Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nado schreef:Victory-boy. In plaats van die pavo-koeken, zou je er ook aan kunnen denken om pavo vital bij te voeren. Daar heb je minder van nodig om dezelfde vitaminen etc te voeren en er zit niet een grote hoeveelheid zetmeel/suikers in. Ik weet een aantal IJslandermensen die dit bijvoeren, vooral voor de jonge en oude paarden die echt alleen maar op hooi staan in de winter. http://www.pavo.nl/supplementen/pavo-vital.html
Isapaardje schreef:Vitamine D maken ze toch aan via zonlicht?
gemske schreef:De vital komt op mij beter over dan de summerfitkoeken eigenlijk.
Enige wat ik niet begrijp is het gehalte "ruwe as" die is 41%. Wat is dit precies, weet iemand dat?
In ieder geval staat bij de pavo koeken speciaal nog de suiker&zetmeel gehaltes, die komt blijkbaar niet voor in de vital brokken.
Ik ben het wel eens met iedereen dat Pavo dingen zegt die niet kloppen. Maar er zijn wel makkelijk ingredientenlijsten te vinden. En ik vind het nog steeds het best verkrijgbare alternatief voor de echt "goede" voeders.