[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Arie

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:39

ik heb vandaag de leverancier van horsefood gebeld en advies gevraagd.

de kernmix brok die ik wil gaan geven is eigenlijk een soort pavo summerfit koeken, dus eigenlijk alleen vitamine en mineralen, zeer weinig eiwitten en suikers, een goede aanvulling op kuil voer en weide gang.
en daarnaast ga ik de kruidenmuesli proberen, deze geeft iets aan energy, maar is gelukkig nog erg laag in suikers en eiwitten.

de applemix is eigenlijk hetzelfde als die kernmix. puur voor de vitamine en mineralen, en geen energy erin.

ik ben heel benieuwd of ik verschil ga merken.

sinds gisteren krijgt hij nu op stal alleen nog maar hooi en geen kuil meer, daar wordt hij alleen maar dik van en zit vol verkeerde dingen voor hem.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:00

mister01 kijk super , heb je nog iets aan mijn advies gehad??

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:48

vandaag dap gebeld voor overleg.
norton loopt de eerste 10min tot 15 min onregelmatig kreupel. als je daarna goed door gaat vragen met oprichting en lopen op de achterhand gaat hij goed lopen. zodra je hem weer neerwaarts gaat rijden wordt het weer slechter. na uur is hij echt op en loopt hij weer minder. dus nu voor 2 weken pijnstilling en kijken of we hem erdoor heen gereden krijgen en of hij daarna zn spieren wel wil ontspannen. of dat het gewoon op is ik ga hem niet langdurig of voorgoed op pijnstilling zetten.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:57

zussie het is gewoon afwachten wat de buut gaat doen,
we weten alle 2 dat athrose doro het hele lichaam kan gaan

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:03

jeetje norton..klote zeg :( ik herken wel een hoop van sem in hem terug qua lopen..(is niet mijn bedoeling om je te ontmoedigen hoor) hoop echt dat het van korte duur is en dat hij snel weer een goed loopt..

wat sem betreft heb ik echt de juiste beslissing gemaakt..vandaag even gelongeert aan het halster gewoon lekker rustig die darmen weer lekker op gang brengen en man man wat loopt hij nu slecht..stijf, kort en tja kreupel..ondanks toch een paar bokken eruit..gister heeft hij lekker los in de bak mogen rennen en dan is het eigen precies hetzelfde..hij gaat wel lekker uit zijn dak hoor maar het doet me pijn om hem te zien lopen :(

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:34

pfff wat een slecht nieuws norton :(:)

paardenrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:43

@Norton: jeetje, wat balen weer zeg. Ik hoop dat de pijnstillers helpen en het inderdaad tijdelijk is.
Succes!

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:04

Pfff balen norton. Ik duim voor jullie!

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:19

mvermeulen ik herken dus ook heel veel van jou verhalen
vanavond zijn we begonnen met de buut zijn rug is gewoon zo gevoelig dat ik denk dat de athrose ook daar zit zijn spieren dien gewoon duidelijk pijn
ik voel hem knikken in het voor been maar zie hem achter ook kort lopen stijf lopen de swing is er nu niet

ik weet niet wat ik moet hopen ,
ook niet voor mijn zus , als ze hem er nu door krijgt in oktober/november moet alles weer op stal
toen begonnen de vorige keer ook de problemen is zijn rug been en nu kunnen ze na een lange tijd weer op de wei, en hij loopt weer slecht ( ze lopen nu van 12 tot 5 buiten )

iedere keer de hoop zal het toch of moet ik nu .. het is slopend het geeft tranen en het zorgt er voor dat ik het ook niet meer weet.
gelukkig hebben we een pot buut kunnen kopen ipv de zakjes zodat het nog te betalen is,
met metacam is het per 5 dagen 66 euro ex btw en dan 3 flessen is gewoon erg duur

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:57

Wat is buut precies? Dat is een pijnstiller?

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:22

Ik dacht een ontstekingsremmer maar ik weet het niet zeker..

Mijn buurman van 80 heeft van de week zijn 2 shetjes moeten laten inslapen en nu hebben wij een zak ponybrok, pavo summerfit koeken en een zak met maïszemelen gekregen. Weet iemand wat je met het laatste kan? Heb er helemaal geen ervaring mee..

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:26

annelieke met zemelen kan je zemelen pap maken dus warm water een schep er door gooien roeren laten staat tot het afgekoeld /lauw is je kan er muslie /brokken/pavo koeken of pulp door gooien ( let op pulp dat je de paarden pulp pakt en dat je het goed weekt)
er zijn er die voerde het droog ben ik geen voorstander van

ik voer het mijn paarden ook in de winter standaart na het werken in de zomer zo eens als afwisseling

buut is ten eerste een pijnstiller als je die gegeven heb word dit gelijk geregistreerd in je paspoort want voor menselijke consumtie is hij dan niet meer geschikt.
daarnaast moet het de ontsteking als die er zit ook wat remmen

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:33

Dank je hutch!

