nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:07

ik heb mijn schoenen niet gemerkt(easyboot en renegade).dus ik doe ze gewoon om zo als ik ze pak uit de kast,dus kan best zin dat er dan een schoen rechts zit of dan links en bij 1 van de pony's kunnen ze ook nog van voor en achter wisselen.bij deze schoenen maakt dat niet veel uit
sneppie schreef:
Als jullie met schoenen beginnen heeft elke hoef dan zijn eigen vaste schoen of wisselen jullie van links naar rechts of van voor naar achter uitgaande van 4x dezelfde maat en type.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:09

ik zou pas schoenen kopen als ze van de ijzers af komt ,gekapt is mten en dan bestellen(en zorgen dat je iets speling hebt,inverband met de hoef groei),je paard kan best een paar dagen zonder ijzers lopen,sommige paarden lopen zo blootvoets wegquote="gr_roos"]Ik kom hier ook even binnen vallen. Heb bijna het hele topic doorgelezen, maar kan niet echt een antwoord vinden op mijn vraag.

Mijn pony staat nu nog op ijzers, ik hoop dat ze er in april of anders de keer erna onderuit kunnen. Alleen moet ik dan wel meteen hoefschoenen klaar hebben staan. Nu heb ik zijn hoeven opgemeten met ijzers. Zijn voeten zijn 130 mm en dat is precies middenin maat 3 van de cavallo schoenen. Kan ik die gewoon bestellen of is er veel lengte verschil in beslagen en onbeslagen hoef?[/quote]

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:29

Keona, mijn pony kan niet een paar dagen blootvoets lopen. Wij moeten een gebroken puin/grinpad af, wat niet egaal is en ook nog een omhoog loopt en daar is geen mogelijkheid om even een stukje berm te pakken. Daarnaast krijg ik het advies om te meten als hij een aantal weken bekapt is, dus dat zou betekenen dat ik 3 weken mijn pony over het gebroken puin/grind moet laten strompelen. Dat doe ik mijn oudje niet aan, geen 1 paard trouwens. Ik neem dan wel het risico dat ze te groot zijn.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:41

wie zegt dat hij slecht gaat lopen zoonder ijzers.ik heb een kwpn merrie gehad die minstens 10jr op ijzers gelopen heeft,en die stapte zo weg zonder ijzers ook op stenen want die liggen hier gewoon erg veel als je gaat rijden,mijn volbloed die kan niet zonder hoefschoenen deze loopt wel enorm gevoelig.
dat iemand je aan raad te meten na ongeveer 3a4 weken snap ik best,maar daarom zeg ik tegen je meten na ijzers verwijderen/kappen en dan ruim meten pakken dus dat je de schoenen paar mm groter neemt,ook raad ik je aan zelf de hoeven iedere week wat bij te vijlen
gr_roos schreef:
Keona, mijn pony kan niet een paar dagen blootvoets lopen. Wij moeten een gebroken puin/grinpad af, wat niet egaal is en ook nog een omhoog loopt en daar is geen mogelijkheid om even een stukje berm te pakken. Daarnaast krijg ik het advies om te meten als hij een aantal weken bekapt is, dus dat zou betekenen dat ik 3 weken mijn pony over het gebroken puin/grind moet laten strompelen. Dat doe ik mijn oudje niet aan, geen 1 paard trouwens. Ik neem dan wel het risico dat ze te groot zijn.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:14

Hij heeft in de 18 jaar dat ik hem heb al een aantal maal zonder ijzers gelopen, helaas moest hij afgelopen najaar op ijzers ivm beginnende losse wand (geen discussie dat het ook zonder kan, heb ik geprobeert, maar het werd alleen maar erger). Hij heeft gewoon een aantal maanden nodig om weer blootvoets dat pad over te lopen op blote voeten. Mijn merrie maakt het niets uit, maar de pony heeft er echt last van en dan is het mijn keuze om hem meteen op schoenen te zetten.

Gimli_

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:23

Dan is het een kwestie van goed inschatten en anders evt 2 maten bestellen.
Wanneer hij dan van de ijzers af is kijk je welke maat het beste past en stuur je de andere terug.
Hou je 'm zelf tussen de bezoekjes van de smid bij?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:35

Ja dat doe ik, maar ze gaan iedere 6 á 7 weken naar de smid, dus heel veel werk heb ik er niet aan.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:15

Wat de Cavallo betreft kun je dan beter wat te groot kopen dan te klein.
Ik heb voor Isa ook schoenen die echt te groot zijn, maar daar zelf een soort van binnenvoering in gemaakt, waardoor de schoen goed pas zit.
Een te kleine schoen ga je niet pas krijgen.
Trouwens lukt dit (met die binnenvoering) niet met de easyboot modellen.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:22

Ok bedankt voor de reacties. :) Hij heeft voor alle hoeven 1 maat (tenminste zit nog steeds te wachten op K. Feuth) En gebruik nu alleen achter de schoenen en die wissel ik idd. Maar ga ze denk ik toch maar merken omdat de klipjes verschillens vast moeten. Bij de ene draadje op de onderste stand en bij de andere op de middelste stand.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:26

ja je moet doen wat voor jou het makkelijkste is
sneppie schreef:
Ok bedankt voor de reacties. :) Hij heeft voor alle hoeven 1 maat (tenminste zit nog steeds te wachten op K. Feuth) En gebruik nu alleen achter de schoenen en die wissel ik idd. Maar ga ze denk ik toch maar merken omdat de klipjes verschillens vast moeten. Bij de ene draadje op de onderste stand en bij de andere op de middelste stand.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:41

