in begin nog even onregelmatig daarna goed dus wordt afwachten

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:58

???? geef eens mee ruit leg hoe kan hij in het begin onregelmatig lopen ( als hij geen pijn prikkels voelt?) loopt hij dan korter of hoe bedoel je het

inderdaad een mooie foto

voor hutch komt morgen de hoefsmit even langs om te kijken of hij kan ondekken waarom hij nog gevoelgi loopt op het harde en makkelijk struikelt wel is hij nu 2 keer getraind onder het zadel en die keren liep hij zuiver we duimen dus op voor uit gang

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:47

hoi iedereen,

mijn tinker liep een half jaar geleden opeens kreupel.... eerst zelf maar eens rust gegeven op de wei een paar weken. toen ging het wel weer redelijk maar week later weer kreupel toen DA erbij, foto's gemaakt van links achter de knie hij had een erge meniscus ontsteking en artrose..... pffff SCHRIKKEN.
hij heeft inmiddels veel rust gehad (helaas ook stalrust..) toen wei rust en hij mag nu weer wat aan het werk, we zijn al 4maanden stapritjes aan het maken en het gaat nu nog steeds goed.
vandaag voor het eerst gedraafd *\o/*

dus we nemen aan dat de meniscus ontsteking weg is maar nu wil ik aan de artrose gaan beginnen, dus ik op google gezocht en een hele week lang dingen gelezen, en nu |( |( nu weet ik het niet meer!!
wat gebruiken jullie? hoeveel? waar koop je het? wat helpt?
de mijne is een flinke tinker van nog maar 7 jaar. hij heeft niet hele erge artrose en ik weet alleen van links achter want dat is op de foto gezet, maar als ik hem hier mee wat kan helpen dan graag.

iemand advies?

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:12

tja advies over producten is zo moeilijk. je hebt dure producten goedkopen producten, producten met of zoder hyaluronzuur. producten waar je veel of juist weinig van moet geven. je kunt ze eigenlijk overal bestellen of halen bij elke paardenwinkel verkopen ze wel iets. bijvb boerenbond, medhorses. dierenapotheek etc kun je van alles bestellen je hebt vloeibaar of poeders. dus heel veel keuze. je hebt in dit topic overzicht mbt producten misschien heb je er iets aan paar blz terug. ik zelf geef mijn paard naf 5 star of naf liquid. nu voor proef van puur product. succes

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:38

welk produkt je kan kiezen hangt af van welke vorm van artrose je heb, zo heb je suplimenten die bot probreren de aanmaak van bot de stimuleren en als je dan op bouwende artrose heb dan moet je dat juist niet doen ( denk aan de haken op gewrichten is op bouwende artrose)

afbrekende artrose dus kraakbeen verdwijnt moet je een supliment geven die dit probeerd stil te leggen en de conditie van het kraakbeen probeert te optimaliseren