Jannepauli schreef:@ Anouk welkom - helaas..
Krijgt je paard naast al die huismiddelen ook nog iets anders? Pijnstillers|ontstekingsremmers|bloedverdunners?
En als je paard onhandelbaar is bij het bekappen, waarom dan geen roesje? (Tranquigel oid)?
Hij heeft verder helemaal niets gekregen..
Op het zand loopt hij normaal, dus lijkt hij weinig pijn te hebben en verder moest ik proberen te koelen en kroonrand masseren.. Ik moest het zo een week aankijken, de druk moet eraf en daarom moet ik dus veel wandelen. Ik las hier op de beginpagina dat juist de eerste dagen heel belangrijk zijn dus klopt het dan wel dat hij niets heeft gekregen?
En een roesje bij het bekappen, daar hebben we toen eigelijk helemaal niet aan gedacht.. we hadden zoiets van: hij moet het toch een keer leren. Achteraf dom, maar had echt nooit verwacht dat hij zo ziek zou kunnen worden..
lolclub schreef:Het is redelijk bijzonder dat zo'n jong paard HB raakt, meestal wordt de meeste energie uit voeding verbruikt voor de groei.
Nou lees ik dat je er alles aan gedaan hebt om hem wat dikker te krijgen, wat voor soort voer heb je hem hiervoor gegeven ?
Ja zeker bijzonder, ik wist nieteens dat het kon..
Hij kreeg onbeperkt hooi en 2x per dag een halve kilo Junior muesli van Equifyt samen met ongeveer een halve kilo zupa (slobber). Dat lijkt me niet teveel toch? Al is het wel een halve tinker natuurlijk, dus misschien is dit al teveel geweest..
Citaat:
Zoals Jannepauli al vroeg, heb je ook echte medicijnen gekregen, en met wat voor voer meng je die leemkuur ?
Krijgt je paard verder ook nog hooi te eten ?
Geen echte medicijnen, maar dat komt ook omdat hij vanaf het begin dat hij hier is erg heftig reageerd op veel dingen. 1 hap kuil en hij heeft een week enorme diaree, en dat was eerst ook met gras maar dat verdraagd hij al beter gelukkig. Daarom het idee om hem eerst helemaal te reinigen, ze denken dat het met de bacterien in zijn maag te maken heeft. Ik meng de leem met jeneverbesolie en citroenolie, beetje appelmoes en 2 handjes muesli voor de smaak.
Citaat:
Het is niet echt verstandig om 4x daags 20 minuten te wandelen als je paard in de acute fase van HB zit, dan kun je hem beter zijn eigen beweging laten kiezen in het zand.
Oke, ze hebben mij juist verteld dat hij van de druk in zijn voeten af moet en daarom wandelen op een zachte ondergrond na een tijdje verlichting geeft, en het lijkt ook iets te helpen.
Vind het echt moeilijk, weet er zelf niet zoveel van en overal hoor en lees je weer andere verhalen, dus tips zijn welkom