Ik zou ze gewoon merken, is toch prettiger wanneer hij bv 1 voet iets anders afslijt dan de andere.

gr_roos, dan zou ik idd de maat aanschaffen die het best lijkt te passen.
Zou ik wel doen kort voordat ie van de ijzers gaat, dan kun je nog ruilen mochten ze niet passen.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:31

haukieboy schreef:
Voor de liefhebbers heb ik een paar easyboots glove 1w en 2 om over te nemen. Het liefste in 1 koop, omdat ze de gaither delen ;-). Voor meer info mag je pb'en

De 1W zijn inmiddels verkocht. Voor de liefhebbers nog een maat 2

http://www.bokt.nl/markt/ad/25258/hoefs ... glove-mt-2

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:54

Nou een stalgenootje/staleigenaar :+ heeft de renegades 2ww besteld in de VS.
Als zij ze binnen heeft ga ik ze passen bij Gim, en in het gunstigste geval ook bestellen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:25

Schoenen zojuist binnen gekregen. Dadelijk passen.
Wel viel me op dat 1 paar duidelijk gepast/gebruikt is.
Onderzijde, zeker in de toon behoorlijk wat krassen en witte haren en zand aan de binnenzijde.
Verder wel heel hoor, daar niet van (anders had ik wel gebeld), alleen denk ik dat ik dan ook maar gewoon wat ga rondstappen straks. Want zo te zien doen ze bij Agradi niet al te moeilijk dus over een krasje wel of niet op de schoen bij eventueel ruilen.
Andere 2 zijn echt nieuw zo te zien.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:40

Isapaardje, ik zou dan 1e toch even bellen, het melden
Komen er meer krassen bij dan heb jij je in gedekt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:04

ja inderdaad even bellen om het door te geven

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:06

Dan zou ik niet bellen maar mailen, dan heb je het ook 'op papier' staan :D

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:14

Isapaardje schreef:
Schoenen zojuist binnen gekregen. Dadelijk passen.
Wel viel me op dat 1 paar duidelijk gepast/gebruikt is.
Onderzijde, zeker in de toon behoorlijk wat krassen en witte haren en zand aan de binnenzijde.
Verder wel heel hoor, daar niet van (anders had ik wel gebeld), alleen denk ik dat ik dan ook maar gewoon wat ga rondstappen straks. Want zo te zien doen ze bij Agradi niet al te moeilijk dus over een krasje wel of niet op de schoen bij eventueel ruilen.
Andere 2 zijn echt nieuw zo te zien.

Als ze daar zo makkelijk met schoenen omgaan is het wel een idee om ze daar te bestellen. Mij zou het ook niet uitmaken dat ik gepaste schoenen krijg, zolang ik ze maar mag ruilen als ze niet passen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:06

Direct leverbaar was ook met korting ... en dat waren de schoenen die dus 'gepast' waren.
Maar maakt verder niet uit ... mijn schoenen zien er nu ook gepast uit want ik moest er toch mee lopen natuurlijk. Terwijl ik netjes bezig ben met zakjes om de boel maar schoon te houden, krijgt Isabella zich op haar heupen, maakt Yoob aan het schrikken en hup ... weg was ook hij.
Gelijk goed getest.
Achter zitten ze goed, hij stapt nog altijd even ruim en trapt niet op zijn schoenen voor.
Wel struikelt hij af en toe met de voorhoeven.
Ook plopt er eentje voor ... had maatje kleiner mogen zijn waarschijnlijk, dus die net ook nog maar even erbij besteld. Ik stuur er nog geen terug, want stel dat die te klein is, dan blijf ik op en neer sturen :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:11

Nu met beeldmateriaal :D
Afbeelding

Video waar je goed kunt horen dat er eentje 'plopt' (linksvoor):

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:18

Ze zien er wel erg comfi uit (leuke pony ook trouwens!).

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:33

Ze zitten mooi onder de haarlijn en dat had ik ook gehoopt.
Hoewel hij op het filmpje de achterschoenen al weer uit heeft, stapte hij met die dingen aan mooi ruim over, zonder daar bij op de voorschoen te trappen (wat hij wel deed toen hij achter epics aan had. Daar kon hij werkelijk niet mee lopen). Dus daarover ben ik tevreden.
Alleen die ene schoen is mij wat te groot, al blijft hij wel aan met draven, hij heeft de neiging wat te gaan draaien. Mogelijk dat een powerstrap dat zou oplossen, maar kon ik niet testen (heb wel stukje tape geprobeerd, maar dat ging steeds los).

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:50

denk inderdaad dat je het met een powerstrap kunt oplossen,of misschien een schoentje die een halve maat kleiner is.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:11

zien er mooi uit! Ik heb vandaag nieuwe schoenen besteld, mijn cavallo;s staan nu echt te koop, ze zijn echt veel te groot geworden voor alief, dus als iemand interesse heeft in maat 2? weinig gebruikt, foto''s ed per pb.

Ik heb de jogging shoe besteld, ben erg benieuwd!

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:20

Ik heb zaterdag mijn nieuwe cavallos mt 2 en 3 opgehaald.
Morgen even passen.
De 2 past zeker bij mijn jongkie, de 3 moet bij onze fjord.
Ben klaar met de marquis met elke x wat (losse zool, lekke luchtkamer etc).