Ik baal echt enorm.. Danté loopt nog steeds niet goed. Ik ben alleen nog maar aan het wandelen geweest maar aan de hand loopt ze in de draf onregelmatig.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:38

annelieke balen zeg dat ook de jouwe kreupel loopt hier ook 7 paarden die onregelmatig /kreupel zijn
mijn eigen paard wil ik zondag testen op zijn vooruit gang

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:14

Echt balen allemaal.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar Lorenz gaat goed.
Zondag wil ik naar de hei gaan. Daar zijn we nog niet geweest en we moeten een stuk over de weg.
De heenweg fietst een stalgenootje mee.
Terugweg alleen maar gaat wel goed denk ik anders ga ik er naast lopen.
Het opbouwen en wennen aan het buitenrijden gaat steeds beter.
Dinsdag word me zusje opgenomen en dan heb ik minder tijd omdat ik dan toch paar keer in de week naar amsterdam moet. Ik werk gewoon 40uur dus dat moet uit me werk en in de weekenden. Daarom nu toch nog lekkere lange rit maken en goed van genieten en daarna hopen dat als Lorenz minder loopt ook goed blijft.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:30

Balen hutch!
Ik heb geluk dat ik ook nog een ander paardje rij die ik mag beschouwen als mijn eigen en die gaat de laatste tijd erg vooruit dus dat helpt gelukkig wel een beetje. Mijn buurman (de homeopaat) komt morgen nieuwe korrels brengen met een hogere potentie als het goed is moet het dan weer wat beter gaan met een paar weken.

Linnie wat heerlijk dat het zo goed gaat! Vooral met de lastige periode die je voor de boeg hebt! Graag blijf positieve dingen ook melden anders wordt het ook zo'n depri topic ;)

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:07

fijn linnie dat het bij jouw zo goed gaat houd de rest positief. herken idd heel veel van wat e zegt mvermeulen de wil is er absoluut bij nort om alles te doen voor je alleen hij loopt stijf is stijf heb er vandaag ook niet opgezeten gewoon omdat het me pijn doet. stal eigenaar zou erop gaan kijken hoe het ging. heb ook weer super veel last van mn enkel dus tja allemaal tegen werking.

thanks iedereen voor medeleven.
annelieke jij ook sterkte duim dat die korrel werken doe mij dr ook een paar voor nort

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:09

Norton ik kan je altijd het telefoonnummer van zijn praktijk geven. Het klinkt misschien wat zweverig maar het heeft bij mij altijd super geholpen. Het gaat er natuurlijk niet van weg maar kan wel zorgen dat het proces veel langzamer verloopt.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:19

graag zou je anders eens willen vragen of dat hij dan echt langs moet komen of dat dat gewoon zo kan want achterhoek zeeland is beetje ver

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:20

Ja dat snap ik. Ik denk dat hij het ook zo wel kan want hij heeft mij ook alleen maar een paar vragen gesteld over Danté wat de klachten waren enz. Ik kan natuurlijk niet 100% zeker zeggen dat het helpt maar je kan het altijd proberen.
Ik zal het hem eens vragen!

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:22

annelieke bedankt voor het aanbod maar ik denk dat ze dat niet meer moet proberen..
mijn zus heeft mij gevraagd de grens van een paard waardig leven te bewaren.. als ik vanavond zijn rug bevoel voel ik een rug die ik een half jaar geleden ook exact het zelfde voelde zo niet nog pijnlijker..

we mijn zus haar vriend en ik hebben besloten dat we dit afwachten hoe dit werkt, of dit werkt
mocht hij van de winter weer kreupel lopen houdt het op.. Aangezien ik wel een band heb met haar paard en zeker een traan zal laten als het zo ver mocht zijn .. maar ik ook hem wil beschermen tegen een te lange weg wil ik niet dat ze nog aan zo iets gaat beginnen..
het is het laatste half jaar een bodemloze punt gebleken er is voor geloof 600 euro medicijnen in gegaan en het werkt niet..
zou hij in de begin fase zijn zou ik gelijk ja zeggen.. maar nu denk ik dat ik de afgesproken grens van een half jaar geleden moet stellen.. grenzen verleggen omdat je zelf geen afscheid kan nemen , is in mijn ogen verkeerd

mijn zus heeft dezelfde moeilijke taak bij mijn paard gekregen

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:27

Oké jullie moeten maar even overleggen wat jullie willen en mochten jullie het toch wel willen dan informeer ik.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:30

puntje bij paaltje doet ze toch wat ze zelf wil en heb ik niets te zeggen..
ik zou het rationeel geld verspilling vinden er staat nog genoeg spullen wat zou moeten helpen maar het niet doet
emoioneel gezien roep ook ik probeer het

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:33

Oké ik weet ook niet welke kosten eraan verbonden zijn. Tot nu toe heeft hij bij mij alles gratis al vrienden dienst gedaan. Je zou daar natuurlijk altijd naar kunnen informeren en dan kijken wat je doet. Maar wat ik al zei het is jullie beslissing. Laat maar weten als ik wat kan doen ik wil het met alle liefde doen.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:39

dat waardeer ik erg ..
ik weet het ook niet als alleen dat mijn mening is dat ze dit nog mag/moet proberen en dan moet stoppen dan heeft ze de keuze gemaakt terwijl hij nog een paardwaardig redelijk pijnvrij leven had ipv flinke pijn