[INFO] Spat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TigerBD

Re: Centraal topic over spat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:35

Hihi die van mij ging er precies een week geleden er vandoor (buiten) hij had blijkbaar nog nooit een sneeuwpop gezien :D

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:02

stelletje ~~}> tja splash loopt al even in de sneeuw ondertussen. Dus waar dit vandaan kwam _O-

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:12

bedankt voor jullie antwoord :)

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:21

Nja ze voelen zich duidelijk iets te goed, op dat moment vond ik het niet echt grappig, maar kan er nu wel om lachen hihi. Gelukkig ging hij netjes rechtdoor en kwamen er geen bokken en rare sprongen bij, dat doet ie niet zo gauw gelukkig, behalve als ik hem in de bak losgooi haha.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:41

Zo meiden jullie hebben alweer een heel eind verder gekletst :)

Fijn dat het de goede kant op gaat met de paarden :j

Die van mij was vrijdag onder het longeren bezig, onwijs aan het spelen en bokken en raar doen (echt niet normaal 8)7 meer, maar wel leuk om te zien) :D

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:48

gaat zeker goed als ik het zo lees

toppa ook , gisteren viel de kruiwagen om en dat vond ze toch zo leuk dat ze ging bokken en rennen .
vanmorgen mooie schoenen gekregen voor der bevangen voetjes .

gelukkig loopt ze al goed zonder dat we ook maar iets kunnen zien van niet goed lopen .
ook der spatbeen kunnen we niks meer aan zien .

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:44

Mag ik even heel erg blij zijn!!!!????? :D vandaag zat ik ook op een MEGA fris paard , oortjes naar voren en sjouwen maar! soms zelfs een poging tot opstijgen !!! King dacht even bij het passeren van de ijsbaan met luide muziek uit de boxen ... kijk ik ben een vliegtuig! _O- MAN ik ben zo blij ik heb 14 km gedaan en King deed het met zn hoefjes in zn neus! ;) zelfs gedraaft en die was snel en zuiver!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Trouwns PBA hou jij de km ook bij en zoja hoeveel rij jij?

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:49

Zo wat lekker zeg, 14 km, was wel koud zeker? Hier wel tenminste brr en hier kan je weer eens niks want we hebben hier zon 6 cm sneeuw die zaterdag gevallen is helaas.......

Maar echt super, en een lekkere zuivere draf heerlijk.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:59

Ik rij altijd als het vriest en ik heb het eigenlijk nooit koud , dikke jas, dikke sjaal ,handschoenen , termo broek onder mn broek , en je beweegt natuurlijk wel en je zit op een lekker warm paarden lijf!

Wij hebben geen sneeuw gehad zaterdag , er ligt hier alleen nog af en toe een oud hoopje van de vorige sneeuw periode.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:19

Ja dat scheeld wel, vooral als je een stuk gedraafd hebt. Alleen mijn handen weet ik nooit warm te houden, de rest valt wel mee.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:04

Uriah, dat ken ik :D Ik heb afgelopen zondag voor het eerst weer een buitenritje gemaakt met Vario, mijn god.. ik moest op een gegeven moment echt even een stukje gaan draven met hem, want anders vrees ik dat ik in de boom had gehangen := Staart een end de lucht in, oortjes erop, en knallen maar, leek het wel of ie wou zeggen :Y) En rad! Ik heb niet zo veel gedraafd hoor, maar ik dacht, ik kan beter een stukje gaan draven, dan kan ie zijn energie naar voren kwijt, ipv omhoog, met alle eventuele gevolgen van dien! Maar wat hebben we genoten, echt super! :D

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:01

super Uriah, ik houd mijn kmters nooit bij als ik in een opbouw fase zit. Daarentegen heb ik voorheen altijd met gps getraind dus weet ik dat mijn rondjes 7 km per keer zijn. Volgende week ga ik lichtjes opbouwen met draven en dan kan ik ook iets verder maar zat eerst vast aan de 30 tot 40 min grens en dan kom je niet ver.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:12

Ik heb geen grens gekregen van de DA , ik had het natuurlijk al wel maanden opgebouwt en mn normale rondjes zijn ook 7 km , ik ga ook niet elke dag zo ver 1 keer in de week is genoeg. ik rij met een navman , ik kan niet zonder !!! voel me gewoon naakt zonder mn navman! :D

Volgens mn DA kun je stappen eigenlijk nooit teveel doen , als je het maar met gezond verstand opbouwt , mn DA is endurance ruiter.

Rij jij elke dag PBA? of wissel je het af met fietsen/lopen?

