Ik zie dit topic weleens voorbij komen, maar heb niet eerder gereageerd. Ik heb nu een aantal pagina's teruggelezen en zit met een vraag.
Mijn paard heeft sinds september een peesblessure, een groot gat in haar oppervlakkige buigpees LV. Half november hebben we weer gescand en toen was te zien dat er weefsel teruggroeit in het gat, helaas wel bindweefsel en geen peesweefsel. Om ervoor te zorgen dat het weefsel zich mooi structureert, moeten we stappen op het harde. En daar komt het probleem.
Mijn merrie is echt zonder overdrijven een heel heet paard. In september/oktober heb ik over het erf gestapt aan de hand tot ze geëxplodeerd is en bovenop mijn voet sprong waarna ik achteroverviel in het stroomlint...

Na de scan heb ik vetranquil meegekregen (de muisjes) met advies om haar 4 schepjes te geven. Dit heeft een paar weken gewerkt, je zag echt dat ze stoned was. Maar sinds kort werkt het niet meer, zelfs niet als ik 5 schepjes geef. Heel veel meer wil ik niet geven want vetranquil is niet zonder risico en ook niet erg goedkoop. Ik ben er vrijdag op gaan zitten omdat ik dan meer controle heb, maar toen we de weg op gingen vanaf stal is ze zich kapot geschrokken van een hond die vanuit het niets uit de bosjes kwam en daarna gingen we in volle galop over de weg...

Dus nu weet ik even niet meer wat te doen. Niet stappen is minder schadelijk dan wel stappen met een dribbelen, dravend en zelfs galopperend paard. Ze staat natuurlijk buiten en in een paddockje beweegt ze hopelijk meer dan in een stal. Hebben jullie misschien nog tips??
14 Januari gaan we weer scannen. Wie weet heeft de dierenarts nog ideeen.