Van mij mag King wel vaker vliegtuigje spelen , dat voelt geweldig! *\o/*

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:27

jij bent ook een stukje verder he. zeg welke da heb jij dan? ben ik wel benieuwd naar aangezien hij endurance rijd.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:42

Jij hebt toch de Tildren al veel eerder gedaan? bij King is het nu 6 weken geleden . maar wat doe jij elke dag? rijden , wandelen , fietsen?

Mn DA is een ze ;) en ze heet Barbara Peterse .

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:27

Uriah Natuurlijk mag je blij zijn, ik geef je groot gelijk.

Ik ben gisteren met die van mij heerlijk naar het strand geweest :D

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:58

O ik dacht dat jij al verder was. Foutje. Ik rijd niet elke dag, dat red ik niet ze staat de gehele dag buiten en ik fiets of rijd haar maar met de sneeuw rijd ik alleen. Fietsen is niet te doen. Ik rijd ongeveer 3 tot 4 keer per week. Ik had een begrenzing van 30 tot 40 min rijden per keer pas nadat de controle goed was mocht ik weer iets meer doen maar omdat ze te kort was bekapt bleef dat even rustig. We gaan dus nu pas langzaam opbouwen met de afstand en de draf sessies. Is ze iets te vrolijk blijven we nog een beetje in de buurt anders heb ik kans dat ze zichzelf overvraagt op het moment. zo blij als ze is.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:08

@ PBA Daar had ik nog niet eens over nagedacht vwb het te vrolijk zijn en zichzelf overvragen, ik dacht juist dat als King ook erg vrolijk is hij zich kennelijk goed voelt! maar is wel een goede tip van je om daar voorzichtig mee te zijn, bedankt! :D

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:29

Ja het is opzich wel goed teken natuurlijk, maar heeft ook weer zijn nadelen.

Ik rijd ook buiten, nu bijna niet met dit weer, maar als het weer voorjaar is wil ik het zeker weer gaan uitbouwen naar langere ritten, merk ook dat hij veel lekkerder loopt buiten dan in de bak voornamelijk in draf.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:35

Uriah schreef:
@ PBA Daar had ik nog niet eens over nagedacht vwb het te vrolijk zijn en zichzelf overvragen, ik dacht juist dat als King ook erg vrolijk is hij zich kennelijk goed voelt! maar is wel een goede tip van je om daar voorzichtig mee te zijn, bedankt! :D

Klopt ze voelen zich op dat moment ook erg goed maar wie zegt dat dat ook zo blijft als ze zo graag willen dat we verder/ harder gaan dan eigenlijk gepland stond. Kijk naar een peesblessure, uiteindelijk doet het geen pijn meer maar de opbouw is vreselijk belangrijk. Nu is een pees en bot natuurlijk wel anders maar wel iets om rekening mee te houden. wij zijn er om hun te behoeden in hun impulsieve gedrag. Nu kan dat natuurlijk niet altijd maar meestal wel.

Splash heeft het bokken echt ondekt nu want elke keer als je een galopje inzet komen er een reeks bokken uit nu. (rug voelt goed)
In de wei was ze ook knetter en liep te dansen met een omhoog getrokken staart te huppelen en te bokken in de wei. En dan was ik blij dat ik er niet op zat. (die actie's moet ik ook incalculeren wat overbelasting betreft)

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:50

Ja het is inderdaad niet altijd goed als ze zo vrolijk zijn i.v.m. overbelasting.
Want je vraag dan inderdaad snel per ongeluk wat teveel, dus ook zelf goed opletten ;)

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:29

ik had er nog nooit zo over nagedacht , ik dacht echt hoe gekker ze doen hoe goed ze zich voelen ,maar idd less is more!

en hoe denken jullie dan over hoe vaker hoe beter? ik loop/rij toch wel 5 keer per week , de ene dag erop en de andere dag ernaast lopen.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:57

Ik denk dat dat om op te bouwen wel netjes is.
Het beste is als ze wel elke dag even hun benen kunnen strekken.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:24

ligt er aan hoe de huisvesting is van je paard. staat deze op stal, dan kan je beter elke dag even lopen/ rijden en dan de ene dag meer dan de andere. staat deze buiten de hele dag hoef je niet elke dag iets te doen. staat deze een paar uurtjes buiten kies je er tussen in.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:16

hoe is het bij jullie? Hier even rustig, Splash heeft een beetje gek gedaan dinsdag in de wei en nu had ze de volgende dag een klein sneetje en een dik achterbeen rond haar kogel en haar koot bij het wondje. Niet echt warm alleen dik, loopt wel goed maar doe nu even rustig na beweging (stappen lijkt het wel te slenken hoor)